القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هوس عاشقه الفصل الرابع عشر

   رواية هوس عاشقه

الفصل الرابع عشر


✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في فيلا سليم.

سليم :  فون بيرن وكل ما يمسك يلاقيها همس: مش عاوز يرد وفضل يلعب وكل مره يرن فون يمسكه ويرفض أنه يرد نفسه يسمع صوتها هيتجنن عليها نفسه انه يطمن ويطمن قلبه بيها

 وراح وقف في شباك  وكانت ليله تشبه الليله اللي شافها فيها برد و عتمه واحساس بان ظلم الكون اجتمع فيها عشاني وراح يصلي وفضل يكلم ربنا 

 يارب انا تعبت ونفسي ارتاح نفسي اطمن عليها يااااارب انت العالم قد ايه انا بحبها ومش قادر استحمل بعدها عن قلبي ولا روحي ولا عيني دى بينتي قبل ما تكون حبيبتي ومفيش اب بيبعد عن بنته اللي اذا مات يا رب خد روحي ما دام كتبت عليا ابعد عنها انا فعلا عشقتها لدرجه الجنون وفونه رن تاني خلص صلاته وراح شافه وكانت همس مسك فون ورجع سابه تاني

 بس همس قررت انها تبعت ماستج .

همس : ابيه سليم لو فضلت مليون سنه مش هترد عليا هفضل واقف في بره لحد ما اموت قرر يا موت من الخوف والبرد يا تخرج تفتحلي الباب   فعلا مش خايفه مرعوبه بس مش من الجو من سليم مايردش عليها.

سليم : فضل يلعب رياضه لاكتر من ساعه وبعد كده راح فتح فون وشاف رساله من همس فرح اوى وفتحها وقراها واتجنن وكسر فون وخرج عشان يفتح الباب لأن الفيلا دى الوحيده اللي من غير خدم أو حراسه فتح الباب وشافها همس كانت واقفه بتعيط وبتترعش وبتتالم من رجلها عشان مسكن  راح وفعلا رجليها وجعتها جدا .

سليم : جرى عليها وحضانها وشالها اااه يا قلب سليم هتفضلي توجعي قلبي عليكي لأمتي.

همس : لحد ما اموت لو عاوز ترتاح موتني

سليم : فضل يضمها وهو شايلها بعيد شر علي عمرك يا قلبي ربنا ما يوجعني فيكي ابدا انتي هي وجعي يا همس ااااه ودموعه نزلت وفعلا اخدها ودخل وحطها علي الكنبه ونزل علي ركبه قلعها شوذ انتي مجنونه صح ازى تمشي علي رجلك ودكتور محظرك بس هتفضلي متهوره نفسي تكبري.

همس : علي فكره انا كبرت وبقيت في أولي طب حضرتك نسيت وبدموع مسكت وشه قدرت تنسي همس وحضن همس .

سليم : مسك اديها باسها وقام وقف وادها ضهره وهي حاولت تقف  وراحه وقفت قدامه انا بحبك .

سليم : بيضحك بخيبه امل ومردش عليها.

همس : قربت عليه ومسكت أيده وحاطتها علي قلبها ده عايش بس عشان انت جواه انا بعشقك يا سليم مش ابيه سليم بحبك لدرجه اني اتمني الموت ولا انك تبعد عني الحاجه الوحيده اللي كانت مخلياني اعيش هي اني بطمن انك في المكان اللي انا فيه بس لما تحب تبعد عني يبقي انت حكمت علي قلبي بموت انت اللي بحس بالأمان معاه انت اللي اتمنيت أنه يكون نصيبي فضلت سنين اصلي وادعي والترجي ربنا انك تحبني لو ربع ما بحبك انا موافقه يكون في حياتك ست اللي انت عاوزها بس افضل جانبك انا لو خيروني بينك وبين الدنيا واللي عليها هختارك انت يا نبض قلبي وروحي بعشقك يا سليم.

سليم : كان بيسمعها وهو قلبه هيقف انتي بتتكلمي بجد انتي بتحبيني يا همس من أمتي وعامر وخروجك معاه وسهره معاكي لما بيكون راجع من الكليه واليقي واقفه مستنياه في الشباك وتنزلي لما تشفيه.

همس : فهمك كل حاجه بس لما تعترف انك بتحبني انا بس.

سليم : بيضحك بحبك لا طبعا انتي هبله وسابها ومشي خطوتين وهي مسكته من أيده وباستها بس انا بحبك يا سليم مش عشان انت انقذتني ولا عشان انت بقيت ابن خالتي بحبك من اول يوم شفتك فيه وحسه بحضنك بالأمان سليم ارجوك يا سليم وبتعيط .

سليم وفرق سن اللي بنا 

همس :  فرق سن ايه انت اجمل واوسم وأصغر راجل في الدنيا انا حبيتك وعشقتك كده وبعدين قررت انها هي اللي هتمشي بس مش هترجع الفيلا تمام يا سليم انا همشي بس مش راجعه الفيلا انا هطلع من حياتك يا سليم خالص وتبقي ارتحت مني ولسه هتمشي اخدها في حضنه انا حبيتك حبك اتولد جوايا وكل ما تكبري يوم كان بيكر جوايا انا عشقتك عشق معرفهوش بشر وبحمد ربنا عليكي يا همس انتي رضا ربنا عليا وهمس فضلت تعيط ودفنه وشها في رقبته .

همس : ولما انت بتحبني اوي كده ليه مقولتيش ليه عذبتني حرام عليك دانا حرمت النوم وراحه والأكل علي نفسي عشان انت بعيدت عني اسفه مليون مره انا اللي وصلتك للحاله دى انا اللي غلطت في يوم الحفله سامحني وحياه همس.

سليم راحه قاعد وشالها علي رجله وخبه وشه في حضنها ااااااه يا همس كنت عايش ميت من غيرك خوف الدنيا بخافه عليكي يارب ما يجي اليوم اللي تبعدى عني فيه ساعتها موت هيكون اهون عليا.

همس مسكت وشه بعيد شر احنا هنتجوز  وهنخلف اولاد كتير اوى كلهم شكلك وهنعيش اسعد زوجين في الدنيا.

سليم : ولو جيتي في يوم قولتي اني استغليتك عشان فرق سن اللي بنا.

همس : والله العظيم مش كبير انت في عيوني اصغر راجل في الكون وبعدين علي فكره بابا كان أكبر من ماما بعشر سنين فالي بيني وبينك تقريبا نفس سن وبعدين خلفوني ايه مش حلوه.

سليم : انتي احلي حاجه حصلت في حياتي بعشقك يا همس لا انا اللي بعشقك وقبل ما يرد عليها كانت خطفه  شفايفه في بوسه تعويض عن وجع الفراق سنين وسليم فضل يبوسها لحد ما فقد عقله وشفايفها جابت دم ونفسهم راح وضمها اسفه يا وجع قلبي مقدرتش امنعك ولا امنع نفسي .

همس : باسته من دماغه وتمنع نفسك ليه

انا اللي بوستك لاني عارفه انك استحاله هتعملها انت تقيل اوى يا سليم وانا بحبك اوى وباسته من دماغه سليم بيضحك بصوت عالي سليم كده من غير القاب بتتطلع سهله عادى.

همس : لأنها طالعه من قلبي يا حبيب روحي يا سليم دانا بعشق اسمك دانا هحكيلك حاجات بس مش دلوقتي بس انت اكيد عندك مسكن هموت يا سليم من الالم المره دى سليم اللي باسها لحد ما انفاسهم طلبت الهواء اياكي تجيبي سيره موت تاني يا قلبي ولو مفيش مسكن أخرج اجبلك بسرعه وارجع.

همس لا خليني في حضنك وانا انشاء الله هبقي كويسه سليم قام ونيمها علي الكنبه وشاف رجليها فعلا ودلجها  ايه ارتحتي شوى .

همس : غمضت عيونها مفيش راحه اللي في قربك عارف يا سليم انا خايفه من ايه لا مش خايفه مرعوبه ساعتها انا فعلا حياتي هتنتهي.

سليم : قام من جانبها قاعد علي رقبه فتحي عيونك يا قلب سليم  بعيد شر عليكي يا احن قلب في دنيا انتي نبض قلبي تخافي وانا جانبك انا بخاف عليكي من نفسي

همس :  بدموع مقدرش افتح عيوني وانا بقولك الكلام ده انا خايفه انك تبعد عني وتقولي مش عاوزك في حياتي او مقدرش اسعدك او تفضل معايا شفقه عشان مليش حد في الدنيا غيرك.

سليم : شالها من علي الكنبه وقاعدها علي رجليه وقاعد بيها في الارض يبقي ساعتها سليم مات اعرفي يوم ما يحصل ده تتاكدي اني بحكم علي قلبي بالموت.

همس : باسته بوسه بتعترف فيها ليه بحبها انا بعشقك يا حبيب روحي.

سليم : بعد عن شفايفها إنتي عاوزه ايه انا ماسك نفسي بالعافيه بطلي دلع عشان خاطري ارجوكي يا قلب سليم.

همس : فضلت تبوس كل حته في وشه انا بقا غيرك خالص انا عاوزه تعترف بانك مستحيل تبعد تاني .

سليم : ارجوكي بلاش حركاتك دي عشان انا باللي بتعمله ده هقرب و اوي كمان وقام وشالها وحطها علي الكنبه ودخل جاب بطانيه وغطاها .

همس : مسكت ايده رايح فين وسايبني إنتي هتنام في حضني

سليم : مش قبل ما اطفي النار اللي ولعتيها في جسمي وباسها من دماغها.

همس :  بتضحك نار مره واحده بس متتاخرش.

سليم : بيضحك انا اقدر ارتاحي علي ما اجيلك وسابها ودخل ياخد شاور وخلص واتاخر عليها دخلت لقيته بيصلي وبيعيط وبيشكر ربنا انها بتحبه مش زي ما كان فاهم انها بتحب عامر وبيدعي ربنا يحميها ليه .

وبعد ما خلص صلاه بيلف لقها واقفه بتعيط قرب عليها وشالها مالك يا قلب سليم ليه دموع دلوقتي وحاطها علي السرير  وحضانها ونام جانبها.

همس : لانك بتحمد ربنا اني بحبك وانك بتشكره علي وجودي في حياتك انا فعلا بحبك وحضنته اوي وباسته من خده .

سليم : طبعا رغم كل النعم اللي ربنا انعمها عليا بس انتي اغلي واهم نعمه فيهم يا قلب سليم .

همس : ربنا يحفظك ليا يا سليم انت عيد ميلادك بعد بكره وانا حبه احتفل بيه انا وانت وتكون ليله خاصه .

سليم : مدام معاكي موافق بس بلاش خاصه اوي اصل مش هقدر امنع نفسي عنك ساعتها هكلك.

همس : هههههههه هههههههه هههههههه انا اللي هكلك وهتشوف يا سليم وبتبوسه من خده.

سليم :  مسكها من اديها وباسها كفايه بوس بقا انا كده هبات تحت الشاور يا قلب سليم انا خايف عليكي من نفسي انا مانع نفسي اوي عنك بالعافيه فارحمي قلب عاشق اتحرق من شوق واتعذب من مرار فراق انا حبيتك بقيت ادعي ربنا لو محبتنيش تعتبرني حد مهم في حياتك وكانت دموعه بتنزل.

همس : مسكت وشه وباسته من عيونه سلامه قلبك وعقلك ودموعك يارب ماتنزل تاني علي اي حد انت بتحبه.

سليم : هتصدقي انهي منزلتش اللي عشانك حتي لما ولدي اتوفي مكنش عندي وقت ابكي كان لازم ابقي راجل وقد المسؤليه انتي اللي قدرتي علي قلب ودموع سليم ويارب ما يحرمني منك ابدا.

همس : دموعها زادت وصوت عياطها علي وسليم ضمها وهي استخبت في حضنه انا اسفه معرفش اني عزبتك اوي كده يارب اتجوزك  يا سليم وتخلف مني عيال كتير اوي والله هاجننك.

سليم : اكتر. من كده حرام عليكي ارحميني.

همس : قامت قاعدت انا عاوزه اسئلك سؤال بس توعدني انك تجاوبني بصراحه.

سليم : وانا عمري ما كذبت فهكدب عليكي ازي.

همس : انت كنت ليه بتعاملني علي ان في حياتي حد غيرك يعني من الاخر كنت مفكر إني بحب حد ليه جاتلك الفكره دي ومين هو اللي انت كنت شاكك فيه.

سليم : بلاش كلام في الموضوع ده عشان خاطري وحياه سليم بلاش.

همس : اسفه يا سليم لازم نبداء حياتنا علي صراحه فعشان خاطري انا جاوبني يا حبيب روحي.

سليم : ماشي يا قلب سليم ايه اللي كان بينك وبين عامر  ولما سمعتك انتي ماما وسهيله النهارده  فكرت انك بتتكلمي عليه انسحبت. مشيت وانا كنت راجع فيلا خايف انك تزعلي اني مشيت بس ايه الكلام الحلو ده اناحقك إنتي كبرتي يا همستي.

همس : ابتسمت هرد علي حقي فيك يوم عيد ميلادك بس دلوقتي احكيلك اللي بيني وبين عامر لاني مستحيل اخبي عليك حاجه.

في اخر يوم امتحان كنت إنت مسافر سواق واخد اجازه وكنت طالب من عامر يوصلنا للمدرسه انا وسهيله وجه فعلا عامر اخدني بعد الامتحان وسهيله اعتذرت وحاله فون وفهمت انه بيكلم بنت بس لقيته بيدمع ومش عارفه في ايه قالي هوصلك وعندي مشوار مهم انا خفت عليه واسريت اروح معاه وكانت المفاجأة إنه متجوز بنت زي قمر 

 سليم : مندهش من اللي ببسمعه لا مصدوم انتي بتقولي ايه ازي يعمل كده من وراي.

همس : ارجوك اهدي الحكايه مش زي ما انت فاهم بنت دي اسمها كوكي وكانت مريضه سرطان وهم كانوا بيحبه بعض من ثانوي وكانت امنيتها إن عامر يتجوزها قبل ما تموت وعشان كده انا كنت اوقات بخرج بدون اذنك اروح اقعد معاها واحيانا اتحايل علي ماما فريده واتقابل انا و سهيله هناك نقعد معاها ونتفرق واحنا راجعين عشان حضرتك وماما فريده متعرفوش اننا مع  بعض لان ده كان طلب عامر ويوم ما شفت عامر حضني ده كان يوم موتها لما دخلتلك كنت عاوزه افهمك بس انت رفضت تسمعني ومن يومها كل واحد فينا عايش لوحده وانا كنت يتعذب كل ما اشوف نظراتك ليا وهي كلها اتهام وعصبيتك علي عامر علي فكره عامر تتعذب اوي ولحد دلوقتي مش قادر ينساها وسنويه بتاعتها كانت النهارده وكان لازم اكون معاه انا سهيله بس انا تعبت وسهيله خرجت مع محمد وهو فضل وحيد .

سليم : ليه عمل كده وليه يتعذب لوحده لو كان قالي كنت جوزتهم ومكنش حصل كل ده عامر ده ابني مش اخويا وقام جاب فون بتاعه واتصل عليه مردش بعتله ريكورد بيطلب منه إنه عاوزه ضرور يكلمه وراح اخد همس في حضنه كفايه دموع انتي تعبني اوي النهارده .

همس اصل كوكي اتعذبت اوي وماتت بين ادين عامر قدامي مستحيل انسي شكلها وفضلت تعيط في حضن سليم لحد ما راحت في النوم.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عند عامر و ايه

عامر طلع وري ايه بس ملحقهاش شافها وهي يتركب اوبر ركب وراح وراها لحد ما وصلت مستشفي عام ودخلت وهو فضل واقف بالعربيه لحد ما خرجت و معاها ست مريضه وكانت مامتها فتحيه وركبت اوبر وروحت فيلا .

هيثم جايبهلم عشان يقعده فيها ودخلت هي وامها.

عامر عرف العنوان ومشي راح المقابر.

فتحيه: تعباكي يا قلب امك ومخلصه فلوسك وابوكي رمي طوبتنا ومبقاش بيبتعت فلوس واخوكي شهر يبعت فلوس وشهزين يطنش وانتي يا قلب امك هلكه نفسك في الشغل ليل نهار سامحيني يا قلب امك وبقولك لى حبه تعيش مع ابوكي ارجعيله وانا استحاله ازعل منك انت استحملتي اللي محدش استحمله وانا ظلمتك اوي  معايا.

ايه : كده يا ست الكل عاوزه تخلصي مني عشان تروقي ومتلقيش حد يغلس عليكي.

فتحيه : اخلص منك دانتي نور عيوني اللي بشوف بيها ربنا يحميكي.

ايه : طيب يا ست الكل في اكل في تلاجه هسخنه ونيجي ناكل سوي وانام شوي قبل ما انزل المكتب.

فتحيه: روحي يا قلب ماما خلي بالك من نفسك.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في المقابر 

عامر : حبيبت قلبي حشاني  يا شقيه مش قادر اعيش من غيرك الدنيا وحشه اوي من غير ضحكتك وصوتك اللي كنت بصحي عليهم ليه سبتيني لوحدي انتي وعدتني انك هتفضلي معايا بس خلفتي وعدك ليا اخدتي قلبي معاكي سبتيني ميت من غير روح ولا قلب دنيا بعدك ملهاش معني من غيرك انتي كنت نور اللي بينور حياتي انا دنيا ظلمتني اوي لما اخدتك مني وفضل يبكي وطلع المصحف وفضل يقرا ليها ويبكي ومشي ورجع قسم  شرطه سلم الخدمه لزميله وخرج وهو راجع الفيلا شاف بنت في شباب بيتحرشوا  بيها نزل وضرب طلقه نار في الهواء وهمه خافوا وجريوا وهي فضلت تخبي في جسمها وهو قرب ليها وكانت المفاجأة انها ايه وقلع جاكت بتاعه ولبسهولها وهي شكرته ولسه هامشي اغمي عليها ومعرفش يعمل ايه فكر لو اخدها المستشفى لازم يتعمل محضر ولو رجع بيها الفيلا بتاعتها هو عرف مفيهاش غير ست مريضه فضل يفكر هيعمل ايه ووصل لحل واحد انه يفضل بيها في عربيه بتاعته لحد ماتفوق 

وجاب برفيم بتاعه وفوقها انتي كويسه فضلت تعيط واتخبي في وشها وصعبت عليه 

عامر : مسك اديها وشالها من علي وشها انتي كويسه والله مقدروش يعملولك حاجه بس مين دول .

ايه : دول رجاله المتهم لانهم عرفوا اني بلغتك بالي سمعته وكانوا عاوزين يخطفوني.

عامر : عرفه منين الكلام كان بنا في النيابه من كام ساعه اه اكيد شريف واجه بالي قولتيه انا اسف انتي اتعرضتي للخطر ده بسببي انتي لازم تيجي تعيشي معايا .

ايه : اللي بتقوله ده انت فاكرني إيه حاسب علي كلامك انا اعرف احمي نفسي.

عامر : شوفي يا ايه انتي مش هتقدري تحمي نفسك في ناس عايشه معايا في فيلا افهمي بدل ما احطلك حراسه وامنعك تخرجي بره البيت فهمتي .

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عند احمد في الشركه

السكرتيرة: مستر احمد روزا بره وعاوزه تدخل لحضرتك.

احمد : دخليها اصل دي واحده مغروره مش قادره تفهم إن سليم مش شايفه اصلا.

السكرتيرة: امرك يا فندم.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في فيلا فتحي

الغفير   : يا حاج ام سعد الدايه بتقول إن مرت حضرتك ماتت وهي بتولد .

فتحي : مش مهم هي المهم ابني عايش.

الغفير : للاسف ابنك نزل مايت.

فتحي :  غور ابعت لاهلها يجوا ياخدها يدفنوها

وابعتلي ام مرزق الخاطبه تشفلي عروسه تانيه يالا غور وقول النسوان لو وحده صوتت هخرج اضربها بالنار.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في شقه سوزي

عمال تتصل سليم مش راضي يرض عليها وماسكه ورقه في اديها فرحانه جداً.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في فيلا سليم 

صحيت وفضلت تبص علي سليم وتفكر هتعمل ايه يوم عيد ميلاد سليم وفجاه جات في دماغها فكره وفتحت فونها تختار فستان

اليوم ده  وكانت محضره مفاجاه هاطخطف قلب الكل  واولهم سليم.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في شركه هيثم

عندك ايه النهارده انا مش قايلك مفيش رقص النهارده.

صافي :  ليه فاكر نفسك ايه جوزي مثلا عشان تحكم عليا  .

هيثم : مسكها من شعرها انا اللي بصرف عليكي يا هانم فهمتي.

صافي : عندي الف واحد غيرك يصرفه عليا وفتحت باب شقه يالا اطلع بره .

هيثم : كده يا صافي هخليكي تيجي تبوسي رجلي وخرج وعمل فون بس يا تري كلم مين.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

رايكم في الفصل والاحداث 

ولو الفصول اللي فاتت وصلت 1000 وكل فصل اخد 100مشاركه هينزل كل يوم فصلين ده وعد ومحدش يقول  اني بشرط عليكم بس عشان انا بحبكم واصلت النشر رغم ان راي الادمن اني اوقف النشر لان كان متابع الروايه اكتر 850 عضوا وبسبب النشر كل يوم مبيحصلش تحديث للصفحه وعشان كده مش بتوصل مين هيدعم الروايه عاوزه رايكم في قرار ده مين مع ومين ضدد

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

بقلم // ياسمين الهجرسي

   الفصل التالي

الفصل السابق

تعليقات