ستعجبك

رواية فيروز الاسد كامله بجميع الفصوال بقلم عفاف نصر

 اقلعي 

رواية فيروز الاسد كامله بجميع الفصوال  بقلم عفاف نصر



هي بصدمه: انت بتقول اي 


هو بعصبيه: مسكها من شعرها الكلمه اللي اقولها  متتعادش يا روح امك 


هي بدموع: سيب شعري ارجوك


هو بقرف: زقها علي السرير واكمل خمس دقائق وجاي لو مش لقيتك جاهزه اعملي حسابك اني هخليكي تندمي علي اليوم اللي اتولدتي فيه


جلست علي السرير وضمت ساقيها بذراعيها وتدفن راسها بداخلهم برعب شديد تتمني ان يكون كل ما يحدث ما هو اللي كابوس مخيف ظلت تبكي عندما تذكرت ما حدث لها 

بقلم عفاف نصر

𝐅𝐥𝐚𝐬𝐡 𝐛𝐚𝐜𝐤


هي بدموع من كتر الضرب والله العظيم كذب يا بابا انا معملتيش كده 


ابوها بغضب ضربها بالقلم علي وجها واكمل اسكتي يا فاجره بقا بقا اخرتها اجيبك من القسم وانتي ممسوكه في قضيه زنا


هي بنفي وخوف لا والله يا بابا انا مظلومه انا معرفش ازاي حصل كل ده انا قومت لقيت نفسي هناك بس والله انا مليش ذنب


ابوها بغضب اسكتي انا مش عايز اسمع منك ولا كلمه بسببك همشي وانا مواطي راسي في الارض ياريتك ما جيتي علي الدنيا دي واكمل اعملي حسابك كتب كتابك علي اسد ابن عمك بليل 


هي بدموع: حرام عليك متعملش فيا كده انا والله مظلومه 


ولكنه لم يبالي بيها ولا بدموعها وتركها وغادر الغرفه 


مر الوقت حتي جاء المساء وحان موعد كتب الكتاب


الماذون: بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير


𝐄𝐧𝐝 𝐅𝐥𝐚𝐬𝐡 𝐛𝐚𝐜𝐤


فاقت من شرودها علي صوت خطوان تقترب من بابا الغرفه وما هي الا لحظات حتي داخله بهيته الرجوليه


اسد بخبث ووقاحه: شكل فيروز هانم عايزني اجي اقلعها بنفسي 


فيروز بخوف ظلت تزحف علي الفراش حتي وصلت الي حافته ولكنها تفجات انها محصاره بين يديه


فيروز بخوف ودموع:ابعد عني متقربش مني 


اسد بسخريه: شكل الهانم ملهاش في الحلال وفجاه من دون مقدمات هجم علي شفتيها بقبله قاسيه جعلتها تنزف دماء


فيروز بدموع: حرام عليك ابعد عني متعملش فيا كده


اسد بغضب ضربها بالقلم شكل الهانم نسيت نفسها ونسيت انها كانت ممسوكه في قضيه زنا 


وهجم عليها مره عليها مره اخري ومزق الفستان الذي كانت ترتديه


وبعد فتره... 


اسد بصدمه: انتي مش بنت 


فيروز بدموع:... 


رواية الجريمة والعقاب أرض زيكولا

أسد بصدمه:انتي مش بنت

فيروز بدموع وخوف: اي اللي انت بتقوله ده

اسد بغضب شديد: ضر*بها بالقلم بكل قوته لدرجه ان  بوقها   نز*ف من قوه الضر*به  بقول انك واحده ر*خيصة 

فيروز بدموع ووجع: حرام عليك سيبني 

اسد بغضب شديد: اسيبك اي يا زبا*له ده انا هق*تلك يعني انا رضيت بيكي مع ان عارف اللي فيها وفي الاخر تطلعي واحده ر*خيصه فر*طت في نفسها 

فيروز بغضب: بسسسس بقا انتو اي ارحموني قولتلكم ميه مره انا مش ر*خيصة ولا فر*طت في نفسي لي مش عايزين تصدقوني 

اسد بسخريه: وتسمي وجود في شقه دعا**ره اي يا ست  الشيخه 

فيروز بدموع: انا اشر*ف منك ومن عشره زيك وازاي كنت هناك معرفش انا صحيت لقيت نفسي هناك 

اسد بقرف: اعملي حسابك الدكتوره هتيجي تكشف عليكي دلوقتي بس لو قالت حاجه من اللي في بالي هق*تلك يا فيروز ومش هر*حمك 

فيروز بسخريه: ياااه لدرجادي معندكش ثقه فيا 

اسد تجاهل كلامها وخرج من الغرفه تاركا ايها تبكي

بعد مرور نصف ساعه وصلت الدكتوره 

اسد للدكتوره بهدوء: تدخلي تكشفي عليها وتعرفي هي كانت بنت ولا لا 

الدكتوره بهدوء:امرك يا اسد بيه 

وبالفعل دخلت الدكتوره الي فيروز 

بعد مرور ربع ساعه خرجت الدكتوره

الدكتوره بهدوء: مدام حضرتك تمام ومش فيها اي حآجه 

اسد: تقصدي اي بكلامك ده 

الدكتوره بهدوء: اقصد ان مدام فيروز كانت بنت 

اسد بصدمه: ازاي ومكنش في 

الدكتوره بابتسامة: انت شخص متعلم واكيد فاهم ان مش شويه الد**م دول هم اللي بيبنوا شر*ف البنت لانها بتختلف 

اسد بهدوء: شكرا يا دكتوره

الدكتورة بهدوء: العفو عن اذنك

ودخل الي فيروز الغرفه 

فيروز بسخريه: يا تري اتاكدت ولا لسه 

اسد ببرود: اتاكدت مش اتاكدت دي حآجه مش هتغير نظرتي فيكي

فيروز بعصبيه: انتي اي حرام عليك بتعمل فيا كده لي 

اسد بعصبيه: انتي تخرسي خالص انـتي واحده ممسو*كه في شقه دعا**ره عايزه نظرتي فيكي تكون ازاي يــا هانم واكمل ببرود انتي من النهارده هنا خدامه وبس ومتحلميش بكتر من كده وملكيش انك تدخلي في حياتي مفهوم 

فيروز بدموع وقهر: مفهوم 

في صباح اليوم التالي 

كان اسد يجهز من اجل ذهابه الي الجامعه حتي قاطعه دخول فيروز

فيزور بحزن: انا عايزه اروح الجامعه لو سمحت 

اسد ببرود: تمام تقدري تروحي بس ايك حد  يعرف انك مراتي عشان سمعتي وسط الطلاب 

فيروز بايماء ودموع: حاضر تومر بحاجه تانيه

اسد بقرف: لا وياريت كلامي يتنفذ وتركها وغادر المنزل

فيروز بدموع: بكره تندم علي ظلمك ليا يا اسد بس، وقتها مش هسامحك

يتبع 

#فيروز_الاسد

#الكاتبه_عفاف_نصر
وفي وقت لاحق 

في قاعه المحاضرات كان الجميع يتهامسون وينظرون الي فيروز بنظرات مح*تقره ومشمئز*ه حاولت فيروز تجاهل نظراتهم تلك ولكن تفاجات بفتاه تقف امامها 

الفتاه بخبث وصوت عالي: هم ازاي اقبلوا يدخلوكي الجامعه بعد فضي*حتك اللي حصلت واكملت بحزن مصنوع هو صحيح انتي كنتي ممسو*كه في قضيه ز*نا

فيروز  بدموع: لو سمحتي امشي 

الفتاه بخبث: ولو مش مشيت هتعملي اي يعني 

فيروز بعصبيه رفعت ايدها وضر*بتها بالقلم وقالت هعمل كده

الفتاه بعصبيه: بقا انا تضر*بيني بالقلم يا و*سخه يا زباله

فيروز بغضب شديد: اخرسيي خالص ومفيش حد هنا زباله غيرك انا اشرف منك ومن مليون واحده زيك يا ملك علي الاقل مش برمي نفسي علي الشباب 

ملك بضحكه صاخبه وصوت عالي: الشر*يفه اللي بتكلمي عنها ممسو*كه في شقه دعا*ره وبقا عليها قضيه ز*نا 

شاب بخبث: ملك معها حق  بس الصراحه انتي كنتي جامده يا فيروز الواحد متوقعش تبقي كده  واكمل وهو يقترب منها ويحاول مسك يد*يها وتقب*يلها ولكنها ابتعدت سريعا 

الشاب بخبث: انا مستعد ادفع ليكي المبلغ اللي تطلبيه بس تيجي معايا وصدقيني مش هخليكي تندمي وفي لحظه احتضنها بين يديه 

فيروز بدموع وهي تحاول ابعاده عنها حرام عليك سيبني 

قاطعهم دخول اسد واتفاجا بفيروز بحضن شاب.. 

اسد بغضب شديد: اي اللي بيحصل هنا ده

فيروز بدموع: هو اللي حاول يتقرب من واللهي 

ملك بكذب: محصلش يا دكتور فيروز هي اللي حاولت تغريه وكمان عرضت عليه ان هو يق*ضي معها ليل*ه مقابل ان يديها المبلغ اللي تطلبه 

الشاب بخوف وتوتر: ايوه هو ده اللي حصل يا دكتور 

فيروز بدموع: كذابين مش ده اللي حصل 

اقترب اسد من فيروز بهدوء وقال بصوت خافت مخ*يف برا 

خرجت فيروز من المدرج سريعا وهي تبكي علي الظلم الذي تتعرض له 

بعد مرور 3 ساعات عادت فيروز الي المنزل وتفاجات باسد ينتظرها 

فيروز بهدوء: اسد انا 

اسد ظل يقترب منه بهدوء وفجاه امسكها من شعرها بغضب 

اسد بغضب:  انتي كنتي فين يا هانم واكمل بقا يا زبا*له مش قادره تبطلي الوسا*خه دي 

فيروز بدموع: انا والله معملت حاجه وهم كانوا بيكذبوا صدقني 
يتبع

#فيروز_الاسد

#الكاتبه_عفاف_نصر
نبدا بالصلاه علي النبي يا قمراتي ♥

فيروز بدموع: انا والله ما عملت حاجه وهم كانوا بيكذبوا عليك 

اسد بعصبيه مسكها من شعرها بيكذبوا ازاي يا زبا*له وانا شا*يفك في حضنه انا عمري ما شوفت واحده في بجا*حتك دي

فيروز بعصبيه ودموع زقيته بعيد عنها وقالت انا بكر*هك يا اسد واكملت بكسر*ه بس صدقني بكره هتعرف الحقيقه بس وقتها الندم مش هيفيد في حاجه لان ساعتها هتكون خسرتني للابد 

اسد للحظه صعبت عليه فيروز وكان هيتراجع عن اللي كان هيعمله بس جبروته اتغلب عليه 

اسد ببرود: قومي جهزي نفسك عشان عايز*ك 

فيروز بخوف: عايز اي 

اسد ببرود شديد: عايز حقو*قي 

فيروز بدموع: بس انا مش عايزك تقرب مني 

اسد بغيظ: امال لو مكنتش عارفه امور دينك وان المفروض انك تطيعي جوزك وتديله حقو*قه علي اكمل وجهه كنتي عملتي ايه

فيروز بحزن: حقو*ق ايه اللي بتتكلم عليها وانت بتعاملني اسوء معامله واكملت بصراخ و دموع انت عاوز حقو*قك وانا فين حقو*قي من كل ده

اسد ببرود: خلصتي الدراما دي 

فيروز بكل غ*ل ضر*بته بالقلم 

اسد بعيون حمراء من شده الغضب انتي اتجنتتي بتمدي ايد*يك عليا يا زبا*له انتي نسيتي نفسك ولا اي يا بت انتي 

فيروز بكل غضب لا منستيش نفسي بس شكل انت اللي نسيت انا مين وكان لازم افكرك 

اسد فجاه حمل فيروز بين يديه 

فيروز بصراخ سيبنيييي بقولكككك سيبنييي يا بنادم انتي 

لم يهتم اسد بكل ما هي تتفوها بي

ودخل بيها الي الغرفه ور*مها علي السرير وبقا يفك ازر*ار قميصه وهو ينظر اليها بكل شر 

اسد بشر وهو يخل*ع قميصه انتي اللي شكلك نسيتي انا مين لدرجه انك تجيلك الجراءه وتمدي ايد*يك عليا 

فيروز بخوف انت بتعمل اي 

اسد بخبث باخد حقو*قي يا حبيبتي 

وفجاه ه*جم عليها وقط*ع ملا*بسها بكل عن*ف 

فيروز بدموع وكل ضعف: لا يا اسد بالله عليك ما تعمل فيا كده بلاش تعمل فيا كده وتحسسني اني رخي*صه كده بالنسبالك 

ولكنه لم بهتم بصراخها ولا بدموعها واكمل ما كان يفعله وبعد فتره بعد عنها 

اسد بخبث: باخد اللي انا عايز اذا كان براضكي او غصب عنك

ولكن تفاجا بفيروز لا تنطق والدموع تنزل من عيونها بغزاره وحس بشئ لز*ج علي يديه وقال بصدمه فيروز

يتبع 

#فيروز_الاسد

#الكاتبه_عفاف_نصر
(5)

اسد بخبث: باخد اللي انا عايز اذا كان براضكي او غصب عنك

ولكن تفاجا بفيروز لا تنطق والدموع تنزل من عيونها بغزاره وحس بشئ لز*ج علي يديه وقال بصدمه فيروز 

ولكن تفاجاه بها ساكنه بين يديه وكميه كبيره من الد*ماء منتشره من حولها ومازال يتد*فق الد*ماء من يديها والسك*ينه موضوعه بجانبها

✨في وقت لاحق بالمستشفى ✨

كان يجلس اسد خارج الغرفه التي توجد بها فيروز علي احد المقاعد والخوف يتمكن من كل خلايا جسده اخذ يتطلع الي يديه المملوه بد*مائها ومازال الي الان لا بستوعب كل ااذي حدث 

ولكن قاطع شروده خروج الطيب من غرفه فيروز

أسد بخوف وتوتر بعض الشي:طميني يا دكتور فيروز عامله اي هي كويسه

الدكتور بعمليه : متقلقش يا أسد بيه مدام فيروز كويسه وكمان تعدت مرحله الخطر

ابتسم أسد برتياح ولكنه لاحظ التوتر الذي يسيطر على الطبيب

أسد بهدوء:في اي تاني

الدكتور بتوتر:مدام فيروز جايه في حاله انتحار وفي الحاله دي لازم يكون في تقرير طبي و...

لكنه قطع كلامه عندما لاحظ الغضب المرسوم علي ملامح أسد

أسد ببرود:خلصت

تطلع اليه الطبيب بعدم فهم ولكن اهتز جسده بخوف حينما اكمل اسد

أسد بهمس مخيف :الكلام اللي انا سمعته ده لو حاجه منه حصلت اعمل حسابك ان المستشفي دي هتهدد فوق دماغك مفهوم

الدكتور بخوف :مفهوم

أشار اليه اسد بالمغادره وما كانت الا ثانيه وكان الطبيب كان قد اختقي من امامه

✨بعد مرور ساعه✨

كان اسد يجلس بجانب سرير فيروز وهو يتطلع الي شحوب وجهها بشرود 

ولكنه افاق عندما لاحظ تمللها 

فيروز بصوت خافت: انا فين 

اسد ببرود ينافي الخوف الذي كان مسيطر عليه قبل قليل في المستشفي اصل فيروز هانم قررت تنهي حياتها

فيروز بحزن: ولي انقذتني ده انت كان المفروض تفرح لو انا مت 

اسد بعصبيه: بسسس اخرسيي انتي ازاي هان عليكي نفسك لدرجه انك تفر*طي في حياتك بالشكل ده

فيروز بحزن: لان خلاص معتيش قادره استحمل طاقتي خلصت خلاص 

اسد بهدوء: ومفكرتيش ازاي هتقبلي ربنا بعملتك دي 

فيروز بهدوء: ربنا عارف اللي انا في واكملت بسخريه وبعدين بتقولي انا الكلام ده تقدر توجهه لنفسك انت الاول انت نسيت انك اغت*صبتني ومش مره واحده بس 

اسد ببرود:  اولا انا مش اغت*صبتك ده حقي الشرعي 

فيروز بعصبيه: بس مش بالغصب وبالنسبالي اسمه اغتصا*ب لان انا اصلا مش بعتبرك زوجي 

ولكن قطعت كلامها عندما ه*جم اسد علي شفتيها يقب*لها بعن*ف ولكن تحولت القب*له الي قب*له حنونه 

اسد بانفاس لهاثه وهو يسند راسه علي راسها هشش الكلام ده مش عايز اسمع تاني والا في كل مره هتلقيني عملت كده ثم همس بجانب اذنيها انتي ملكي يا فيروز

فيروز بخجل: انت قليل الا*دب

اسد بعد عنها وقال بهدوء جهزي نفسك عشان هنسافر الصعيد 

فيروز بخوف: الصعيد لا انا مش عايزه اروح هناك 

اقترب اسد منها وامسك بيديها طول ما انا معاكي مش عايزكي تخافي ابدا مفهوم 

فيروز بخوف بعض الشي هزت راسها بايماء بسيط 

اسد وهو يقبل جبينها هستناكي بره عم تجهزي 

وبالفعل خرج اسد من الغرفه 

وبعد مرور 5 ساعات من القياده كانوا قد وصلوا الي واجهتهم

اسد بهدوء: انزلي يلا 

فيروز بخوف: بس

اسد يلا يا فيروز 

ونزلوا من السياره تفجات فيروز بامسك اسد يديها واحتوائها بين كفيه 

اسد بابتسامه: السلام عليكم 

هي بحب: ارتمت بين احضانها واكملت اسد حبيبي اتوحشني جوي 

يتبع.. 

دمتم في حفظ الله♥🤎

#فيروز_الاسد
#الكاتبه_عفاف_نصر

(6)

اسد بابتسامه: السلام عليكم

هي بحب ارتمت بين احضانه واكملت اسد حبيبي اتوحشتني جوي

اسد بهدوء: وانتي كمان يا زينب 

فاطمه(والده اسد): اسد يا ولدي اتوحشتني جوي لي الغيبه الطويله دي يا ولدي 

اسد بحب: باس جبينها حقك يا عليا يا ست الكل بس صدجني غصب عني 

فاطمه بحب: وهي تملس علي راس اسد عارفه يا ضناي انه غصب عنك ولكن لفت انتباهها فيروز الواقف بجانب اسد بخوف شديد 

فاطمه بتساول: لي اسد مين دي اللي واجفه جارك يا ولدي 

اسد بهدوء: دي فيروز  يماا وصمت قليل واكمل ومرتي كومان

فاطمه بصدمه: وه كلام اي اللي بتجوله ده عاد انت اتخبلت ولا اي يا ولدي 

زينب بدموع: هي مرتك كيف يا اسد طب واني ابجي اي 

اسد بهدوء: انتي كومان مرتي يا زينب ومستحيل افرط فيكي 

فيروز بصدمه نظرت الي اسد والدموع تتجمع في عيونها ولكنه تجاهله نظراتها تلك 

فاطمه بعصبيه: اسمع يا ولدي دلوجتي حالا تطلجها لان مقبلش انك تتجوز البت دي مش دي بردو اللي كانت ممسوكه في الجضيه ايها

اسد بهدوء: ايوه يما هي  بس فيروز طلعت برئيه 

فاطمه بعصبيه: الكلام ده كله ميجيش معايا عاد اذا كانت برئيه ولا لا انت روحت اتجوزت من دون علمنا او موافجتنا علي الزيجه دي وكومان اتجوزت علي بت عمك اللي بتحبك واللي تضحي بحياتها مشانك هي دي اخره حبها ليك 

لكن في حين ان هذا كله يحدث يدخل رجل يبدو في الستينات من عمره يبدو عليه الهيبه والوقار وتبدو على ملامحه إثر الزمان ولكن تبدو أيضا القس"وه والصلابه

أسد باحترام. ازيك يا بوي

ابوه. حمدلله على السلامه يا ولدي اتاخرت المره دي في مصر

أسد باحترام: معليش يا بوي شويه مشاغل

ابوه: مين دي

أسد بتوتر. دي فيروز مرتي

ابوه بحده: انت بتجول ايه يا أسد اتجننت إياك اتجوزت على بنت اخوي

أسد. اسمعني يا بوي

ابوه: مش سامع حاجه دلوجتي حالا ياما تطلجها او تأخذها وتطلع من السريا وانس انك ليك اهل

أسد: يا بوي

ابوه بغضب وعصبيه: طلقها دلوقتي حالا

أسد بص لابوه و لفيروز

فيروز دموعها نزلت وهي منتظره رده

يتبع.. 

توقعاتكم اي يا تري اسد هيختار مين فيروز ولا عائلته.... 

#فيروز_الاسد
#الكاتبه_عفاف_نصر
أسد بص لابوه وبعدين لفيروز

فيروز دموعها نزلت وهي منتظره رده

أسد بهدوء: مقدرش يا بوي اختار بينكم فيروز امانه عمي ليا وانا لا يمكن افرط فيها واكمل انت عارف يا بوي اني مقدرش اكسر ليك كلمه بس اللي بتطلبه صعب جوي

فاطمه بعصبيه: اي اللي بتجوله دي يا ولدي انت بتنزل كلمه ابوك الأرض عشان خاطر بت ايمان وكمان ازاي قدرت تعمل كده في بت عمك وتجوز عليها دي

أسد بهدوء: فيروز مراتي زيها زي زينب واكمل وكمان بت عمي وبالنسبه لي زينب متخفيش يا أمي مش هطلقها 

زينب بغضب: لا كتر خيرك يا ولد عمي انك مش هطلقني بس مين قالك اني هسمح بالوضع ده لا فوق اكده مش انا اللي تجبلي ضره وكمان واحده فا*جره زي دي 

أسد بغضب: ضر*بها بالقلم اخرسي ومسمعيش انك قولتي عليها كلمه واحده واحمدي ربنا اني مستحملك وانتي مش بتخلفي 

زينب بغضب:بتاعيرني يا واد عمي 

أسد بهدوء: افهميها كيف ما تفهميها 

ابوه (سليمان) بغضب: أسد اي اللي بتجوله ده هي حصلت تعاملها كده جدامي 

أسد بهدوء واحترام: لوالده اسف يا بوي بس مش انا اللي حرمه تقل اد*بها عليا 

ابوه (سليمان)بهدوء :وهو ينظر إلى فيروز الواقفه بجوار أسد بخوف تاخدها وتطلع فوق اوضتك ومن بكره الصبح مش اشوفك  هنا في الثرايا 

أسد بصدمه: اي اللي بتجوله ده يا بوي 

ابوه (سليمان) بغضب: بقول اي اللي هيوحصل انت غلط لما روحت اتجوزت من دون علمنا وكسرت قلب بت عمك واللي يغلط يتعاقب ومن اليوم ورايح تنسى انك ليك أهل اعتبرنا مو*تنا 

فاطمه بصدمه :اي اللي بتجوله ده يا حاج عايز تبعد ولدي عني عشان خاطر بت ايمان هو هيطلجها 

ابوه (سليمان): بغضب فاطمه شكلك نسيتي ان بت ايمان اللي بتكلمي عنها دي بتكون بت اخوي واكمل من امته وانتي بتكسري كلمتي 

فاطمه بدموع: اسفه يا حاج بس اللي بتطلبه صعب جوي انا مقدرش اعيش وابني بعيد عني 

سليمان بهدوء: ابنك غلط واللي غلط يتحمل نتيجه غلطه وتركهم وغادر من المكان باكمله 

فاطمه بدموع وهي تنظر الي اسد : اللي قاله ابوك يتنفذ يا ولدي ونظرت الي فيروز بغضب وحقد وغادرت 

اسد ببرود وهو ينظر الي فيروز حصليني علي فوق وتركهم وغادر 

زينب بسخريه مبسوطه اكده 

فيروز ببرود فوق ما تتخيلي يا ضرتي وعلي راي اللي بيقولوا الزمان دوار انت قبل 3 سنين اتجوزتي اسد وانتي عارفه ان انا بحبه بس غيرتك مني عمتك وخليتك تتجوزيه 

زينب بحقد : صدجيني هند*مك علي انك تخطفي جوزي مني وانا هتوقع اي من واحده فا*جره زيك وخطا*فه رجا*له 

فيروز بعضب تمسكها من شعر*ها انا اشرف منك ومن عشره زيك ووعد مني قريب اوي اسد هيطلقك وهيعرف حقيقتك الو*سخه اللي انا وانتي عرفينها كويس اوي 

✨في وقت لاحق في غرفه اسد ✨

كان يجوب الغرفه ذهابا وايابا  بعصبيه وفيروز تجلس علي السرير ب لامبالاه

اسد بغضب وهو يمسكها من ذراعها بعن*ف كل ده حصل بسببك انتي 

فيروز بغضب: زقته بعيد عنها واكملت بسخريه لي ليكونش انا اللي روحت اتجوزت من وراء اهلي وعلي مراتي حبيبتي 

اسد بغضب ز*قها علي السرير حاولت فيروز الهروب والفرار منه لكنه فاجاها بانه ار*تمي عليها وحصرها بين جسده

فيروز بغضب: ابعد عني بدل ما اصوت والم عليك الكل لكنه كان اسرع منها حيث اطبق شفت*يه علي شفت"يها  يقب*لها بقسو*ه مبتلعا صرا*ختها داخل فمه 
حاولت فيروز ابعده عنها ولكنه كان كالجبل لا يتحرك
وبعد فتره بعد عنها حتي تستطيع التقاط انفاسها

فيروز وهي تلهث بقوه نظرت الي اسد وقالت انت اكيد مجنون

اسد بخبث وهو يقترب منها ويدفن راسه في عنقها ثم قال بهمس نامي يا فيروز لان بكره هيبقي يوم طويل 

فيروز وهي تدفعه بعيد عنها هنام بس اوعي تفكر تقرب مني 

نظر اليها اسد بسخريه وفجاه اقترب منها وحملها بين يديه

فيروز بغضب نزلني انت عايز مني اي

اسد وهو يضعها علي الفراش بعن*ف اتهدي بقا ومسمعاش صوتك والا انتي عارفه اي اللي ممكن يحصل يا فيروز وانا بصراحه نفسي تعملي اي حركه عشان انفذ 

فيروز بخوف هنام خلاص ولكن تفاجات باسد يستلقي بجانبها ويسحبها داخل احضانه

فيروز حاولت الفرار من احضانه ولكنها هدات حركتها عندما استمعت الي صوت اسد النعاس 

اهدي بقا ونامي ومتخفيش مش هعمل حاجه  

✨في صباح اليوم التالي ✨

كانت فيروز تجهز نفسها من اجل المغادرة ولكن  توقف قلبها من الخوف عندما انفتح الباب بقوه 

مجهول بخبث: بقيتي في بيتي يا روز 

فيروز بر*عب:...

كانت فيروز تجهز نفسها من اجل المغادرة ولكن  توقف قلبها من الخوف عندما انفتح الباب بقوه 

مجهول بخبث: بقيتي في بيتي يا روز 

فيروز بر*عب: انت 

هو بخبث: اي المفاجأه وحشه وقرب منها بهدوء وتكلم ويديه تتحرك علي جسد*ها بجر*اءه وحشتني يا روز وحشتني اوي

فيروز بغضب: زقيته بعيد عنها واكملت ابعد عني واياك تقرب مني انت فاهم والا والله هفضحك وهفضح حقيقتك الو*سخه وهقول لي اسد علي كل حاجه وانك السبب في كل اللي حصل 

هو ضحك بسخريه وقال وانتي مفكره ان في حد هيصدقك واكمل وهو يلتف حولها كلهم مفكرينك واحده ر*خيصه با*عت نفسها وشر*فها يعني ليكي انا تتخيلي لو فبر*كت شويه صور حلوه ليكي ووراتها لي اسد حبيب قلبك تتخيلي ممكن يعمل اي 

فيروز دموعها نزلت بعنف وهي تستمع له 

اكمل بسخريه هيقت*لك يا روز وعشان انا بحبكك بقولك تعالي معايا وسيبك منه لان انتي ملكي انا ومش ملك حد تاني واكمل بهوس  حتي لو اضطرات اقت*ل اي حد حتي لو كان الشخص ده اسد اخويا 

نظرت له فيروز بصدمه 

اي يا حبيبتي مالك مستغربه ليه اه انا مستعد اقت*ل اخويا عشان احصل عليكي وتبقي معايا 

فيروز بغضب ودموع: ضر*بته بالقلم  انت واحد مجنون يا ادم روح حسبي الله ونعم الوكيل فيك وصدقني لو فكرت تقرب من اسد هقت*لك ومش هرحمك يا ادم 

ادم بغضب وجنون: وهو يمسكها من ذراعيها بعن*ف بتحبي بعد اللي عمله فيكي بتحبيه بعد اما اغتص*بك انطقي  هو فيه اي زياده عني لي حبيتيه هو وانا لا 

فيروز بغضب عشان انت واحد اناني واكملت وهي تضر*به علي وجه بشده دمرتلي مستقبلي بسببك الكل مفكراني واحده ر*خيصه وبسببك بابا بعد عني وبقا يكر*هني خسرت كل اللي حوليا و خسرت سمعتي انا بكر*هك ولو اطول اقتل*ك هعمل كده ومش هتردد ثانيه واحده 

ادم بصدمه: بتكر*هيني 

فيروز بسخريه فوق ما تتخيل واكملت بقوه ولو مش طلعت من هنا هعرف الكل حقيقتك ومش هيهمني حاجه 

ادم بغضب ماشي يا روز هطلع بس صدقيني هندمك وهقت*لهولك يا روز وتركها وغادر الغرفه بغضب شديد 

🥀في ذات الوقت 🥀

اسد بهدوء وهو ينظر الي والده انا همشي يا بوي بس صدجني انا عملت كل ده غصب عني مقدرتش اكسر بخاطر عمي وارفض طلبه مني 

سليمان ببرود مجدرتش تكسر بخاطر عمك ولا حنيت ليها يا ولدي قال هذا وهو ينظر داخل عيون اسد مباشر 

اسد بارتباك اي اللي بتجوله ده يا بوي 

سليمان بغضب بجول اللي حوصل انت حنيت ليها ومجدرتش تستحمل تشوفها في ورطه زي دي عشان كده اتجوزتها بس شكلك نسيت انها هربت منك يوم فرحكم وبسببها اتجوزت زينب واكمل بغضب وبسبب ده قطعت اخوي اللي من لحمي ودمي 

فاطمه بصدمه اي اللي بتجوله ده يا حاج

سليمان بهدوء بجول الحقيقه يا فاطمه ولدك لسته بيعشقها وعندك اهو اساليه

نظرت فاطمه الي اسد ولكنه ظل ينظر الي الارض بخزي من نفسه ومن مشاعره التي اصبحت مكشوفه امام الجميع 

سكت الجميع عندما شاهدوا فيروز وهي تنزل الدرج وممسكه بحقيبتها في يديها 

نزلت فيروز ووقفت بجانب اسد بتوتر 

اسد بهدوء يلا 

ولكن توقف مكانه عندما استمع الي صوت والده 

سليمان ببرود استني يا اسد انا موافق انك تفضل هنا وهنسي الي عملته بس عندي شرط 

اسد بتوتر  وهو ينظر الي سليمان شرط اي يا بوي 

سليمان ببرود تجبلي وريث بس فيروز هي اللي تكون حبله فيه يعني هي اللي تكون امه 

زينب بصدمه اي اللي بتجوله ده يا عمي 

نظر اليها سليمان نظره اخرستها واكمل وهو يواجه كلامه الي اسد ومش اكده وبس وهطلجها بعد اما تولد لو انت موافج علي الشرط ده فيك تفضل هنا ولو رفضت فيك تمشي بس ساعتها هتنسي انك عندك اهل وانا هعتبر ان ولدي  مات

رايكم يا حلوين يا تري اسد هيختار اي.... 🥀

يتبع.... 

#فيروز_الاسد
#الكاتبه_عفاف_نصر
  1. الفصل التاسع هنا
  2. الفصل العاشر هنا
  3. الفصل الحادي عشر  هنا
  4. الفصل الثاني عشر  هنا
  5. الفصل الثالث عشر هنا 
  6. الفصل الرابع عشر هنا 
  7. الفصل الخامس عشر ولاخير هنا 
  8. الفصل السادس عشر هنا 
  9. الخاتمه من هنا 
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -