أخر الاخبار

رواية احبتت شخص من الخيال الفصل العاشر

احبتت شخص من الخيال البارت العاشر

رواية احبتت شخص من الخيال الفصل العاشر


رواية احبتت شخص من الخيال الفصل العاشر 

رواية احبتت شخص من الخيال

احبتت شخص من الخيال 

اسر بعد ماشف نور الصغيره حس انو نفسو يكون عندو بيبي زيها وراح مسك ايد نور قدمهم وقالها: انا مش عارف انتي عملتي فيا اي ومش عارف ليه انتي بذات لي تكتب في قدري بس انا بحبك من كل قلبي انا عشت سنين كتير اووي بس مع ذالك اول مره احب حد كده او ابقا عايز اكمل حياتي مع حد يمكن اتكتبتي في قدري من قبل وجودي ووجودك بس عمر مكان ده سبب حبي ليكي انتي وبس السبب في تغير قدر اسر انتي لوحيده لي ملكتي اسر من غير اي مجهوده في ده انا بحبك بحبك اووي يانور وبطلب منك تكوني شريكت عمري وحياتي لي مبداتش غير لما شوفتك وبقيت معاكي 

وقعد علي رجلو وقالها: تقبلي تتجوزيني يانور 


نور بدموع وفرحه: هتحبني علي طول 


اسر هز راسو: اهه


نور: مش هتتعصب عليا ابدا وله تزعقلي


اسر هز راسو وهو بيضحك: اهه


نور: هتحبني انا اكتر وله ولادنا


اسر: مفيش اي حد في الدنيا يقدر يخليني احبو زي مابحبك


نور بفرحه: وانا مواقه ياذات العين المتقلبه


اسر قم وقف وقالها: ذات العين المتقلبه ازاي


نور وهي بتشرحلو: يعني عينك لونها بيتغير لما بتبقا متعصب بتبقا رصاصي غمق ووقت متبقا رايق وبتهزار بتبقا رصاصي فاتح 


اسر بضحك؛ ده انتي مركزه اووي بقاا 


نور بكسوف: لا خالص علي فكره هي لي بتبقا بينه 


وفجاه ظهر اسمعيل وقف قدم اسر لي كان رد فعلو انو خبه نور وراه: بتخبي بنتي مني يا اسر


اسر: بخبيها من لي عايز ياذيها وكان سبب في موت ابويا زمان 


اسمعيل: وانت هتقدر تمنعني


اسر بثقه: لو عايز يبقا تموتني انا الاول


اسمعيل: انت بتستغل بنتي عشان تحميك


اسر: انا لي بستغلها وله انت لي عايش لحد دلوقتي بسببها 


اسمعيل بخوف انو سر لي خباه يتكشف قدام نور: اسر تعاله نتكلم في مكان تاني راجل لي راجل


اسر: هههههه ليه خايف بنتك تعرف انك عندك 90 سنه ولسه عايش عشان بتستخدم قوتها ومين يستخدمها احسن من الساحر اسمعيل العباسي


نور بصدمه: اسر انا مش فاهم حاجه انت بتقول اي


اسمعيل: نور الولد ده بيكدب في كل كلامو 


اسر: نور قولي وراي الكلام لي هقولو ده وهتشوفي الحقيقه بنفسك 


نور قالت ورا اسر الكلام لي قالو وغمضت عنيها زي مقال وشافت الماضي شافت باباها وهو بيعمل عليها سحر ووهو بيقتل خالها وشافت كل حاجه وحشه عملها ومش بس كدا عرفت كمان الخطه لي عملها مع الملكه الام وفتحت عنيها وراحت وقفت قدام باباها 


نور بقسوه وغل اول مره تظهر في عنيها: عايز امي تموت وعايز تموت اسر وانا هفضل عشان تفضل عايش صح


اسمعيل بدموع وخبث: نور بنتي انا 

 

وقبل ما يكمل كلامو كانت نور خدت الخنجر لي في هدوم اسر وطعنتو في قلبو 


نور: نور كنت ليك وسيله تعيش واذتها كتير ولحد كده كفايه اوع تفكر اني ممكن اسيبك تاذي امي او اسر


اسمعيل وبدا العجز يظهر عليه: نور شيلي الخنجر وحطي ايدك علي الجرح


نور: انسي ي اسمعيل انسي


اسمعيل بدا جسمو يدوب ويتحول لي تراب ووقع  في الارض 


الاميره رقيه جريت عليه حضنتها: اهدي يانور ياحبيبتي اهدي


نور بدموع: انا قتلت بابا ياماما انا قتلتو 


وحسن ونيره قعدين مش فاهمين حاجه من لي حصل قدامهم 


اسر راح لي نور ومسك ايديها: انا اسف اني خليتك تشوفي الحقيقه بس انتي لازم تفهمي قوتك وقدراتك الازم تتعودي تستخدميها الانو هتحتاجيها اكتر في لي جاي ولي انتي عملتيه دي كانت اول خطوه ليكي وانتي الاميره نور بنت الاميره رقيه


نور حضنتو وفضلت تعيط علي موت باباها 

حسن راح وقف قدام رقيه: ماما في اي واي لي بيحصل ده 

حكتلو رقيه علي كل حاجه وهو ونيره كانو مستغربين في الاول بس لما عرفو انو فيه خطر علي نور قلقو عليها وكانو خيفين عليها جدا 


اسر: نور لازم نروح الاقصر الملكي هناك هتقدري تخدي كل قوتك وتقدري تحربي الملكه الام الانو انتي لوحيده لي هتقدري تحربيهاا


نور مسحت دموعها ومسكت ايد اسر: ياله ي اسر معدش فيه وقت لازم نخلص منها قبل ماتاذي اي حد تاني 


مسك اسر ايديها وختفا ووصلو الاقصر وقبلتهم ماريا: سمو الملك كويس انك جيت ايهاب اخوك حرق كل الحاجات لخصه بلملكه الام وحراس خدو حبسو والملكه حكمت باعدامو


اسر: فين ديمه 


ديمه: انا هنا يا اسر انا عملت كل لي انت قولتو ايهاب بدلتو بشخص تاني عشان يتعدم مكانو الملكه الام مش هتعرف وجبتلك بديل لي نور وبعتها للملكه الام علي انها نور


ماريا بستغرب: ديمه انتي معانا وله ضددنا


ديمه بضحكه: انا عمري ماحبيت اسر يا ماريا انا كنت بحاول احميه من الملكه الام انا بحب انجل وعايزه اكمل حياتي معاه وعلي فكره ايهاب بيحبك انتي وده هو لي قالهولي بنفسو استحمليه شويه وحولي تغيريه


اسر بفرحه الانو اخير صحابو رجعو لي عقلهم واخو حس بحب ماريا اخيرا وعقل: ياله يابنات ورانا حاجات كتيره عايزين نخلصها عشان فيه افراح كتيره جايه 


نور راحت عند الملكه الام وبقت قدمها هي ونور المزيفه 


نور: اي ياتيتا مالك مستغربه ليه 


الملكه الام: ازاي انتي اتنين


نور المزيفه: اي ياتيتا انتي خرفتي وله اي انا وحده بس ووقفه قدامك


الملكه الام: ازاي انا شيفه اتنين


نور الاصليه: هههههه والله ياتيتا ضحكتيني وبعدين اي مالك جتلك برجلي اقتليني وخلي الحرب دي تخلص


نور المزيفه: ياله ياتيتا عشان اخلص من الحياه المقرف دي


راحت الملكه الام تمشيت تجاه نور المزيفه علي انها الاصليه وقبل متوصل كانت نور الاصليه ضربها بلخنجر في ضهرها مكان قلبها والملكه الام لفت لي نور الاصليه 


الملكه الام بضعف: خدعتيني يانور ورغم خداعك ليا مش هموت وهقتلك وقبل متقع في الارض حدفت السيف بتاعها في نور بس نور فضلت وقفه مكانها والسيف جه قدمها ومجرد مبصتلو وقع ووقعت معاه الملكه الام  


اسر طلع يجري علي نور وخدها في حضنو وقالها: كل حاجه خلصت اخيرا يانور كل حاجه خلصت هنفضل سوا ياعيوني هنفضل سوا العمر كلو 


نور حضنتو وعيطتت: انا قتلتها ي اسر وقتالت بابا انا بقيت وحده قتله


اسر وهو بيمسح دموعها: هشش اهدي ياحبيبتي اهدي كل لي حصل ده كان خير لينا بس عارفه يا نور لسه فيه حاجه معملنهاش


نور بستغراب: اي هي دي


اسر مسك ايديها: تعالي معايا 


خدها اسر وراحو المكان لي كانت بتحلم بيه وهو حلم بيه معاها خدها وشغل الاغنيه لي كانت في الحلم  وبص لي هدومها وهدومو وحولهم لي بدله سوده وجرافت سوده ونور فستان طويل كحلي وشعرها مفرود علي ضهره زي ماكان في الحلم ووقف يرقص معاها 

اسر: نور

نور وهي بصه في عينو: امممم

اسر: بحبك اووي 

نور حضنتو: وانا كمان بحبك اووي يا اسر


وبعد سنه 

اسر بتوتر: هي مخرجتش ليه كل ده 

حسن: يابني بتولد هي بتولد ومش بتولد اي حد دي بتولد عفريت 

اسر: اخرس انت ياض

رقيه بضحكه: اهدو ياولاد هي شويه وهتخرج 

نيره بدموع: منك الله ي اسر انت السبب

اسر: سبب في اي يابنتي

نيره: كان فيها اي يعني لو دخلت ولدت انت مكانها

حسن بضحكه: هههههههههه سبحان الله الايام بدور نفس كلام مراتك الهبله اهو 

اسر: واللهي يابني احنا اتجوزنا اتنين مجنين

رقيه: بس يولد منك ليه ملكوش دعوه ببناتي 


وخرج الدكتوره: مبروك يا استاذ اسر جالك ولد زي القمر بس هو كبير شويه 


اسر: كبير ازاي 


ادالو الدكتور الطفل لي عندو سنه : اتفضل ده ابنك


اسر خدو وضحك الانو هما كاعفريت بيتولدو عندهم سنه اصلا وبيتكلمو وبيتحركو: شكرا يادكتوره فين نور


حسن: يالهوي اي ده ازاي البيبي كبير كده 


شرحتلو رقيه انو دي طبعتهم اصلا ودخلو لي نور لي اول مره مبسوطه اووي بابنها 

اسر: عايزه تسميه اي ياروحي 

نور: اسلام هنسميه اسلام 

اسر بص لي البيبي: اي رايك ي سي اسلام

اسلام: لطيف الاسم ده يامامي سكرا

نور: سكرا يالهوي الدغ 

اسر: انا كنت كده وانا صغير بطلي تريقه علي الولد

اسلام: يوووه بقا دول هيتخنقو 

رقيه: اهدي يا اسو دول ماما وبابا بردو 

اسلام: اول مين لبنوته الحلو لي الرجل ده سيلها

حسن: سيلها اسمه شيلها ياحبيبي ودي نور بنتي 

اسلام: عايز اتجوزها 

نيره ونور بصو لي بعض وقعدو يضحكو 

حسن: بتضحكو علي اي وانت يابني تتجوز مين ده انت لسه مولود

اسلام: انا عندي سنه وهي عندها شهرين ونص انا بصيت ليها عرفت كل حاجه عنها يا انكل حسن

خالتو نيره ممكن تخطوبيلي نور بنتك 

نيره راحت شلتو وضحكت : هههههههه طبعا موافقه 

نور: وانا كمان موافقه ههههه

اسر: طلما اسلام عايزها انا موفق 

رقيه: انا هفرح لما احفادي يتجوزو بعض

حسن: وانا اي قلقساسه انا مليش راي 

اسلام: جوزهالي هي لما تكبر هتحبني فاوفق من دلوقي بدل مصيرك ميبقا زي جدي 

حسن: يالهوي انت عرفت الحاجات دي كلها منين

اسلام: يوووه بقا صدعتني عايز انام 

ورجعو كلهم الاقصر وعاشو مع بعض وبدات قصة حب جديد 

#فاتن_محمد_شاكر 

#احبتت_شخص_من_الخيال

لقراءة أو تحميل رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الحادي عشر 

لقراءه وتحميل الرواية كامله هنا 👇👇

احببت شخص من الخيال 

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  اضغط هنا 

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

  1. اضغط هنا


تعليقات