رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الثالث عشر
رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الثالث عشر
وفي مكان تاني
ايهاب:انا خايف علي اسلام ي ماريا خايف لي متعملش في اسر يتعمل فيه هو
ماريا: لا يا حبيبي مينفعش تخاف بلعكس لازم تساعد اخوك وابنو مش تخاف
ايهاب: انا بكرا هروح لي اسر وتكلم معاه عشان نلقي حل الموضوع ده
ماريا: باذن الله ياحبيبي ياله بقا نام وبطل تفكر وسبها علي ربنا
وفي مكان تاني
حسن بعصبيه: انا مش هسمح قلب بنتي يتكسر عشان حياتهم ومملكتهم
نيره: حبيبي اهدي بس وهنتفاهم
حسن: نتففاهم في اي انتي فاهمه اي لي هيحصل
نيره: يابابا متخفيش اكيد اسلام مش هيسيب حاجه تاذيها
حسن بغضب اكبر: اسلام اصلا هو الاذه الحقيقي جهزي نفسك وجهزي نور احنا هنمشي من هنا هنرجع بتنا
نيره: حبيبي ممكن تهدي وتفكر تاني
حسن بصوت عالي وزعيق: لي اقولو يتنفذ يا نيره
نيره: اول مره تعالي صوتك عليا او تكلمني كده
حسن: وانا اول مره احس بخطر عليكي وعلي بنتنا وده مش هسمح بيه لي اقولو يتنفذ
ودخل اسر ونور عليهم
اسر: حسن ارجوك اسمعني وفاهمني نور بنتي زي ماهي بنتك
حسن: اسر نور بنتي انا ولي هتعملو ده هيكسر قلبها وده مش هقبل بيه
نور: حسن انت عارف نور عندي اي دي بنت اختي وبنت اخويا
حسن: لو حقيقي بتحبها يانور سبينا نمشي من هنا وبعدي عن حياتنا انتي وابنك وجوزك
نيره: حسن انت اجنتت اي لي بتقولو ده
نور بدموع: سبيه يا نيره هو معاه حق هو ذنبو اي اصلا بلحنا فيه امشي يا حسن صدقني مش هخلي حد يمنعك وله هحاول اكلمكو او اوصلكو تاني
حسن بجمود: يكون احسن عشان نعيش في هدوء
ودخل عليهم اسلام فجاه وراح قدم حسن وعنيه كلها دموع
اسلام: عمو متحرمنيش منها انا بحبها
حسن: لو بتحبها ي اسلام سبها تعيش حياتها طبيعي
اسلام: لو انا سبتها هي مش هتسبيني هي بتحبني
حسن: بحبك اي انت صدقت نفسك دي طفله ي اسلام عندها 9 سنين يعني لو بعدت عنها يوم واحد هتنساك
اسلام بقلب مكسور: بس انا مش هقدر انا بحبها بحبها اووي يمكن اكتر منك
حسن: اثبتلي حبك ده بانك تبعد عنها ي اسلام
اسلام دموع نزلت وبص لي كل لي وقفين وخرج من معاهم وحسن خد نيره ونور لي فضلت تسال فين اسلام عشان يجي معاه الرحله لي راحه وكان الرد انو مينفعش يروح معاها عشان هو تعبان بس هي لازم تروح
نور بحزن: تيب يا مامي حايزه اسوفو قبل مانمسي (طيب يامامي عايزه اشوفو قبل مانمشي)
نيره بحزن وكسره علي بنتها: روحي ياحبيبتي هو في اوضتو
دخلت نور عند اسلام اول مشفها مسح دموعو ووقف قدمها
اسلام وهو بيحضنها: كنت عارف انك مش هتمشي غير لما تسلمي عليا
نور بزعل: ليه وفقت ي اثلام ليه تل مره تان بابي بيتلب نلوح لحله تنت بترفد وتمنعني الوح محاهم ليه دوقتي وفقت (ليه وفقت ي اسلام كل مره كان بابي كان بيطلب نروح رحله كنت بترفض اني اروح معاهم ليه دلوقتي وفقت)
اسلام: المردي مينفعش امنعك تروحي معاه المردي باباكي اصر ياخدك مني بس عارفه انتي هتفضلي في قلبي هنا ومسك ايديها وحطها علي قلبو لحد منتقابل تاني ومتخفيش هرجعك ليا بسرعه
نور حضنتو: اثلا انا حايفه(اسلام انا خايفه)
اسلام بدموع وخنقه حاول يدريهم: تؤتؤ حبيبي مينفعش يخاف عشان انا ديما جنبو ومعاه ومش هسمح لي حاجه في الدنيا تاذيه او تاخدو مني
نور: مس حايزه الوح يا اثلام(مش عايزه اروح يا اسلام)
اسلام: ياعيوني انتي هتروحي معاهم يومين وانا هاجي اكمل الرحله معاكي متخفيش
نور: بتتد يا اثلام يحني انت هتيدي تتمل الحلها محايا(بجد يا اسلام يعني انت هتيجي تكمل الرحله معايا)
اسلام: اهه ياعيوني هاجي اكمل معاكي بس ياله روحي عشان متتاخريش وعمو حسن يتعصب وانتي عارفه بيبقا اهبل ازاي وهو عصبي
نور بضحكه: ههههههه عيب دتت يا ثولتي (عيب كده يا سولتي)
وخرجت نور وفضل اسلام وقف مكانو مش عارف يمسك دموع ونهار وقع في الارض وقالها: ضحكتك دي هتفضل مطبوعه جوا قلبي انا هاجيلك ي نور والله هجيلك مش هتبقي لي غيري ماهما حصل مش هتبقي لي غيري
#فاتن_محمد_شاكر
#احبتت_شخص_من_الخيال
احبتت شخص من الخيال
مشيت نور من القصر غصب عن اسلام وقرار انو يكتبلها ويفضل يحكلها كل حاجه زي مكان متعود بس المردي بلكتابه وهيثبت لي حسن قد اي هو بيحبها وانها ليه مش لي حد غيرو والايام بتعدي واسلام في اوضتو مبيخرجش ورفض اي حد يدخلو بس نور قرارت تدخلو وتفوقو من لي هو فيه
نور: اسلام
اسلام بصوت مبحوح من الدموع: نعم ي مامي
نور: تعال يا حبيبي عايزه اتكلم معاك شويه
اسلام: مامي بعد اذنك انا مش قدر اتكلم دلوقتي
نور مسكت ايدو وشدتت وراحت علي السرير نيمتو علي رجلها: عارف يا سولي في حاجات كتيره بتحصل مش بنبقا عايزنها حاجات بنفكر انها بتكسرنا رغم انها بتحصل عشان تقوينا وتفوقنا الواقع
اسلام بدموع: وقع اي يامامي وقع اي لي يحرمني منها وقع اي لي يخليه ياخدها بعيد عني دي بنتي انا انا لي ربيتها انا لي خدت بالي منها انا لي عايش عشانها هو ب اي حق ياخدها ويمشي هو ازاي يحرمني من اسمي لي بسمعو منها لي يبعدني عنها كده انا بحبها اووي يامامي بحبها اوي
نور بدموع علي ابنها: هششش اهدي ياحبيبي انا هقولك حاجه حصلت زمان قبل جوازي من باباك هتسمعني وله اسكت
اسلام وهو بيمسح دموع: اهه هسمعك احكي
نور: باباك كان في حياتي من زمان اووي ياسلام من وانا عندي خمس سنين عارف هحكيلك حاجات هو نفسو ميعرفهاش
اسلام بفرحه: بجد طيب احكي عشان هو بيفضل يقولي انا عارف كل حاجه فطلع في حاجات مش عارفه
نور بضحكه علي برائت ابنها: باباك كان معايا من وانا عندي خمس سنين لما كان هيحصلي حدثها وهو انقذني من وقتها وانا بشوفو هو علي طول حوليا هو فكر اني مكنتش بشوفو بس لما كان بيجيلي كنت بشوفو كنت ببقا مبسوطه اوي وهو حوليا عارف في مره كان فيه ولد في المدرسه عايز يتعرف عليا ونبقا صحاب ووقتها كان باباك معايا بس فاكر اني مش شايفه انا وفقت ابقا انا ولولد صحب وقتها باباك كان بيعمل اي حاجه تديق الولد يكسرلو فونو مره وقعو مره وفي كل مره كانت بيبقا الدليل عليا لحد مالولد ده جالي في يوم وقالي نور انا مش عايز اعرفك تاني وقتها باباك وقف جنبي وفضل يضحك بس برغم لي عملو ضحكت انا كمان وبصتلو بس هو كان فكرني ببص لي حاجه ورا
وفيه موقف حصل كمان وانا في الكليه المعيد بتاعي صاحب عمك حسن جاه وطلب ايدي وانا قالتلو هفكر راح باباك علي هايئت بابا وقال للموعيد اني رفضه بس مكسوفه اقولو وانو لما يقبلني يقولي انه رجع في قرارو بخصوص خطبتنا
كل ده كانت نور بتحكيه وهي مش حسه ب اسر لي وقف وراهم وبيفتكر كل موقف وبيضحك عليا كل حاجه بتحكيها بس لي ستغربو هي ازاي كانت بتشوفو اصلا وهو كان مختفي وهي مكنتش تعرف حاجه عن قوتها
نرجع لي اسلام ونور
اسلام بضحك: ده كده بابي كان مجنون بيكي بقا يجميل انت
اسر: ولسه مجنون بيها لي دلوقتي
نور واسلام بخضه: مين
اسر بضحكه: ههههههههه سبحان الله نفس العبط هيكون مين يعني متبصو وراكو وبلاش غباوه
نور بصدمه: ياختييي انت هنا
اسر وهو رافع حجبو كده🤨: اهه ياهانم هنا وسمعت كل حاجه وحسبنا في اضتنا
اسلام بضحكه: استهدي بالله ياحج است كنت مكسوف بس تقولك
اسر 🤨: حج اي يااض انت انت شيفني كبير وله اي ده هما كلهم 135 سنه الله هو انت وامك عليا
اسلام بصحكه حول ديريها: حصل يابرنس انت لسه في شبابك
اسر بغرور: قول لي امك اصلاها مش مصدقه
نور بتبصلو بحب وضحك: هو نظرينا انت معدتش ال30 لكن علمين انت ميت من 50 سنه ده ان مكنش اكتر 😂😂😂😂😂
اسر🤨: اهه واي كمان يا ست نور
نور بدلع: بحبك ي ابو اسلام
اسر 😉: اموت فيكي يا ام اسلام
اسلام 🙄: في اي ياجدعان مالكو متحسو بقرمط انا حبيبتي مش معايا الله
اسر: عندي فكره
اسلام: اي هي الله يكرمك ي اخي وتتجوز لي بتحبها. وربنا يرزقك بواد عسل وتسمو اسلام
نور: ههههههههه اي ده ي سولي انت بتشحت ياحبيبي
اسر: صحيح الحب بيعمل اكتر من كده ههههههههه
اسلام: ياعم يالله بقاا البت وحشتني
اسر: قطه ي اسلام روح لي نور علي انك قطه انا هحط في دماغها فكرت انها عايزه قطه وهخليها تختارك انت وتبقا معاها وتظهرلها وحده وحده
نور: بس نور صغيره ي اسر هتتخض وهتخاف
اسر: لا مش صغيره واسلام هيعرف يظهرلها في الوقت الصح
اسلام: موافق يا بابي بس القبيله كده هتبقا في خطر
اسر: سيبك من كل ده خليك في نور دلوقتي
وفي مكان تاني
نور: مامي هو فين اثلام وهو وحسني اوي(مامي هو فين اسلام هو وحشني اوي)
نيره بحزن علي بنتها واسلام لي حسن حكم عليهم بلاعدام لي قلبهم: ياحبيبتي شويه صغيرين واسلام هيجيلك تاني
نور: امتي ي مامي احنا بقالنا1و2و3و4و5و6و7 مس سوفنها هيتدي امتي بقا(امتي يا مامي احنا بقالنا....... مش شوفنها هيجي امتي بقا)
حسن دخل وسمع كلام نور: نونو حبيبي شوفتي جبلك قطه حلوه ازاي
نور بزعل: لا انا مس حايزه قته انا حايزه اثلام ي بابي(لا مش عايزة قطه انا عايزه اسلام ي بابي)
حسن: نور اسلام مبقاش بيحبك ي نور وهو لي قال لينا نخدك ونمشي لانو مش عايزك اصلا
نيره بصدمه: حسن اي لي انت بتقولو ده
نور بدموع: لا انت بتتدب حلي اثلا اثلام بيحبني انت تتداب (لا انت بتكدب علي اصلا اسلام بيحبني انت بتكدب)
حسن مقدرش يتحكم في نفسو وضربها بلقلم واسلام كان بيشف كل ده وقلبو وجعو وتوجع لما حسن ضرب نور وكان عايز يروح يخنقو وبص لقه نور دخلت اضتها
نيره بغضب وصوت عالي: ايي لي انت عملتو فيها ده اي انت اي ياخي انت اي ليه بتكسر بنتك كده ليه عايز تكسر ثقتها في اسلام وله تضربها ليهه
حسن بعصبيه: عشان خايف عليها افهمي بقا خايف ياذيها
نيره بصوت عالي: وانت مين عشان تقرر هي حرره في حياتها لما تكبر هتكرهك ووقتها متلومش عليها وهتقتلك زي ما نور قتلت بابا واسلام اكدلك ده ليه بقا عايزو يتكرر تاني
حسن نزل علي الارض شال القطه : بصي بقا انتي لي هتفاهميني تدخلي تلعبي مع نور وتحولي تخليها تضحك بدل متردك انتي كمان
نيره: انت اتجننت بتكلم قطه حقيقي انت تستاهل كرهه نور ليك بعد لي عملتو
حسن معملش اي ردت فعل والقطه راحت علي اوضت نور وطلعت علي السرير
نور مسكتها وحضنتها: سوفتي يا قته بابي دلبني ازاي هو قالي انو اثلام بطل يحبني بس هو بيدب الانو الثلثله لي اثلام دبهالي لثه منوره ومعنه تتد انو لثه بيحبني هو قالي تدد(شوفتي يا قطه بابي ضربني ازاي هو قالي اسلام بطل يحبني بس هو بيكدب الانو السلسله لي اسلام جبهالي لسه منور ومعني كده اسلام لسه بيحبني هو قالي كده)
القطه وهي بتتحول لي اسلام: صح يا نونتي اسلام بيحبك ومش هيبطل يحبك ابدا
نور وهي بتحضنو بتصوت من الفرحه بس اسلام هدها وخلها تسكت: هششش اهدي يا عيوني عشان محدش يحس اني هنا
نور بزعل: تده ي اثلام تثبني تل ده(كده ي اسلام تسبني كل ده)
اسلام: غصب عني يانور عيوني والله العظيم غصب عني بس خلاص انا معاكي اهو لما نبقا لوحدنا هقعد وتكلم معاكي كده ولما يبقا فيه حد هرجع قطه تاني
نور وهي بتحضنو: حاضر ياثولي اتت وحستني اووي ووحسني انام في حضنتت(حاضر يا سولي انت وحشتني اووي ووحشني انام في حضنك)
اسلام: طيب ياله ياروحي عشان تنامي
نور بستو في خدو: حاضر يا حبيبي
اسلام: تصبحي من اهلي يا نونتي
نور: واتت من اهلي يا ثولي
#فاتن_محمد_شاكر
#احبتت_شخص_من_الخيال
القطه راحت علي اوضت نور وطلعت علي السرير
نور مسكتها وحضنتها: سوفتي يا قته بابي دلبني ازاي هو قالي انو اثلام بطل يحبني بس هو بيدب الانو الثلثله لي اثلام دبهالي لثه منوره ومعنه تتد انو لثه بيحبني هو قالي تدد(شوفتي يا قطه بابي ضربني ازاي هو قالي اسلام بطل يحبني بس هو بيكدب الانو السلسله لي اسلام جبهالي لسه منور ومعني كده اسلام لسه بيحبني هو قالي كده)
القطه وهي بتتحول لي اسلام: صح يا نونتي اسلام بيحبك ومش هيبطل يحبك ابدا
نور وهي بتحضنو بتصوت من الفرحه بس اسلام هدها وخلها تسكت: هششش اهدي يا عيوني عشان محدش يحس اني هنا
نور بزعل: تده ي اثلام تثبني تل ده(كده ي اسلام تسبني كل ده)
اسلام: غصب عني يانور عيوني والله العظيم غصب عني بس خلاص انا معاكي اهو لما نبقا لوحدنا هقعد وتكلم معاكي كده ولما يبقا فيه حد هرجع قطه تاني
نور وهي بتحضنو: حاضر ياثولي اتت وحستني اووي ووحسني انام في حضنتت(حاضر يا سولي انت وحشتني اووي ووحشني انام في حضنك)
اسلام: طيب ياله ياروحي عشان تنامي
نور بستو في خدو: حاضر يا حبيبي
اسلام: تصبحي من اهلي يا نونتي
نور: واتت من اهلي يا ثولي
#فاتن_محمد_شاكر
#احبتت_شخص_من_الخيال
لقراءه وتحميل الرواية كامله هنا 👇👇
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام