أخر الاخبار

روايه احبتت شخص من الخيال البارت الاول للكاتبه فاتن محمد شاكر

روايه احبتت شخص من الخيال للكاتبه فاتن محمد شاكر

روايه احبتت شخص من الخيال البارت الاول للكاتبه فاتن محمد شاكر


روايه احبتت شخص من الخيال 

للكاتبه فاتن محمد شاكر
البارت الاول
بطلنا اسر ده شاب عينو رمادي وشعرو اسود جدا وعندو دقن خفيفه طويل بعضلات بس بيقلب قطه هه وربنا هتعرفو ازاي فيالرويا عندو 120 سنه اهه وربنا مش بهزار 
نور بنت عنيها خضره شعرها بني قصيره جدا عندها20 سنه بس لي يشوفه يقول 12

ايهاب اخو اسر شبه شويه بس الفرق انو ده عينو زرقها وعندو100 سنه بس لسه في عز شبابو

نيره ودي بقا عنيها سوده جداا وطوله متوسط شعرها بني صحبت نور عندها بردو 20 سنه 

حسن ده جوز نيره شب بيهزر كتير مجنون طقق وصاحب نور كمان عندو27 سنه  



روايه احبتت شخص من الخيال للكاتبه فاتن محمد شاكر

نور انا وباباكي نزلين البلد ياحبيبتي عشان نحضر فرح بنت عمتك مش هتيجي معانا 

نور بهدوء: لا ياماما وبعدين انتي عارفه اني مبحبش اروح هناك 

مامتها: تمام ياحبيبتي خدي بالك من نفسك علي مانرجع كلها يومين ورجعنلك 

نور وهي بتحضنها: تروحو وتيجو بسلامها يامامتي

ومشيو اهل نور وفضلت نور لي وحدها في البيت ورحت عملت الكبتشينو بتعها ورجعت وضتها عشان تقرا كتبها المفضلدخلت الاوضه واول مدخلت لقت قطه بيضه علي السرير

نور: ععععععععععععععععععععع

القطه: ايي بس بس سرعتيني

نور: احييه دي دي دي بتتكلم يالهووووووووي عععععععععععع ووقعت نور في الارض وفجاه القطه دي بقت شاب راح شالنور ونيمها علي السرير ومشي بسرعت. البارق قبل متفوق صحيت نور تدور علي القطه ملقتهاش. 

قالت: انا كان بيتهيالي وله اي اي يانور العبط لي بتعمليه ده اي هيجبلك قطه في البيت يعني دك نيله في هبلك وفجاه ظهرتالقطه تاني بس المردي بتنون نور احيييه انتي جتي تاني 

القطه: اسمها انت جيت انا ولد واسمي اسر

نور اغم عليها تاني واسر بدا صبرو يخلص ياربيي بقا مع المجنونه دي بيغم عليها كتير ليه كده طب انا جعان طيب فوقها اسرورجع قطه تاني وصحيت نور لقيت القطه قعدها قدمها ولسه هيغم عليها رح اسر زعق فيهاا: فيي اي بقاا الله قومي هتيلياكول انا جعان انا هفضل افوق فيكي طول ليل 

نور: اي القطه البجحه دي في ياقطه مش تحترمي خوفي الله

اسر بعصبي: قولتلكك انا ولد واسمي اسر

نور: قطه واسمها اسر اي القرف ده

اسر: يابنتي انتي مجنونه وبعدين مش عجبك ليه اسمي

نور: وللهي ي اسر ياختي اول مره اشوف قطه بتتكلم وبتقول انو اسمها اسر كمان

اسر: هي فين القطه لي بتتكلم دي 

نور شالتو بجنان: تعاله هوريك ووقفت بيه قدام المرايه لتصدم اسر الانو كان فاكر انه ظهرلها بشخصيتو الحقيقه وبعدين قاله:نزليني علي الارض 

نور: طيب اصلا انت تقيل اوي ونزلتو نور علي الارض وفجاه اتحول اسر من قطه لي شب قدمها وصوتت نور واغم عليه تاني 

اسر: يادي النيله السوده انا جعان اهطفح امتي بقااا اي البت دي هي شيفه قدمها عفريت

روايه احبتت شخص من الخيال للكاتبه فاتن محمد شاكر

فوقها اسر واول مفتحت عنيها قالها: لو اغم عليكي تاني هقتلك بقولك جعااااان قومي اعمليلي اكول بدل مكلك 

نور وهي بصالو ومتنح: احييه اي القمر ده 

اسر: نعم ياختي

نور: انا اكيد بحلم ماصلي بحلم بيك علي طول والله واكيد ده حلم زي كل مره صح

اسر: بتحلمي بي انا 

نور: ايوه بحلم بيك كل يوم بحلم انك بتيجي تخدني  في مكان بعيد في شجر كتير وترقص معايا 

اسر بستغراب: انتي هبله ابت صح

نور: اول مره احلم بيك في اوضتي وفجاه فقت لي كلمها يالهووووي في اوضتي يالهوووووووي الحوووقنييي حط اسر ايدوعلي بقها وقالها ممكن تسمعيني مره وحده بس 

نور هزت رسها بلموافقه وشال اسر ايدو 

اسر: انا اسر عندي 120 سنه انا مش بشري انا جني ولي جبني عندك اني اعرفك من زمان من وانتي طفله انقذتك وانتي عندكخمس سنين من قدام عربيه نقل ومن وقتها وعلي طول بجي اشوفك بس من غير مظهرلك بس المردي انا خرجت من غير مقول ليعشرتي وبقالي يومين مكلتش وكل مكلمك يغم عليكي فانا جعان قومي هتيلي اكول ونكمل كلامنا بعدين ومش عايز اسمعصوتك خالص عشان وترتيني من صويتك

نور: يعني انت عفريت

اسر: حاجه زي كده 

نور: عندك120سنه

اسر: اهه

نور: كنت بتيجي تشوفني علي طول

اسر: اهه

نور: يالهوووووووووووووووووي واغم عليها 

اسر: طيب والله مانا مفوقك تاني انا رايح اكول اي حاجه ده انتي رخمه راح اسر جب اكل وقعد علي الكنبه لي قدم سريره وقعدياكول بهدوء شديد وبصص عليها وقال لي نفسو: حلمت بيا زي ماانا بحلم بيها ونفس الحلم ورجع بصلها: فيه حاجات كتيرهبينا يانور من زمان كنت بحاول ابعد قلبي عندك ديما بس غصب عني جبني ليكي اكيد فيه سبب لي ده الفكره انو عشان تبقيليا فيه كوارس هتحصل بس مش مهم انا مستاعد اعمل اي حاجه ونبقا سوا انا عارف انك مبتحبنيش بس انتي مكتوبه فيقدري بلدم يعني غصب عنك وعني هتحصل الكورس وغصب عنك هتحبيني كل حاجه بتحصل لي سبب بس سبب الحلم ده لحددلوقتي اصلا مش فاهمو وهنا فاقت نور وبصت لقيتو قعد قدمها 
روايه احبتت شخص من الخيال للكاتبه فاتن محمد شاكر
نور: اي ياعم ده طب احترم خوفي طيب وحول تهديني

اسر: قولتلك انا جعان مش نقصه هبل

نور: هبل خوفي هبل احييه يابني انت عبيط انت اكيد مش بنادم 

اسر غصب عنو ضحك وهو بياكو وقالها: جبتي التيها ياختي هههههههههه

نور شافت ضحكتو وسرحت فيه وقالت لي نفسها: اي الود القمر ده يالهووووي علي الضحكه الحلوه دي هو فيه كده طيب 

اسر: يابنتي مش بكلمك 

نور: هه قولت حاجه 

اسر: لا ده انتي مش هنا خلاص عموما انا كالت واطمنت عليكي لازم امشي بقا

نور قمت تجري وقفت قدامو: تمشي فين ياض انت عبيط هو انت تظهرلي بمزاجك وتختفي بمزاجك وبعدين يهون عليك بعد كلالخضه لي انا فيها دي لما اتعود علي وجودك تقولي همشي وبعدين انت خلصت كل الاكل هاكول اي انا دلوقتي 

اسر: التلاج اتملت اكل ولو علي التعودت ف ده كويس عشان هتشوفيني كتير ولو علي مزاجي فانا مش بعمل حاجه غيربمزاجي وبعدين اي فوقك روحي ياله عشان يغم عليكي تاني علي مرجع

نور: بقا كده ياسوسو عايز تسبني لوحدي 

اسر: اسميي اسر سهل هو علي فكره ومتخفيش مش هتاخر هم خمس دقايق ورجعلك 

نور:كداب خمس دقايق دول هيدخلو في عشر ساعات 

اسر: اسر لا الخمس دقايق في علمي بخمس سنين في علمك انتي

نور: ينهر اسود هتغيب خمس سنين وكده هترجعلي بسرعه يخربيتك 

اسر: يانور اسمعيني لاخر 

نور بضيق: طيب

اسر: اما الخمس دقايق في علمي بنسبها لي علمك عشر ثواني فانا هغيب عشر ثواني بس ورجعلك فاهدي بقا وقعدي عشانصدعتينيي

نور:طيب طيب سؤال اخير 

اسر: خير 

روايه احبتت شخص من الخيال للكاتبه فاتن محمد شاكر


نور: هو انت بتصدع زي البنادمين

اسر: نور متجننيش

نور: طيب اخر سؤال اخر سؤال

اسر خيرر

نور: هو انت بتجنن زي البنادمين 

اسر بعد مخلاص فقد اعصبو: نور ياحبيبتي روحي نااام علي مرجع مبدل مجننك انا بعفريتي 

نور: حبيبتك اي كابتن عيب كده وبعدين سؤال هو انت عندك عفريبت زي البنادمين

وهنا اسر كان خلاص هيتشل من اسالتها الكتير 

قالها: نور 

نور: نعم

اسر: غووووري من وشييي بدل مزعلك

نور: انت بتزعقلي ياسرسور وانا لي كنت فكرك عفريت جنتل 

اسر: عفريت اي ياماما وسرسور اي ده 

نور: جنتل ياخينا يعني شياكه وسرسور بدلعك

اسر: لا مدلعنيش وانا مش شيك خمس دقايق ورجعلك سلام

بصت نور فعلا ملقتوش قالت: يخساره كان نفسي اسالو رايح فين ياله لما يجي اسالو امروح انام بقا لما يجي ابقا اصحه تاني 

#فاتن_محمد_شاكر
 
لقراءة أو تحميل رواية احبتت شخص من الخيال الفصل الثاني 

لقراءه وتحميل الرواية كامله هنا 👇👇

احببت شخص من الخيال 

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  اضغط هنا 

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

  1. اضغط هنا


تعليقات