البارت الخامس احبتت شخص من الخيال
رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الخامس والسادس
اسر وهو بيبص لي نور: مين دي
نور: دي صحبتي الانتيم واكتر مناختي
اسر: عشان كده هبله زيك
نور: اتلم ياض بدل مزعلك
نيره وهي قعده في النص وتبص للاتنين وتضحكي بهبل
اسر: انتي بتضحكي علي اي
نيره: اول مره اشوف عفريت بيتعصب هههههههههههه ونور مقدرتش تمسك نفسها من الضحك واسر اديق منهم
اسر: كده ي نور بتضحكي عليا مع صحبتك 🥺
نيره: اي العفريت الكيوت ده
اسر: اسكتي انتي ابت
نور: تؤ ميهونش عليا ابدا اضحك عليك ابدا متزعليش يااسو
اسر: لا لا زعلان هه🥺
نور قمت قعدت جنبو ومسكت خدود: لا ياكميل والله ازعلش اكميل انت حبيبي اكميل ازعلش
اسر: حبيبي هو انتي قولتي حبيبي صح
نور حطت وشها في الارض بكسوف: انا كنت بصلحك مش قصدي حاجه يعني
نيره: احم احم انا بقول اقوم اخرج احسن وقمت خرجت نيره وقام اسر قعد علي رجلو قدمها ومسك ايديها وقالها: نور
نور بكسوف: نعم
اسر: انا بحبك
نور اتكسفت ووشها بقا احمر من الكسوف ومردتش عليها
اسر:قوليلي حسها وله لا عايزاني وله لا
نور بلهفه وحب: اسر
اسر: نعم
نور: بحبك بحبك من اول لحظه ظهرتلي فيها المفروض كنت اخف منك بس حبيتك حبيتك والامان لي كنت بحسو في الحلم وانا في حضنك حسيتو بس لما شوفتك متسبنيش وتختفي تاني يا اسر ارجوك انا ماصدقت لقيتك
قام اسر خدها في حضنه وقالها: انا بحبك يانور وحبتش وله عرفت معنا الحب قبلك ووعد هعمل كل لي اقدر عليه عشان احميكي
نور: بس المفروض تقدملي وتعيش علي انك انسي ازاي هيحصل ده و ازاي هنتجوز
اسر: سبيلي كل ده انا هتصرف فيه كل لي عايزك تعرفيه دلوقتي اني بحبك ياله نخرج نقعد مع عيلتك
نور مسكت ايدو: ياله ي حبيبي
اسر: اي الدلع ده كلو بس هتعود كده
نور: اتعود ياعيوني انا عندي كام اسو يعني
اسر: يالهوي علي الدلع متيجي نفضل هنا بلاش نخرج
شديتو نور من ايدو: ياله ياض
خرجو وقعدو برا وهو محدش شيفو غير نيره ونور
مامت نور: اكيد يانيرو نور حكتلك علي عريس لي اسمو اسر صح والمردي ملهاش حجه تهرب
نيره بصت لي اسر: هه لا ياماما ليه توافق دلوقتي وتيجي علي نفسها مانتي شيفه انا ديخه ازاي
حسن: اي ده انتي مش كنت بتشجعيها علي الجواز
نيره: اسكت انت انت مش عارف حاجه
نور : حصل انت مش عارف حاجه اسكت ياض او اقولك قوم ياض روح وسبلي نيره تبت معايا انهارده
اسر: لا تبات فين وانا انام فين
نيره: حصل معاك حق وانت تنام فين قصدي يانونو معلش لازم الروح مره تانيه ياروحي
اسر: متقوليلهاش ياروحي انا بس لي اقولها
نيره: ححاضر ححاضر ونور مبقتش قدره تمسك نفسها من الضحك
حسن: هو في اي منك اليها
نيره: عايزه اروح ياض بعدين اقولك انا همشي انا بقا عسلامو عليكو
#فاتن_محمد_شاكر
#احبتت_شخص_من_الخيال
البارت السادس
احبتت شخص من الخيال
حسن: نروح اي بنتي احنا لحقنا نقعد احنا لسه جايين دلوقتي ايه مالك انتي تعبانه ولا ايه
نيره: يلا يا حسن بلاش رخامه لما نروح هابقى افهمك في ايه
مامت نور: اي بنتي اللي حصل اتخانقت انتي يا نور ولا ايه
نور: لا يا ماما انا اقدر اتخانق مع نيرو ههههههههه
اسر: اتلمي يا نور بدل ما ازعلك سيبيها تروح عشان جوزها ده ثقيل جدا هي اتجوزته على ايه
نيره: وهي بترد على كلام اسر والله يا ابني ما عارفه هي كانت تدبيسه سوداء
حسن: انتي بتكلمي مين يا نيره انت اتهبلت ولا ايه بتكلمي نفسك وبعدين هي ايه اللي كانت تدبيسه سوداء
نيره واخيرا اخذت بالها ان ما حدش شايف اسر غيرها هي ونور: باكلم ابنك يعني هاكون باكلم مين اصلا قاعد يتنطط شبه العفريت
حسن بثقه: عفاريت ايه يا بنتي اللي بيتقرني ابني بيهم انا ابني هيطلع بطل لابوه ولا ايه رايك يا ماما
مامت نور: حصل لو ما طلعتش لابوها يطلع لمين يعني وبعدين ده حتى ابوه عسل
بابا نور: اه هو فعلا عسل بس بالستر هههههههه
نور ونيره ضحكوا على حسن جامد وهو رد علي بابا نور وقال له: في ايه يا بابا هو انت مش شايف حد غير بناتك عموما هما مفتريين وانت مقويهم عليا وحسبي الله ونعم الوكيل على دي عيله هه بقاا
نور: اتلم ياض هو انت كنت تطول اصلا تبقى واحد من العيله دي ده انت عيلتك كلها دعيالك وبعدين مش عاجبك سيب لي نيره بالبيبي واطلع بره
حسن: ليه كده يا نونو انت بتسخنيها علي وانا اللي كنت فاكرك طيبه طلعت شريررره
اسر: نونو و شريره هو الولد ده يطلع مين وازاي اكلمك كده و يدلعك بتاعي اصلا ده انتي هيطلع ميتينك النهارده ايه سبهلاله ولا ايه وبص لنيره وقال لها خذي جوزك وامش من هنا بدل ما ازعلك قال نونو قال
نور: ههههههههه استهدي بالله مش كده
حسن فكر الكلام ليه وقالها: والله يانونو انا بحبك عشان عملالي شخصيه كده
نيره بصت لي اسر لقت عينو بطلع نار فقالت لي حسن: انجز ياحسن بقاا وقوم
قام حسن ومشي هو نيره وقبل ما ينزلوا سلمت نيره على نور وقالت لها: خذي بالك من نفسك ومن عفريتك عشان شكله مجنون وبيغير جدا ده احتمال يخليك تقطعي علاقتك بي وده مش هاسمح به و هزعله
اسر: بتقولي حاجه يا نيره اصلا سمعت صوتك وانتي بتقولي حاجات مش عاجباني في حاجه يااما
نيره: يا لهوي ده طلع عفريت من السبتيه لا حول الله يا رب يعني مش كفايه عفريت لا وطلع شلق كمان ربنا يكون في عونك يا نونو
نور وهي بتضحكي: ادعي لي كثير يا نيرو عشان شكلي داخله على ايام سوداء ربنا يستر
اسر: قصدك ايه يا شبر ونص انتي مش عاجبك انا ولا ايه مش انا قلت هيطلع ميتينك النهارده
نور: لاحول ولا قوه الا بالله خذيني اباتت عندك النهارده يا نيرو
نيره: لا يا اختي اللي هيجي ورانا ويقتلنا انا عايزه رب الولد
نور: طلعت واطيه يا نيرو قشطه اشوفك بكره في الكليه وربنا يسترها عليا
مشيت نيره وحسن اللي مش فاهم حاجه خالص وكان واقف مش عارف يستوعب هم بيتكلموا عن ايه او مين ومين اللي بيردوا عليه
ودخلت نور اوضتها اللي اسر كان سبقها فيها وقاعد على السرير
نور: ايه اللي انت عملته مع نيره وحسن ده انت خوفتها منك
اسر: وحشتيني اوي يا نور طول ما انا بعيد عنك كنت بافكر فيك في ازاي اظهر لك تاني وكنت ده ديما باحلم انك بعيده عني وكل ما احاول اقرب تبعدي اكثر
نور مكسوف: انت بتغير الكلام ليه دلوقت انا باتكلم في ايه وانت بتتكلم في ايه
اسر: شكلك حلو اوي وانت مكسوفه يا نور ايه الخدود القمر دول
نور: طبعا مانتو عفاريت ما تعرفوش يعني ايه كسوف ما فيش عندكم عفريته بتتكسف كلكم كده ما عندكمش دم
اسر: وانت مين قال لك ان احنا ماعندناش عفريتات بتتكسف دول بيتكسفوا اكثر منكم يا بشر
نور بغيره: وحضرتك ما رحتش حبيت واحده منهم ليه على الاقل اسمكم عفاريت زي بعض
اسر :صح فكرتينى في حاجات كثير لازم نتكلم فيها عشان تعرفي ايه سبب وجودي هنا وليه انتي بالذات اللي حبيتك وليه اصلا بظهرلك
نور بفضول: احكي
اسر بصي يا نور انا ابقى ابن عمتك اكيد باباك حكي لك عنها
نور في صدمه ازاي انت ابن عمتي انا عمتي ماتت من زمان وما تجوزتش حتى وحتى لو تجوزت ازاي يبنها يبقى عفريت انت جاي تهزر
اسر: يا نور قلت لك اسمعيني للاخر زمان بابا حب عمتك وقرر يتجوزها رغم انه كان الملك للقبيله بس لما القبيله رفضت انه تجوز انسيه اتخلى عن القبيله ومشي وكان لازم حد من دمه يبقى الملك وقتها كنت انا اتولدت وابويا عشان يخلص من شر القبيله سلمني لهم وبقيت انا الملك عليهم من قبل ما افهم اي حاجه وربتني الملكه الام المسؤوله عن تربيه اي ملك جديد وطبعا عمتك كانت رافضه الموضوع ده وقررت تيجي تاخذني من عند الملكه الام وراحت وقتها وطلبت ان ارجع لها بس ماكنتش تعرف وقتها انها حامل في اخويا ايهاب وقتها الملكه قالتها هسيب الطفل اللي في بطنك بشرى بس انسي الطفل اللي عندنا اللي هو كان انا وفعلا سابتني عمتك ومشيت وبعد فتره ابويا رجع القبيله ومعاها طفل صغير وقال اسمه ايهاب اللي هو يبقى اخويا وقال ان امي ماتت وان هو كمان على وشك الموت بسبب جوازهم وطبعا وقتها الملكه الام اخذت ايهاب وربته بس ايهاب وقتها كان كله بشرى ما كانش ينفع يتحول او يبقى جنى زيي وبعد فتره من الموت ابويا لقيت في الخزنه بتاعته انه كاتب قدري و ازاي هاعيش بس وقتها كاتب قدري ده بالدم يعني ممنوع حرف فيه يتغير وكتبك في قدري كتب انك تحبيني و تكوني مراتي وده طبعا هينتج عنه مشاكل كثير بس لازم يتنفذ لانه لو متنفذش هيبقى قدري انا وانتي الموت
نور بصدمه ودموع: يعني يا عمتي عندها اولاد وكمان ماتت بسبب جوازها من الشخص اللي بتحبه وبعدين ازاي يعني هتجوزك اصلا و هاعيش معاك ازاي ويا ترى ابويا هيوافق عليك او لا بس اللي عايزاك تعرفه اني مش هقبل اكذب على ابويا وانك تظهر كشخص عادي لانه دي اكيد فكرتك دلوقت فانا باقول لك لو ده اللي في دماغك انساه
اسر: اكيد يا نور مش قصدي كده انا عايزك تساعديني يعرف الحقيقه لان هنحتاجه وهنحتاج خبرته في المصيبه دي عشان ابويا كان كتبلي انه خالي يعرف كل حاجه عنه هو وامي وانو هو الوحيد اللي هيقدر يساعدني في المشكله اللي احنا فيها دلوقت
نور: يعني انت هنا عشان مشكلتك مش عشان بتحبني زي ما قلت كذبت عليا عشان اقبل بيك لما تتقدم
اسر: اكيد طبعا لا ازاي تفكري كده انا بجد بحبك يا نور وعايز اكمل حياتي معاكي عشان بحبك مش عشان في قدري
نور: انت كذاب واكيد بتعمل كل ده عشان مصلحتك واكيد باباك مش هيكتب ان اكون في قدرك الا السبب خطير
اسر: لو اتجوزنا هملك كل القوه لي في العالم
نور بدموع: امشي يا ياسر مترجعليش تاني روح لخالك خليه يحلك مشكلتك بس انساني انا لو كنت حكيت لي من الاول كنت صدقت حبك لي وما كنتش لحظه هيشك انك بتعمل كده عشان مصلحتك وبس انت محبتنيش انت بس تعلقت بالخيط اللي سايبه لك ابوك عشان تملك العالم وده مش هيحصل غير بجوازك مني وانا باقولك اهو يا اسر مش هتجوزك مهما حصل كفايه انك عملت كل ده عشان نفسك وانا مش هتجوزك عشان نفسي
اسر بصدمه: نور انا بجد بحبك ومستعد اتخلى عن اي حاجه عشان بس اكون معاكي حتى لو عايزاني تخلي على القبيله انا موافق
نور: موافق وطبعا كده انا اصدق حبك لي وهو وافق نتجوز وبعد ما نتجوز تاخذ ابني مني زي ما ابوك عمل وتسلموا القبيله امشي يا ياسر وما تحاولش تقرب لي ثاني انت كذاب
اسر: نور انا لو مشيت المره دي فعلا مش هارجع تاني وانا لو دلوقت هنا فانا هنا عشان بحبك بجد لكن لو مش مصدقه حبي يبقى مالوش لازمه وجودي
نور: حبك واله مصلحتك عشان تبقى قوي و تملك العالم
اسر: خلاص يا نور انا هامشي وعد مش هظهر لكي تاني بس كل اللي عايزك تعرفيه اني حبيتك بجد وانه مفيش اي حاجه من كلامك ده صح انا لو كنت عايز مصلحتي كنت تجوزتك من غير ما تعرفي اي حاجه بس صدقيني هتندمي على كل لحظه جرحتني فيها بحبك دي اخر مره هتسميها منى واختفى اسر من قدام نور ووقتها سمحت نور لنفسها تضعف وعيطت بكل قوتها وقالت في نفسها: هو ما حبنيش هو كذب عليا ظهر في حياتي عشان نفسه وعشان القوه اللي ابوها سبهالو لما يتجوزني بس انا بحبه بجد كان لازم تمشي يا اسر لانه ابويا لو شافك كان هيحاول يدمرك باي طريقه لانه لحد دلوقتي لسه ما سامحش اللي كانوا السبب في موت اخته وابوك مامتش بسبب جوازه زي ما بتقول ابويا هو السبب في موتو انا خفت عليك وكان لازم اعمل كده عشان احميك بحبك يا اسر ودي مش اخر مره هاقولها ونهاره نور ونامت زي الطفله اللي اهلها كلهم ماتوا وسابوها لوحدها
اسر: اكيد يا نور مش قصدي كده انا عايزك تساعديني يعرف الحقيقه لان هنحتاجه وهنحتاج خبرته في المصيبه دي عشان ابويا كان كتبلي انه خالي يعرف كل حاجه عنه هو وامي وانو هو الوحيد اللي هيقدر يساعدني في المشكله اللي احنا فيها دلوقت
نور: يعني انت هنا عشان مشكلتك مش عشان بتحبني زي ما قلت كذبت عليا عشان اقبل بيك لما تتقدم
اسر: اكيد طبعا لا ازاي تفكري كده انا بجد بحبك يا نور وعايز اكمل حياتي معاكي عشان بحبك مش عشان في قدري
نور: انت كذاب واكيد بتعمل كل ده عشان مصلحتك واكيد باباك مش هيكتب ان اكون في قدرك الا السبب خطير
اسر: لو اتجوزنا هملك كل القوه لي في العالم
نور بدموع: امشي يا ياسر مترجعليش تاني روح لخالك خليه يحلك مشكلتك بس انساني انا لو كنت حكيت لي من الاول كنت صدقت حبك لي وما كنتش لحظه هيشك انك بتعمل كده عشان مصلحتك وبس انت محبتنيش انت بس تعلقت بالخيط اللي سايبه لك ابوك عشان تملك العالم وده مش هيحصل غير بجوازك مني وانا باقولك اهو يا اسر مش هتجوزك مهما حصل كفايه انك عملت كل ده عشان نفسك وانا مش هتجوزك عشان نفسي
اسر بصدمه: نور انا بجد بحبك ومستعد اتخلى عن اي حاجه عشان بس اكون معاكي حتى لو عايزاني تخلي على القبيله انا موافق
نور: موافق وطبعا كده انا اصدق حبك لي وهو وافق نتجوز وبعد ما نتجوز تاخذ ابني مني زي ما ابوك عمل وتسلموا القبيله امشي يا ياسر وما تحاولش تقرب لي ثاني انت كذاب
اسر: نور انا لو مشيت المره دي فعلا مش هارجع تاني وانا لو دلوقت هنا فانا هنا عشان بحبك بجد لكن لو مش مصدقه حبي يبقى مالوش لازمه وجودي
نور: حبك واله مصلحتك عشان تبقى قوي و تملك العالم
اسر: خلاص يا نور انا هامشي وعد مش هظهر لكي تاني بس كل اللي عايزك تعرفيه اني حبيتك بجد وانه مفيش اي حاجه من كلامك ده صح انا لو كنت عايز مصلحتي كنت تجوزتك من غير ما تعرفي اي حاجه بس صدقيني هتندمي على كل لحظه جرحتني فيها بحبك دي اخر مره هتسميها منى واختفى اسر من قدام نور ووقتها سمحت نور لنفسها تضعف وعيطت بكل قوتها وقالت في نفسها: هو ما حبنيش هو كذب عليا ظهر في حياتي عشان نفسه وعشان القوه اللي ابوها سبهالو لما يتجوزني بس انا بحبه بجد كان لازم تمشي يا اسر لانه ابويا لو شافك كان هيحاول يدمرك باي طريقه لانه لحد دلوقتي لسه ما سامحش اللي كانوا السبب في موت اخته وابوك مامتش بسبب جوازه زي ما بتقول ابويا هو السبب في موتو انا خفت عليك وكان لازم اعمل كده عشان احميك بحبك يا اسر ودي مش اخر مره هاقولها ونهاره نور ونامت زي الطفله اللي اهلها كلهم ماتوا وسابوها لوحدها
#فاتن_محمد_شاكر
#احبتت_شخص_من_الخيال
لقراءه وتحميل الرواية كامله هنا 👇👇
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام