ستعجبك

رواية فيروز الأسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم عفاف نصر

  رواية فيروز الأسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم عفاف نصر

رواية فيروز الأسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم عفاف نصر


 

رواية فيروز الأسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم عفاف نصر



رواية فيروز الأسد البارت الرابع عشر


رواية فيروز الأسد الجزء الرابع عشر

(14)


اسد بهدوء   امي هي السبب يا فيروز هي اللي كامت عايزه تاذيكي بالطريقة دي 


فيروز بصدمه   ماما فاطمه هي اللي كانت عايزه تخطفني طيب وتعمل فيا كده ليه انت بتهزر يا اسد بالله عليك قول انك بتهزر


اسد بخجل  للاسف دي الحقيقه وكانت عايزه زينب تشترك معها في المصيبه بس زينب حكتالي كل حاجه وهي لحد دلوقتي متعرفش ان زينب قالتلي حاجه ومتعرفش ان الواد اللي كانت ماجره عشان يخطفك مخطفكيش لان انا اتفقت معه واديت ليه ضعف المبلغ عشان يوهمها انه خطفك 


فيروز بصدمه طيب ليه تعمل فيا كده ليه عايزه تاذيني بالطريقه دي


اسد بهدوء  ده اللي هنعرفه دلوقتي واكمل قائلا وهو  ينظر الي فيروز المصدومه يلا يا حبيبتي قومي عشان هنرجع القصر 


فيروز بذعر لا بالله عليك يا اسد انا معتيش عايزه ارجع المكان ده تاني 


اسد بعشق وهو يحاوط وجها بكفيه متخفيش يا حبيبتي انا معاكي ومحدش هيقدر ياذيكي


ـــــــــ ♥في وقت لاحق♥ـــــــــ


كان يدخل اسد الي القصر وهو ممسك بيد فيروز بين يديه.. 


سليمان بغضب كنت فين يا اسد قلقتنا عليك 


اسد بهدوء وهو ينظر والدتها التي تنظر الي فيروز بتوتر كنت بلحق مراتي يا حاج عشان كانت مخطوفه 


سليمان بصدومه انت بتقول ايه ومين اللي كان خطفها 


اسد ببرود وهو ينظر الي والدته انا


نظرت اليها فاطمه بصدمه... 


سليمان بصدمه  انت واكمل قائلا بغضب وتخطفها ليه يا اسد اي كلامك اللي كله الغاز ده.. 


اسد ببرود   ايوه انا اللي خطفت فيروز لاني لو مكنتيش عملت كده آلله اعلم كنت هلقيها عايشه لسه ولا لا 


سليمان بعدم استعاب  اي اللي بتجوله ده وضح كلامك يا ولدي 


اسد و هو ينظر الي والدته  لا ماما هي اللي هتفيدك اكتر مني في الموضوع ده 


فاطمه بتوتر  تقصد اي يا ولدي بالكلام اللي بتقوله ده


اسد بغضب  ليه كنتي عايزه تخطفي فيروز يا امي ليه كنتي عايزه تقتليها ليه مصره دايما انك تدمرلي حياتي زمان انجبرت اسمع كلامك واتجوزت زينب عشان سمعه العيله مش تبقي في الارض ودلوقتي بعد اما حياتي رجعت تاني طبيعيه ليه مصره تهدي كل ده تاني ليه اتفقتي مع واحد ان يخطف فيروز ويصورها صور مخله كل ده عشان اطلقها طيب فرضنا عملتي كده وطلقتها فعلا ليه كنتي عايزه يقتلها انطقييي عملتي كده ليه 


سليمان بغضب  اسد انت ازاي تتهم والدتك اتهم زي ده وبعدين ازاي جاتك الجراءه انك تعلي صوتك عليها 


زينب بتوتر  بس اسد معه حق يا عمي واكملت قائلا وهي تنظر الي فاطمه خالتي فعلا اتفقت مع واحد ان يخطف فيروز ويقتلها وكانت عايزني اشترك معها لولا ان انا عرفت اسد الحقيقه علي اخر لحظه كان زمان فيروز مقتوله دلوقتي


سليمان بصدمه وهو ينظر الي فاطمه انتي يا فاطمه عملتي كل ده طيب ليه 


فاطمه بدموع وهو تنظر الي فيروز بحقد شديد  ايوه انا عملت كده لان بسببها ابن عاش حياته حزين بسبب هروبها منه يوم الفرح خليته يبعد عني بعملتها دي دمرت حياه اسد وزينب طيب تعرف يا حاج ان اسد عمره ما لمس زينب


سليمان بصدمه  اي اللي بتقوليه ده  ازاي واسد قالي ان زينب مش بتخلف


فاطمه بدموع  وانت روحت صدقته اول اما قالك كده مجاش في بالك ليه مخدهاش وكشف عليها عند الدكتور وخلها تتعالج واكملت قائله بسخريه ولا هياخدها ازاي وهيقول لي الدكتور اي مراتي لسه عذراء عشان كده اول اما اسد جاب فيروز علي البيت ده وزينب اعترضت ضربها لان كان عارف ان زينب هتقول كل حاجه عايزني بعد كل ده اسكت 


اسد بهدوء وهو ينظر الي والدته  يمكن انتي صح وانا غلطت لما عملت كده في زينب بس اللي عايزك تعرفيه ان فيروز مهربتيش يوم الفرح فيروز اتخطفت يا امي واللي خطفعا ادم ومش كده وبس هو كمان السبب في الفضيحه اللي حصلت لي فيروز عمل كل ده عشان يتجوزها... 


نظر الجميع الي ادم بصدمه بينما هو نظر الي الارض بخزي من افعاله 


واكمل اسد قائلا  انا هاخد فيروز وهسافر علي مصر هستقر هناك لان معتيش ينفع افضل هنا في السرايا 


فاطمه بدموع  وهي تمسك بيد اسد وهتسبني يا ولدي هتسبني يا اسد انا عارفه ان انا غلطت يا ولدي بس غصب عني انقهرت لما عرفت ان زينب لسه بنت وان انت كنت موقف حياتك كلها علي فيروز


اسد وهو يسحب يديه من بين يديه والدته انا اسف يا امي بس لازم امشي وكان علي و شك المغادره ولكن اوقفه صوت زينب مناديا اسمه


زينب بابتسامة  شكلك نسيت حاجه


اسد بابتسامة بسيطه  انتي طالق يا زينب وامسك بيد فيروز وغادر من المكان باكمله.. 


يتبع.. 


انا عارفه ان البارت مش فيه احداث كتير بس كده كل الحقائق ظهرت خلاص واسفه علي التاخير بس  انا والله تعبانه وده سبب التاخير اللي حصل وباذن الله الاخير هينزل بكره بس عايزه تفاعل حلو


#فيروز_الاسد

#الكاتبه_عفاف_نصر

فيروز الأسد

فيروز الأسد

رواية فيروز الأسد الحلقة ال الرابع عشر



لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية فيروز الأسد)


يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك الحلقة.

  1. الفصل الخامس عشر والأخير من هنا

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -