القائمة الرئيسية

الصفحات

أخبار

رواية هوس عاشقه الفصل الخامس عشر

       رواية هوس عاشقه

المجد للقصص والحكايات

 الفصل الخامس عشر


✨✨✨✨✨⁦✨✨✨✨✨✨

سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في الشركه

احمد : اهلا روزا نورتي الاسكندريه.

روزا : أنا بعشق اسكندريه وأهل اسكندريه وخصوصا فرعون مصر

احمد : بلاش فرعون مصر انتي لسه بتعوضي الخسارة اللي خسرتيها سليم مش سهل وانتي جربتي.

روزا : اسمع يا احمد اللي عمله زمان معايا انا تسيته بس لازم نشتغل مع بعض تاني انت قوله والباقي عليا.

احمد : روزا ارجعي روسيا احسن من التصادم مع سليم .

روزا : بحبه يا احمد بعد الليله وانا ست وجربت قد ايه هو راجل مش قادره اقبل براجل تاني علي سرير.

احمد : انسي يا روزا سليم لسه لحد دلوقتي بيفكر عن الغلطه دى رغم انك متاكده انتي اللي يومها حطيت له المخدر انتي وزباله اللي اجرتيه عشان يوقع سليم نصيحه انا عن نفسي مستحيل اتكلم معاه في اي حاجه تخصك فهمتي.

روزا : يبقي انا اسفه مطره اللعب باخر كارت معايا انت بس اديله الفلاشه دى وخليه ومسكت ورقه وقلم وخليه يجيلي في عنوان ده سلام يا احمد ومشيت خطوه متنساش أدى البوسه دى ل فرعون مصر  علي ما ابوسه انا اه وفي حاجه تانيه اتفرج علي الفلاشه متاكده انك هتتعلم كتير من سليم وتعرف مدى رجولته وسابته وخرجت وكلها غرور وكبرياء.

احمد : الله يخربيتك ياريتني سبته يومها قتلك وخلصنا ومسك الفلاشه وطلب من السكرتيرة أن محدش يدخل وفصل كمرات المراقبه بتاعت المكتب وشغل اللاب توب وشاف سليم وهو مع روزا قفل اللاب توب وقام وقف بيفكر يتصل ب سليم ويقوله بس قرر ينسخ فلاشه ويبعتها علي لاب سليم وبعدين يكلمه و اتصل بس كان سليم  نايم وهمس بتفكر في ترتيبات المفاجاه واخدت فون وخرجت وردت علي احمد.

الو : يا ابيه احمد صباح الخير .

احمد : همس انتي بتعملي ايه عندك .

همس انا وسليم اتصلحنا وكنت هكلم حضرتك حالا عاوزه منك طلب ممكن.

احمد : قولي يا همس عاوزه إيه .

همس : انا هتجوز انا وسليم بكره وعاوزه حضرتك ترتب كل حاجه تحجز الفندق تدعوا بس الناس اللي سليم بيحبهم ويثق فيهم يعني تكون عائله.

احمد : انتي متاكده من اللي بتقوليه ده.

همس : انا بعشق سليم وهتكون دى هديه عيد ميلاده يالا يا ابيه معدش عندى وقت كلها كام ساعه بس علي ساعه 12 كل حاجه تكون حاهزه.

احمد : بس احمد لازم يعرف ممكن يكون له رأي تاني.

همس : انا عارفه رأيه يا ابيه بس حضرتك لو سمحت رتب كل حاجه.

احمد : خلاص يا همس علي ساعه 12 كل حاجه هتكون تمام بس في حاجه هطلبها منك تقوليها ل سليم  عشان طول ما انتي جانبه هو بينسي الدنيا في حاجه انا بعتها علي الاب توب بتاع سليم لازم يشوفها اول ما يصحي ده وعد اتفقنا.

همس: وعد اتفقنا بس حضرتك عاوزه ترتيبات سليم عمره ما ينساها.

احمد : اوك بس ماتنسيش.

همس : اوك اتفقنا سلام .

همس: فضلت تتفرج علي سليم  وهو نايم ومستمتعه بشكله ومبسوطه واتصلت علي فريده وسهيله اتفقت معاهم علي كل حاجه بس فريده ويعتت ركورد ل عادمر قالتله يعمل إيه وافتكرت كلام  احمد.

همس : انا احلا حاجه اعملها اني افتح الرساله عشان اكيد هنشغل وانسي بس لما هشوف الاب هفتكر وفتحته وكانت الكارثة أنها شافت سليم مع روزا وقفلت اللاب وفضلت تعيط وقاعدت علي الارض وضمت رجليها لصدرها وقامت لما حسه اني سليم هيصحي.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عند عامر 

ايه : فضلت تعيط انا تعبانه ولازم اروح عشان أمي تعبانه لوحده .

عامر : ارجوكي يا ايه افهمي عشان أنا اللي فيا مكافيني وخلاص انا السبب في اللي حصلك ولازم احميكي فساعديني عشان ترتاحي وتريحيني.

ايه : انا نسيت الراحه من سنين عارف يعني انك تتعلم وتروح المدارس من غير ابوك واخوك ما يعرفوش عشان بيحرمه علي بينت تتعلم وامي ربنا يخليهالي هي اللي كانت بتخليني اروح من وراهم وفضلت كده لحد ما خلصت الجامعه ودخلت كليه نظريه وانا تقديرى كان طب

عارف انا اتربيت علي خوف واني احمي نفسي واهلي ظلمه بنت عمي واخده فلوسها وبابا كل شهر يتجوز واخويا فتح شركه وعاش في القاهره ومحدش بيسال علينا وانا المفروض بتعالج لاني هتبرع لامي بكليتي كمان كام شهر وبشتغل مع محامي معندوش ضمير عشان اجمع فلوس العمليه عشان أنا رفضه اعالج امي بفلوس حرام عرفت انا ممكن احمي نفسي ازى

عامر : كان بيسمعها وعيونه كلها دموع وخوف بس قرر أنه استحاله يتخله عنها

ايه انتي اتعذبتي ووالدتك محتاجلك لو حصلك حاجه هتسبيها لمين افهمي يا ايه يا انا اجي اعيش معاكي يا انتي تيجي انتي ووالدتك تعيشي معايا ومع ولدتي واخواتي وصديقني انتي عمرك ما هتندمي .

ايه : هفكر وارد عليك .

عامر : شغل العربية وبصلها ووصل الفيلا بتاعها ونزل ولف فتح الباب انزلي ومد أيده يالا.

ايه : فضلت تبص علي هدومها وتعيط وغمضن عيونها وخبت وشها وصوت عياطها وجع قلبه.

عامر : اتردد يطبطب عليها ايه انا اسف ارجوكي بلاش دموع عشان خاطر والدتك لو بتحبها ومسك أيدها وسألها من علي وشها وخرجه من العربيه ومسح دموعها ورجع شعرها من علي وشها صدقيني مستحيل اخلي حد يزيكي ومنغير ما يقصد اتخيلها كوكي وحضانها.

وهي كانت محتاجه حضن حنين لانها تعبت من الدنيا وفضلت اعيط في حضنه وهو سكتها و اتفق معها انها تحضر حاجتها وتقنع والدتها وهتروح  معاه الفيلا  وايه وافقت لانه حست بحنيه عامر وفعلا اقنعت والدتها وحضرت شنطهم اتصلت على عامر قالت له ان هم جاهزين دخل شال والدتها ورح بيهم الفيلا.

عامر : ازيك يا امي وزى صحتك انشاء  فيلا هتنور بيكي والدتي ست طيبه زيك كده.

فتحيه : ربنا يحفظك يا ابني انت شكلك متربي وبن ناس.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عند هيثم

هيثم : انت عرفت هتعمل ايه عاوز المحل والشقه يكونه تراب فهمت .

وهي تسلط عليها اتنين نسوان يضربوها علقه محترمه تقعد في المستشفى سنه 

البلطجي: امرك يا هيثم باشا سلام.

هيثم : قفل فون وكسره معاش اللي يلوي دراع هيثم.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عند سوزى

سوزى : كده يا سليم  مش بترد عليا هو عشان طلقتني متردش عليا انا عارفه ازى اوصلك انتي لازم تعرف وتقرر هتعمل ايه يا تقبل بشروطي يا انت اللي هتندم يا سليم

✨✨✨✨✨⁦✨✨✨✨✨✨

عند مكتب المحامي

هيثم : عملت ايه مع المحاميه اللي عندك .

المحامي: رجالتي ضربوها وراقبوها وصورها وهي ضابط في حضن بعض تحب تعرف معلومات عنها.

هيثم : انا مش عاوز اعرف عنها حاجه ده شغلك انت وتتصرف .

المحامي : انشاء الله بس نصورها نظبط صور وتبعتها لاهالها وانا متاكد انهم هيقتلوها.

هيثم : يالا في داهيه محامي فاشل.

المحامي : قفل مع هيثم واتصل باللي بيراقب ايه تبعت الصور دى لابوها في الصعيد ونتأكد أنها وصلت ليه بعد ما تركبها كويس عاوز صور تخلي ابوها يدبحها ألف مره وقفل.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨⁦✨

عند فيلا فريده.

فريده : اهلا يا حبيبي بضيوفك قابلتهم كويس جدا 

فتحيه: اهلا يا ام عامر .

فريده  نورتي يا ام ايه بس انا ابني كبير سليم ده ما يمنعش اني بحب عامر بس انتي المتعارف عليه في مصر بينادوا باسم الابن الكبير .

فتحيه : معلشي يا ام سليم هنزعجك الايام دى.

فريده :  بالعكس انتي جايه في وقتك فرح ابني بكره انشاء الله شفتي أنتم داخلين علينا بالفرح.

ايه : بصت لعامر بعيون بتلمع.

عامر : من غير ما يحس ميل عليها مش انا اللي هيتجوز بس ايه المفاجاه الجباره دى بس كلنا عارفين ابيه بيحب مين.

فريده : واللي بيحبها هي اللي هتتجوزه وعماله مفاجاه له في عيد ميلاده وهتتجوزه.

ايه : معقول هي اللي هتتجوزه والله برافوا عليها بدافع عن حبها.

عامر: بيرفع حواجبه وبيضحك وشال ماما ايه بعد اذنك يا امي اصلي هموت من التعب هطلع طنط اوضتها .

فريده : طنط اوضتها جانبي عشان نتكلم مع بعض والاوضه اللي جانبك بتاعت ايه علي ماخليهم يجهزه اوضه اللي جنب البنات.

عامر : هي الاوضه اللي جانبي كويسه تمام بعد اذنكم يالا يا ايه عشان تساعدى طنط تغير هدومها.

ايه بعد اذنك يا طنط وطلعت معاهم.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

رايكم في الأحداث 

لو اخد 1000 تعليق هنزل الفصل ساعه 9

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

بقلم // ياسمين الهجرسي

الفصل التالي

 الفصل السابق

تعليقات