روايةزواج مصلحه
المجد للقصص والحكايات
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
فتح الباب عمر لقاه صاحبه سمير
عمر :سمير من امتي وانت بتيجي من غير ما تتصل
سمير :اي ده من امتي طريقه كلامك دي معايا تصدق زعلت ودخل جوا
عمر :مقصدتش والله بس انا تعبان شويه
سمير :اي مالك يا حبيبي اه فعلا شكلك تعبان اوي طيب ادخل اللبس وانا هوديك لدكتور
عمر :اه فعلا انا محتاج اروح للدكتور خليك هنا هلبس واجيلك عالطول ودخل يلبس لقاه حنان في الاوضه عامله تعيط
عمر :والله يا حنان مش هسيبك انا هتجوزك اسمعني دلوقتي انا هنزل مع سمير وانتي شويه وانزلي وأقسم بالله هسافر لاهلي واجيب ابويا ونيجي نتقدم
حنان :ليه عملنا ده
عمر :حنان مش وقته الله يخليكي
سمير فتح الباب :بقول ك ا ي ه اي ده حنان هههههه وفي اوضه النوم
عمر :انت ازاي تدخل كده خرجت حنان وهي ميته من العياط
سمير :والله اسف بس انا معرفش أن فيه حد معاك
عمر :امشي والنبي دلوقتي الله يخليك
سمير :حبيبي انا اخوك في اي قولي
عمر :سمير مش قادر اتكلم معاه حد ارجوك امشي
سمير :لا طبعا انت اخويا وعمري ما اسيبك في الحاله دي
عمر : انا غلطت مع حنان ولازم اتجوزها دلوقتي
سمير :تؤ تؤ تؤ ليه كده بس مانت عارف اهلك ممكن مش يوفقوا علي الجوازه
عمر :انا مسافر بكره وبمزاجهم غصب عنهم هروح لابوها واتقدم
سمير :ربنا معاك يا صاحبي وروحت حنان
الام :مالك يا بت شكلك عامل كده ليه
حنان ؛مافيش يا ماما صاحب الشركه زعقلي
الام :خالص يا قلب امك متروحيش تاني
حنان :انا هروق يا ماما بس سبيني دلوقتي
وتاني يوم اتصل بيها عمر
عمر :الو ايوه يا حنان
حنان :ايوه يا عمر انا نازله الشغل اهو
عمر :انا راكب ومسافر لاهلي وهاجي اطلب ايدك من ابوكي
حنان :بجد هتعمل كده
عمر :وانتي فكراني واطي اكيد هعمل كده
حنان :حبيبي يا عمر ماشي ياقلبي ربنا معاك وهو ماشي العربيه عملت حادثه واتقلبت وكان موبيل عمر في الاستعلامات وفضل سمير يرن علي عمر ردت عليه في الممرضه
سمير :ايوه مش موبيل عمر
الممرضه :ايوه وصاحب الموبيل عمل حادثه وفيه المستشفي
سمير :طيب مستشفي اي
الممرضه :قالت ليه علي المستشفي وراح سمير ودخل لعمر
سمير : سلامتك يا صاحبي
عمر :حنان حنان
سمير :فكر في نفسك دلوقتي
عمر :كلم حنان وعرفها ارجوك يا صاحبي
سمير :حاضر هعمل كده وخرج وفضل يتصل بيها
حنان :وانت عايز اي انت كمان مش هرد
وخرجت الممرضه :للاسف مات😭😭
سمير : لاااا صاحبي وفضل معاه لحد ما كلم أهله وجم خد الجثه وطبعا سمير خد الموبيل وكسر الخط
وراح تاني يوم لحنان الشغل
حنان :نعم يا سمير جاي ليه
سمير :جاي اقولك الله يكون في عونك صحبك خلع
حنان :انت بتقول اي
سمير :مافيش بعد ما مشيتي من عند عمر قالي انو خد منك اللي هو عايزو وهيمشي ومش راجع تاني وفعلا سافر
حنان :انت كداب عمر يستحيل يعمل كده
سمير مسك بوق حنان جامد :هدفعك تمن الكلمه دي غالي اوي ومشي وفضلت كل يوم ترن علي عمر الفون مقفول واتصل بيها سمير
حنان :الو ايوه يا سمير
سمير :بتعيطتي دلوقتي سلمتي نفسك ليه يا رخصيه
حنان :سمير انا مش نقاصك
سمير :انا مستعد اتجوزك واستر عليكي قدام اهلك
حنان نعم ده بجد
سمير ايوه والله انا مش واطي زي عمر
حنان :انا مش عارفه اقولك اي وفعلا جه اتقدم وحصل الفرح ويوم الدخله
سمير :اي بتعملي اي
حنان :هقلع الفستان
سمير :لا اقعدي كده عالسرير
قعدت حنان نعم فيه اي
سمير شغل الفديو قولي بقي انك مش بنت وعرفي نفسك في الفديو
حنان ؛انت مجنون صح بتقول اي
سمير :ضربها بالقلم قولي اخلصي واياك اسمع كلمه مش عجباني
حنان :ايوه انا حنان غلط مع عمر زميلي في الشغل وسمير ستر عليا واتجوزني
قفل الفديو
سمير قومي قلعني الجزمه
قامت حنان وعامله تعيط
سمير :يلا نامي برا في الصاله
خرجت حنان نامت في الصاله وهي ندمانه أنها عملت في نفسها كده ساعه وجه صحها
حنان :نعم فيه اي
سمير :اي مش مراتي عايزك
حنان ؛تحت امرك
سمير :بس عايزك بمزاجي
حنان مش فاهمه
سمير :هفهمك حلا
يتبع