ستعجبك

روايه كيد النساء كاملة بجميع الفصوال لكاتبة هويدا زغلول

 كتاب البؤساء

روايه كيد النساء كاملة بجميع الفصوال لكاتبة هويدا زغلول


رواية كيد النساء

الحلقه الأولي

بقلم دوداا حوده 

انا ثريا بنت عندي ٢٥سنه من الارياف بابا وماما متوفين وعايشه مع مرات عمي وعمي مسافر السعوديه وانا عايشه معاها ومع بنتها وطبعا مش خلتني اكمل تعملي واشتغل في مصنع لتجميع الفاكهه في بلد جنبنا وانا كان يعتبر بلا مبالغه وحقيقه أن بيجي يتقدم كل أسبوع عريس وطبعا مش لازم أوضح مرات عمي بتعمل اي عالشان خاطر بنتها شوفت اوحش معامله واهانه منها وهي مكنش في قلبها رحمه مرتبي كان عالطول اول باول معاها عالشان هي شيفاه أن لازم اقعد بلقمتي ومكنتش بقدر اقول لا انا فعلا ضعيفه الشخصيه معاها ومش بقدر اخد معاها حق وكنت بقول اهو احسن من القاعده لوحدي وفي يوم وانا رايحه الشغل الصبح 

ثريا :صباح الخير يا مرات عمي صباح الخير يا داليا 

مرات العم :اهلا ياختي رايحه الشغل متاخره ليه 

ثريا :راحت عليا نومه انا مخلصه غسيل السجاد متاخر بليل 

مرات العم :امال هتفتحي بيت ازاي وانتي فاشله كده 

ثريا :انا فاشله ده انا شايله البيت علي كتفي يا مرات عمي وداليا وبطه مش بيعلموا حاجه 

مرات العم ؛اخرسي دول مافيش اشطر منهم بس قولت اكسب فيكي ثواب واعلمك 

ثريا:انا سهرانه في الشغل انهارده عالشان اعوض التأخير بتاع الصبح يلا سلام وركبت ثريا العربيه وكل تفكيرها امتي ترتاح من الهم ده وتخلص وتتجوز بقي ويبقي ليها بيتها ووصلت الشغل 

ثريا :صباح الخير يا بنات 

شيماء :صباح الخير اي جيتي متاخره ليه 

ثريا:العيد قرب واكيد شايله البيت علي دماغي 

شيماء :منها لله مرات عمك دي ربنا يريحك منها يارب

والناحيه التانيه واقف سيد ومحمد 

سيد :يابني ريح نفسك وروح قولها انك بتحبها 

محمد :مش عارف كل ما اقول خلاص هقول حاجه تمنعني 

سيد :علشان عبيط البت حلوه ومش هتفضل مش مخطوبه كتير الحق وقولها 

محمد :انهارده بعد الشغل عقولها ويارب متكسفنيش 

سيد :باذن الله ياصحبي مش هتكسفك 

وخلصوا الشغل ومحمد وقف ثريا 

محمد ؛انا عايز اتكلم معاكي كلمتين 

ثريا :تحت امرك اتفضل 

محمد :بصراحه كده انا معجب بيكي وعايز اتقدملك ومش هلاقي وحده احسن منك تكون مراتي وام عيالي 

ثريا :وشها احمر واتكسفت 

محمد :بوصي والله انا عارف اني لازم اجي البيت واتكلم بس انا معرفش اي حاجه عنك

ثريا :انا ولدي وولدتي متوفين وعايشه مع عمي بس هو مسافر ونازل في العيد اول ما ينزل حدد معاه ميعاد وتيجي تقابله 

محمد :انتي بتتكلمي جد والنبي 

ثريا بعد اذنك ومشيت فرحنا جدا وغصب عنها الجيبه بتعتها شبكت في عربيه كانت مركونه فاقطعت الجيبه قطع كبير 

وثريا بقت ماشيه ماسكه الجيبه بايدها وفي العربيه اللي هتوصلها البلد كان فيها شابين قاعدين في العربيه بيشربوا حشيش ولما ركبت ثريا طفوا السيجاره 

ثريا :ممكن تطلع لو سمحت وهديلك الفلوس اللي انتي عايزها 

السواق بس في المرايا بيكلمها لقاه الجيبه مقطوعه وهي مسكاها باديها طبعا يا انسه تحت امرك ومشي وعينه كانت عليها وغير الطريق 

ثريا :انت رايح فين البلد مش من هنا 

السواق طريق عالشان نوصل بسرعه وفي مكان زراعي مفيهوش حد وقف العربيه 

ثريا اي فيه اي وقفت ليه 

السواق :ششششش اخرسي مش عايز اسمع صوتك 

ثريا والنبي سبني امشي 

الولد التاني ضربها علي دمغها اغم عليها ونزلوها واغتصبوها وسبوها ومشيوا 

وفاقت ثريا لقت هدومها مقطعه فضلت تصوت وكان الفجر قرب ياذن فضلت تمشي لحد ما لقت الطريق 

وركبت عربيه ووصلت البلد وروحت البيت 

مرات العم فتحت ليها :ينهار اسود اي اللي عمل فيكي كده 

ثريا:الحقني والنبي يا مرات عمي 

ودخلت وفضلت تعيط 

مرات العم :ينهار اسود انتي بقيتي عار علينا ولازم تموتي يا فاجره 

ان كيدهن عظيم

#كيد النساء 
#الحلقه الثانيه 
#بقلم دوداا حوده 
مرات عمها مديحه بجوزها هاشم وثريا عامله تعيط جامد 
مديحه :الو الحق يا اخويا بنت اخوك فضحتنا الهانم رجعالي الفجر ومعرفش كانت ماشيه مع انهي واد صايع وعمل اللي عمله وجايه تقولي حد اغتصبها وعايزني اصدق 
هاشم :انتي بتقولي اي دي الامانه اللي انا سايبها ليكي 
مديحه : وانا مالي هو حد قالها تلف علي حل شعرها افقل افقل الهانم خارجه من البيت 
مديحه :رايحه فين يا فضيحه انتي 
ثريا رايحه اعمل محضر في القسم 
مديحه : محضر اي ياللي منك لله عايزه تروحي تقولي للناس أن حصل فيكي كده وبعدين بطلي الكدبه دي بقي وقولي مين اللي كنتي ماشيه معاه وعمل فيكي كده 
ثريا ؛انتي ليه مش راضيه تصدقي وتقفي جنبي هي لو وحده من بناتك كنتي عملتي كده 
مديحه :اخرسي ياقليله الادب بنات مين بناتي اشرف منك ومش ماشين علي حل شعرهم زيك وعمك نازل وعمرك في الدنيا بقي ايام عقبال ما ينزل عمك والموضوع هينتهي 
ثريا انا معملتش حاجه والله كنت بجبلك فلوس زي ما انتي عايزه انا اكتر وحده اتبهدلت في البيت ده ارحمني وحسسني انك امي واقفي جمبي حرام عليكي 
بطه :تعالي يا ثريا تعالي ادخلي جوا بس دلوقتي 
مديحه :بطه ابعدي عنها مش عايزه يكون ليكي علاقه بالبت دي 
بطه :ماما لو سمحت اسكتي روحي يا داليا اعملي كوبيا ليمون لثريا تعالي يا ثريا جوا ودخلوا الاوضه هما الاتنين 
بطه :اسمعي كلامي كويس ولازم تنفزي بالحرف 
ثريا :مش فاهمه عايزه اي يعني 
بطه :انتي شيفاه ماما عامله ازاي وعامله تتكلم بتقول اي 
ثريا: والله انا ما عملت حاجه بمزاجي زي ما هي بتقول 
بطه :انا عرفاكي وماما كمان عرفاكي ومش هنكدب علي بعض انتي عارفه أن ماما مش بتحبك وعايزه تلبسك مصيبه والموضوع ده هيخليها تقدر تخلص منك بسهوله من غير ما بابا يسمعك 
ثريا:مش فاهمه انتي عايزه اي 
بطه :خدي دول ٤٠٠٠جنيه انا كنت محوشاهم علشان اجيب موبيل جديد خديهم وخدي العنوان ده كمان عنوان وحده زملتي كانت ساكنه في البلد معانا وباباها راح اشتغل في اسكندريه في شركه كويسه أنا هكلمها وتروحي وتاجري شقه عقبال ما تشتغلي وتصرفي علي نفسك 
ثريا :واعيش لوحدي 
بطه :لا خليكي هنا وموتي في وسطتينا حتي تلاقي حد يدفنك 
ثريا ؛لو حد وقف جنبي هاخد حقي من ولاد الكلب 
بطه :محدش هيقف جمبك افهمي بقي لازم تمشي من هنا ولازم تغيري رقمك ودخلت داليا 
داليا :انا عارفه أن الكلام اللي ماما بتقولو ده مش حقيقي 
اهدي بس وبطلي عياط واشربي الليمون ونامي شويه 
ثريا:انام وانا حقي ضايع حرام والله اللي انا فيه ده 
بطه :لازم تعملي اللي قولت عليه
داليا:في اي عايزها تعمل اي 
بطه :لازم تسيب البيت هنا قبل ما ابوكي يجي 
داليا :ينهار اسود انتي بتقولي اي لا طبعا مش هتمشي 
بطه :وطي صوتك امك تسمع ابوكي لو جه بكلامك ده هيقتلها 
ثريا:ولما عمي يعرف اني سبت البيت مش هيقول اني فعلا عملت كده 
بطه :والله ما هنسيب حقك وبكره تشوفي انا كل اصاحبي ناس مهمه والعيال دول هيجوا 
ثريا :طيب ما تعملي كده وانا هنا 
بطه:يابت انتي غبيه بقولك بابا جاي سخن من كلام ماما ومش عارفه يعملوا اي فيكي اسمعي الكلام 
داليا:بطه عندها حق هترجعي بس مش دلوقتي اصبري بس 
بطه :نامي شويه واول ما احس ان ماما مشغوله هخرجك من البيت برحها بس اول ما تجيبي خط  جديد لازم تتصلي بيا 
ثريا :حاضر ماشي وفعلا نامت شويه وصحيتها بطه وداليا قومي ماما راحت لجرتنا 
ثريا:انا مش قادره اعمل كده 
داليا:تاني يابنتي ارحمني بقي قومي يلا مافيش وقت ومشيت ثريا من البيت وراحت شغلها 
شيماء انتي جايه متاخره ليه 
ثريا:انا ماشيه ومش جايه الشغل تاني 
شيماء ؛ده ليه في اي 
ثريا:مش وقته انا جايه اخد باقي حقي مستحقاتي 
شيماء :شكلك مش طبيعي مالك فيكي اي مرات عمك عملت فيكي اي 
ثريا :بعدين هتصل بيكي وهقولك سلام 
وبعد ما خلصت كلمها مع شيماء 
محمد نده عليها :مالك فيكي اي شكلك متغير ليه كده 
ثريا: كل شئ قسمه ونصيب يا محمد ملناش نصيب مع بعض 
محمد:ده ليه كده حصل اي 
ثريا:انا مسافره ومش راجعه هنا تاني 
محمد :لوحدك مسافره لوحدك 
ثريا:ايوه لوحدي 
محمد: انتي ملكيش كبير يعني عالشان تروحي تعيشي لوحدك 
ثريا:بعد اذنك يا محمد 
محمد :انا ندمان اني كنت عايز اتجوز وحده زيك 
ومشيت ثريا وركبت ووصلت اسكندريه واول ما وصلت وافقت بتبص في الورقه عالشان تعرف هتركب اي جه موتوسيكل وخطف منا الشنطه اللي فيها الفلوس والموبايل 
يتبع 

روايات عالمية

#كيد النساء 
#الحلقه الثالثه 
#بقلم دوداا حوده 
صرخت ثريا شنطتي وجايه تجري ورا كان عربيه في عربيه ماشيه بسرعه وكانت هتخبط فيها ونزل منها شاب وسيم طويل شعرو ناعم وبدقن 
ثريا:مش تفتح كنت هموتني 
احمد:انا برضه في حد يجري كده برضه 
ثريا:شنطتي اتسرقت وفيها الموبيل وكل الفلوس 
احمد :وانتي كنتي بتجري وراهم عاساس انك كنتي هتمسكيهم 
ثريا :ورقي وحاجتي في الشنطه هشتغل ازاي انا دلوقتي 
احمد :انتي بدوري علي شغل انا محتاج ناس في الشركه لو حباه تشتغلي عندي في الشركه بتاعتي 
ثريا ؛لا شكرا ما احبش 
احمد :برحتك تحبي اوصلك لاي مكان طيب 
ثريا يبقي كتر خيرك لو توديني العنوان ده واحمد خد الورقه وبص فيها وضحك اوي انتي هتشتغلي في الشركه دي 
ثريا :وانت مالك مكلش دعوه هتوصلني ولا اتصرف 
احمد :اركبي طيب وركبت ووصلها الشركه 
ثريا :متشكره اوي ياااااااا 
احمد : اسمي احمد نسيت اعرفك بنفسي 
ثريا :متشكره اوي يا استاذ احمد ونزلت وسألت علي هايدي 
والامن طلعها ليها 
هايدي بنت شغاله سكرتيره بنت تنكه اوي ومغروره جدا وشيفاه نفسها 
ثريا :مساء الخير ازي حضرتك 
هايدي :مساء النور اتفضلي تعالي 
ثريا :انا ثريا بنت عم بطه زميلتك 
هايدي :اه بطه كلمتني انتي عارفه هتشتغلي اي 
ثريا :اي شغل انا موافقه بيه 
هايدي :هتشتغلي في البوفيه تعملي شاي لينا والإداريين
ثريا:موافقه 
هايدي :مرتبك ٢٥٠٠ المواعيد من ٨الي٦
ثريا ؛موافقه بس انا عايزه استأذن حضرتك لو ينفع ابات هنا في الشركه الشهر ده لان الشنطه اتسرقت مني بكل الفلوس ومليش مكان ابات فيه 
هايدي :اممممم بوصي عالشان خاطر بطه هحاول اتكلم مع رئيس مجلس الاداره ثواني 
ودخلت هايدي تكلم رئيس مجلس الاداره 
هايدي:مساء الخير يا فندم 
...:مساء النور خير يا هادي 
هايدي في بنت جايه تشتغل مكان علا وكنت عايزه حضرتك تشوفها بس فيه مشكله بتقول الشنطه بتعتها اتسرقت ينفع تبات في المطبخ الشهر ده انا اضمنها 
.....،؛ روحي هاتيها ودخلت ثريا وانصدمت لما لقت احمد عالكرسي 
ثريا:انت صاحب الشركه 
هايدي :اي انت ده انتي هتجننتي 
احمد :هايدي لو سمحت علي شغلك وخرجت هايدي وهي مخنوقه جدا 
ثريا:انا اسفه علي طريقه الكلام دي 
احمد:مافيش اسف بس كنتي وفقتي من الاول انك تيجي شركتي 
ثريا :مكنش ينفع بعد ما اتفقت معاه حد كنت انزل في مكان تاني 
احمد:انتي شكلك غلبان اوي جايه اسنكدريه لوحدك ليه 
ثريا ؛بابا وماما ماتو وكنت عايشه مع عمي بس كنت حمل تقيل عليه 
احمد :انا اسف عالعموم انا موافق انك تشتغلي بس مش موافق انك نباتي هنا 
ثريا امال هعيش فين 
احمد :شوفي الشقه اللي تعجبك والشركه هتاجرها ليكي وهتخصم من مرتبك جزء بسيط وبعد كده ادفعي انتي بقي الايجار 
ثريا:متشكره اوي لحضرتك اقدر استلم الشغل امتي 
احمد :من بكره وطلع من مكتبه ٥٠٠٠جنيه جدي خلي دول معاكي 
ثريا: لا كده كتير اوي 
احمد :اسمعي كلامي خدي الفلوس وروحي شوفي الشقه اه والفلوس دي بيني وبينك محدش يعرف بيها خالص وبذات هايدي 
ثريا:تمام شكرا لحضرتك وخرجت ثريا 
هايدي؛ها عملتي اي 
ثريا :وافق اني انزل الشغل بس هشوف سكن برا 
هايدي :ازاي مش بتقولي شنطتك اتسرقت 
ثريا :ايوه اشوف حضرتك بكره باذن الله سلام 
ومشت ثريا واتصل احمد بهايدي وكان عايزها ودخلت هايدي 
هايدي :نعم حضرتك 
احمد :انتي عملتي مرتب كام للبنت دي 
هايدي :نفس المرتب بتاع علا٢٥٠٠
احمد :لا خلي ٣٠٠٠
هايدي اللي تشوفه حضرتك 
احمد :ويتصرف ليها مرتب شهر الاول وبعدين بتخصم من مرتبها كل شهر ٥٠٠جنيه 
هايدي :ليه كده احنا هنطمعها من اولها 
احمد:اسمعي كلامي يلا 
هايدي حاضر وخرجت اتصلت ب بطه 
هايدي :منك لله انتي بعتا ليه مصيبه 
بطه :حرام عليكي ليه كده دي بنت غلبانه 
هايدي :والله لو خطفت مني احمد لطعلك روحك ده مرتاح ليها اوي 
بطه :متقلقليش مش هينفع تتجوز 
هايدي :ليه يا حلوه 
بطه :عالشان طلعوا عليها شباب واغتصبوها 
هايدي :بتقولي اي معقول 
بطه :اقفلي دلوقتي بابا جه وقفلت السكه ودخلت داليا 
داليا:منك لله يا بطه مش عارفه قلبك طوعك تخلي الواد حماصه يعمل فيها كده ازاي 
بطه :امال كنتي عايزه محمد حب العمر يتجوزها وبعدين حماصه كان عينه منها من زمان واهو اغتصبها وكسرلي عينها 
يتبع 

عائد الى حيفا pdf

رواية أنتيخريستوس

#كيد النساء 
#الحلقه الرابعه 
#بقلم دوداا حوده
داليا:انتي مش سهله والله وبعدين حب العمر هيجيلك ازاي
بطه:بطلي نق انتي بس وهو هيجي المهم تعالي نخرج نشوف بابا مش معقول كده قاعدين هنا وهو برا 
بطه:ازيك يا بابا حمد لله علي سلامتك 
الاب:الله يسلمك وقاعد مخنوق ومضايق كده 
داليا:شوفت يابابا اللي كنت عامل تقول هي وهي شوفت ثريا السوسه عملت اي 
الاب:مش عايز اسمع كلمه هجبها وقتلها بايدي انا وانتي يا هانم كنتي نايمه علي ودنك ازاي كده 
مديحه:وانا اعمل اي يا هاشم بس انا كنت كل ما أشد عليها زي البنات تقولي خفي البت يتيمه 
هاشم ؛اموت واعرف هي راحت فين موتها علي ايدي باذن الله وتاني يوم بطه راحت الشغل عند ثريا وقابلت شيماء 
بطه :شيماء والنبي انتي تعرفي حاجه عن ثريا 
شيماء ؛هي جت امبارح وقالت إنها مسافره 
بطه :ينهار ابيض اعمل اي ده بابا رجع وهيموت علشانها 
شيماء :هي سابت البيت ليه 
بطه :بصراحه حد ضحك عليها ووعدها أنه هيتجوزها ولما عرفنا انها حامل سابت البيت 
شيماء:انتي بتقولي اي يا مجنونه انتي مين دي اللي حامل ثريا اشرف منك 
بطه :كنت اتمني كده والله بس هي مش كده بعد اذنك ومشيت وفضلت شيماء ترن علي ثريا الموبيل مقفول 
وبكره ماشيه قابلت محمد 
محمد:ازيك يا انسه بطه عامله اي 
بطه :الحمد لله تمام 
محمد :مالك شكلك معيطه ليه 
بطه :انت اللي ممكن تسعدني لاني عارفه انك بتحب ثريا 
محمد:فيه اي مالها ثريا 
بطه :في واحد ضحك عليها وكانت حامل منه ولما عرفنا سابت البيت ومشيت وعايزين نعرف هي فين وبابا قال انو هيجيب الولد ويجوزها ليه 
محمد:لا مش مصدق ثريا دي معروفه بالادب والأخلاق 
بطه : كلنا كنا فكرين كده 
محمد:الحمد لله ربنا بيحبني أنه كشفها ليا قبل ما اجي واتقدم بس ازاي هى وافقت اني اجي اخطبها وهي مع واحد تاني 
بطه:هو انت كلمتها في الموضوع ده 
محمد:ايوه من يوم ما كلمتك تعرفيها ومش لقيتك كلمتيها فولت اكلمها انا 
بطه؛بجد غصب عني كان عندي امتحانات ومكنتش فاضيه 
محمد :طيب يلا روحي عالشان الوقت اتاخر اجي اوصلك 
بطه:ينهار ابيض لا طبعا مينفعش وعدا شهر وكل يوم بطه بتشوف محمد فيه لحد ما عرفت بخبثها توقعه في حبها 
وثريا كانت شيفاه شغلها كويس جدا وكان احمد شايف فيها البت الخجوله المحترمه وطبعا مكنتش عجباه هايدي خالص وفي يوم دخلت هايدي المطبخ 
هايدي:بقولك اي الأوفيس بوي اجازه انهارده مافيش حد يمسح المكتب ادخلي يلا امسحي 
ثريا:بس ده مش شغلي 
هايدي :وانتي عايزه اني انا امسحه ولا ايه مش فاهمه 
ثريا:انا مقولتش كده 
هايدي طيب يلا ورايا ودخلت ثريا تمسح المكتب ودخل احمد عليهم 
احمد :انتي بتعملي اي هو ده شغلك 
هايدي:بصراحه البت نظيفه جدا ولما عرفت أن الأوفيس بوي اجازه قالت إنها هتروح المكتب 
ثريا فضلت متنحه جدا 
احمد تعالي يا ثريا عايزك ودخلت المكتب وأحمد اتصل بالأمن 
احمد :الو ايوه طلعوا 
ثريا حضرتك عايزني في حاجه 
احمد :ايوه ثواني 
ودخل ولد شكله غريب شويه وفي أيده شنطه 
احمد :الشنطه دي بتاعتك 
ثريا خدت الشنطه :ايوه هي اي ده ده مش ناقص منها حاجه ازاي ده 
احمد :خلاص امشي انت 
ثريا:هو حضرتك قدرت ترجعها بعد شهر ازاي 
احمد :ده شغلي انا بقي يلا علي شغلك 
ثريا :تمام حضرتك اول ما نزلت صرفت ليا مرتب شهر وبيتخصم مني دلوقتي ٥٠٠جنبه اللي حضرتك أمرت اني مرتبي يزدهم وكان في ٥٠٠٠انا مكنتش عارفه هردهم ازاي اتفضل دول 4000وكده فاضل 1000
احمد :انا هاخد الفلوس دي بس مش وقته 
ثريا:لا وقته اتفضل وسابت الفلوس عالمكتب وخرجت وشحنت الفون لانه كان فاصل واتصلت بشيماء 
شيماء :انتي ليكي عين تكلمني تاني 
ثريا :شيماء انتي بتكلمني كده ليه 
شيماء :مكنتش اعرف انك رخصيه كده كنتي ماشيه مع واحد وحامل منه وعالطول كنتي ظالمه مرات عمك 
ثريا :مين قالك الكلام الفارغ ده 
شيماء:فاطمه وعمك ومرات عمك 
ثريا :والله الكلام ده كدب محصلش انتي في دوشه جامده اوي ممكن تبعدي عالشان افهمك
شيماء :ماشي لما اروح اصل انهارده فرح محمد وبطه 
ثريا:فرح مين 😭😭😭😭😭
 
يتبع
  1. الفصل الخامس والسادس والسابع  من هنا 
  2. الفصل الثامن والتاسع ولاخير من هنا

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -