رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الثالث والرابع
رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الثالث
رواية احبتت شخص من الخيال الجزء الثالث والرابع
رواية احبتت شخص من الخيال
البارت التالت
ماريا:ده الملك بيضحك غريبه دي
اسر: غريبه فعلا بس مش عارف يا ماريا هو حقيقي وجودها مختلف احساسي معاها مختلف كنت فاهم المقبله هتبقا غير كده الموضوع بجد مختلف انا خايف علي قلبي منها
ماريا: الملك خايف
اسر: الملك بيتم احتلالو ههههههههه انا هروح افوقه بقا عشان بتديق لما مش بحترم خوفها وراح اسر لي نور وحاول يفوقها
واول مفتحت عنيها: احيييه ي اسر شوفت العفريته دي جات هنا يالهوي دي حلوه اوي ياود يا اسر هو انتو كلكو كاعفريت حلوين كده ياخربيت القمر اي ده دي لو مشيه في الشارع مكنش فيه واحد معكسهاش اي ده ياض انت عينك رصاصي احييه دي حلوها اووي بقولك اي ياسوسو هو انت مرتبط
اسر وهو مش قدر يمسك نفسو من الضحك علي كلامها: هههههههههههه اهدي اهدي عايز ارد عليكي
نور: في اي ياض الله وبعدين من الوتكه لي هناك دي ووجهت كلمها لي ماريا: هو انتي عفريته بجد
اسر: ماريا خلاص انصرفي انتي ونصرفت ماريا وبصتلو نور وقالتلو: اي الرخامه دي مشيت المزه ليه بس كده
اسر: انتي عايزه مني اي
نور: علي فكره انا المفروض اسال انت لي عايز اي
اسر: نور فيه حاجات كتيره مش هتفهميها دلوقتى بس كل لي اقدر اقولو قومي افتحي الباب باباكي ومامتك وبرا بيخبطو ومكملش كلمتو والباب خبط فعلا
نور: يالهووووووووي احيييه اخبيك فين اخبيك فين استنا ياض انت عرفت منين
اسر: قومي يانور ومتقلقيش محدش غيرك هيشوفني ياله
نور: اوووووف استنا طيب قمت نور وفتحت الباب ودخل بابها ومامتها سلمو عليها
مامتها: اي ده يانونو انتي بنفس التيرننج من يومين
نور: اهه اصلا مينفعش اغير
مامتها: ليه ياحبيبتي مالك انتي تعبانها
نور: هه لا ياحبيبتي مفيش حاجه انا بس منزلتش وكسلت اغير وبتلف عشان تشوف باباها لقت اسر وراها بيبصلها ويضحك
نور: احييييييه اختفي ياض
مامتها: اي يانور الهبل ده بتقولي لي باباكي ياض واي احيه دي بت اتلمي
نور: هه مش قصدي والله قطع كلمها اسر: اي يانونو متوتره ليه كده
نور: اخرس انت
باباها: في اي يابنت بتقولي لي مامتك كده ازاي
نور: انا اسفه والله بس فيه حاجه نستها في اوضتي هتدخل اجبها ورجع اقعد معاكو وقعدتت تشاور لي اسر ياروح وراها بس عاند وفضل مكانو راحت هي الاوضه وفضلت تضرب برجليها في الارض زي الاطفال وقالت: هقتلك ي اسر والله منك الله هتوديني في دهيه وقالت لي نفسها: اهدي يانور اهدي وعتبري انو مش قدامك عادي وتصرفي عادي وهدي خالص كانك مش سمعاها حاجه منو
ورجعت نور قعدت معاهم وقم اسر قعد جنبها اتوترت شويه بس قرارت تمسك نفسها
وقالت لي مامتها: عملتي اي ي ماما هناك الفرح كان عامل ازاي احكيلي
مامتها: كان تحفه يانونو وجالك عريس
اسر وهو بيحط ايدو علي كتف نور: ارفضي
نور: اسمو اي ياماما
اسر وهو بلعب في شعرها: انا قولت ارفضيي يانور
مامتها: اسمو اسر يانونو
اسر وهو بيتكلم في ودنها: علي اسمي ارفضي
نور بتوتتر من حركات اسر: ععندو كام سنه يا ماما
اسر وهو بيمشي ايدو علي رقبتها: ارفضي يانونو
مامتها: 24 ياحبيبتي
اسر بصوت واطي: يعني طفل ارفضي بقولك
نور: ههفكر ياماما انا راحه انام بقاا هه تصبحو علي خير وقمت تجري وراح اسر وراها هو بيضحك
دخلت نور الاوضه وستنت اسر لي كان اصلا وراها
نور: اي اي لهبل لي كنت بتعملو ده
قرب اسر منها شويها وحط ايدو علي كتفها: اي بس انا عملت حاجه كنت بقولك راي في العريس مش حلو الرفضيه بس
نور رجعت لي ورا وشالت ايدو: وهو انا كنت خدت رايك ياض وبعدين ياسيدي انت مالك اصلا
اسر بعصبيه: هو اي لي انا مالي انتي هبله ابت مين اصلا قالك انك هتتجوزي زفت ده
نور بعصبيه اول مره اسر يشوفها: انت مينن وانت مالك وعايز مني ايي وليه اصلا انت هناا
اسر بستغرب: هو وجودي مديقك يانور سكتت نور ومردتش
قالها اسر بزعل: طيب يا نور انا همشي ومش هجيلك تاني واسف اني ظهرتلك
نور: وهيفيد بي اسفك ولسه مكملتش كلمها وختفه اسر من قدمها
وقعدت نور تعيط وقالت لي نفسها: انا اي لي قولتو ده وزاي كلمتو كده انا كنت بتمني انو يكون حقيقه مش حلم بحلمو انا ليه عملت كده اديه مشي ومش هيجي تاني ومش هشوف غير بس في حلمي ونامت نور وفعلا حلمت باسر بس المرادي كان بعيد اووي عنها كان قعد علي بحر لي وحدو حزين وكل متحاول تقرب من المكان لي هو فيه المسافه تزيد ويبعد اكتر وصحيت من النوم علي مكلمه من نيره صحبتها: اي يانونو انتي لسه نايمه عندنا كليه هناخر كده
نور: حاضر يانيرو هقوم البس اهو علي متلبسي لو الدكتور عندو محضره بدري روحو انتو وانا هحصلكو
حسن: انتي هبله ابت وله اي لبسي ياهبله ياله عشان هنعدي نخدك وبعدين عايزك في موضوع مهم
نور: والله انا لحد دلوقتي مامصدقه انك دكتور جمعي
حسن: واللهي ياختشي وله انا ياله كلو رايح
نور: رايح فين
حسن: ههههه لما تيجي اقولك
وقمت نور خدت شاور ولبست وكل متفتكر الحلم دموعه تنزل لي وحدها وخرجت عشان تنزل
مامتها: تعالي يانونو عشان تفطاري
نور: ماليش نفس ياماما هفطار مع نيره وحسن
مامتها: هيعدو عليكي وله اي
نور: اهه ياماما مانتي عارفه نيرو مش بتحب تقعد لي وحدها في المحضرات وحسن عندو المحاضره الاوله فاهيعدو عليا زي كل يوم
مامتها: طيب ياحبيبتي خدي بالك من نفسك ومن نيرو متنسيش انها حامل عشان هي هبله وبتنسا
نور بضحكه بسيطه: متقلقيش ياماما باخد بالي
مامتها: قولي ليهم انهم هياكلو معانا انهارده وده اجباري
نور: حاضر ياست الكل من عيوني ممكن انزل بقاا
مامتها: في امان الله ياحبيبتي
ونزلت نور بس كانت حزينها لا بتضحك وله بتعبر عن لي جوها وله اي حاجه هي سكته سكته وبس
حولت نيره تعرف مالها فسالتها: مالك يانونو انكل او طنط مديقنك في حاجه
نور: لا ياحبيبتي دول عزمنكو علي الاكل انهارده وده اجباري علي فكره ممنوع النقش
حسن: اخيررا ياربي هاكول اكل مش محروق
نيره: قصدك اي ياض انت
حسن: عجبك كده يانور بتقولي لي دكتور جامعي ياض
نور: بس ياض بلاش صداع
#فاتن_محمد_شاكر
البارت الرابع
وصله نور الكليه مع نيره وحسن سبهم حسن ودخل محاضرته وراحت نور ونيره الكافتيريا بتاعه الكليه
نيره: مالك يا نونو متضايقه ليه حساكي مش كويسه
نور: مش عارفه ايه اللي حصل اخر يومين بس اللي متاكده منه انه وحشني جدا يا نيره
نيره: هو مين ده يا نونو في احد خطف قلبك ولا ايه يا جميل
نور: خطف قلبي ايه بس يا نيره انا حتى ما اعرفش هو ليه ظهر في حياتي ومش عارفه انا اي اللي حساه دلوقت بس الاكيد اني مش بحبه يمكن اتخضيت اول ما ظهر بس ما خفتش منه اخاف ازاي وهو اماني ومعي بالعكس كنت حاسه بخوف قبل ما يظهر في حياتي
نيره: انتي بتتكلمي عن مين يا نونو اوعى تقولي لي انه الشخص اللي بتحلمي به دائما
نور: ايوه هو يا نيره مش عارفه هو مين او ظهر ليه في حياتي ومش عارفه ليه خليته يمشي اه نسيت اقول لك هو طلع مش انسان
نيره تتقاطع كلامها: ايه هو طلع شخص حيوان ولا ايه هههههههههه
نور وهي بتضحك: ههههه لا يا اختي طلع عفريت وكمان امه انسيه ومش بس كده ده طلع عنده 120 سنه وبيقول لي انه كده لسه في عز شبابه بس بصراحه الولد قمر عينه كانت رصاصي وكان طويل جدا وضحكته كانت حلوه قوي كنت بشوفها بقعد متنحه فيه لا ومش بس كده ده اقعد معي يومين اللي كان بابا وماما مسافرين فيهم لل الفرح لا يا نيرو مش كده وبس اسمه اسر فاكره لما كنت باقول لك اني مش هتجوز غير واحد اسمه اسر هو طلع اسمه اسر ومش بس كده اللي خلاه يسيبني ويمشي ان ماما جابت لي عريس من الفرح اسمه اسر وعنده 25 سنه وهو قال لي ارفض وانا ما سمعتش كلامه زعل مني وانا اتعصبت عليه جامد عشان كده قال لي انه هيمشي ومش هيظهر لي ثاني مش بس كده ده اعتذر انه ظاهر اصلا في حياتي
نيره بصدمه: نور انتي اكيد بتهزري قولي انك بتهزري والنبي انا واحده على وش ولاده ومش ناقصه هبل ازاي يعني عفريت هيظهر لك وازاي اقعد معكي يومين اي يا بنت اللي انت بتقوليه ده وبعدين هو طالع نفس اللي في الحلم انت بتهزري يا نور يعني يوم ما تحبي تحبي عفريت انا بدات اقلق عليك يا نونو شكل الولد اللي في الحلم قصر على عقلك جامد وبعدين يا بنتي ازاي القصه دي انا انا بدات اقلق انتي كويسه يا نونو ولا الوديك للدكتور يا ماما
نور وهي بتضحك وعينيها مدمعه: والله يا بنتي باقولك الحقيقه ده اللي حصل لي فعلا بس اللي انا مش فاهمه ان متضايقه قبل ما امشي ومتضايقه اكثر انه قالي مش هخليكي تشوفيني تاني حاسه ان هو وحشني او مش حاسه هو فعلا واحشني نفسي اشوفه تاني وقتها هاقتله عشان فكر مجرد تفكير يسبني تفتكري يا نيره انه ممكن يرجعلي تاني انا حقيقي ما بقتش عارفه انا مالي بس غيابه اثر في جامد انا اول مره احس انه وجود حد او غيابه هيفرق معايا في حاجه بس غيابو فرق كثير في حياتي
نيره بحزن علي صحبتها: بصي هو يمكن كلامك غريب شويه بس الاكيد انك حبتيه يا نونو هو لو في خير اكيد مش هيسيبك وكمان لو ما فيش سبب من انه يظهر لكي من البدايه ما كانش ظاهر هو اكيد هيرجع لكي تاني يا نونو وقتها هنشوف حل الموضوع ده عشان انا بدات اقلق عليكي منه وخصوصا انك بتقولي انه مش بني ادم يعني عفريت احيه صاحبتي بتحبها عفريت ههههههههه
نور ضحكت: يعني تفتكري ان هيظهر لي تاني يا نيره هو واحشني اوي ومش عارفه هيظهر لي تاني امتى بس لما يظهر انا هطلع عين اهله ده لو لي اهلى اصلا صحيح يا نيره ما قلتلكيش ده ملك القبيله بتاعته وهو كمان بيحلم بي وقال لي انه في كوارث كثير هتحصل بسبب الحلم ده وان المفروض مكتوبه في قدره بالدم ومش اي دم ده دم ابوه يعني اكيد لازم هيظهر لي تاني والاكيد ان هستنى ده يحصل عشان اطلع عينه انه سابني اصلا من البدايه وانا استنيتها كثير هستحمل لحد ما يرجع لي تاني وقتها ها عرفوا ازاي يسيبني ويمشي حتى من غير ما اخلص كلامي والله لربيه
سكتو اثنين وقعدوا يستنوا حسن اللي ما كملش دقيقه وكان عندهم
حسن: مراتي وانتمتى بيحكوا في ايه من ورايا انا حاسس انك ناويين على مصيبه ربنا يستر انا خايف منكم ومن قعدتكم السوده دي
نيره: قصدك ايه ياض انت انت اصلا تطول تبقى جوزي او صاحب نونو انت عبيط يا ولا اكيد عبيط ربنا يصبرني عليك وعلى اللي حصلي بسببك يخرببيتك ولا انت دخل تولد مكاني عشان انا بخاف ولي في بطني ده ابنك مش ابني فتاخذه في بطنك يا استاذ وتروح تقعد انت عشان انا مش فاضيه اليومين دول ولا انتي ايه رايك يا نونو
نور: طبعا هو اللي يولد المفروض كل حاجه في الجواز تبقى مشتركه حتى الخلفه انت تشليه تسعة شهور وهو يولد ويرضعو يربي امال هو فاكر انت هتعملي كل حاجه ولا ايه ده يبقى عبيط بجد بقى اهبل ياض غور ياض من هنا على المساء بدل مزعلك
حسن: نعم يا اختي اولد ازاي يعني وبعدين انتي بتخافي اوي اعمل اي انا ايه مالك في ايه انتي اتجننت وبعدين مالك يا نونو كده ارضع مين وربي منين انتي هبله يا نور انتي اكيد هبله ما هي الطبيعي يعني انتي صحبت نيره هتبقى عقله ده انا جوزها وتجنن تبقى انتي بقى صاحبتها من سبع سنين ومش هتجنني يا بنتي ربنا يكون في عونك وفي عوني وفي عون الطفل البريء اللي جاي يا عيني هيجي ليه خاله هبله وام عبيطه واب اهطل عائله مثاليه جدا اقسم بالله يعني الولد هيتبره مننا ومن قبل ما يجي هو هينزل كده يطلع عمليات يقول لهم بس سيبوني بقى انا هاشوف طريقي بلا امي ابويا بقى خالتي ولا نيله الزرقه
نيره: بس ياض ما تقولش على ابني كده ابني هيطلع قمور ليا والخالته ووعد هاخليه يتبري منك عشان انت ما شلتوش في بطنك شويه و حتى مستخسر ترضعوا يا فقري
حسن: يا بنتي انا راجل هابقى حامل ازاي وهشيله في بطني واولده ورضعه ازاي دي هبله يا بنت لا اكيد عندك خال اهبل صح
نور: والله العظيم انتم الاثنين مجانين و صدعتوني مش عارفه انا مستحملاك م على اي مجانين بقى ده منظر دكتور جامعي ودي شكل واحده ف هندسه عبيطه بتتخانق مين اللي شيل البيبي اشلهولك انا طيب ولا نعمل اي القرف ده شويه مجانين بصحيح والنبي انا اللي عقله
حسن ونيره في نفس وحد: مين دي اللي عقله يا بت ايش حال مش انتي اللي معلمانا الجنان
نور: سبحان الله بيجمع ويوفق انتم الاثنين نفس التفكير العبيط قوموا خلونا نرجع البيت بدل امي ما تعمل مننا شاورما عشان هي قالت ما تتاخرش واحنا داخلين في نص اليوم لسه ما روحناش يلا يا استاذ حسن عشان كنا مستنيينك انت اللي هتلبس الليله وتحاول تبرر التاخير ده عشان انا مش مسؤوله ومراتك الغلبانه دي ما لهاش ذنب انت السبب فانت اللي تغسل المواعين بدل مزعلك سامع ياض
حسن: والله العظيم ربنا على الظالم والمفتري انت هتروحي نار جهنم من عميلك السوداه دي ساخبر الله بكل شيء و منك لله وربنا ياخذك بس كده عشان انتي مفتريه🥺🥺🥺
نور: ايه ده يا نيره هو ما له قلب بيبي ليه كده حقيقي يا بنتي ربنا يكون في عونك المفروض انك هتكوني ام لبيبي واحد بس ربنا رزقك بجوزك طويل واهبل وعبيط وطفل اكثر من الاطفال نفسهم
نيره: هههههههههههه ما انا اتجوزت عشان هو طفل يا نونو ولو فكر يخوني هاولع في وهو اصلا ما لوش حد يسال عليه
حسن بصدمه: احيه وانا اللي فاكر مراتي طيبه طلعت ست قادره ومفتريه مطلقين ي يا نيره واديك 20 جنيه ثمن الطلاق عشان معيش فلوس والشهريه خلصت ولسه ما قبضتش
نيره: انسى يا بابا ده انت فرصه وجاءت لي من السماء اطلقك ايه بس اهدى يا شابه كده استهدي بالله الراجل في الاخر ملوش غير بيته ومراته حبيبته اللي بيسمع كلامها غصبن عن عينه ولا انت ايه رايك يا نونو هههههههههههه
نور: حصل و يغسل المواعين كمان بدل ما نزعله و الدور الدور الدور الدور موعوده يا اللي عليك الدور
حسن: ريا وسكينه حسبي الله ونعم الوكيل انا ما ليش غير حماتي حبيبتي هي اللي بتاخذ لي حقي منكم انتم الاثنين قومو يلا عشان نروح ليها بسرعه
نيره: يلا يا اخويا عشان دي هتنفخنا على التاخير منك لله انت ومحاضراتك
نور مسكت ايد نيره وقالت لها ما تخافيش يا نيرو هنخليه هو اللي يغسل المواعين كلها وينظف البيت مكننا تلاقيش يا روحي اختك موجوده وخدتها وراحوا على العربيه يجرو من حسن اللي كان بيجري وراهم عشان يجيبهم من قفاهم
في مكان تاني
كان اسر قاعد على البحر وبيفكر ف نور واللي حصل بينهم وبيفكر ازاي يظهر لها تاني بعد الوعد اللي وعدها بيه اصلا مش عارف هو ليه عمل كده وعدها مش هيظهر لها تاني بس افتكر كلامها وشاف اللي عملوا كان رد طبيعي عليه بس هي وحشتوا جدا وعايز تطمن عليها لانه اخيرا حس انه بيحبها وكمان ما ينفعش يبعد عنها ويسيبها لحد غيره وفكر انه يروح يشوفها وما يخليهاش تشوفه لانها وحشتوه جدا بس ظهرت ماريا
وقالت له: انهم في المملكه عايزينه
قال لها: ايه اللي حصل وليه عايزيني
ماريا: كان لازم اجي عشان ايهاب اخوك عمل مصيبه وتحدي الملكه الام انت عارف انها مش هتسكت على اللي اخوك عمله وطلب تروح لها حالا عشان تجوزك ديمه و حددت الفرح بتاعكم
اسر: ازاي تقرر حاجه زي دي من غير ما تاخذ رايي هي نسيت ان انا الملك
ماريا: اللي حصل من اخوك خلاها عايزه تعمل اي حاجه عشان تندموا على عملوا معها وعلى تحدي لها وما تنساش ان هي الملكه الام وانت لازم تتصرف لازم تروح تجيب نور وتتجوزها باقصى سرعه لانه كده قدرك هيتغير والحرب اللي هتحصل لو تجوزت نور ابسط بكتير من الكوارث اللي هتحصل لو اتجوزت ديمه لازم تتصرف وبسرعه لانه الموضوع وصلت للعند مع ايهاب وكمان قدرك وقوتك مش هتكمل غير بجوازك من نور وده اللي كتبه ابوك في قدرك كتب انه لازم ابنه الملك يمتجوز بنت اخو مراته عشان كل القوه اللي في العالم تتجمع في الملك و يقدر يحكم مملكته
اسر: ازاي هتجوزها بالطريقه دي نور عنيده و مش هتقبل تفهمني وانا مش هاعرف اقول لها كل حاجات دي بالسهوله وما تنسيش انها بتحلم بي من زمان انا مش فاهم ليه الملك عمل في كده ولي قرر اني اتجوز بنت اخو امي ازاي اعمل كل ده وهو اصلا فاكر ان اخته مات بعد زواجها من ابويا واكيد مش هيقبل ان بنته قدرها يبقى نفس قدر اخته
ماريا: اللي حصل حصل المهم انك تتجوزها وفي اسرع وقت عشان ما بقاش ينفع اي تاجيل في الموضوع لازم تتكلم معها بصراحه وتقول لها كل حاجه من البدايه لانه واضح انو نور شخصيتها مختلفه جدا عن والدتك
اسر: دي مختلفه مش عن والدتي مختلفه عن اي حد انا عرفته في حياتي رغم انها قصيره وصغيره و مدكوكه في نفسها بس حاسس اني بدات احبها تفتكري يا ماريا هي ممكن تحبني او تقبل تعيش معايا بعد كل اللي هتعرفه عني انا خايف تكرهني او ترفض العلاقه دي من الاساس
ماريا: ما تقلقش هي اكيد مش هترفض لانها بتحبك لما بعتتني اطمنك عليها النهارده كانت قاعده مع واحده تانيه تقريبا صاحبتها و حكيت لها عنك وعن انك وحشه
اسر: بجد يا ماريا يعني انا وحشتها فعلا
ماريا: ده انا سمعته منها بنفسي لما كنت باطمن لك عليها ظهرها تاني وحاول تفهمها بالراحه لان عقلها بشرى فمش هتفهمك بسرعه حاول تشرح لها كل حاجه بهدوء وحاول كمان ما تخوفهاش منك لانها لو خافت هتكرهك حاول تفهمها من غير ماترعبها
اسر قال لها: روحي انتي يا ماريا دلوقت انا هاروح اقابل نور لازم تعرف كل حاجه في اسرع وقت و انتي قولي للملكه الام اني مش هتاخر عليها و هاحاول احل كل حاجه وارجع لها
ماريا : تحت امر مولاي
واختفت ماريا من قدامه وقعد هو على البحر تاني وفكر ازاي يقنع نور تتجوزوا وخصوصا انها ما تعرفش عنه اي حاجه غير انه عفريت دي حتى ما تعرفش انه يبقى ابن عمتها هو حقيقي حبها بس خايف من قرارها ومن اللي ممكن تعمله لما تعرف كل حاجه عنه
في مكان تاني
نور ونيره قعدين يضحكو ويهزارو ويديقو في حسن: شيفه ياماما بناتك بعملو فيا اي
مامت نور: بيدلعوه عليك يا سنسن ما تزعلش اطلعلك عينيهم حالا قومي يا بنت انتي وهي اغسلوا المواعين وعملوا فشار عشان هنسهر النهارده سوا و هنتفرج على الفيلم اللي حسن بيحبه
نيره: لا يا ماما حسن هو اللي هيغسل المواعين لانه هو اللي اخرنا النهارده وما تخلينيش اجي اقعد معاك من بدري عشان انتي وحشاني هو يقوم بغسل المواعين واحنا نقعد سوا وهو بيعمل فشار حلو جدا صح يا سنسن
نور: انتي لسه بتسالي ليه يا نيرو اكيد طبعا صح ولا ايه يا سنسن
حسن: انتم الاثنين ارخم من بعض انا هاقوم اغسل مواعين واعمل فشار لي انا وماما وبس وانتم ما حدش فيكم هياخد في فشاريه واحده حتى يارخمين
نور: بس ياض وبعدين عايز مين يعني قومي اغسلي المواعين مراتك الحامل اللي شايل ابنك ومستخسر تشيلو منها شويه ولا انا اللي جايه من كليتي تعبانه قوي ياض بلاش دوشه ده انت رخم
نيره: والله يا لولو معكي حق هم الرجاله كده مش فاهم في حاجه ابدا دتهم نيله سوري يا بابا اكيد مش بنتكلم عن حضرتك انت لو كل الرجاله زيك مكنش في ست متضايقه ابدا
نور: حصل يا بنتي والله بابا ده ما جاش منه غير نسخه واحده ربنا يبارك لينا فيه يا رب ويهديك يا حسن وتتعدى منه يا رب منك لله فين ياض الشيكولاته اللي قلتلي هتجيبها لي لو عرفت ان البيبي بنت البيبي بنت ونيره على وش ولاده وما جبتليش الشوكلاتة لسه
حسن: ما انت مفتريه هاجيب لكي شيكولاته على ايه يا مفتريه على اللي انتي عاملاه فيا ده انتي بقيت تخليني اقوم اغسل المواعين مكانها بقى انا انا الدكتور الجميعي اغسل مواعين منكم لله يا كفره يا كفره حسبي الله ونعم الوكيل هو انتم هتروحوا النار من شويه
نيره: قصدك ايه بقى يا سي حسن انت عايز توديني انا واختي النار على فكره يا بابا ما حدش هيروح غيرك هتشوي فيها كده شوي مع ابو لهب
بابا نور: هما مش طيقينك ليه كده يا سمسم انت عامل فيهم ايه بقى اوع تكون مزعل بناتي
حسن: والله يا اونكل انت واولادك يزعلوا قبيله مش انا اللي اقدر ازعل هما لي مفتريين حسبي الله ونعم الوكيل مستقوين بيكي بس على مين انا معايا مامتي حبيبتي اللي بتدافع عني
مامت نور: في ايه يا راجل انت انت بتقوى بناتك على الولد دول بناتك هما لي مفتريين
باباه نور: انا بناتي يعملوا اللي هم عايزينه وفي اي حد عايزينه
نور قعدت تضحك وحسن راح يغسل المواعين ونيره قعدت مع مامت نور وفجاه ظهر اسر ما حدش شافه غير نور اول ماشافته قامت تجري عليه بس افتكرت ان ما حدش شايفه وانهم هيقولوا عليها مجنونه في استاذنت ودخلت اوضتها وهو دخل وراها
نور: نعم اي رجعك تاني انت مش قالت مش هتظهر لي تاني اي جابك انت مش سبتني ومشيت
اسر: انتي اللي ضايقتني وانا ما مشيتش من نفسي انا مشيت لما انتي طلبت
نور: طبعا ما انت راجل هتجيب الحق على نفسك ازاي وبعدين انا ما قلتلكش امشي انت اللي لقيت حاجه تهرب بيها وانا مضايقه ومهتمتش بيا وبعدين انت اللي بدات ضايقتني اي يعني لما اسال على عريس اسمه ايه وعنده كام سنه انت مالك ايه مضايقك في الموضوع
اسر: اللي مضايقني اني بغير بتبصلي كده ليه ايوه بغير تتكلمي عنده ليه بتسالي ليه عليه مش من حقك انك تتكلمي على اي راجل غيري واذا كان عاجبك وبعدين مش عيب ابقى قاعد جنبك و بتسالي على عريس يا شيخه حسي على دمك حتى ده في حلم انا لي ظهلتلك مش حقيقه بس ممكن في يوم يبقى حقيقه انتي ليه ما فكرتيش ان ده ممكن يضايقني او ممكن اغير اللي انا عملته كان صح انتي اللي غلطتي لو كان مفروض تعتذري مش تيجي تلوميني على اللي انا اعملته
نور: وانا مش هعتذر لحد انت اللي غلطت وانت اللي رفضت اعتذر لا ومش بس كده قولتلي بكل بجاحه الدنيا انا بوعدك مش هيظهرلك تاني يا اخي في داهيه اصلا انا مش فاضيه ليك واصلا موحشتنيش ولا اي حاجه عفريت رخم
اسر: يعني ما وحشتكيش ولا عايزه تشوفيني عايزاني امشي تاني عادي يعني واختفى اسر فجاه من قدامها
نور: يوه ادي مشي تاني مالحقتش اقوله انه واحشني ععععععععععععع بكرهك ياسر
اسر: شعور موتبدل ياروحي
نور: عععععععععععععع خضتني انت ازاي تظهر تاني كده و ازاي اصلا تتصنت على كلامي انت ما حدش قالك وانت صغير ان كده عيب وما ينفعش تسمع كلام احد طالما ما قالوش قدامك هو انت اصلا كنت صغير اكيد لا انت اكيد مولود كده شخص رخم طيب اي رجعك انت مش قلت لي هامشي ياباي عليك وله يعني عشان عفريت بتتنطط براحتك
اسر قرب منها وحط يده على وسطها وتكلم في ودنها بصوت واطي: نور انتي وحشتيني اوووي
ودخلت نيره فجاه و ووش نور احمر من الكسوف واسر حضنها ظهرها وهي كانت بتحاول تبعدوا عنها ونسيت ان نيره اصلا مش شايفاه
نيره: مالك يانونو وقفه ليه كده تعالي اقعدي معانا شويه
نور بكسوف: هاجي وراكي اهو
نيره: مالك يانونو مكسوفه ليه
نور وي بتشد في ايد اسر عشان يسبها: اصل اصل هو هنا يانيره
نيره: مين لي هنا قصدك العفريت
نور: ايوه هو
وظهر اسر فجاه ورا نور وشافته نيره واغمى عليها
اسر قال لي نور: ده واضح انه مش انتي بس اللي كده هي اغمي عليها ليه هي كانت شافت عفريت
نور: لا خالص خالص يعني انت منورنا والله منوره انت مش شايف انك عفريت يعني ولا انت بتستعبط في يوم امك الاسود ده
اسر: طب يلا يا لمضه نفوقها بدل ما تفضل كده كثير واحد يدخل يسال
وفاقت نيره وشافت اسر وقالت لي نور: احيه ده بجد حضرتك يا لهوي يا لهوي الحقوني الحقوني عفريت عفريت
كتمت نور بق نيره وقالت لها: اهدى يا نيره اهدى مش هيعمل حاجه ده طيب وعبيط واهبل ما تقلقيش انتي خايفه ليه كده
هديت نيره وقالت لي اسر: عمو العفريت ينفع اتصور معك سيلفي عشان اخوف حسن بها
#فاتن_محمد_شاكر
منظر دكتور جامعي ودي شكل واحده ف هندسه عبيطه بتتخانق مين اللي شيل البيبي اشلهولك انا طيب ولا نعمل اي القرف ده شويه مجانين بصحيح والنبي انا اللي عقله
حسن ونيره في نفس وحد: مين دي اللي عقله يا بت ايش حال مش انتي اللي معلمانا الجنان
نور: سبحان الله بيجمع ويوفق انتم الاثنين نفس التفكير العبيط قوموا خلونا نرجع البيت بدل امي ما تعمل مننا شاورما عشان هي قالت ما تتاخرش واحنا داخلين في نص اليوم لسه ما روحناش يلا يا استاذ حسن عشان كنا مستنيينك انت اللي هتلبس الليله وتحاول تبرر التاخير ده عشان انا مش مسؤوله ومراتك الغلبانه دي ما لهاش ذنب انت السبب فانت اللي تغسل المواعين بدل مزعلك سامع ياض
حسن: والله العظيم ربنا على الظالم والمفتري انت هتروحي نار جهنم من عميلك السوداه دي ساخبر الله بكل شيء و منك لله وربنا ياخذك بس كده عشان انتي مفتريه🥺🥺🥺
نور: ايه ده يا نيره هو ما له قلب بيبي ليه كده حقيقي يا بنتي ربنا يكون في عونك المفروض انك هتكوني ام لبيبي واحد بس ربنا رزقك بجوزك طويل واهبل وعبيط وطفل اكثر من الاطفال نفسهم
نيره: هههههههههههه ما انا اتجوزت عشان هو طفل يا نونو ولو فكر يخوني هاولع في وهو اصلا ما لوش حد يسال عليه
حسن بصدمه: احيه وانا اللي فاكر مراتي طيبه طلعت ست قادره ومفتريه مطلقين ي يا نيره واديك 20 جنيه ثمن الطلاق عشان معيش فلوس والشهريه خلصت ولسه ما قبضتش
نيره: انسى يا بابا ده انت فرصه وجاءت لي من السماء اطلقك ايه بس اهدى يا شابه كده استهدي بالله الراجل في الاخر ملوش غير بيته ومراته حبيبته اللي بيسمع كلامها غصبن عن عينه ولا انت ايه رايك يا نونو هههههههههههه
نور: حصل و يغسل المواعين كمان بدل ما نزعله و الدور الدور الدور الدور موعوده يا اللي عليك الدور
حسن: ريا وسكينه حسبي الله ونعم الوكيل انا ما ليش غير حماتي حبيبتي هي اللي بتاخذ لي حقي منكم انتم الاثنين قومو يلا عشان نروح ليها بسرعه
نيره: يلا يا اخويا عشان دي هتنفخنا على التاخير منك لله انت ومحاضراتك
نور مسكت ايد نيره وقالت لها ما تخافيش يا نيرو هنخليه هو اللي يغسل المواعين كلها وينظف البيت مكننا تلاقيش يا روحي اختك موجوده وخدتها وراحوا على العربيه يجرو من حسن اللي كان بيجري وراهم عشان يجيبهم من قفاهم
في مكان تاني
كان اسر قاعد على البحر وبيفكر ف نور واللي حصل بينهم وبيفكر ازاي يظهر لها تاني بعد الوعد اللي وعدها بيه اصلا مش عارف هو ليه عمل كده وعدها مش هيظهر لها تاني بس افتكر كلامها وشاف اللي عملوا كان رد طبيعي عليه بس هي وحشتوا جدا وعايز تطمن عليها لانه اخيرا حس انه بيحبها وكمان ما ينفعش يبعد عنها ويسيبها لحد غيره وفكر انه يروح يشوفها وما يخليهاش تشوفه لانها وحشتوه جدا بس ظهرت ماريا
وقالت له: انهم في المملكه عايزينه
قال لها: ايه اللي حصل وليه عايزيني
ماريا: كان لازم اجي عشان ايهاب اخوك عمل مصيبه وتحدي الملكه الام انت عارف انها مش هتسكت على اللي اخوك عمله وطلب تروح لها حالا عشان تجوزك ديمه و حددت الفرح بتاعكم
اسر: ازاي تقرر حاجه زي دي من غير ما تاخذ رايي هي نسيت ان انا الملك
ماريا: اللي حصل من اخوك خلاها عايزه تعمل اي حاجه عشان تندموا على عملوا معها وعلى تحدي لها وما تنساش ان هي الملكه الام وانت لازم تتصرف لازم تروح تجيب نور وتتجوزها باقصى سرعه لانه كده قدرك هيتغير والحرب اللي هتحصل لو تجوزت نور ابسط بكتير من الكوارث اللي هتحصل لو اتجوزت ديمه لازم تتصرف وبسرعه لانه الموضوع وصلت للعند مع ايهاب وكمان قدرك وقوتك مش هتكمل غير بجوازك من نور وده اللي كتبه ابوك في قدرك كتب انه لازم ابنه الملك يمتجوز بنت اخو مراته عشان كل القوه اللي في العالم تتجمع في الملك و يقدر يحكم مملكته
اسر: ازاي هتجوزها بالطريقه دي نور عنيده و مش هتقبل تفهمني وانا مش هاعرف اقول لها كل حاجات دي بالسهوله وما تنسيش انها بتحلم بي من زمان انا مش فاهم ليه الملك عمل في كده ولي قرر اني اتجوز بنت اخو امي ازاي اعمل كل ده وهو اصلا فاكر ان اخته مات بعد زواجها من ابويا واكيد مش هيقبل ان بنته قدرها يبقى نفس قدر اخته
ماريا: اللي حصل حصل المهم انك تتجوزها وفي اسرع وقت عشان ما بقاش ينفع اي تاجيل في الموضوع لازم تتكلم معها بصراحه وتقول لها كل حاجه من البدايه لانه واضح انو نور شخصيتها مختلفه جدا عن والدتك
اسر: دي مختلفه مش عن والدتي مختلفه عن اي حد انا عرفته في حياتي رغم انها قصيره وصغيره و مدكوكه في نفسها بس حاسس اني بدات احبها تفتكري يا ماريا هي ممكن تحبني او تقبل تعيش معايا بعد كل اللي هتعرفه عني انا خايف تكرهني او ترفض العلاقه دي من الاساس
ماريا: ما تقلقش هي اكيد مش هترفض لانها بتحبك لما بعتتني اطمنك عليها النهارده كانت قاعده مع واحده تانيه تقريبا صاحبتها و حكيت لها عنك وعن انك وحشه
اسر: بجد يا ماريا يعني انا وحشتها فعلا
ماريا: ده انا سمعته منها بنفسي لما كنت باطمن لك عليها ظهرها تاني وحاول تفهمها بالراحه لان عقلها بشرى فمش هتفهمك بسرعه حاول تشرح لها كل حاجه بهدوء وحاول كمان ما تخوفهاش منك لانها لو خافت هتكرهك حاول تفهمها من غير ماترعبها
اسر قال لها: روحي انتي يا ماريا دلوقت انا هاروح اقابل نور لازم تعرف كل حاجه في اسرع وقت و انتي قولي للملكه الام اني مش هتاخر عليها و هاحاول احل كل حاجه وارجع لها
ماريا : تحت امر مولاي
واختفت ماريا من قدامه وقعد هو على البحر تاني وفكر ازاي يقنع نور تتجوزوا وخصوصا انها ما تعرفش عنه اي حاجه غير انه عفريت دي حتى ما تعرفش انه يبقى ابن عمتها هو حقيقي حبها بس خايف من قرارها ومن اللي ممكن تعمله لما تعرف كل حاجه عنه
في مكان تاني
نور ونيره قعدين يضحكو ويهزارو ويديقو في حسن: شيفه ياماما بناتك بعملو فيا اي
مامت نور: بيدلعوه عليك يا سنسن ما تزعلش اطلعلك عينيهم حالا قومي يا بنت انتي وهي اغسلوا المواعين وعملوا فشار عشان هنسهر النهارده سوا و هنتفرج على الفيلم اللي حسن بيحبه
نيره: لا يا ماما حسن هو اللي هيغسل المواعين لانه هو اللي اخرنا النهارده وما تخلينيش اجي اقعد معاك من بدري عشان انتي وحشاني هو يقوم بغسل المواعين واحنا نقعد سوا وهو بيعمل فشار حلو جدا صح يا سنسن
نور: انتي لسه بتسالي ليه يا نيرو اكيد طبعا صح ولا ايه يا سنسن
حسن: انتم الاثنين ارخم من بعض انا هاقوم اغسل مواعين واعمل فشار لي انا وماما وبس وانتم ما حدش فيكم هياخد في فشاريه واحده حتى يارخمين
نور: بس ياض وبعدين عايز مين يعني قومي اغسلي المواعين مراتك الحامل اللي شايل ابنك ومستخسر تشيلو منها شويه ولا انا اللي جايه من كليتي تعبانه قوي ياض بلاش دوشه ده انت رخم
نيره: والله يا لولو معكي حق هم الرجاله كده مش فاهم في حاجه ابدا دتهم نيله سوري يا بابا اكيد مش بنتكلم عن حضرتك انت لو كل الرجاله زيك مكنش في ست متضايقه ابدا
نور: حصل يا بنتي والله بابا ده ما جاش منه غير نسخه واحده ربنا يبارك لينا فيه يا رب ويهديك يا حسن وتتعدى منه يا رب منك لله فين ياض الشيكولاته اللي قلتلي هتجيبها لي لو عرفت ان البيبي بنت البيبي بنت ونيره على وش ولاده وما جبتليش الشوكلاتة لسه
حسن: ما انت مفتريه هاجيب لكي شيكولاته على ايه يا مفتريه على اللي انتي عاملاه فيا ده انتي بقيت تخليني اقوم اغسل المواعين مكانها بقى انا انا الدكتور الجميعي اغسل مواعين منكم لله يا كفره يا كفره حسبي الله ونعم الوكيل هو انتم هتروحوا النار من شويه
نيره: قصدك ايه بقى يا سي حسن انت عايز توديني انا واختي النار على فكره يا بابا ما حدش هيروح غيرك هتشوي فيها كده شوي مع ابو لهب
بابا نور: هما مش طيقينك ليه كده يا سمسم انت عامل فيهم ايه بقى اوع تكون مزعل بناتي
حسن: والله يا اونكل انت واولادك يزعلوا قبيله مش انا اللي اقدر ازعل هما لي مفتريين حسبي الله ونعم الوكيل مستقوين بيكي بس على مين انا معايا مامتي حبيبتي اللي بتدافع عني
مامت نور: في ايه يا راجل انت انت بتقوى بناتك على الولد دول بناتك هما لي مفتريين
باباه نور: انا بناتي يعملوا اللي هم عايزينه وفي اي حد عايزينه
نور قعدت تضحك وحسن راح يغسل المواعين ونيره قعدت مع مامت نور وفجاه ظهر اسر ما حدش شافه غير نور اول ماشافته قامت تجري عليه بس افتكرت ان ما حدش شايفه وانهم هيقولوا عليها مجنونه في استاذنت ودخلت اوضتها وهو دخل وراها
نور: نعم اي رجعك تاني انت مش قالت مش هتظهر لي تاني اي جابك انت مش سبتني ومشيت
اسر: انتي اللي ضايقتني وانا ما مشيتش من نفسي انا مشيت لما انتي طلبت
نور: طبعا ما انت راجل هتجيب الحق على نفسك ازاي وبعدين انا ما قلتلكش امشي انت اللي لقيت حاجه تهرب بيها وانا مضايقه ومهتمتش بيا وبعدين انت اللي بدات ضايقتني اي يعني لما اسال على عريس اسمه ايه وعنده كام سنه انت مالك ايه مضايقك في الموضوع
اسر: اللي مضايقني اني بغير بتبصلي كده ليه ايوه بغير تتكلمي عنده ليه بتسالي ليه عليه مش من حقك انك تتكلمي على اي راجل غيري واذا كان عاجبك وبعدين مش عيب ابقى قاعد جنبك و بتسالي على عريس يا شيخه حسي على دمك حتى ده في حلم انا لي ظهلتلك مش حقيقه بس ممكن في يوم يبقى حقيقه انتي ليه ما فكرتيش ان ده ممكن يضايقني او ممكن اغير اللي انا عملته كان صح انتي اللي غلطتي لو كان مفروض تعتذري مش تيجي تلوميني على اللي انا اعملته
نور: وانا مش هعتذر لحد انت اللي غلطت وانت اللي رفضت اعتذر لا ومش بس كده قولتلي بكل بجاحه الدنيا انا بوعدك مش هيظهرلك تاني يا اخي في داهيه اصلا انا مش فاضيه ليك واصلا موحشتنيش ولا اي حاجه عفريت رخم
اسر: يعني ما وحشتكيش ولا عايزه تشوفيني عايزاني امشي تاني عادي يعني واختفى اسر فجاه من قدامها
نور: يوه ادي مشي تاني مالحقتش اقوله انه واحشني ععععععععععععع بكرهك ياسر
اسر: شعور موتبدل ياروحي
نور: عععععععععععععع خضتني انت ازاي تظهر تاني كده و ازاي اصلا تتصنت على كلامي انت ما حدش قالك وانت صغير ان كده عيب وما ينفعش تسمع كلام احد طالما ما قالوش قدامك هو انت اصلا كنت صغير اكيد لا انت اكيد مولود كده شخص رخم طيب اي رجعك انت مش قلت لي هامشي ياباي عليك وله يعني عشان عفريت بتتنطط براحتك
اسر قرب منها وحط يده على وسطها وتكلم في ودنها بصوت واطي: نور انتي وحشتيني اوووي
ودخلت نيره فجاه و ووش نور احمر من الكسوف واسر حضنها ظهرها وهي كانت بتحاول تبعدوا عنها ونسيت ان نيره اصلا مش شايفاه
نيره: مالك يانونو وقفه ليه كده تعالي اقعدي معانا شويه
نور بكسوف: هاجي وراكي اهو
نيره: مالك يانونو مكسوفه ليه
نور وي بتشد في ايد اسر عشان يسبها: اصل اصل هو هنا يانيره
نيره: مين لي هنا قصدك العفريت
نور: ايوه هو
وظهر اسر فجاه ورا نور وشافته نيره واغمى عليها
اسر قال لي نور: ده واضح انه مش انتي بس اللي كده هي اغمي عليها ليه هي كانت شافت عفريت
نور: لا خالص خالص يعني انت منورنا والله منوره انت مش شايف انك عفريت يعني ولا انت بتستعبط في يوم امك الاسود ده
اسر: طب يلا يا لمضه نفوقها بدل ما تفضل كده كثير واحد يدخل يسال
وفاقت نيره وشافت اسر وقالت لي نور: احيه ده بجد حضرتك يا لهوي يا لهوي الحقوني الحقوني عفريت عفريت
كتمت نور بق نيره وقالت لها: اهدى يا نيره اهدى مش هيعمل حاجه ده طيب وعبيط واهبل ما تقلقيش انتي خايفه ليه كده
هديت نيره وقالت لي اسر: عمو العفريت ينفع اتصور معك سيلفي عشان اخوف حسن بها
#فاتن_محمد_شاكر
نيره: لا يا ماما حسن هو اللي هيغسل المواعين لانه هو اللي اخرنا النهارده وما تخلينيش اجي اقعد معاك من بدري عشان انتي وحشاني هو يقوم بغسل المواعين واحنا نقعد سوا وهو بيعمل فشار حلو جدا صح يا سنسن
نور: انتي لسه بتسالي ليه يا نيرو اكيد طبعا صح ولا ايه يا سنسن
حسن: انتم الاثنين ارخم من بعض انا هاقوم اغسل مواعين واعمل فشار لي انا وماما وبس وانتم ما حدش فيكم هياخد في فشاريه واحده حتى يارخمين
نور: بس ياض وبعدين عايز مين يعني قومي اغسلي المواعين مراتك الحامل اللي شايل ابنك ومستخسر تشيلو منها شويه ولا انا اللي جايه من كليتي تعبانه قوي ياض بلاش دوشه ده انت رخم
نيره: والله يا لولو معكي حق هم الرجاله كده مش فاهم في حاجه ابدا دتهم نيله سوري يا بابا اكيد مش بنتكلم عن حضرتك انت لو كل الرجاله زيك مكنش في ست متضايقه ابدا
نور: حصل يا بنتي والله بابا ده ما جاش منه غير نسخه واحده ربنا يبارك لينا فيه يا رب ويهديك يا حسن وتتعدى منه يا رب منك لله فين ياض الشيكولاته اللي قلتلي هتجيبها لي لو عرفت ان البيبي بنت البيبي بنت ونيره على وش ولاده وما جبتليش الشوكلاتة لسه
حسن: ما انت مفتريه هاجيب لكي شيكولاته على ايه يا مفتريه على اللي انتي عاملاه فيا ده انتي بقيت تخليني اقوم اغسل المواعين مكانها بقى انا انا الدكتور الجميعي اغسل مواعين منكم لله يا كفره يا كفره حسبي الله ونعم الوكيل هو انتم هتروحوا النار من شويه
نيره: قصدك ايه بقى يا سي حسن انت عايز توديني انا واختي النار على فكره يا بابا ما حدش هيروح غيرك هتشوي فيها كده شوي مع ابو لهب
بابا نور: هما مش طيقينك ليه كده يا سمسم انت عامل فيهم ايه بقى اوع تكون مزعل بناتي
حسن: والله يا اونكل انت واولادك يزعلوا قبيله مش انا اللي اقدر ازعل هما لي مفتريين حسبي الله ونعم الوكيل مستقوين بيكي بس على مين انا معايا مامتي حبيبتي اللي بتدافع عني
مامت نور: في ايه يا راجل انت انت بتقوى بناتك على الولد دول بناتك هما لي مفتريين
باباه نور: انا بناتي يعملوا اللي هم عايزينه وفي اي حد عايزينه
نور قعدت تضحك وحسن راح يغسل المواعين ونيره قعدت مع مامت نور وفجاه ظهر اسر ما حدش شافه غير نور اول ماشافته قامت تجري عليه بس افتكرت ان ما حدش شايفه وانهم هيقولوا عليها مجنونه في استاذنت ودخلت اوضتها وهو دخل وراها
نور: نعم اي رجعك تاني انت مش قالت مش هتظهر لي تاني اي جابك انت مش سبتني ومشيت
اسر: انتي اللي ضايقتني وانا ما مشيتش من نفسي انا مشيت لما انتي طلبت
نور: طبعا ما انت راجل هتجيب الحق على نفسك ازاي وبعدين انا ما قلتلكش امشي انت اللي لقيت حاجه تهرب بيها وانا مضايقه ومهتمتش بيا وبعدين انت اللي بدات ضايقتني اي يعني لما اسال على عريس اسمه ايه وعنده كام سنه انت مالك ايه مضايقك في الموضوع
اسر: اللي مضايقني اني بغير بتبصلي كده ليه ايوه بغير تتكلمي عنده ليه بتسالي ليه عليه مش من حقك انك تتكلمي على اي راجل غيري واذا كان عاجبك وبعدين مش عيب ابقى قاعد جنبك و بتسالي على عريس يا شيخه حسي على دمك حتى ده في حلم انا لي ظهلتلك مش حقيقه بس ممكن في يوم يبقى حقيقه انتي ليه ما فكرتيش ان ده ممكن يضايقني او ممكن اغير اللي انا عملته كان صح انتي اللي غلطتي لو كان مفروض تعتذري مش تيجي تلوميني على اللي انا اعملته
نور: وانا مش هعتذر لحد انت اللي غلطت وانت اللي رفضت اعتذر لا ومش بس كده قولتلي بكل بجاحه الدنيا انا بوعدك مش هيظهرلك تاني يا اخي في داهيه اصلا انا مش فاضيه ليك واصلا موحشتنيش ولا اي حاجه عفريت رخم
اسر: يعني ما وحشتكيش ولا عايزه تشوفيني عايزاني امشي تاني عادي يعني واختفى اسر فجاه من قدامها
نور: يوه ادي مشي تاني مالحقتش اقوله انه واحشني ععععععععععععع بكرهك ياسر
اسر: شعور موتبدل ياروحي
نور: عععععععععععععع خضتني انت ازاي تظهر تاني كده و ازاي اصلا تتصنت على كلامي انت ما حدش قالك وانت صغير ان كده عيب وما ينفعش تسمع كلام احد طالما ما قالوش قدامك هو انت اصلا كنت صغير اكيد لا انت اكيد مولود كده شخص رخم طيب اي رجعك انت مش قلت لي هامشي ياباي عليك وله يعني عشان عفريت بتتنطط براحتك
اسر قرب منها وحط يده على وسطها وتكلم في ودنها بصوت واطي: نور انتي وحشتيني اوووي
ودخلت نيره فجاه و ووش نور احمر من الكسوف واسر حضنها ظهرها وهي كانت بتحاول تبعدوا عنها ونسيت ان نيره اصلا مش شايفاه
نيره: مالك يانونو وقفه ليه كده تعالي اقعدي معانا شويه
نور بكسوف: هاجي وراكي اهو
نيره: مالك يانونو مكسوفه ليه
نور وي بتشد في ايد اسر عشان يسبها: اصل اصل هو هنا يانيره
نيره: مين لي هنا قصدك العفريت
نور: ايوه هو
وظهر اسر فجاه ورا نور وشافته نيره واغمى عليها
اسر قال لي نور: ده واضح انه مش انتي بس اللي كده هي اغمي عليها ليه هي كانت شافت عفريت
نور: لا خالص خالص يعني انت منورنا والله منوره انت مش شايف انك عفريت يعني ولا انت بتستعبط في يوم امك الاسود ده
اسر: طب يلا يا لمضه نفوقها بدل ما تفضل كده كثير واحد يدخل يسال
وفاقت نيره وشافت اسر وقالت لي نور: احيه ده بجد حضرتك يا لهوي يا لهوي الحقوني الحقوني عفريت عفريت
كتمت نور بق نيره وقالت لها: اهدى يا نيره اهدى مش هيعمل حاجه ده طيب وعبيط واهبل ما تقلقيش انتي خايفه ليه كده
هديت نيره وقالت لي اسر: عمو العفريت ينفع اتصور معك سيلفي عشان اخوف حسن بها
#فاتن_محمد_شاكر
لقراءه وتحميل الرواية كامله هنا 👇👇
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام