رواية احبتت شخص من الخيال الفصل العشرين و الوحد والعشرين
احبتت شخص من الخيال البارت العشرين
رواية احبتت شخص من الخيال
احببت شخص من الخيال
وصل اسر للمكان لي فيه المقنع ونور واسلام خرجو لقو المقنع بيضرب اسر واسر مش بيعمل اي ردت فعلا
نور: اسر لا متضعفش ي اسر
اتصدم المقنع ازاي نور واسلام خرجو وهو مامن كل حاجه عشان عارف قدراتهم
واسر اول مسمع صوت نور بص عليها لقها وقفه وجنبه اسلام
اسر: نور انتي كويسه صح
نور: لا ومش هبقا كويسه طول مانت ضعيف حارب ي اسر حارب واحنا كلنا معاك
المقنع: مش هيقدر يعمل حياتو في ايدي
وطلع المقنع من جيبو مسدس وظبطو علي اسر
المقنع: هموتك ومفيش حاجه هتمنعني
_______________________
في مكان تاني
حسن: اي ده فيه صوت ضرب نار
انيجل قم يبص من ورا الباب لقه اسلام وقف عيط ومصدوم مكانو: اسر حصلو حاجه احنا لازم نخرج من هنا بسرعه
ماريا: امسكو ايد بعض وقول ورايا وقالت كلام غريبا خلاهم يخرجو لي مكان الحدثه
لقو اسر وقع علي الارض ونور عليه واسلام وقف مصدوم والمقنع مش موجود
ايهاب: في اي ياسلام اي لي حصل
اسلام بصدمه: المقنع ضرب نار علي بابا وماما هي لي خدتت الرصاصه مكانو
كلهم جريو يشوف نور وكان اسر حضنها بكل قوته وبيعيط ومش عارف يبفكر في حاجه
نيره بخوف ودموع علي نور: اسر قوم عشان نوديها المستشفى ياله
اسر: هي هتسبني هتسبني لوحدي ضحت بحياته عشان وديني ماهسيبو وديني لجبلك حق يانور حياتي
حسن بعصبيه: اسرر مش وقتو الكلام ده قوم خلينا نلحق نور قبل ما تموت مننا
قم اسر وشالها وطلع يجري بيها وراح بيها المستشفى والدكاتره خدته منو ومسك اسر الدكتور لي هيبقا مسئول عن حالتها من هدومو بعصبيه وصوت مالي المستشفى: لو حصلها حاجه مش هيكفيني موتك انت واهلك كلهم
حسن: اسر اهدي الدكتور هيعمل الي عليه
اسر: مش هيحصلها حاجه ياحسن نور هتقوم هتقوم عشان فيه وعد بننا لسه متنفذش هتقوم عشان فيه حاجات كتيره لسه معشناهاش
الدكتور: انا اسف يافندم بس المدام حامل وانا مش هقدر انقذ الجنين كل لي هقدر اعملو اني احاول انقذ الام
اسر بدموع وهو بيفتكر فرحت نور بلطفل
flash back
نور: عارف ي اسر رغم لي بعملو فيك وبقعد اقولك انت السبب وكده بس انا مبسوطه اوي انو هيبقا عندنا بيبي كمان
اسر: عارف ياروحي ماهي وحده بلحنيه لي عندك دي المفروض يبقا عندها 100 طفل
نور: ههههههههه اي ياعم ده صحتي يابا
اسر بضحك: صحت اي ده انتي ننجه وله نسيتي
نور: يااااه ي اسر لسه فاكر
اسر: مبنسش حاجه وخصوصا لو كانت تخصك
نور: ياعم كده هضعف واحبك اكتر ههههههه
اسر: هههههه طب قوليلي نفسك البيبي يكون بنت او ولد
نور: نفسي يكون بنت عشان البنت حاجه تانيه هضيف لي علتنا السعادة والفرح وكمان عشان تربي ولاد سولي
اسر: طيب انتي حسها اي
نور: حسها بنت كل شعور بحسو منها مختلف عن لي كنت بحسو مع سولي كل حاجه مختلفه سولي كان بيطنطط كتير لكن دي هاديه سولي كان طول الوقت صاحي دي دلوقتي نايمه
اسر: ده انتي متاكده بقا انها بنوته
نور: تؤ مش متاكده انا وثقه
اسر: ااممم طيب واي اكتر حاجه ممكن تخوفك عليها
نور: اني اخسرها ي اسر حسه اني هخسرها وخايفه اوي من الاحساس ده
اسر: متخفيش ياروحي مش هتخسريها
انتهاflash back
ورجع اسر لي الوقع وسمح لي نفسو ينهار وعيط بحرقه ووجع علي نور وبنتو لي لسه ماشفتش الدنيا وماتت بسببو وقرر ينتقم ويبعد عنهم كلهم الانه اتاذو كتير بسببه
_____________________________
وفي مكان تاني
عرفت الملكه رقيه بلخبر وبلي حصل لي بنتها وابن اخوها وقررت ترجع المملكه من تاني وأمرت حراسها انو يجبلها الشخص المقنع ده تحت اي ظروف وكلمت ايهاب يروح ليها وفعلا راح ايهاب واول موصل عندها جري عليها حضنها وفضل يعيط
الملكه رقيه: اهدي ي ايهاب اهدي ياحبيبي كل حاجه هتتصالح
ايهاب: نور تعبانه اووي واسر ب يموت من تعبها واسلام وقف مصدوم ومش عارف اتصارف حولت كتير احميهم ياعمتو والله العظيم حولت كتير بس فشلت فشلت اكون سند لي اخويا وعيالتو انا فشالت للمره المليون اني اساعدو ياعمتو
ركيه: اهدي ياحبيبي كل حاجه هترجع زي ماكانت ولي عمل فيهم كده انت بنفسك لي هتجيبو
ايهاب: هقتلو هتقلو لو شوفتو هقتلو
ركيه: لما تجيبو بقا اعمل فيه كل لي انت عايزو
____________________________________
وفي مكان تاني
اسلام: مقدرتش احمي امي وابويا يانور مقدرتش اعملهم حاجه رغم انو كل لي حصل ده عشان رفضو يسلموني للقبيله
نور وهي بتحضنو: لا ياحبيبي متفكرش كده فكر ازاي تلقي الشخص ده وفكر ازاي تساعد مامتك علي انها تتحامل الصدمه الي هي فيها
اسلام: امي هتفقد بنتها يانور هتخسر البيبي لي كانت هتيجي كانت بتقولي اني لازم اصحبها ولازم ابقا سندها بس هتموت ومش هتيجي تاني ازاي هقولها خبر زي ده
نور بدموع: ياحبيبي ده قدر ربنا، ربنا عايز كده واحنا لازم نرضا بلي ربنا كتبو لينا
وسكتو لاتنين وفكرو في انهم ازاي هيقدرو يقولو لي نور الخبر ده وازاي هيقدرو يوجهوها
_____________________________________
وفي مكان تاني
كان وقف قدام اوضت العمليات مستنيها تخرجلو مستني يسمع منها حاجه تطمنو الكل حوليه بس هو لوحدو من غيرها الكل بيصبرو بس هي الوحيده لي هتحضنو وقولو متخفيش ياااااه يانور قد اي وحشني صوتك وضحكتك وحشني جنانك وحشتيني اوووي اخرجي بقاا اخرجي انا لوحدي من غير
وخرج الدكتور وجريو عليه كلهم
الدكتور: المريضه حالا حالتها مستقره وقدما 24 ساعه هتفوق فيهم لو مامفقتش هيبقا لازم تدخل جراحي تاني واتمني ده ميحصلش لانها مش هتقدر تستحمل
اسر: عايز اشوفها
الدكتور: الممرضه هدخلها العنايه تقدرو تدخلو تطمنو عليها بس مطولوش لانو ده هيتعبها
#فاتن_محمد_شاكر
#احبتت_شخص_من_الخيال
احبتت شخص من الخيال البارت الواحد وعشرين
دخل اسر لي نور لقه جسمها كلو متوصل بلاجهازه راح قعد قدمها ومسك ايديها وعينها كلها دموع: نور انا خايف قومي عشاني عشان انا كتشفت ان خوفي الحقيقي هو بعدك عني نور قومي عشان انا مش قدر استحمل خبر موت بنتنا قومي عشان قلبي وجعني يانور ومحتاجلك ومحتاج كلامك قومي ورحمي ضعفي من غيرك قومي يانور قومي
__________________________
وفي مكان تاني
اتنين وقفين بيتكلمو مع بعض ومنهم شخص كلنا عارفينو وشخص تاني لسه هنتعرف عليه في الاحداث نرجع لي كلامنا
المجهول: هعمل اي دلوقتي نور لي تصابت مش اسر
المقنع: ومين قالك اني كنت عايز اسر هو لي يتصاب
المجهول: قصدك اي
المقنع: ههههههههه غبيه كنت فكرك اذكاه من كده
المجهول: وبعدين معاك فهمني اي لي حصل
المقنع: اسر روحو في نور لو نور ماتت من غير اي مجهود هتضمني روح اسر ووقتها تتجوزيه زي ماكنتي عايزه
المجهول بتفكير: انا عايزه حاجات كتير وسواء نور عاشت او حتي ماتت هوصل لي انا عايزه
__________________________________
وفي مكان تاني
اسلام: هدخلها ازاي بس يانور ده انا كنت جنبها ومقدرتش احميها
نور: حبيبي ماما دلوقتي محتاجه وجودنا كلنا حوليها متنساش انو لي تعرضتلو مش شويه وانها محتاجنا عشان تقوي
اسلام بدموع: انا السبب انا لي مقدرتش احميها انا السبب
نور: ياحبيبي الدموع مش هتفيد بحاجه ماما محتجلنا اقوي ياله ياسولي ياله ندخلها
ومسكت ايدو وخدتو ودخلت لي نور لي كانت بتحاول تهدي اسر بعد الكلام لي سمعتو منو
نور وهي بتحاول تفتح عنيها: اسر
اسر بدموع وفرحه: نور انتي صحيتي انتي كويسه صح انتي كويسه
نور بصوت ضعيف: اهه ياحبيبي متخفش انا كويسه اهدي كل حاجه هتبقا كويسه
اسر وهو بي بوس ايديها وبعيط: انا اسف انا اسف علي كل حاجه حصلت اسف اني مقدرتش احميكي انا اسف
نور بضعف: هشششش اهدي ياحبيبي انا كويسه متخفش كل حاجه هتبقا احسن من الاول
اسر بدوموع: احنا خسرنا بنتنا يانور
نور وعنيها مليانه دموع: قدر الله ومشاء فعل
اسر: انا اسف
نور: عايزه اشوف اسلام
اسر: حاضر ياحبيبي هخلي نور تجيبو وتيجي حالا
نور: مفيش داعي تكلمني ي اونكل انا فعلا جبتو وجيت
اسلام وهو رايح وقف قدام مامتو وعينو كلها دموع: انا مقدرتش احمي امي وله اختي انا مقدرتش احميكمو
نور وهي بتمسح دموع: اي ده اومال فين سولي ابني القوي اي هيضعف وله اي
اسلام: هو اصلا ضعيف ومقدرش يحمي امو واختو
نور: تؤ قوي وقوي جدا كمان وهيجيب حق امو واختو
اسلام: اكيد
نور: وانا مش عايزاك تعمل كده
اسلام: يعني اي يا مامي
نور: يعني مش عايزه ابني يدخل في حرب هيطلع منها خسران ومش هسمح ابني يلوث ايدو انسي ي اسلام
اسلام: مامي بس
نور وهي بتقطعو: اسلام انا خسرت بنتي لي تمنتها من ربنا بسبب الحرب دي ومش هخسر ابني كمان عشانها
نور: مامي معاها حق ياسولي بلاش تدخل حرب ممكن نخسرك فيها
اسلام: بس لازم
اسر وهو بيقطعو: اسلام اسمع كلام مامي بعدين نتكلم
اسلام: حاضر يا بابي
#فاتن_محمد_شاكر
لقراءه وتحميل الرواية كامله هنا 👇👇
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام
الانضمام#احبتت_شخص_من_الخيال