رواية صغيره في يد الشيطان الفصل التاسع عشر بقلم اية امير
رواية صغيره في يد الشيطان بقلم اية امير
رواية احبني الشيطان
روايه صغيره في يد الشيطان الفصل التاسع عشر
الحلقه (١٩)
بقلمي اية امير
داليدا ..علي فين
جواد . ممكن تجهزي نفسك
داليدا مكانتش فهمه حاجه بس دخلت تجهز نفسها )
جواد .و جهزي شنطه فيها شويه هدوم ،
داليدا . في اي انا مش فهمه حاجه هو في حاجه حصلت ولا اي يا جواد انت ناوي تمشيني من هنا )
ضحك ..خلصي
وتلم شنطه في هدوم..انا جهزت )
بص لها . يلا بينا
وخد منها و نزلوا علي تحت و خدها وراحوا ركبوا العربيه و كانت عماله تفكر مش فهمه حاجه )
داليدا ..احنا رايحين علي فين يا جواد
لقيت نفسها قدام المطر نزلوا ز ركبوا الطياره و اتحركت كمان .. إحنا مسافرين
مسك أيدها ..اه رايحين القاهره
داليدا .طب ليه
جواد..علشان تبدئي علاج مع الدكتور النفسي يا داليدا )
داليدا ..اي
جواد ..مش انتي عايزه تبطلي خوف من الناس ومن المجتمع يا داليدا
تهز دماغها .. أيوة
جواد .. انا عايز ده يحصل وده مش هيحصل غير لما تروحي ل دكتور نفسي و تبدئي علاج انا معاكي يا داليدا و علطول ها تلاقي ايدي في ايدك يا حبيبتي)
بصيت له و نزلت دموعها ..انت ازاي كده
جواد..انا مكنتش كده بس بقيت كده علي ايدك يا داليدا ..انا عارف اني كسرتك واني السبب في كل حاجه وحشه . بس انا ندمان وحقيقي بتمني تكوني سامحتيني يا داليدا ..انا عايزك معايا
بصيت له وخدت نفس طويل .انا عايزه اخف ها تفضل معايا
بص لها بكل حب .. هفضل معاكي لو آخر نفس فيا هفضل بردوا معاكي
خدت نفس طويل اوي براحه و كانت مرتاحه )
وصلوا القاهره و نزلوا و خدوا العربيه وراحوا الاول علي الفيلا علشان يرتاحوا شويه )
و طلعت خدت شاور و جهزت وهو كمان ..يلا بينا
تهز دماغها ومسكت في أيده فرح اوي من الحركه دي و مسك أيدها بحب )
و نزلوا ركبوا العربيه وراحوا عند الدكتوره اللي هيه بصيت عليها وهيه ماشيه
داليدا .ده انت حطيت موضوع في دماغك بقا
ضحك ..بظبط
جواد ..احكي لها كل حاجه يا داليدا
و دخلوا و كان في واحده جوه ها تخرج و تدخل داليدا )
و كانت عماله تفرك في أيدها و متوتره اوي اوي خدت نفس طويل اوي راح مسك أيدها . داليدا ممكن تهدي انتي مش داخله امتحان
ضحكت .. متوتره
جواد. مافيش داعي لكل ده ممكن يا داليدا اهدي انتي بس و رخي اعصابك )
تهز دماغها و خرجت اللي جوه قربت الاستقبال ..مدام داليدا
داليدا تهز دماغها وقامت ..هو انت مش هتدخل معايا
جواد لا بس انا في انتظارك هنا يا داليدا مينفعش ادخل
تهز دماغها وكانت ماشيه كانت بتقدم رجل و تاخر رجل وكانت متوتره اوي و دخلت ل دكتوره
وقعدت الدكتوره ضحكت. .انتي جميله اوي
داليدا ..شكرا عيونك الحلوين
الدكتور. ها ياستي احكي عن نفسك بقا
بدأت تعرفها علي نفسها الدكتوره... اي خلاكي خدتي خطوه زي دي
بصيت لها و نزلت دموعها ..علشان عايزه ارجع اعيش و اطمن. .انا كنت مترددة بس جوزي شجعني اجي هنا
الدكتوره .. متجوزة انتي صغيره
تهز دماغها ..اه متجوزة
الدكتور ..طيب تحبي تبدئي تحكي من اول فين
قفلت عينها بحزن ..من الليله اللي دمرت حياتي
بصيت لها. . مستعده تحكي
داليدا .لازم احكي علشان تساعديني و اكون كويسه
الدكتوره ..طيب يلا
داليدا حكيت لها عن الليله اللي دمرها فيها الدكتوره كانت مستمعه ليها وهيه بتحكي وكانت دموع داليدا عماله تنزل علي وشها
الدكتوره ..في حاجات اتغيرت في علاقتكم )
داليدا..في حاجات كتير مش متخيله انا ازاي ممكن اثق في اللي دمرني )
الدكتوره .. اتغير
داليدا . شايفه أنه اتغير اوي و بقا واحد تاني )
الدكتوره ..وانتي شايفه اي يا داليدا
داليدا .شايفه اني من غيره بكون خايفه اوي من كل الدنيا و الناس و اول ما بيكون في مكان انا موجوده فيه بطمن اوي )
الدكتوره .. حبتيه يا داليدا
داليدا بتوتر. ها
الدكتوره ..مش حابه تجاوبي مافيش مشكله
داليدا . تصدقيني لو قولت لك مش عارفه انا مستغربه نفسي. و اني وصلت لكده )
وفضلت تكلم معاها و خلصت جلسه النهارده
الدكتوره ..هتيجي الاسبوع الجاي يوم الخميس
داليدا .
حاضر
و سلمت عليها ..شكرا ليكي
و خرجت داليدا وقربت من جواد و خرجوا ركبوا العربيه ..انتي كويسه )
تهز دماغها. .رغم اني تعبت وكان صعب عليا احكي كل ده لحد غريب بس في نفس الوقت انا ارتاحت كتير اوي )
جواد .طب كويس بما انك ارتاحتي هخرجك خروجه حلوة اوي )
ضحكت .يلا بينا )
خدها خرجها و كانت مبسوطه اوي و بعدين خدها و رجعوا الفيلا )
جواد..حابه نرجع الصعيد ولا نفضل هنا
داليدا ..نرجع و نيجي الاسبوع الجاي انا حبيت زهره و حور و بقوا زي اخواتي
بص لها. .خلاص بكره نرجع
تهز دماغها و طلعوا أوضه ز ناموا راح شدها في حضنه بصيت له و تتوتر ..جواد
جواد . نامي. متخفيش
تهز دماغها و تدخل جوه حضنه براحه و هيه مطمنه اوي و حاسه بالأمان )
بص لها بكل حب لحد ما نام هو كمان
و مر اليوم بشكل طبيعي ومن غير اي أحداث جديده و تاني يوم راحوا ركبوا الطياره و رجعوا الصعيد
وكانت حور الدكتور بتاعها عندها و بيعمل لها جلسات الكيماوي )
ظافر نزل في الوقت ده وبص عليهم و اضايق اوي لما شاف الدكتور لامس حور بشكل ده
وقرب منهم ..في اي ما تبعد شويه )
بص له. خير في حاجه بس ده شغلي حضرتك
ظافر . ده تلزيق
.مبسوطه انتي مش كده يا هانم )
بصيت له. .اي كلام ده يا ظافر
الدكتور ..حضرتك انا بشوف شغلي ..وانت عارف ده علاج طبيعي
يتعصب وراح خرج مكنش فاهم هو ليه اتعصب بشكل ده )
حور ..انا اسفه يا دكتور
الدكتور ..مافيش حاجه يا مدام حور
بصيت له وخدت نفس طويل و تهز دماغها وسرحت. ..علي اساس غيران عليا اوي انت يعني)
وفي اوضه داود
زهره كانت بتجهز نفسها علشان تنزل
راح مسكها من أيدها ..هتفضلي تهربي مني يا زهره
زهره تبص علي ايده اللي ماسكه فيها و راحت شديت أيدها منه ..لو سمحت
بص لها ..زهره
زهره ..نعم يا داود
داود .كفايه كده يا زهره انا بحبك
زهره ..ورايا حاجات لازم اعملها )
وراحت نزلت علي تحت وهو ضرب الارض برجله وهو متعصب اوي)
داود .. اعمل معاكي اي تاني مش عارف
و تنزل زهره وفي سرها. .لما حبيت مره باعني في أول محطه لازم أتأكد انك مش ها تبيعني في اول محطه زيه وعلشان كده لازم اختبر صبرك يا داود)
وخدت نفس طويل اوي و نزلوا تحت كلهم و قعدوا علي سفره الاكل علشان يفطروا مع بعض
ماعدا عفاف
داليدا ..اومال فين ماما عفاف
انصاري ..مش عارف يا داليدا يابتي تعبانه )
داليدا قامت ..هطلع اشوفها
وراحت طلعت علي فوق و تخبط ودخلت لها ..مالك في اي )
عفاف بصيت لها. استغربت .. طالعه تطمني عليا
تهز دماغها.. اه طبعا اي بس مالك تعبانه مالك
عفاف. .مش عارفه تعبانه جوي )
داليدا .قومي نروح ل دكتور
عفاف ..لا مالوش داعي
داليدا . قومي بس
وقامت طلعت لها هدوم وراحت قربت منها ..هساعدك
و بدأت تلبسها وكانت عفاف عماله تبص عليها باستغراب داليدا تمد ايدها ليها
.يلا
تبص علي ايد داليدا و راحت مديت أيدها و نزلت بيها
بصوا لهم باستغراب
داليدا ..احنا لازم نروح ل دكتور هيه تعبانه جوي )
جواد ..يلا بينا
زهره قامت قربت منها ..وه مالك بس سلامتك يا ماما عفاف
حور تقرب بكرسي المتحرك . حاسه بأيه طيب
تبص لهم و هيه مستغربه اوي منهم )
عفاف. .مش عارفه )
جواد..طب يلا بينا
زهره ..احنا جايين معاكي
حور ..اه يلا بينا
عفاف ..لا يا بنات افضلوا هنا انتو وانتي يا حور خليكي مش مستاهله خليكي انتي كمان يا زهره
داود و جواد خرجوا وراحت معاهم داليدا وخدوا عفاف المستشفي )
و دخلوا و الدكتور كان بيفحص حاله عفاف . محتاج تحاليل و اشاعات دي يتعملوا
و راحوا عملوا التحاليل و الاشاعات و كانت لسه ها تطلع بكره
جواد. . طب هو في اي يا دكتور
الدكتور ..مش هقدر اقولكم حاجه غير لما اشوف التحاليل )
و رجعوا ب عفاف القصر وهيه تعبانه اوي وطلعت ترتاح
زهره ..مالها
داليدا..قال مش ها يحدد غير من التحاليل تعالوا ندخل نعمل لها اكل )
و دخلوا حور و زهره و داليدا المطبخ و بدأوا يعملوا لها اكل وراحوا طلعوا التالت بنات ل عفاف فوق )
ودخلوا لها..احنا جينا
بصيت لهم داليدا ..وصل وصل الاكل
تبص لهم وتضحك عليهم وقربت داليدا و زهره منها و حطوا الاكل قدامها و بدأوا ياكلوا عفاف )
وهيه عماله تبص لهم و حور تجيب لها العلاج ..خدي علاجك
و تاخد والعلاج مكانتش مستوعبه عمايل البنات معاهم هيه كانت بتعمل معاهم اي وهما بيعملوا اي معاها دلوقتي )
و فضلوا معاها وبعدين نزلوا ز هيه عماله تفكر و مر اليوم وتاني يوم راحوا جواد و داليدا يجيبوا لها نتائج التحاليل )
الدكتور بص في التحليل وظهر عليه الحزن )
جواد.في حاجه يا دكتور
الدكتور..طلع عندها كانسر
ظهر عليهم الصدمه ..اي
الدكتور .. أيوة ز لازم تبدأ جلسات علاج كيماوي )
و بصوا لبعض و هما في حاله صدمه كبيره اوي
داليدا . حضرتك متاكد
الدكتور ..أيوة يا مدام
جواد بص ل داليدا و نزلت دموعه و قاموا مشيوا ..سمعتي كلام الدكتور
داليدا.. اكيد ها تكون كويسه يا جواد
جواد . هقولها كده ازاي
وبصوا لبعض و الحزن مسيطر عليهم و رجعوا القصر و دخلوا القصر وهما ساكتين عفاف تنزل بتعب .. جيت من عند الدكتور
جواد بص لها و نزلت دموعها )
عفاف ..وه في اي بس يا ولدي التحاليل فيها اي
جواد راح طلع جري غلي اوضه و تنزل منه دموعه زي المطر علي وشه
عفاف. في يا داليدا في حاجه )
داليدا تبص لها و مكانتش عارفه تقولها اي زهره و حور بصوا ل داليدا و كل بدأ يخاف
عفاف . في اي قولي يا داليدا
داليدا ..انتي عندك
عفاف ..عندي اي
داليدا تنزل دموعها ..كانسر
تنزل الكلمه علي الكل كالصاعقة و كانوا مصدومين اوي و بصوا لبعض كلهم بصدمه
عفاف ..اي
داليدا. و لازم تبدئي جلسات الكيماوي
قعدت علي اقرب حاجه و بصيت لهم ة نزلت دموعها ..ده عقاب
زهره و داليدا بصوا لبعض بحزن )
عفاف ..عقاب علي اللي عملته فيكم يا داليدا انتي و زهره
داليدا و زهره راحوا قعدوا جنبها . لا لا متقوليش كده )
عفاف ..انا دمرت حياتكم و خصوصا انتي يا داليدا انا عملت معاكي حاجات كتير اوي وحشه
تنزل دموع حور و داود و ظافر و انصاري كانوا في حاله من الصدمه )
زهره . احنا معاكي
داليدا .. لحد ما تكوني كويسه
حور . احنا في ضهرك كلنا
بصيت علي تلات بنات و نزلت دموعها و تاخد التلاته في حضنها و تنزل دموعهم بغزارة )
داليدا . ها تبدئي جلسات الكيماوي و احنا معاكي ماشي )
عفاف تهز دماغها و كانت حزينه و كانت أول جلسه ليها بعد بكره و بنات فضلوا جنبها يهونوا عليها )
و طلعت كل واحده علي اوضتها )
وفي اوضه داليدا
داليدا تقرب منه و تحط أيدها علي كتفه . متخفش
نزلت دموعه وراح دخل في حضنها تتوتر اوي هيه و كانت مش عارفه تحط أيدها عليه ولا لا راحت حضنته هيه كمان
داليدا ..اطمن أن شاء الله هتكون كويسه )
بص لها ..خايف اوي يا داليدا
داليدا ..لا متخفش يا جواد ممكن )
جواد هز دماغه ..أن شاء الله خير
وفضل في حضنها وهيه كانت حاسه كذا شعور عكس بعض مكانتش فهمه نفسها )
ومر اليوم وجه يوم جلسه الكيماوي و كله راح معاها الشباب و البنات و هيه دخلت جلسه و قرروا يدخلوا البنات يكونوا معاها و دخلوا تلاته
بصيت لهم ..واحنا معاكي اهوه علشان متخفيش )
بصيت لهم ..كتر خيركم يا بنات )
و فضلوا معاها كانت تعبانه اوي في جلسه الكيماوي وكان الحزن مسيطر عليهم و علي حالتها وخلصت وهيه تعبانه اوي وراحوا خدوا عفاف ورجعوا القصر وطلعت تنام من التعب
داليدا .جلسات صعبه اوي
حور ..مافيش حاجه سهله يا داليدا بس أن شاء الله تكون كويسه قريب اوي
داليدا .أن شاء الله يا حور
و كانوا الكل في حاله حزن و الحزن مسيطر عليهم كلهم بس كانوا بيحاولوا قدامها يكونوا كويسين )
و كانوا البنات واقفين معاها وقفه حلوة اوي و معاها وفي ضهرها و كانوا بيدخلوا معاها جلسات الكيماوي و يفضلوا معاها و كانوا شايلين عفاف من علي الارض شيل )
و كانت حور ماشيه علي جلسات العلاج طبيعي ز كان ظافر دايما عمال يهين فيها و في رايحه و الجايه
وكانت حزينه. بصيت له. .كفايه بقا أهانه انا خلاص فاض بيا و تعبت كفايه مش قادره حرام عليك يا اخي
بص لها .. خلي لسانك جوه بوقك احسن
حور تنزل دموعها. .ارجوك كفايه مش قادره
و تعيط بحرقه بص لها ..مهو حظي الاسود ده وقع فيكي و للاسف بقا استحملي
بصيت له. .حرام عليك يا اخي انت معندكش قلب انت مش انسان
ضحك..لا
بصيت له و كانت حزينه و دموعها بتنزل زي المطر بص لها بكل برود ت نزل وكانت عفاف قاعده تحت .. عفاف كفايه اوي كده مع البنت حرام عليك
ضحك . مين بتكلم
عفاف .. شوفت وصلت ل فين بسبب ظلمي ليهم
بص لها..في اي يا ماما
عفاف . اعقل يابني
ظافر ..عاقل اوي
وراح مشي و هيه تحزن و تاخد نفس طويل بحزن ..مكنتش اعرف اني بغلط و الدنيا دواره بشكل ده )
وقفلت عينها بحزن كبير اوي و كانت داليدا مفروض تسافر علشان جلسه بتاعت الدكتوره النفسيه )
جواد.لازم نسافر
بصيت له. لا خلاص يا جواد مافيش داعي ماما عفاف بحاجه لينا اكتر
بص لها . نروح و نرجع علطول )
بصيت له و خدت نفس طويل . لا بلاش نفضل احسن
جواد. اسمعي الكلام ممكن
تهز دماغها وراحت جهزت و سافروا القاهره وراحت ل دكتوره و فضلت تكلم معاها و تحكي معاها و كانت هيه بتحكي لها كل حاجه لأنها ارتاحت لها اوي
و خلصت و جواد كان بيحس بفرق لما بتيجي كان حاسس انها بتشيل عبئ كبير اوي من غلي قلبها )
جواد..كويسه
تهز دماغها.. اوي
جواد..حابه نفضل النهارده هنا )
داليدا .لا نرجع علشان ماما عفاف
جواد ..طيب
داليدا ..هو ممكن اشتري شويه هدايا ا حور و زهره و ماما عفاف )
ضحك .اكيد ممكن
وخدها وراح بيها علي مول كتير و جابت لهم هدوم و حاجات كتير اوي و كمان عملت حساب داود. و ظافر و جواد
و خرجت . انا خلصت
ضحك وراحوا علي المطار ورجعوا علي الصعيد و كانت بتوزع عليهم الهدايا كلهم و هيه مبسوطه
وطلعت اوضه
قربت من جواد ..دي ليك
بص لها ..ليا انا
ضحك..اه ليك انت
فتح وكانت ساعه حلوى اوي ..الله دي حلوة اوي
داليدا.. اختارت الساعه علشان مافيش احسن من الوقت اللي عشته معاك يا جواد
جواد بص لها وراح دق قلبه بقوه..اي
تهز دماغها ..أيوة
راح شدها جوه حضنه و نزلت دموعه مكنش مصدق أنه يسمع منها هيه كده )
و كان فرحان و مبسوط اوي وهيه كمان
ومر اليوم بشكل طبيعي ومن غير اي أحداث جديده و تاني يوم )
و كانوا قاعدين مع عفاف عمالين ياكلوا فيها و تقطع لها فواكه حور
عفاف ..خلاص مش قادره
زهره. مافيش الكلام ده
داليدا ..كولي يا استاذه و بلاش دلع
ضحكت عليهم . مشاكل
حور ..خدي احلي طبق فواكه )
ضحكت و خدت منها ..كده اتعود غلي دلع ده
ضحكت .خدي راحتك يا جميل )
عفاف تحضن البنات بكل حب . شكرا ليكم اوي يا بنات انتو بناتي
زهره ..ده شرف لينا
عفاف ..انا اسفه غلي اللي عملته فيكم )
زهره ..اللي حصل حصل خلاص يا ماما عفاف و انا مش زعلانه )
داليدا .وانا مش زعلانه المسامح كريم
بصيت لهم . انتو بنات اصول اوي يا بنات
بصوا لها و الشباب نزلوا في الوقت ده وبصوا عليهم و فرحوا اوي ان امهم اتغيرت معاهم بشكل ده )
داود... شايف يا جواد
جواد.. مبسوط اوي أنهم وصلوا ل كده
داود.. اتغيرت اوي
جواد...فعلا و تغير ده حلو اوي
ظافر بص لهم وكان ساكت مش بيقول ولا كلمه و كانوا بنات جنبها و طلعوا بعد كده كل واحده علي اوضتها
و في اوضه حور
حور ..تعبت من اللي عمال يعمله فيا ظافر )
وخدت نفس طويل بحزن وكان ظافر خرج و لما رجع دخل اوضه ملاقش حور ... راحت فين دي )
بص لاقي جواب مكتوب
اقراء وتحميل رواية صغيره في يد الشيطان كامله من هنا 👇👇👇
لقراء وتحميل الفصل العشرون من الرواية اضغط هنا 👇👇👇👇👇
وبكده خلص الجزء ده
بقلمي اية امير