رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الثاني والعشرون
احبتت شخص من الخيال البارت التاني والعشرين ماقبل الاخير.
ودخل حسن ونيره عشان يطمن علي نور وشافو وش اسلام لي متغير فحاسو اني فيه وحاولو يلطفو الجو
نيره بهزار: اي ياست نور ده كل ده حب لي سي اسر افرضي كنت موتي يعني كنت هعمل فيه اي انا
حسن بحزن مصطنع: يابختك ياض ي اسر بحب نور فيه غيرك هنا متسوح ي اخي ده انا لو خيرتها بيني وبين البشمل هتختار البشمل وتسيني
نيره: قصدك اي ياض انت وبعدين انت ازاي تحط نفسك في مقرنه مع البشمل يابني انت عبيط
حسن بفرحه: اي ده اوعي تقولي ان انا مينفعش اتقارن بحاجه
نيره بضحك: هههههههه لا هي البشمل لي مينفعش تتقارن بحاجه
حسن بصدمه: حسبي الله
نور بضحك:: اي ياض يادكتور بتحسبن علي اختي وانا موجوده
حسن: ياشيخه اتنيلي انتي واختك قال مقارنه قال يابنتي اختك لو لقتني شاوره هتكولني
اسر بضحك: هههههههه لا ياجدع مش لي الدرجادي
نيره بكسوف مصطنع: لا بصراحه مع حق اصلي بحبها اووووي
اسلام: ي الهوي يا خالتو طيب يعني حتي قوليلو كلمه تفرحو بدل يعيني ماهو قعد يندب حظو كده هههههههه
نور: يابني ماهي بتقول الحقيقه وبعدين يندب حظو ليه هو كان يطول يتجوز وحده زي نيرو
حسن وهو بيبص لي نور: قولي الحقيقه اشهدي بلحقيقه استني دقيقه كده
وراح جاب نيره وقفهاا جنبو ورجع بص لي نور وقالها: هه اطول وله لا ده انا اطول كمان هه
وهنا كلهم مقدروش يمسكو نفسهم من الضحك والكل كان مبسوط عشان خططتهم نجحت وقدرو يضحكو نور
____________________________________
وفي مكان تاني
ماريا: سمو الملكه رقيه احنا لقين المقنع
ركيه: عرفتو مين لي معاها
ماريا: لا سموك قولتي انك انتي لي هتستجوبيه
ركيه: هتو حالا
ماريا: تحت امرك سمو الملكه
وراحت ماريا تجيب المقنع والبنت لي كانت معاه هي والحراس وكان ايهاب معاهم ودخلو عند الملكه رقيه اول لما شافت البنت قالت بصدمه: ديمه
ماريا ورسها في الارض: للاسف هي يامولاتي
ايهاب: استمناكي علي حياتنا وخليناكي وحد مننا ويكون ده رد المعروف بتاعك
ديمه:رد معروف اي انا عشت عمري كلو بحب اسر وفي الاخر سيني وراح اتجوز البشريه وكسر قلبي وانا متعودتش اسيب حقي لحد
ركيه: طيب وانيجل لي انتي اختارتي تتجوزيه وكنتي بتقولي انك بتحبيه اي لي حصل هه اي لي حصل ردي
ديمه: انيجل ده يبقا من دم الملكه الام
اتصدمت رقيه اكتر وراحت عند المقنع وومدت ايديها عشان ترفع القناع وتصدمت وانيجل بيبصلها بحقد: انت ي انيجل
انيجل: اهه انا لي هاخد حق الملكه لي قتلتوها انا لي هقتلكو كلكو وخالص عليكو واحد واحد
ايهاب بصدمه: طيب ازاي دول كانو معانا وقت الحدثه
ماريا بحزن:ديمه كانت معانا بس انيجل كان نص منو معانا والنص التاني برا لانو بيقدر يبقا في مكانين بشكل مختلفه في وقت واحد
ايهاب: وهو بيخنقو انا هخلص عليك انا هقتلك وهخلص حق اخويا ومراتو منك
رقيه: استنا ي ايهاب محدش هيعمل فيهم حاجه غير لما نور واسر يرجعو خد التريق ده حطو عليهم عشان ميقدروش يستخدمو قوتهم في اي حاجه
وخد منها ايهاب التريق ورشو عليهم وفعلا مبقوش قدرين حتي يتحركو وخدهم الحراس حبسهم في اوضه للجن المتمرد ولي خدت المفتاح بتعاها للملكه رقيه
______________________________
وفي مكان تاني
وصلت المليكه رقيه وايهاب وماريا عند نور المستشفى واول ماشفتها للملكه جريت عليها وحضنتها وحكت ليهم عن كل حاجه ولكل اتصدم لما عرف حقيقة ديمه وانيجل
نور بدموع: مش قدره اصدق ان الكرهه عم علي قلبهم لي الدرجادي
اسر وهو بيمسك ايديها: اهدي ياحبيبي انا ميهمنيش حد غيرك دلوقتي وهجبلك حقك منهم صدقيني
نور بحزن: لا حقي انا هخدو بنفسي انا عايزه ارجع القصر حالا
اسر: نور حبيبتي انتي لسه تعبانه
نور بعصبيه: عايزه ارجع القصر حالا ي اسر
اسر بهدوء: حاضر نيره ساعديها تلبس علي مخلص اوراق المستشفى
نيره وهي بتحاول تلطف الجو: حاضر ياله يا شباب كلكو برا ياله وانت ياض ياحسن انا جعانه لو مجبتليش اكل هكلك
حسن وهو بيحاول يساعدها عشان يضحكو: ي ستي ارحميني بقا ي ستي اقولك كوليني خلينا نخلص
وضحكو كلهم علي نيره وحسن لي مش بيبطلو هزار وقمت نور وساعدتها نيره ف انها تلبس هدمها وخلص اسر اوراق المستشفى وخدهم ورجعو القصر
نور اول مدخلت الاقصر سالت عن مكان ديمه وانيجل: هما فين
رقيه: حبيبتي انتي جايه تعبانه ارتاحي الاول وبعدين روحي ليهم
نور بعصبيه: هما فين
اسر بخوف عليها: نور اهدي
نور بعصبيه وصوت عالي: هما فينن
ايهاب: تعالي ورايا
ومشيت نور وره والكل مشي وراها وهما مش فاهمين اي هتكون ردت فعلها وخيفين تاذي نفسها وقفو عند الاوضه لي هما محبوسين فيها وخدت نور المفتاح من رقيه وفتحت الباب ودخلت ودخلو كلهم وراها
نور: ليه ي ديمه ده انا عتبرتك صحبتي واختي ليه خدعتيني كده
ديمه: خدتي مني اسر والمملكه وحكمها ازاي هبقا صحبتك واختك هه انتي بشريه وبيضحك عليكي بسهوله
نور: ردك مقنع وعقابك كمان مقنع وقبل متنطق ديمه بحرف كانت نور ضربه عليها رصاصه لي قتل الجن وماتت ديمه فعلا
وتصدمو كلهم من لي عملتو نور بس محدش قدر ينطق بحرف
نور: ليه ي انيجل
انيجل: عشان قتلتي امي وجوزك خد حقي في المملكه
نور: هههه قصدك بتبني صح
انيجل بحقد: حتي لو بتبني هي امي وليه حق فيها
نور: هههههه ردك مقنع بردو
ونفس لي حصل مع ديمه حصل مع انيجل وقتلتو قبل مينطق بحرف
ولفت وبصت للعيله كلها: انا كده خت حق موت بنتي ونقدر نعيش من جديد من غير مشاكل خلاص وانت ي عم اسر فك كده ده انا حتي جعانه ولو مكلتش هبلعك
نيره بفرحه: الحمدلله يارب مطلعتش انا لي وحدي لي بكول جوزي لما اجوع
حسن: طبعا ياختي مانتو اخوات فنفس ام الدماغ لي مشيها بكرشها
نور: قصدك اي ياض انت
حسن: وله حاجه يامعلمه ياله عشان ناكلك
اسر: ايوه لتكليني وله حاجه ومنعرفش نخاوي الواد هههههههههههه
نور اتكسفت وحمرت في بعضها وسبتهم وخرجت تجري علي تحت
#فاتن_محمد_شاكر
لقراءه وتحميل الرواية كامله هنا 👇👇
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام
الانضمام#احبتت_شخص_من_الخيال