ستعجبك

رواية فيروز الأسد الفصل الخامس عشر والأخير 15 بقلم عفاف نصر

   رواية فيروز الأسد الفصل الخامس عشر 15 ولاخير بقلم عفاف نصر

رواية فيروز الأسد الفصل الخامس عشر 15 بقلم عفاف نصر

(15) والاخير

اسد بابتسامة بسيطه  انتي طالق يا زينب وامسك بيد فيروز وغادر من المكان بأكمله

بعد مرور خمس اشهر♥

كان اسد يقف امام المراه هيندم ملابسه ولكن قاطعه خروج فيروز من الحمام.. 

 

رواية فيروز الأسد الفصل الخامس عشر والاخير  15 بقلم عفاف نصر

اسد بخبث وهو يقترب منها ويحاوط خصرها انا بقول بلاش نروح الفرح ده لان كده انتي تتاكلي اكل يا بطايه..

فيروز بغيظ  زقتيه بعيد عنها بطايه في عينك متقولش كده تاني ما كل ده بسببك انت واكملت بسخريه وهي تحاول تقليد اسد انتي مش بتاكلي يا فيروز اهتمي بصحتك يا فيروز واكملت وهي تضربه بخفه علي ذراعه ودلوقتي بتقولي يا بطايه

اسد بخبث بقا انا بعمل كده يا روزتي واكمل وهو يجذبها من خصرها حتي التصقت بصدره الصلب وبعدين انتي كده بقيتي اجمل

فيروز بحب وهو تحاوط عنقه  بجد يا اسدي يعني انا مش تخينه

اسد بخبث  تخينه اي ده انتي مهلبيه

فيروز بخجل وهي تدفن راسها داخل عنقه بحبك يا اسدي

اسد بعشق  واسدك بيعشقك يا فيروزتي واكمل قائلا بخبث ما بلاش نروح الفرح ونتحجج انك تعبانه

فيروز بعيظ من وقا'حته  لا يا اسد هنروح وسيبتي بقا عشان اكمل  لبس

في وقت لاحق♥

كان الجميع يرقص بسعاده علي نغمات الموسيقي الهادئه 


رواية فيروز الأسد البارت الخامس عشر والاخير 

فيروز بحب وهي تنظر الي زينب التي ترتدي فستان زفاف ابيض تعرف يا اسدي انا مبسوطه اوي عشان زينب فرحت اوي انها لقيت الشخص اللي يحبها ويقدرها ومبسوطه كمان انك رجعت كلمت ماما فاطمه من تاني 


اسد بحب وهو يضمها الي داخل احضانه اسف يا فيروزتي انا عارف انك كنتي عايزه تبقي زي البنات وتلبسي فستان ابيض ويتعملك احلي فرح بس انا مقدرتش احقق ليكي ده ابسط حاجه اي بنت بتحلم بيها مقدرش احققهلك


فيروز بعشق وهي تدفن نفسها اكتر داخل احضانه بالعكس انا مش فارق معايا الفستان الابيض ولا ان يتعملي فرح لان وجودك في حياتي بالدنيا كلها يا اسد يمكن احنا تعبنا كتير عم قدرنا

رواية فيروز الأسد الجزء الخامس عشر

نبقي مع بعض وده بالنسبالي الدنيا كلها ان ابقا جو حضنك لان الامان اللي بحسه معاك ميتقارنيش باي حاجه تانيه

********                               

عند زينب ويونس♥

فيروز الأسد عفاف نصر 

يونس بحب وهو ينظر الي زينب انا بحبك اوي يا زينب

زينب بخجل وانا كمان بحبك يا يونس تعرف مكنتيش اعرف ان عوض ربنا ليا هيبقي حلو بالشكل ده كنت مفكره ان انا بحب اسد بس اكتشف ان دي فكره غلط اتزرعت في راسي من وانا لسه طفله صغيره وحللت اهتمام اسد ليا علي ان بيحبني بس اتصدمت لما لقيته طلب ايد فيروز بس لما فيروز هربت وخالتي طلبت مني اتجوز اسد مقدرتيش ارفض طلبها وخصوصا ان فكره حبي لي اسد كانت عاميني واكملت بتوتر عندما نظرت له وفوجت باحمرار عينيه من شد الغضب بس اكتشفت ان كله ده وهم وانت بجد حبي الحقيقي  انا بحبك يا يونس

ويونس بيعشقك يا زينب واكمل بغضب وغيره معتيش عايز اسمع اسم راجل يتنطق من بين شفايفك الحلوه دي ولا انتي عارفه انا هعاقبك ازاي 

زينب بخجل بطل قله ادب يا يونس 

مر الفرح علي الجميع في سعاده حتي انتهي وغادر الجميع الي منازلهم.. 

دخل اسد الي جناحه ولكنه تفاجا بالجناح مزين بالشموع و الورود وفيروز ترتدي فستان احمر ناري بعد الركبه 

اسد بصدمه وهو يقترب منها: ايـه الجمال ده

ابتسمت فيروز بخجل 

اسد وهو يقبل شفاتيها ويهمس في اذنيها بحبك يا فيروز

فيروز بابتسامة: وانا كمان بحبك يا اسدي.. 

اسد بخبث: شكلها سهره عنب

فيروز بخجل: انت قليل الادب واكملت بابتسامة نرقص

اسد بحب نرقص

شغلت فيروز موسيقي هاديه و بدات ترقص هي و اسد 

فيروز بهمس في اذن اسد انا حامل يا اسدي 

اسد بصدمه انتي بتقولي ايه 

فيروز بضحك بقول انك هتبقي احلي بابي وانا هابقي احلي مامي واكملت وهي ترتمي داخل احضان اسد تعرف يا اسد انا كنت خايفه اوي ليكون عندي مشكله في

فيروز الأسد عفاف نصر 

رواية فيروز الأسد الحلقة ال الخامس عشر والأخير 


الخلفه بس الحمدلله حلمي اتحقق واخيرا هابقا امك علي قد ما انا مبسوطه ان انا هابقا ام علي قد ما انا فرحانه ان الطفل ده هيبقي منك انت يا اسدي

ولكنها توقفت عن الكلام عندما استوعبت ان اسد لا يبادلها الحضن بل ايضا لم يعلق علي حديثها

ابتعدت فيروز عن حضن اسد واكملت متسائله مالك يا اسدي

اسد ببرود الطفل ده لازم ينزل

فيروز بصدمه اي اللي بتقوله ده

اسد ببرود شديد بقول اللي سمعتيه الطفل ده هينزل...

يتبع...

يا تري اي سبب رد فعل اسد دي..

سوري يا جماعه بس حرفيا البارت ده انا حذفته اكتر من 3 مرات والله حقيقي صعب جدا انك تكتبي البارت الاخير بكره باذن الله هنزل الخاتمه  او اول لما اخلص كتابتها هنزلها

                  *✲゚* نــهــايــه الـــفـــصــل *✲゚*

#فيروز_الاسد
#الكاتبه_عفاف_نصر

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية فيروز الأسد)


يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك الحلقة.

  1. الفصل السادس عشر من هنا 

تعليقات
تعليق واحد
إرسال تعليق
  • هويدا زغلول
    هويدا زغلول 1 مارس 2022 في 11:31 ص

    بالتوفيق

    إرسال ردحذف



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -