القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هوس عاشقه الفصل السادس عشر

 رواية هوس عاشقه

الفصل السادس عشر



✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

سبحان الله وبحمده ✨ سبحان الله العظيم

✨✨✨✨✨✨✨✨✨⁦✨✨

همس : قاعده في الأرض بتعيط وضمه رجليه وبتهز نفسها اوى ومش قادره تتكلم وقامت لما حست أن سليم هيصحه دخلت اوضه وفضلت لحد ما أغمي عليها.

سليم : صحي وخاف اول لما مش لاقها جانبه  قام وفضل ينادى عليها همس همس انتي فين وبيدور في كل مكان ولما مردتش لاقه باب اوضه مقفول كسره ودخل كانت واقعه في الأرض شالها وحطها علي سرير همس همس وقلبه هيطلع من صدره مالك يا قلب سليم انتي كنتي كويسه سعيده  ومسك اديها مالك وقام وجاب بيرفم وفوقها همس فتحت عيونها بتعب كانت عيونها حمرا جدا وسليم ثواني هطلب الدكتور.

همس : مسكت أيده وباستها متخفش انا كويسه تقريبا ضغطي نزل .

سليم : باس اديها وحطهم علي عيونه سلامتك ربنا ما يوجعني فيكي ابدا قلبي كان هيقف

طيب تعالي اساعدك تلبسي ونروحي للدكتور .

همس : لا لا انا الحمدلله ومسكت أيده انا بردانه ممكن تاخدني في حضنك انا مش محتاجه غير كده ارقيني يا سليم زى ما كنت بتعمل زمان وبتعيط.

سليم : حاضر بس مالك ايه زعلك لازم اعرف قوليلي لو بتحبيني وهنا همس انفجرت بالعياط واترمت في حضنه وفضلت تترعش كان مسكها صاعق كهرباء.

سليم : مالك يا قلب سليم ايه وصلك الحاله دى انتي كنتي كويسه الله اكبر وفضل يحضنها ويقراء قرآن لحد ما هديت وراقت خالص.

همس : حسه بدموع سليم علي خدها قلبها وجعها انا كويسه متقلقش انا الحمدلله يا سليم مش تزعل 

سليم  : دموعه ذادت انا نفسي اعرف مالك يا عمرى وفضل يبوسها من كل حته في وشها حبيبتي طمنيني عليكي.

همس :  حضنته انت تعبت في بعدى صح يعني كنت محتاج زوجه في حياتك وفضلت تبكي وضمه انا عمرى ما هبعد عنك ابدا بس توعدني الاول انك يوم ماتبقي في حياتك وحده غير قولي وانا هنسحب بهدوء .

سليم : ايه يا همس مالك في ايه انا كنت ناوى اتكلم معاكي بس بعد اشبع منك لانك وحشتيني مش عارف اللي هقوله ده هيبعدك عني وانا خايف اخسرك.

همس : انا اسفه بس والله انا شفته غصب عني لأن ابيه احمد حظرني اني انسي فحبيت افتح لاب عشان تشوفه لاني كنت همشي قبل ما انت تصحي.

سليم : انا مش فاهم حاجه شفتي ايه وأحمد حظرك من ايه وكنتي هتمشي ليه ولاب فيه ايه وقام جابه وفتحه شاف فديو واتصدم وكسر الاب بنت ستين كلب هي أذى تعمل كده وزى احمد يقولك تقوليلي حاجه زى دى وراح قاعد على ركبه والله دى الغلطه الوحيده اللي عملتها في عمرى ومكنتش اعرف دى واحده زباله كان بنا شراكه وهي رتبت ليا فخ وانا للاسف وقعت فيه بس بمجرد اني صحيت ولقيت نفسي جانبها في سرير خسرتها كل حاجه لدرجه ان ابوها أعلن إفلاسه وهي اكيد كانت مصورني لهدف تاني بس بعد ما خسرت كل حاجه فكرت في اي فكره متخيله أنها تقدر تلوى دراعي انا فعلا كان في حياتي وحده بس دى كانت مراتي انا متجوزه قبل ما تظهرى في حياتي بسنتين مكنش بينا حب ولا حاجه كل اللي بينا لغه جسد بتفهم بعض يعني كانت فهمه اللي بحبه وتعمله ومن اول مره حضنتك فيها وانا مقدرتش احضنها ولا اقرب منها لحد شهرين بس لما لاقيتك راجعه مع عامر متاخر انا روحت ليها ودى كانت اول مره من خمس سنين اقرب منها ودى كانت غلطه لأن كنت واعد نفسي مش هقرب من وحده غيرك ولاني ضعفت وسلمت ليها نفسي قررت أبعد خالص وطلقتها وكنت ناوى اصرحك بس وعدى ليكي اني عمرى ما هعمل كده تاني واسف انك شفتي الارقف ده وحياه حبك ليا متزعليش ولا تبعدى عني أنا اسفه علي كل الوجع اللي عشتيه بسببي كفايه دموع .

همس : عمرى ما هبعد عنك انا فهمه انك كان لازم يبقي في حياتك زوجه انا مش هنكر اني هموت أن في ست غير وقبلي لمستك كنت اتمني اني اكون انا الأولي في حياتك بس انشاء الله هكون الوحيده والاخيره ومسحت دموعه اصلي ساعتها هموتك يا سليم.

سليم : قام وحضنها وحياتك يا همس لا تكوني الاخيره وعمرى ما هزعلك ولا هيكون في حياتي غيرك انتي عشقي وحظي من الدنيا.

همس : وانت حقي ونصيبي اللي استحاله افرد فيه انا عندى اموت ولا اشوفك مع وحده غيري ااااه بس هكون موتك الاول عشان محدش غيري يبقي في حياتك .

سليم : اسف يا قلب سليم انا يبقي معايا عشقي قلبي همس وابص لوحده غيرك دانتي الحاجه الوحيده اللي اتمنتها من الدنيا ربنا يحفظك ليا يا قلب سليم يالا وشالها تاخدي شاور علي ما احضرلك الفطار.

همس : بتضحك انت هتعرف تعمل فطار .

سليم : اعمل فطار واعملك شاور كمان وبيغمز بعيونه ايه رايك وبيضحك خلاص انتي احمرتي كده ليه فاكره يا همس  لما .

همس : خبت وشها في حضنه مش فاكره بس بقا .

سليم : ماشي يا همس عارفه لما نتجوز انا اللي هعملك شاور واستحاله تخدى شاور من غيري.

همس : دى طقوس اجباريه عليك دانا والله لاطلع عيونك يا سليم.

سليم يالا خلصي وانا هجبلك لبس تلبسيه وحطها في البانيو وخرج راح جاب اللبس وقفل عليها خلي بالك من نفسك وخلصي ونادى عليا تماما وبسها من دماغها وخرج واتصل علي سهيله.

سهيله : ازيك يا ابيه عامل ايه وحشتني

سليم : انتي اكتر يا حبيبتي عاوزك تجيبي الادويه بتاعت همس وتعالي الفيلا خلي سواق يوصلك هو عارف العنوان.

سهيله: حاضر يا ابيه مسافه الطريق سلام.

وبعد ما قفل مع سهيله قرر يكلم احمد

 وتصل علي احمد انت ازى تعمل كده وتبعت الاقرف ده وتقول همس أنها تقولي اهي شافت زفت اللي انت بعته .

احمد: أهدى يا سليم محصلش حاجه انا اصلا اعرف منين أنها هتشوفه انا طلبت منها تقولك ابقي شوف رسائل اللي علي الاب وبعدين همس عقله وزكيه وبتحبك.

سليم : سيبك من الكلام ده انا عارف هعمل ايه مع الكلبه دى المهم ابعت حد ياخت  انين الهمس يظبطه ماشي عشان عاوز اعمل أقدمه ل همس .

احمد : ههههههههه هو عيد ميلاد مين بظبط دى المفاجات كتير للكل.

سليم : مش فاهم علي عموم سلام همس بتنادى عليا وقفل.

سليم : ادخل خلصتي .

همس : خلصت بس انا هاسند عليك .

سليم  : انا هشيلك وكلمت سهيله هتجيب الأدوية وسواق هايجبها طيب ممكن تجيب المخدر بتاع رجلي.

سليم : انا مش مطمن لازم نروح لدكتور.

همس : لا يا سليم انا كويسه الحمدلله المخدر كويس جدا وبعدين انا ساعه وهمشي.

سليم : راحه فين بقا مش هتبعدى عني تاني ابدا هنقضي اليوم كله مع بعض.

همس : هيحصل بس هبعد عنك كام ساعه اوك.

سليم : اعرف الأول وإلا مفيش خروج من الفيلا.

همس : هاخد سهيله وهنروح اظبط نفسي بقا هسهر مع حبيب روحي.

سليم : انتي تعبانه احلمي وانا هنفذ واجبهملك لحد هنا بعمله اللي نفسك فيه.

همس : سبني علي راحتي وقربت منه انا اللي هختار البدله اللي هتلبسها.

سليم: ملس علي شعرها ياااااه همس من سنين وانا نفسي تقوليلي البس ده وبلاش ده انت راجع مرهق ادخل خد شاور وانا هجهزلك اللبس نفسي اوى.

همس: انشاء الله هيحصل واكتر من كده كمان.

واتصلت سهيله علي همس انا بره افتحولي بسرعه يالا اتاخرنا تمام.

همس : خلاص أهدى فضحتني سلام.

سليم : احلا فطار لدكتوره همس.

همس تسلم ايدك يا حبيبي بس سهيله بره ممكن تفتحلها

سليم : ثواني ومسك الرمود وفتحلها ودخلت سهيله وسلمت عليهم وفضلت ترغي بكلام لاذيذ وهمس قدرت تقنع سليم أنها تخرج.

سليم : تمام يالا عشان اوصلكم .

همس انا هاطلب اوبر حال ومسكت فون واتصلت فعلا وسابت سليم ومشيت وهو زعلان .

سليم : انا سبتك تمشي ازى خايف عليكي.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في فيلا عائله سليم.

عامر : بيخبط علي ايه صباح الخير عامله إيه

ايه  : صباح النور الحمد لله.

عامر : ممكن ادخل عاوز نتكلم شوي .

ايه : اتفضل ودخل عامر وساب الباب مفتوح .

عامر : عاوز نتفق مع بعض علي شويه حاجات أولها مفيش شغل ممنوع تروحي المكتب ده تاني .

ايه : انا كنت هنزل ادور علي مكتب تاني اشتغل فيه.

عامر : مفيش شغل يا ايه علي الأقل علي الأوضاع ما تهدى لأن خروجك خطر ممكن لا قدر الله يحصلك حاجه.

ايه : ايوه بقا وادويه ماما وعشتنا هنا متخيل اني هعيش عاله عليك صح مستحيل ده يحصل.

عامر : بعصبية ماهو مش معقول هتدفعي تمن ضيافتنا ليكي علي فكره انت بنت جدعه واكيد تفهمي في الأصول ولا إيه وشغلك هيكون في الشركات بتاعتنا وان كان علي علاج طنط انا ابنها وهي من النهارده مسوله مني وده اخر كلام عندى.

ايه : انا اصلا بفكر اخد ماما ونمشي من هنا انا كنت ضعيفه وفكرت غلط ولازم اصحح غلطي.

عامر : فضل يقرب عليها وهي تبعد لحد ما خبطت في الحيطه هو انتي عشان حلوه هطلعي عليا العرق الصعيدى لا يا حلوه وحط أيده علي الحيطه وهي في نص قولتي إيه.

ايه : بتبلع رقها ومتلخبطه أبعد كده عني انت انت انت بتقول ايه  عدت من تحت اديه وهو لف شالها من ضهرها ممنوع تمشي وانا بكلمك وشألها حاطها علي سرير وهو فوقيها فهمتي يا قطه شكلك تحفه وانتي شكل الفراوله ومكسوفه انا بقول الكلمه مره واحده بس وسابها ومشي.

ايه: قامت وبصفتك ايه بقا بتحكم عليا.

عامر : بصفه ما سيكون وغمزلها ومشي ورجع اوعي تخرجي من الفيلا بدون رأي هاتي فونك .

ايه : ايه بقا انشاء الله ولو احتجت حاجه اكلمك ازى.

عامر : انتي محاميه والله حرام هسجل رقم بتاعي عشان تكلميني.

ايه :  انكسفت وفضلت تلعب في شعرها وبصت في الأرض.

عامر : مسك اديها ايه ارحمي شعرك ده سلاسل دهب معقول انتي صعديه وسابها ومشي.

ايه : بتكلم نفسها ده مجنون بس لذيذ وبتضحك وهو كان واقف بره وسمعها وضحك وفضل يصفر  

 قابلته فريده.

فريده :  مشاء الله يا عامر اول مره اسمع صفارتك من سنين.

عامر : ادعيلي يا امي ربنا يريح قلبي.

فريده : حضنته ربنا يريح قلبك يا حبيبي.

كانت ايه واقفه فوق وسمعتهم وعامر مشي.

فريده: ايه كلمي ماما عاوزاكي.

ايه : حاضر يا طنط وراحت.

فريده عاوزه اشيك فساتين سواريه عندك واشطر بنت تكون عندى حالا وقفلت  طبعا كانت الفساتين ل ايه.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في الفندق

همس ايه رايك 

سهيله : تحفه مش ممكن قمر متاكده ابيه هيفقد وعيه لما يشوفك.

همس: هعجبه يعني هيشفني مناسبه ليه.

سهيله: انتي محظوظه بحب ابيه ليكي.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في فيلا عائله سليم

فريده اختارى فستان يالا بسرعه عشان البنات تجهزك

ايه : شكرا يا طنط انا هلبس من عندى .

فريده : عامر تعالي شوفي صعديه دى دماغها ناشفه اوى .

عامر :  كان لابس بدله وشكله كله جاذبيه في ايه يا امي 

فريده : مش راضيه تختار فستان تلبسه في فرح سليم.

عامر : بصيته انا اللي هختار ليها وفعلا اختار ليها فستان تحفه ده اشوفك به النهارده وسيبي شعرك هيطع ومسك اديها وميل علي ودنها عشان خاطري تلبسي فستان ده وسابها ومشي.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

في الفندق

احمد : بسرعه يا سليم همس تعبانه جدا تعالي علي العنوان ده وقفل.

سليم : ركب العربية طلع بسرعه.

عامر : والله يا احمد احنا هناكل علقه موت لما يوصل وبعد نص ساعه وصل

سليم : قابلوهم فين همس وبتعمل ايه هنا .

عامر : أهدى يا ابيه هي فوق وعاوزاك.

سليم : طلع يدور عليها مش لاقيها احمد فين همس يا همس وبيلف في الجناح.

احمد : بصراحه ده مقلب عشان تيجي بسرعه وكان رد فعل سليم حاجه واحده ضرب احمد بالبكس في وشه.

عامر : خلاص يا ابيه هتتاخر عليها قدامك نص ساعه بعتالك البدله دى ومعاها رساله شوفها.

احمد : منك لله هقابل الناس ازى دلوقتي.

سليم : قرب عليه انت تخرس وراح مسك البدله دى اكيد بدله عريس دى اكيد جات غلط وبعدين شاف الرساله .

همس : وحياه همس تلبس البدله دى عشان خاطري بس بسرعه انا جاهزه ومستنياك .

سليم : أمرى الي الله ياله ساعدوني ولبس ونزل ليها.

وفضل مستانيها وقلقان وفجاه ملقاش ولا احمد وعامر اختفوا.

وكانت هي نازله من علي سلم بفستان فرح تحفه وطلبت منه 

همس :ممكن تقبل هديتي يا سليم وانك تقبل تتجوزني هاكون اسعد زوجه في الدنيا لو قبلت اني اكمل عمرى وانا علي اسمك قولت ايه ودموعها كانت بتنزل لو مش موافق هفضل اطلب ايدك قدام العالم كله لحد ما توافق .

سليم : نزل علي ركبه انتي اللي ياريت تحني وتقبلي تتجوزيني اكون اسعد راجل في الكون انتي حظى اللي اتمنيته وحلمت بيه وكان مستحيل لحد ما قربتي وحققتيه انا بعشقك يا همس وشاور علي قلبه انتي عايشه هنا وعمرك ما هتطلعي من قلبي الا لما اموت مش محتاج من الدنيا غير اني اموت في حضنك 

همس مدت اديها ومسكت أيده بعشقك يا سليم وبصوت عالي بحبك بحبك وسليم وشالها وفضل يلف بيها

انا بعشقك يا قلب سليم وربنا يحميكي ليا وكلهم فضلوا يصقفه وفريده عملت فرح العالم كله يفضل يتكلم عليه وده كان فرح سليم سيف الدين فعلا كال حاجه كانت ولا الحلم ترتيب فريده وأحمد وعامر وجه الماذون وانكتب الكتاب وفضلوا 

ودخل البنات يرقصه باليه وهي وسليم في زفه لحد  يرقصه 

سليم: انتي مجنونه قدرتي ترتبي كل ده أمتي بس انتي عارفه مش قادر استحمل انا هاخدك وامشي انا عملك مفاجاه في اليخت بتاعك يالا  يا قلب سليم 

 همس : انا لسه مخلصتش مفاجاه بتاعتي انت الليله ملكي انا يا سليم

سليم : والعمر كله يا قلب سليم بحبك وفضلوا يرقصه وكان فرح تحفه.

محمد : ما تيجي نرقص يالا مولاتي .

سهيله : يالا انت وحشني اوى اصلا.

محمد : هانت يا عمرى كلها شهر ونتجوز وتبقي ملكي.

سهيله: يارب وراحوا يرقصه.

عامر : شكرا انك لبستي فستان اللي اخترته و شاف ايه عيونها كلها دموع لأنها عرفت أن همس تبقي بنت عمها بس هو طبعا مش عارف السبب جه قرب عليها علي فكره مكنتش متوقع اني اشوفك بالجمال ده اي يا بنتي صاروخ وفجاه قطع كلامه شاب وسيم اوى اسمحيلي يا انسه بالرقصه دى ومد أيده عامر مد أيده بدلها قصدك مدام مش انسه ولسه ايه هتتكلم عامر يالا يا مدام رقصه هتخلص واخدها وراحوا يرقصه .

ايه : انت ازى تقول عليا اني مدام.

عامر : بعصبية امال كنتي مفكره هسيبك ترقصي مع راجل غريب يلمسك فوقي يا ماما انا معنديش الكلام ده وبصلها اوى انتي فعلا قمر ورقيقه ومحظوظ اللي بتحبيه.

ايه : بصتله بس انا مش بحب ولا مرتبطه.

عامر : قرب عليها ومن غير كلام فضلوا يرقصه وبعد شويه بصلها لاقها بدمع مسح دموعها انا اسفه لوزعلتك .

ايه  : انت ملكش ذنب عارفه عروسه دى تبقي مين. عامر :  بيرفع حواجبه مش فاهم.

 ايه : دى بنت عمي همس اللي اهلي اخده فلوسها بس ربنا عوضها بسليم شوف بيحبها قد ايه نفسي اتحب الحب ده.

عامر:  معقول دنيا دى صغيره بس ربنا كريم وبيعوض عشان كده اتقابلته تاني ومش يمكن تلاقي قلب محتاجك وتعب من العذاب ومحتاج قلب زى قلبك طيب وحنين وتكوني عنده بالدنيا ومافيها وضمها وهي استسلمت لحضنه. 

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عند فتحي 

فتحي : انت عايش تتسرمح واختك عايشه علي حل شعرها لازم تقتلها انت تجيلي اسكندريه حالا عشان انت هتقتل اختك وانا هقتل امك وقفل في وشه السكه واخد الصور  طلب سواق وراح علي اسكندريه.

هيثم نهار اسود ايه تعمل كده نهايتها علي قدر وراح علي اسكندريه هو ورجالته

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

عند سوزى.

روزا : عرف انك حامل ولا لسه

سوزى : لسه افهمي لازم يعرف الليله كان دلوقتي بث مباشر لفرح سليم ومكنش حد يعرف فهمتي لازم توصليله.

سوزى : استحاله سليم هيصدق ول. طلب تحليل هنعمل ايه .

روزا : نفذى والا انتي عارفه هعمل ايه وقفلت فون

✨✨✨✨✨✨✨⁦✨✨✨

رايكم في الفصل تعليقات كتير 

بقلم // ياسمين الهجرسي

 الفصل التالي

تعليقات