أخر الاخبار

رواية احببت شخص من الخيال الفصل الثامن والتاسع

 احبتت شخص من الخيال البارت التامن

رواية احببت شخص من الخيال الفصل الثامن والتاسع


رواية احببت شخص من الخيال الفصل الثامن والتاسع 

رواية احببت شخص من الخيال 

اسر: هتجوز ديمه بس بشرط

الملكه الام: هتموت مهما عملت هتموت

اسر بعصبيه: انتي ليه عايزه تعيدي الماضي 

الملكه الام: الماضي لسه مخلصش طول ما رقيه وجوزها وبنتها عايشين

اسر بصوت عالي: مانتي عايش رغم انك السبب في كل حاجه حصلت في الماضي اي نسيتي انتي لي خاليتي ابرهيم يقتل ابويا نسيتي اني انتي لي قتلتي امي لو انتي عايزه انهي الماضي يبقا هينتهي بموتك انتي مش حد تاني 

الملكه الام بضحكه خبيثه: ههههههه ومين بقا هيقدر يقتلني ي اسر انتي مش هتعرف تعمل حاجه غير ونور معاكي ونور بقت معايا  هي وامها دلوقتي انسا انك توصل لي حاجه  خلاص ي اسر انا قرارت ونفذت ونسا انك تعرف توصل لي اي حاجه 

اسر بغضب وعصبيه: انتي لو لمستي شعره من نور او عمتي هتشوفي لي انتي مش حبها تشوفيه ووقتها محدش هيقدر يوقفني وانتي عارفها اني اقدر اذيكي من غير اي مجهود 

وخرج اسر من عندها وهو بيضحك بخبث الانو قبل ميجي هنا بعت ماريا تاخد نور وامها وتخفيهم عن الوجود

وعند الملكه خفت من تهدي اسر وخصوصا انو يقدر فعلا ياذيها بكل سهوله وقعدت تفكر ازاي تخليه يسمع كلمها من غير اي نقاش ودخل عليهم الحراس: تحياتي ياسمو الملكه 

الملكه: جبتوهم

الحراس:احنا رحنا بس ملقيناش اي اثر ليهم كانهم اختفو من الوجود 

وفتكرت الملكه كلام اسر ولي قالو وحست بخوف من لي جاي


وفي مكان تاني 

نور بتفتكر كلام ماريا: نور اسر اعلان الحرب علي القبيله كلها عشانك هو عارف كل حاجه وراح للملكه الام ودلوقتي حياتو وحياتكم في خطر

نور بخوف مين الملكه الام دي وهتستفيد اي لما تاذينا

رقيه: دي تبقا جدتتك يانور تبقا امي 

نور بصدمه: طيب امك ليه عايزه تاذينا انا مبقتش فاهمه حاجه 

ماريا: عشان الاميره رقيه زمان رفضت تسمع كلام الملكه الام وتجوزت ابوكي ونفس لي عملتو الاميره رقيه عملو الامير جاد عشان كده الملكه الام كانت السبب في ان ابوكي يقتل الامير عشان تكرهه الاميره رقيه فيه بس الاميره عرفت كل حاجه ومخطط الملكه فشل ف قرارت انو عيلة الامير جاد ميفضلش منها غير الوريث لي هي هتربيه بنفسها وعيلة الاميره رقيه تموت كله بس حصل تغير في المخطط بتعها لما ايهاب ظهر والامير جاد جابو ليها وطلب تربيه وتحميه وقتها خدتت ايهاب وقرارت تموت بقي العيله ولي فاضل منها الامير جاد لي عصه كلمة فوصلت لي ابوكي انو الامير جاد هو لي قتل سمر عمتك ف بلتالي ابوكي مقدرش يسامح في موت اختو وراح قتل الامير جاد 

نور بصدمه ودموع: هي عملت كل ده عشان عصو كلمها قتلت ابنها وخلت امي تعيش في شخصيه غير بتاعتها عشان حبو

اسر: نور يا نور نوووور

نور بخضه: اي في ايبي

اسر: بتفكري فيا صح

نور اول مشفتو وعرفت ان لي قدمها  اسر جريت عليه وحضنتو بكل قوتها: انا اسفه اسفه كنت خيفه عليك مكنتش عايزه ياذيك 

اسر وهو بيمسح دموعها: هششش بحبك

نور رجعت حضنتو تاني وعيط بكل قوتها: وانا كمان بحبك اووي

وفجاه ظهرت الملكه الام ومعاها الحراس بتوع القبيله كلها وجت تروح عند اسر ونور وقفت رقيه قدمها: ابعدي عنهم كفايه لي عملتيه فيا انا وخويا زمان

الملكه الام: متخفيش انتي وبنتك هتحصلي اخوكي ابقي سلميلي عليه هههه  ونادت للحراس مسكو الملكه رقيه وختفو 

راحت تضرب نور بسيف راح داخل في صدر اسر مسكه

ومسك ايديها لي مسكه السيف: الماضي مش هيتقرر حتي لو هتموتيني

الملكه الام: غبي غبي ليه وقت السيف ده كان مسموم 

اسر: مش هسمحلك تاذي نور مهم حصل 

سحبت الملكه السيف من صدر اسر وراحت ضربه بيه تاني في مكان قلبو 

الملكه: شوفت انا ممكن اعمل فيك اي وجودك ملوش لازمه طول مانت ضددي ومتخفش هبعتلك حبيبتك علي طول مش هاخرها عليك

وقع اسر في الارض وقبل ميقع عمله حيط ايزاز صعب حد يعدي منو عشان يحمي نور ووقع في الارض نور خدتو في حضنها

نور بدموع: اسر حبيبي انت مش هتسبني صح اصلا انت قولت انو لازم نتجوز فانت تبقا شجع وقوي عشان تتجوزني

اسر: انا اسف اني مقدرتش افضل معاكي بس لازم احميكي

نور: اسر اسر ونبي متسبنيش انا مليش غيرك ي اسر قوم بقا قومم

اسر بضعف: بحبك ي نور  وغمض عينو

نور: اسر اسر متسبنيش انا محتاجالك ي اسر متسبنيش

والملكه الام كانت وقفه تتفرج ومبسوطه فيهم ومن لي عملتو وبصت علي نور لقت ايديها مكان جرح اسر والاجرح اختفه لما نور حطط ايديها عليه الملكه استغربت وبعتت ماريا لي كانت بدري موعها علي اسر تتاكد وفعلا لقو الجرح اختفه 

اسر بضعف: نور

نور بصدمه: اسر اسر انت اتكلمت صح انت صحيت انت مش هتسبني

اسر وهو بيهديها: اهه ياحبيبتي انا كويس والله وبخير طول مانتي معايا كنت بقولك اني عايز احميكي بس انتي لي حمتيني من الموت 

نور بستغرب : انا ازاي

اسر طلع السيف بتاعو وجرح ايدو بيه وقال: مشي ايدك علي الجرح يانور 

مشت نور ايديها علي الجرح وفعلا الجرح اختفه اسر ادها السيف وقلها: اجرحي ايدي يانور 

نور بخوف: لا لا ياسر مش هعمل كده

اسر: نور اسمعي الكلام بقولك اجرحي ايدي 

ونور سمعت كلامو وجرحت ايدو فعلا اسر قالها: مشي ايدك علي الجرح 

سمعت كلامو نور ومشت ايديها علي الجرح بس مخفش: اي ده ياسر ايدك مخفتش مكان الجرح بتاعي 

اسر: ده معنا انو انتي لوحيده لي قدره تقتليني ولما اتعب تشفيني 

نور بصدمه: ازاي انا معنديش اي قوي وله اي حاجه تخلي ده يحصل

اسر: انتي نسيتي انك بنت الاميره رقيه وبنت اخت الامير جاد انا دلوقتي بس فهمت ليه بابا كتبك في قدري 

نور بذهول:....... 

#فاتن_محمد_شاكر 

#احبتت_شخص_من_الخيال

البارت التاسع


نور بذهول: يعني انا كده مش هيحصلك حاجه صح صح هتفضل معايا علي طول


اسر وهو يحضنها : انا فوقت بسببك محدش غيرك يقدر يعملي حاجه انتي وبس لي تقرري اعيش او اموت


نور حضنتو جامد: لالا انت هتعيش معايا علي طول 


الملكه الام بحقد: لو انت ماموتش هي هتموت وحرق قلبك عليها ي اسر


اسر بغرور: لو تقدري تلمسي شعريه منها اعمليها وشوفي اي هيحصلك


الملكه الام اختفت من قدامهم هي وجنودها 


الاميره رقيه: اسر


اسر راح وقف قدمها وقالها: تحياتي ياسمو الاميره رقيه


الاميره رقيه حضنتو وقالتلو: وحشتيني اوي ي اسر  مشوفتكش من لما كان عمرك سنه طلعت شبه باباك اوي ي اسر حسه اني شيفه هو قدامي


نور بغير: اي ياست ماما الدلع لي ظهر فجاه ده كل الدلع ده لي ابن اخوكي وبس وبنتك ملهاش شويه يعني


الاميره رقيه: لا طبعا ازاي ده انتي دلوعتي يانونو


نور وهي بتمثل الزعل: اهه ياختي ماهو واضح عشان كده بدلعي نيره وحسن واسر اكتر مني


اسر وهو بيمسك خدودها: يالهوي بحب وحده غيوره ياناس


الاميره وهي بتفكر:نور نيره هتولد انهارده لازم نروحلها


نور زقت اسر: يالهوي هبقا خالتو انهارده وهو بيمسك في خدودي ياله ياماما نروح بسرعه بسرعه


اسر وهو بيضحك ياله يامجنون هاتي ايدك وثانيه وهتبقي هناك


ومسك اسر ايد نور هو والاميره رقيه وختفو 


وفي مكان تاني 

الملكه الام: انا مش هسبهم عايشين واكيد انت عايز تاخد حق اختك وتبرد نارك من لي كانو سبب في موتها ي اسمعيل


اسمعيل ابو نور بحقد وغل: مش هرحمهم هموتهم هما الاتنين ولو نور وقفت قدامي هتندم الانو لي عايزو هيحصل


الملكه الام: وانا عايزه اخد حق ابني من اختو لي كانت السبب بجوازو من اختك 


اسمعيل: يبقا متفقين انا اصلا ميهمنيش غير بنتي وبنتك انتي حره فيها بعد مخرجت بنتي عن طوعي


الملكه الام بضحكه علي اسمعيل  وفي نفسها بتقول:انت كمان هتموت ياسمعيل وعد يلا ياسمعيل يبقا شوف شغلك وسيب الباقي علياا


وفي مكان تاني 

اسر ونور والاميره رقيه وقفين مع حسن: اهدي ياحسن والله هتبقا كويسه ياحبيبي


حسن بخوف: انا خايف عليها اوي ياماما انتي عارفه قد اي هي ضعيفه


نور بدموع: منك الله ياحسن انت السبب في لي هي فيه دلوقتي 


اسر و رقيه ضحكو علي كلام نور 

حسن: سبب  في اي يانور انتي كمان وانتو بتضحكو علي اي ومين الود ابو دقن ده كمان


اسر: بس ياض انا مش بطيقك اصلا


نور: ده اسر ابن خالي


اسر وهو بيرفع ليها حوجبو: ابن خالك بس ياست نور


الاميره رقيه بضحكه : وحبيها ياسيدي 


نور وشها احمر: والله انتو رخمين خلينا في نيره ياحبيبتي يانيرو كان فيها اي يعني ياحسن لو ولدت مكانها


حسن: ودي اعملها ازاي دي يعني


ووهما بيتخنقو خرج ليها الدكتور ببنوتها شبه حسن بظبط


حسن بتوتر: دي دي بنتي 


الدكتوره: مبروك يا بشمهندس جالك بنوته زي القمر والمدام فقت في اوضتها تقدرو تدخلهالها 


شالها حسن ودخل لي نيره: حمدالله على سلامتك ياحبيبت قلبي


نيره: الله ياسلمك ياحبيبي


نور جريت عليها حضنتها: حمدالله علي سلمتك يانيرو خوفتيني عليكي 


نيره وهي بتحضنها: الله يسلمك يانونو ياكبيره ومبروك عليكي نونو الصغيره


نور: نونو الصغيره 


حسن: اهه احنا اتفقنا لو جالنا بنت هنسميها نور علي اسمك


اسر: حمدالله علي سلمتك يانيره


نيره: الله يسلمك ياعمو العفريت 


رقيه:ههههههههه عيب كده يانيرو ده ابن اخويا وهيبقا جوز اختك


نيره: اي ده انتو شيفينو وابن اخوكي ازاي ياماما


حسن: الله هو المفروض منشوفوش وله اي


رقيه: بعدين هفهمكو كل حاجه المهم دلوقتي نيرو ونونو الصغير 

لقراءة أو تحميل رواية احبتت شخص من الخيال الفصل العاشر 

لقراءه وتحميل الرواية كامله هنا 👇👇

احببت شخص من الخيال 

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  اضغط هنا 

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

  1. اضغط هنا

#فاتن_محمد_شاكر 

#احبتت_شخص_من_الخيال

تعليقات