أخر الاخبار

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل العشرون والاخير بقلم آيه امير

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل العشرون والاخير بقلم آيه امير 

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل العشرون والاخير بقلم آيه امير


روايه صغيره في يد الشيطان الفصل الاخير بقلم آيه امير 

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل العشرون والاخير 

رواية احبني الشيطان 

 الحلقه (٢٠) و الاخيره 

            بقلمي اية امير 



ظافر يستغرب اوي ..راحت فين دي بس )



بس شاف جواب راح قرب منه وبص فيه و كانت كاتبه .. انا عمري ما قبلت بالإهانة ولا أن حد يهين فيا وانا استحملت منك كتير معرفش أنت بتلوم فيا علي اي علي حاجه انا ماليش ذنب فيها و الذنب كله ذنبك انت لانك انت اللي عملت فيا كده و دمرت حياتي مش عارفه اقولك اي غير اني تعبت ..انا مشيت و سبت لك البيت و مستنيه منك ورقه طلاقي علشان ترتاح مني يا ظافر و تشوف حياتك )



أنصدم وقع من أيده الجواب وقعد علي السرير ..اي 



 و كان مصدوم ..ازاي تمشي ازاي )



 و نزل بسرعه علي تحت تجري زي المجنون .. حور حور رحتي فين )



 كله سمغ صوت ظافر. والكل نزل علي صوت ظافر 



 عفاف ..في اي 



 ظافر ..حور فين حد شاف حور )



زهره ..اي حور راحت فين )



 ظافر . مشيت مشيت راحت فين 



 داليدا . يعني اي مشيت)



  و بصوا لبعض كلهم بصدمه كبيرة اوي )


جواد..عملت معاها اي ليه مشيت +



ظافر . معملتش حاجه 



جواد .عمرها ما تمشي لوحدها )



داود يتعصب اوي ..لازم نلاقي مراتك و تفوق ل نفسك فاهم )



 بص له .. معرفش راحت فين يا داود)



 داود.تقلب عليها الدنيا )



ظافر خرج بسرعه زي المجنون ركب العربيه وراح علي قصر مهدي )



  و خبط فتحت له الخدامه و دخل بسرعه زي المجنون و كان قاعد مهدي بيعمل شغل علي الاب توب 



 ظافر. ..مراتي فين 



مهدي بص له باستغراب . في اي +



 ظافر ..بنتك سابت القصر و مشيت هيه فين



 مهدي قام بسرعه .. انت بتقول اي حور راحت فين



بص له ..انت متعرفش 



مهدي ..اعرف منين بنتي مش عندك و

بنتي راحت وعملت فيها اي يا حقير 



ومسكه من رقبته .. معرفش راحت فين هيه اكيد هنا )



وراح زق أيده وفضل يدور عليها في القصر و طلع اوض ..حور انتي فين 



 ملاقش حور هنا راح نزل و هو متعصب اوي . قولي راحت فين )



 مهدي ..انت اللي تقولي بنتي راحت فين ..و عملت فيها اي علشان تمشي. ..كان قلبي حاسس انها مش مرتاحه معاك وكنت بكدب نفسي )



بص له ونزلت دموعه ..انا غلط معاها ولازم ترجع علشان نصلح كل ده 



 بص له .بنتي لو مرجعتش أو حصل فيها حاجه مش ها يكفيني موتك 



خرج ظافر ركب العربيه وهو متعصب اوي . رحتي فين يا حور



وقفل عينه بحزن كبير اوي و مكنش عارف يعمل اي ولا هيه راحت فين حتي



و مسك تلفونه و عمل مكالماته علشان يعرف إذا كانت سافرت اي مكان ولا حاجه ولا لا و بردوا مقدرش يعرف هيه فين وراح نزل من العربيه وفضل يضرب في العربيه برجله. .حور )



 وقفل عينه بحزن كبير اوي وهو حزين ة مكنش عارف يعمل رجع القصر 



و زهره و داليدا جريوا عليه ..عرفت حاجه عن حور هيه فين 



نزلت دموعه ..مش عارف مش عارف 



   داود ..لانك غبي يا ظافر 



و مسك ظافر من رقبته جواد قرب ..سيبه يا داود )


داود ..مش هسيبه



عفاف. قولت لك فوق و اتغير دي مش حمل اللي بتعمله فيها )



قعد علي اقرب حاجه وحط أيده علي دماغه .. هلاقي حور )



 و تنزل دموعه كلهم استغربوا من الحاله اللي ظافر فيها وكانوا مستغربين اوي )



 عفاف. لازم تدور علي مراتك يا ولدي )


 ظافر. . حاضر يا ماما



و كان عمال يدور عليها و مكنش لاقي حور و كان مش عارف يعمل اي )



  و مر اليوم بصعوبه عليهم و محدش ساكت و عمالين يدوروا علي حور و مش لاقين ولا عارفين حور هيه فين 



ظافر. يكسر كل حاجه قدامه. يعني اي هتكون راحت فين يعني ازاي مشيت من غير مساعده حد وهيه غلي كرسي المتحرك 



 جواد.انت بتسالنا احنا قول ل نفسك )



 ظافر ..انت تخرس يا جواد )


و كان الحزن مسيطر عليهم و مر يجي اسبوع و هما بردوا مش لاقين حور )



     وكان حزين كان حاسس بإحساس غريب من ساعه ما اختفيت و كأنه مش قادر يعيش من غيرها كان مستغرب ومش قادر حتي يفهم نفسه )



   داود .. تستاهل علشان كنت تعرف تحافظ عليها هيه عملت لك اي يا ظافر. 



ظافر بص له ..كفايه مش قادر اتكلم 



 داود..لازم تفوق لازم )



 ظافر ... خلاص انا مش قادر اعيش من غيرها اصلا 



كله بص له و سكتوا كانوا مستغربين أنها ممكن تروح فين و دوروا هما في كل مكان وفي كل حته )

  



           و ظافر طلع اوضه وهو حزين اوي و كان مش عارف يعمل اي )



 زهره .اكيد ها نلاقي حور )



و كانوا عمالين يفكروا و كانت داليدا و جواد راحوا القاهره علشان الدكتوره 



و كانوا يخلصوا عند الدكتوره و يرجعوا الصعيد و عفاف ماشيه علي جلسات الكيماوي 



   و مر بتاع شهر وكان ظافر شكله بقا حزين اوي وكان نفسه يشوف حور و كان اتغير اوي عن الاول ت حالته بقيت حاله 



    راح ركب العربيه .. هروح اقعد في القاهره يومين 



وراح علي القاهره وهو حزين وكان نفسه يشوفهل كان عمال يبص في الشارع عليها و يبص في كل الوشوش راح علي الفيلا )



  وقعد هناك .. وحشتيني اوي يا حور انتي فين ارجوكي اظهري يا حور و نغير كل ده و ها تلاقيني معاكي علطول يا حور 



وقفل عينه بحزن كبير اوي و كان علطول ماشي في الشوارع عمال يدور عليها و بيلف بالعربيه طول الليل و النهار راح قعد قدام الكورنيش)



نزلت دموعه وخد نفس طويل اوي ..وحشتيني انا في انتظارك يا حور )



و فضل باصص علي البحر وياخد نفس طويل اوي وهو سرحان و عمال يفكر فيها )



وراح رجع الفيلا بعد ما تعب و رمي نفسه علي السرير..حاسس فرقتني روحي من بعد ما انتي مشيتي يا حور



  وقفل عينه بحزن كبير اوي )



وبعد يومين وكان هو لسه في القاهره و كان ماشي سايق عربيته مره واحده كان ها يخبط حد و قرمل في اخر لحظه 



 حور قفلت عينها من الخوف وهو راح نزل بسرعه وقرب منها ..حور 



لما سمعت صوته وفتحت عينها و تصدم ..ظافر. 



بص لها وهو مصدوم و اتصدم اكتر لما شاف حور واقفه علي رجلها )

 ظافر شدها في حضنه ..وحشتيني اوي يا حور كل ده انتي كنتي فين 



حضن وش حور بين أيده و كان عمال يبص في عينها وهو مش مصدق نفسه و أنه رجع شاف حور و كان مبسوط اوي )



 ظافر. تعالي معايا 



حور. . سبني



و تشد نفسها ومنه بص لها ..ارجعي معايا تعالي نتكلم سوا 



حور .

مش عايزه اتكلم معاك الكلام اللي كان بيني وبينك خلص خلاص يا ظافر )



 ظافر شدها عليه . مافيش الكلام ده يا حور انتي فهمه )



حور ..لو سمحت سبني يا ظافر انا مش عايزاك و عايزه أطلق شوف ناوي تطلقني امتا) 



  ظافر شدها وراح ركبها العربيه بالعافيه .. سبني



جت تفتح الباب راح قفل الباب و بدأ يسوق 



حور ..وقف العربيه و نزلني



خدها علي الفيلا وراح نزل فتح العربيه و مسك أيدها كويس اوي علشان مش تهرب منه وراح دخل بيها الفيلا وقفل الباب بمفتاح )



 حور ..عايز اي ابعد عني و سبني خلاص كل حاجه بيني و بينك انتهيت )



 ظافر . مافيش حاجه انتهيت يا حور )



حور ..واثق اوي في كلام كده ليه 



همس في ودن حور ..علشان متاكد من حبك ليا 



دق قلبها بقوه و كانت حاسه انه اكيد سامع صوت دقات قلبها و تتوتر اوي .. لا كلامك غلط)



بص لها . ولا غلط ولا حاجه بالعكس صح اوي و متاكد من كلام ده يا حور )



 حور ..انت عايز اي 



بص لها. انا اسف 



حور .. وبعدين 



  ظافر .و عايزك في حياتي يا حور متسبنيش انا ضايع اوي من غيرك انتي متعرفيش انا مكنتش عايش



بصيت له .لو سمحت كفايه كده سبني امشي )



 بص لها وخد نفس طويل ..لا يا حور



قعدت وبصيت له راح قعد جنبها ومسك أيدها وبص لها )



 حور .. لو سمحت 


بص لها .... حور 


وراح باس أيدها كان قلبها عمال يدق بقوه كبيره اوي )



 حور ..عايز اي 



ظافر ..مش عايز ابعد عنك يا حور



قفلت عينها بحزن ..لا شكرا انا مش عايزاك 



قامت راح قام وقف قدامها ..اهدي بقا ارجوكي انا اكتشفت اني 



بصيت له . انك اي 



  ظافر ..بحبك اوي 



 بصيت له وهيه مصدومه. .اي انت قولت اي 



بص لها. .قولت اني بحبك و عايزك يا حبيبتي )



 تصدم و تنزل دموعها. بعد اي 



 ظافر. .مش مهم بعد اي المهم اني جاي اقولك اني عايزك و بحبك ومش قادر اعيش من غيرك )



 تبص له و تنزل دموعها راح شدها جوه حضنه وخدها في حضنه بكل حب ) 



   بصيت له و هو مسح دموعها وفضل يبص لها )



  ظافر .. بحبك



 حور ..انا بحبك يا ظافر


ورجع شدها جوه حضنه وهو مش مصدق نفسه 



ظافر ..صح انتي ازاي رجعتي مشيتي 



و تعالوا نروح فلاش باك )

  



 كانت في يوم بعد ما خلصت جلسه قاعده وهيه حزينه اوي 



حور ..يارب انا نفسي ارجع امشي انا كرهت الكرسي و كرهت عاجزي يارب انا مش قادره استحمل 



وفضلت تضرب علي رجلها. اتحركي بقا .



وفضلت تعيط بحرقه وهيه عماله تقول يارب تنزل رجلها تلاقي رجلها نزلت علي الارض تصدم ..اي 




راحت جت تقوم و قامت وهيه مصدومه وفضلت تلف. .انا مشيت معقول 



و مكانتش مصدقه فضلت تعيط بحرقه كبيره و نزلت ركعت علي الارض .. الحمد لله يارب انت كبير اوي  




وفضلت تعيط رجعت قعدت علي كرسي. مش عايزه حد يعرف دلوقتي خالص اني مشيت )



وكانت مبسوطه اوي ومش مصدقه نفسها وان بعد كل ده ورجعت تمشي من تاني 



      عوده من الفلاش باك 



بص لها ..ليه مقولتيش )



 ضحكت علشان مكنتش عايزه تحبني علشان رجعت امشي لا كنت عايزاك تقبلني انا زي ما انا )



بص لها ...انا مبسوط اوي 



بصيت له ..وانا كمان مبسوطه اوي )



 ضحك ..بحبك اوي يا حور 


حور ..وانا كمان بحبك اوي يا حبيبي )



وكان مبسوط اوي أنه رجع شاف ز راح شالها وطلع بيها علي اوضه ضحكت ..بتعمل اي يا مجنون 



 بص لها .. نبدا شهر العسل بتاعنا يا عروستي 



ضحكت .يا مجنون )




وفضل يضحك عليها وراح خدها في حضنه وكانوا مبسوطين وبعد يومين كان خدها ورجع الفيلا )



و أما شافوا حور جريوا عليها و حضنوا حور 



داليدا..وحشتينا اوي 



 زهره. كل ده 



حضنت زهره و داليدا بكل حب ..وانتو اكتر 



وحضنت عفاف . ليكي وحشه يا ست الكل )



و تسلم علي جواد و داود و انصاري )



 و كان ظافر عينه كلها حب ل حور و كانوا شايفين الحب اللي ظاهر في عينهم ده 



    ظافر قرب من جواد وحط أيده علي كتفه ..انا اسف يا جواد 



جواد ضحك ..مافيش حاجه يا ظافر 



 ظافر . معرفش عملت كل ده ازاي بس سامحني يا جواد )



جواد. مافيش حاجه صدقني يا ظافر )



  ظافر. بص له وراح حضن جواد .. احنا اخوات و دائما في ضهر بعض و عمرنا ما نكون ضد بعض و مفروض نحب الخير لبعض وده المهم وانا فهمت كل حاجه و فوقت يمكن متأخر بس المهم جه اليوم و فوقت يا جواد 


جواد .ده المهم 



قرب ما داليدا اللي كانت واقفه جنب جواد علطول




ظافر ..انا اسف يا مرات اخويا علي اللي حصل مني معاكي يا داليدا )



 داليدا . خلاص ده كان ماضي وانا نسيت 



ومسكت في ايد جواد ..المهم أنه معايا و المهم انك لقيت نصك التاني )



 ظافر. مش زعلانه



داليدا..لا انت اخو جوزي و اخو جوزي يعني انت اخويا )



ضحك. .وده شئ يسعدني طبعا )



بصيت له . اللي فات خلص وانا نسيته 



بصوا لبعض بحب وفرحوا وعفاف كانت فرحت اوي و مش مصدقه أن كل حاجه بقيت احسن بشكل ده 



      و مر اليوم بشكل طبيعي ومن غير اي أحداث جديده و تاني يوم )



   و. عفاف راحت ة معاها البنات علشان جلسه 



 و خلصوا جلسه الدكتور ..عايزك تعملي شويه تحاليل تاني )



تهز دماغها ..حاضر 



وراحوا معاها عملت تحاليل و مشيوا وكانوا معاها البنات و كانت ماسكه فيهم .. بناتي الحلوين )



 زهره .احلي أم 



داليدا . انتي ست الكل يا قمر )



 حور ..احلي ماما )



 ضحكت ورجعوا القصر وهما مبسوطين و كانت البهجة والحب رجعت علي حياتهم و كانوا مبسوطين اوي 



و كانت تحاليل طالعه بعد بكره و تمر الايام ويجي اليوم ده )

  

و كان تلفون رن جواد..الو يا دكتور 



الدكتور .. ابشر 



 جواد..خير يا دكتور في حاجه ولا اي 



الدكتور .

حاجات 



 جواد..اي 



الدكتور .. اولا لما طلبت تحاليل كنت حاسس في تحسن في مدام عفاف و تحاليل بتقول أن الحمد لله هيه خفت 



جواد.. بجد 



الدكتور ..اه و طبعا الدعم اللي كان منكم كان مهم وهو ده كان العامل الأساسي عن العلاج 



فرح اوي وقفل معاه ..يا ماما 



عفاف ..في اي يا بني



قرب منها مسك أيدها وفضل يلف بيها .. خفيتي يا ماما خلاص مافيش كيماوي تاني مافيش وجع تاني خلاص 



كلهم فرحوا و البنات قاموا و فضلوا يتنططوا من الفرحه وكانوا مبسوطين اوي 



و بنات حضنوا عفاف ..الفضل ليكم بعد ربنا حقيقي انا مبسوطه بيكم و الحمد لله اني فوقت اتعاقبت علي اللي عملته فيكم و دلوقتي الحمد لله بقيت كويسه. .كان لازم اعرف من الاول أن كما تدين تدان ) 



       وفرحوا اوي و كانوا مبسوطين 



     و كانوا قاعدين مع بعض البنات 



حور ..مش شايفه انتي و زهره كفايه كده 



داليدا ..كفايه اي 



حور .. وبدأوا حياه جديده مع جواد و داود 



 داليدا..ها 



حور ..جواد اتغير مستنيه اي تاني يا داليدا خلاص وانتو لبعض و ده المهم 



داليدا. مش عارفه 



حور ..وانتي يا زهره كل ده لسه مش قادره تعرفي إذا كان بيحبك حقيقي ولا لا في واحد ها يستحمل كل ده بطلي غباء انتي و هيه و يلا قبل ما يضيعوا من ايدكم )



بصوا لبعض حور . يلا قاموا انتو وهيه ظبطوا نفسكم و جو حلو 



سرحوا في كلامها وكل واحده طلعت اوضه



ودخلت داليدا و ضحكت وبدأت تجهز جو رومانسي و حطيت ورد و شموع و ميوزك 



ودخلت خدت شاور وليست فستان قصير حلو اوي و تسرح شعرها وتخرج. . فعلا كفايه اوي لحد كده 




      وبعد شويه دخل جواد 



أنصدم من اوضه لاقي اللي جيت من وراه وحضنته ..وحشتني 



يتصدم.داليدا



داليدا .. مستني حد تاني ولا اي 



جابها قدامه .. اي كل ده ليا انا 



داليدا .اه ليك 



 بص لها ..معقول 



داليدا ضحكت ..معقول 



 جواد..واي السبب 



 داليدا.. بدايه جديده جواد انا عايزه اقولك غلي حاجه 



 جواد .خير 



 داليدا .انا بحبك اوي يا جواد انت كنت سند و الضهر ليا انا بحبك اوي يا حبيبي انت كل اللي ليا انت سندي و ضهري 



بص لعا . بحبك اوي يا داليدا 



و حضن داليدا وفضل يلف بيها وهو مبسوط و مكنش مصدق نفسه )



   داليدا .. مستعده نبدا مع بعض حياه و جديده انا بقيت احسن يا حبيبي خلاص 



بص لها بحب وراح شدها ل حضنه ..بجد 



 داليدا. بجد 



   راح باسها بكل حب و مكنش مصدق نفسه و كان مبسوط اوي )



       ونروح في اوضه داود و زهره )



   زهره كانت جهزت نفسها وكانت حلوى اوي ودخل داود قرب منها ..زهره 



زهره ..قلب زهره 



بص لها . اي 



دخلت في حضنه ..كنت محتاجه اختبر حبك لحد ما اتاكدت أنك مش زيه وانك عمرك ما تبعني اول مره احس اني اختارت صح انت اختياري الحلو يا داود



داود..اي 



 زهره .أيوة القلب بحبك دق يا داود )

 



 داود..بحد 



زهره ..اه بجد يا حبيبي انا بحبك 



داود .وانا بموت فيكي 



و بدأوا حياه جديده و هما مبسوطين اوي )



     و ابو. زهره و جابه داود يعيش معاهم 



و جواد صلح علاقه داليدا مع ابوها و رجعوا زي الاول و الكل كان مبسوط اوي 



           وبعد اربع سنين و الكل كان مبسوط و عاش حياه سعيده كلها حب و سعاده 



         كانوا متجمعين علي سفره الاكل و قاعدين كلهم مع بعض قرب ابن زهره و بنت حور 



و كان جواد رفض انه يخلف من داليدا غير لما تم ١٩ سنه علي الاقل  



انس. مامي شوفتي ملك عملت اي )

  

حور ..عملتي اي يا ست ملك)



 ملك . ده غيور يا مامي 



 ضحكت .. غيور ليه يا استاذ 



انس. يعني اسيب الشباب تعاكس فيها عادي كده 



داود..لا اسد يا بني )


 انس . علشان تعرف يا بابا 



و فضلوا يضحكوا مع بعض و عفاف تضحك عليهم 



و داليدا و جواد طلعوا فوق 



داليدا مسكت أيده .. انت رفضت تخليني اكون ام في السن ده ..بس انا جايه اقولك دلوقتي اني حامل يا جواد



جواد بفرحه ..اي 



 بصيت له بحب ..حامل يا حبيبي )



حضنها ولف بيها وهو مبسوط..انا مبسوط اوي 



داليدا ..انا بحبك اوي يا جواد انت عوضي من الدنيا دي انا ماليش غيرك 



بص لها . بموت فيكي يا حبيبتي )



وحضنها بكل حب وكانت مبسوطه اوي و عاشوا الكل في سعاده كبيره )



        النهايه 


اقراء وتحميل رواية صغيره في يد الشيطان من الفصل الاول لفصل الاخير كامله من هنا 👇👇👇

      بقلمي اية امير

تعليقات