أخر الاخبار

روايه صغيره في يد الشيطان الفصل السابع عشر بقلم ايه امير

روايه صغيره في يد الشيطان الفصل السابع عشر بقلم ايه امير

روايه صغيره في يد الشيطان الفصل السابع عشر بقلم ايه امير


روايه صغيره في يد الشيطان الفصل السابع عشر

روايه احبني الشيطان 

روايه صغيره في يد الشيطان بقلم ايه امير

صغيره في يد الشيطان 

 الحلقه (١٧) 

            بقلمي اية امير 



دخل ظافر أوضه و اول ما دخل أوضته يتصدم لما لاقاها علي كرسي متحرك



تنح شويه .. اي ده )



     بصيت له حور و بصيت في وشه اوي و تصدم هيه كمان )



ظافر .. انتي ازاي كده 

 


حور ..قصدك اي انا مش فهمه )



 ظافر ..انتي مشلوله ) 



حور تنزل دموعها زي المطر علي وشها .. انت متعرفش 



 ظافر ..لا معرفش هو انا لو كنت اعرف كنت ممكن اتجوز واحده عاجزه زيك 



 تتوجع اوي من كلامه ... بلاش اهانه لو سمحت 



  ظافر ..بقا انا في الاخر اتجوز واحده عاجزه وطبعا عرفت امي عملت كده ليه و تلبسني انا فيكي )



 حور ..ذنبي اي انك متعرفش )



يتعصب وراح ضربها بالقلم علي وشها 



تصدم . انت بتمد ايدك عليا انت ازاي تمد ايدك عليا أكده )



 بص لها .. انا دائما كده حظي عارفه كويس اوي و في الاخر أخد واحده زيك .

يعني اصبر علشان يكون من نصيبي واحده عاجزه زيك كده )



بصيت له بدموع ..لو سمحت )



    بص لها وفضل يزعق وهيه كانت حزينه و موجوعه اوي من كلامه بشكل ده 



نزل ظافر زي مجنون تحت و ضرب بأيده علي السفره بقوه 



عفاف .. وه في اي مالك يا ظافر متعصب كده ليه 



يتعصب اكتر ..يا برودك انتي عارفه انتي عملتي فيا اي عاد 



عفاف ..عملت اي ان شاء الله ما انت زي القرد اهوه )



   ظافر ..انا اتجوز من واحده عاجزه )



 جواد و داود بصوا لبعض و يتصدموا )



 ظافر . و تضحكي عليا ازاي مقولتيش حاجه زي دي غلي الاقل اقدر انا اختار



عفاف ..وفيها اي ما البت زي القمر وعلي الأقل خدت واحده بنت حسب و نسب و ابوها حاجه كبيره اوي مش زي اخواتك واخدين بنات ميساوش حتي نكله في سوق الحريم)



  جواد و داود كانوا مصدومين اوي لأن امهم عماله تزيد في الغلط معاهم



 ظافر ..علي الاقل كان لازم اعرف )



   عفاف . و لما تعرف كنت ها توافق بردوا عفاف محدش يقدر يقولها لا يا ولد 



  ظافر بص لها و هز دماغه بحزن ..للاسف انا دايما كده حقي مهدور وسطكم اتمني تكون فرحان يا داود افرح يا جواد )  

 

جواد..اي كلام ده انت بتقول اي )

 

داود .. بطل غباء بقا شويه 



راح خرج ظافر و راح قعد في مكان اللي بيحب يقعد فيه و فضل يشرب علشان ينسي 

ى. و كان متعصب اوي )



      نرجع القصر 



عفاف . يلا كل واحد ياخد مراته و يطلع علي أوضته 



  و خد جواد داليدا وطلع فوق و داود و زهره طلعوا علي فوق )



انصاري. .عماله تغلطي جوي يا عفاف قولت لك 



 عفاف ..عايز اي انت كمان يا انصاري ناقصه انا ما خلاص فيها اي ما البت زي البدر اهي )



   انصاري . انتي عارفه ابنك شايف من غير حاجه أن داود ز جواد واخدين كل اللي هو عايزه و انتي أكدتي له ده )



عفاف ..هو اللي غبي )



وراحت طلعت اوضه فوق وهيه متعصبه اوي )



        وفي اوضه داليدا و جواد



 داليدا ..اللي امك عماله تعمله ده غلط اوي يا جواد احنا مش لعبه في أيدها



 بص لها... مش عارف ازاي عملت كده كان لازم تقوله وهو يختار )



 داليدا ..يا حرام اكيد وجع حور اوي..انا ممكن اروح اشوف حور )



جواد..اه طبعا 



 داليدا . شكرا



وراحت خرجت داليدا و نزلت علشان تروح ل أوضه ظافر و نشوف حور وفي نفس الوقت كان تحت زهره 



زهره .. رايحه ل حور 


 داليدا .اه يا زهره 



زهره .وانا كمان 



 و طلعوا ل حور اللي كانت بتعيط و ما لقيت الباب خبط تمسح دموعها بسرعه لأنها مبتحبش حد يشوف دموعها)



    حور تضحك .. تعالوا يا بنات )



كانوا حاسيبن بوجع اللي هيه بتحاول أنها تخبيه 



داليدا ...جايين نشوف القمر 



 حور ..تعالي يا حبيبتي


وقعدوا معاها كانوا عمالين يبصوا لها و مكنوش عارفين يقولوا لها أي



زهره ..معلش يا حبيبتي 



حور..علي اي هو في حاجه 



زهره و داليدا بصوا لبعض 



حور ..هو ممكن سؤال هو مكنش يعرف صح 



داليدا و زهره بصوا لبعض و محدش رد وهيه فهمت أنه فعلا مكنش يعرف ) 



    داليدا. . احنا جينا نساعدك في انك تقلعي الفستان اصل عارفه ده صعب اوي ده انا مكنتش عارفه خالص 



 ضحكت .. ماشي



وراحوا ساعدوا حور و قلعوا حور الفستان و لبسوا حور حاجه تانيه 



   داليدا .تعرفي انك حلوة اوي )



حور .

انتي اللي حلوة اوي )



و قعدوا معاها شويه وكل واحده راحت علي اوضتها وكانت حور مستنيه ظافر يرجع و مكنش بيرجع)

  قفلت عينها بحزن . معقول القدر عمل كده وانت اللي بقيت جوزي معقول 




 و كانت حزينه اوي و ظافر فضل في مكان اللي هو فيه ده عمل يشرب كتير اوي )



         و نروح عند جواد وداليدا 



حط أيده علي وشها ..ممكن متزعليش )



   بصيت له .. زعلت اوي عليها 



شدها ل حضنه .. اكيد قلبه هيجي اليوم اللي يلين فيه ليها يا داليدا 



 داليدا. . يارب يا جواد



 و بصيت له وراحت بعدت عنه وهو كان عمال يبص لها وكان حاسس قلبه علي وشك أنه يقف و



 داليدا ..انت كويس 



هز دماغه ..انا كويس 




    و ناموا كلهم و كانت حور صاحيه عماله تفكر وجه آخر الليل ظافر وهو مش قادر يسند طوله و طلع اوضه كانت هيه علي السرير )



ظافر بص لها ..جواز الهم و الغم



كانت صاحيه بس عملت نفسها نايمه. كنت ناقص قرف انا مش كفايه علطول واخدين كل حقوقي اللي بحلم بيها وفي الاخر اتجوز من دي 



وراح علي السرير زق حور وقعت علي الارض و تقفل عينها بوجع



 ظافر. .وانتي فاكره ممكن تنامي جنبي خليكي زي ما انتي طبعا مش ها تعرفي تقومي احسن 



وراح هو رمي نفسه علي السرير و نام علطول كانت هيه حزينه لأنها علي الارض ومش عارفه تقوم و ل اول مره تلعن عاجزها كانت بتحاول تعيش مع عاجزها بس دلوقتي حزينه اوي 



حور .. اه ياربي 



وقفلت عينها بحزن وفضلت علي الارض لحد ما تغلب عليها النوم و نامت بس نامت و دموعها كانت علي وشها و كانت حزينه اوي وده ظاهر علي ملامح وشها )



   ومر اليوم بشكل طبيعي ومن غير اي أحداث تانيه و تاني يوم )



 كان هو لسه نايم وكانت هيه صحيت و مكانتش قادره تقوم خالص )

 


و عماله تعيط في صمت و كانت دموعها زي المطر شلال علي وشها )  



          وتحت جه مهدي علشان يطمن علي بنته 



وقعد معاهم تحت .. اومال فين حور 



 عفاف . عروسه بقا هتنزل تعمل اي اهنه 



 مهدي ..يعني هيه زينه 



 عفاف. .اه طبعا زينه جوي 



 مهدي ..مش عارف قلبي مقبوض حاسس في حاجه عاد معاها )



 عفاف ..لا واصل اطلعي يا داليدا خبطي غلي العرسان



داليدا تخاف و تهز راسها بخوف زهره بصيت ل داليدا . طيب انا طالعه انا احسن داليدا تعبانه شويه 

 


  وقامت زهره طلعت تخبط عليهم كتير وكان هو نايم ومش حاسس بحاجه 



حور تكلم بدموع .. ادخل



  دخلت زهره وتبص علي السرير مكانتش لاقيه حور



زهره..حور



حور ..انا هنا يا زهره 



زهره تصدم لما لقيت حور واقعه بشكل ده جريت عليها وراحت قومت حور و تحط حور علي الكرسي 



زهره ..معلش يا حور هيجي اليوم اللي تمشي فيه من تاني يا حبيبتي



 حور ..أن شاء الله 



زهره ..ابوكي تحت يا حور 



حور ..اي بجد طب ساعديني ممكن 



 زهره تجيب ل حور لبس و تساعدها وراحت نزلت بيها 



حور بدموع..بابا 



 كلهم بصوا عليها و خافوا علشان لو عرف اللي حصل ها يقلب عليها وطيها)



    مهدي قرب منها ..مالك يا حبيبتي



حور ..ماليش وحشتني يا حبيبي 



حضنها و كان حاسس ان في حاجه وفي نفس الوقت عارف انها لو فيها حاجه مش بتقول و بتفضل السكوت 



مهدي ..في اي حد زعلك اهنه يا حور 



حور ..لا يا بوي انت بس وحشتني عارف اني مقدرش اكون بعيده عنك 



مهدي ..اومال فين جوزك 



  حور ..نايم يا بوي 



مهدي بص لها ..اه ماسي جيت اطمن عليكي لو في حاجه قوليلي يا حور و متخفيش ولو حد زعلك من هنا انتي عارفه مليح انا هعمل اي )



تهز دماغها . لا مرتاحه اوي هنا و كمان عرفت هنا زهره و داليدا و حبيتهم اوي 



 داليدا .. متقلقش يا عمي حور في عنينا 



 زهره ..و احنا علطول معاها )



 مهدي .. ربنا يحفظكم يا بنات 



ومشي مهدي وهيه خدت نفس طويل و كانت حزينه قربت عفاف منها . جدعه يا حور انك مقولتيش حاجه أيوة كده يابتي مينفعش أسرار بيت جوزك تطلع برا 



حور ..فهمه كلام ده زين يا خاله 



   

جواد .... احنا ها نرجع نمشي



عفاف .. وبعدين معاك يا جواد خلاص بقا ما انت من ساعه ما جيت انا متكلمتش مع الهانم خالص )



   جواد . لو سمحت يا ماما صدقيني مش هقبل بأي اهانه تاني ليها)



عفاف ..خلاص بقا قلبك ابيض 



 داليدا ..خلاص يا جواد نفضل هنا 



بص لها ..متاكده يا داليدا



 داليدا ..اه متاكده يا جواد خلاص )



 جواد..ماشي )



 عفاف تبص ل داليدا وبعدين طلعوا فوق 



جواد..ليه طلبتي نفضل هنا 


داليدا ..مش عايزه اكون سبب البعد بينك وبين اهلك يا جواد )



 جواد. .لا يا داليدا مافيش كلام ده 



 داليدا. خلاص انا خدت علي هنا وعلي اللي بيحصل 



مسك أيدها. مش هسيب حاجه تحصل فيكي ولا اسمح من ده تاني من بعد النهارده يا داليدا 



 داليدا بصيت له .. واثقه ميه في ميه من ده راح باس أيدها بكل حب )



وتبص له هيه بتوتر وراحت ضربته علي قلبه )



 ضحك عليها ..تؤ مينفعش كده 



بصيت له ..ليه بقا 



جواد. لانك بقيتي فيه 



تتوتر اوي وراحت سابته و نزلت علي تحت وهو ضحك .. متاكد قريب اوي هتكوني علطول معايا و تبطلي خوف )



وضحك وهيه كانت مبسوطه و حاسه بأحاسيس غريبه عليها لقيت اللي مسكتها من قفاها 



 داليدا ..وقعتي قلبي يا زهره 



زهره ضحكت ..خدي هنا رايحه فين قوليلي بقا مالك 



ضحكت..مالي 

 


زهره 

.شكلك واقعه في الحب يابت 



داليدا ..وه حب لا طبعا 


زهره ..علي مامي



ضحكت . بس يا بت 



 زهره .شكلك لما سافرتي معاه في حاجات كتير اتغيرت اوي عن الاول كمان



 داليدا..حاجات اي 



زهره .حساكي مختلفه عن كل مره من ساعه ما رجعتي حاسه انك بقيتي واقفه فيه زياده )



 داليدا ..اه فعلا 



 زهره .شوفتي حصل اي 



 داليدا ..مش عارفه بس هو محاولش يخليني اخاف منه بالعكس مضيقنيش حتي وده فرحني علشان حسيت بالأمان معاه و جوه حضنه معرفش اي ده بس حسيت بالأمان وده احساس عظيم اوي 



سمعت الكلام ده عفاف وفي سرها. طب ترجعي تخافي منه من تاني 



وضحكت ضحكه خبيثه اوي


  و نزلوا كل تحت وكان ظافر صحي مدروخ ودخل خد شاور علشان يفوق 



    ونزل لاقي حور معاهم تحت )



 ظافر بص لها ببرود و قرف كان خارج راح وقفه صوت عفاف . استني رايح فين 



. ظافر . ورايا شغل اي ممنوع ولا اي )



بصيت له . شغل النهارده مفروض صباحيتك )



بص لها ... مش لما يكون في عروسه علشان يكون في صباحيه بدل ما الواحد متجوز واحده عاجزه 



  داود نزل بقلم علي وش ظافر. .. مينفعش كده.



كانت حور موجوعه اوي من كلامه و تبص في الأرض بحزن )



  ظافر ..انت بتمد ايدك عليا 



داود..أه اولا اللي هيه فيه ده مش بأيدها و كانت حادثه سبب في كل ده )



     بص له وهو متعصب لانه مد أيده عليه 



داود.. تاخد مراتك وتطلع فوق و اكل هيكون عندكم فاهم



ظافر. .داود 



داود .اخلص والا 



جواد.. داود خلاص 



داود..استني انت يا جواد بقولك خد عروستك و طلع يا ظافر 



و

ظافر خد حور وطلع بيها فوق وكان متعصب ومش عايز يبص في وشها خالص و هيه كانت حزينه اوي )



و طلعوا اكل فوق ل ظافر و حور )



 و كانوا الباقي بياكلوا مع بعض تحت و كانوا عمالين يتكلموا مع بعض)



و خلصوا اكل و داود كان وراه شغل راح يشوف شغله )



 و زهره كانت بتعمل حاجات طلبتها منها عفاف 



 عفاف تدخل المطبخ و تطلب من الخدامه ..طلع العصير ده ل جواد)



و طلعت له العصير و يشرب العصير و عفاف تضحك ..ها نشوف هل تفضلي شايفه أنه الامان ليكي ولا لا يا بنت منصور )



    وضحكت وبعد شويه طلعت داليدا وكانت عفاف حطيت في العصير حبوب تخليه مش في وعيه خالص 



 دخلت داليدا لقيت جواد مش علي بعضه)



 داليدا. جواد مالك 



راح شدها عليه ..كل ده بعيده عني )



 داليدا .. جواد سبني في اي )



 جواد ..ينفع كده كل ده ز تكوني بعيده عني وانا بحبك اوي )



 بصيت له بصدمه .. وه قولت اي 



جواد..بحبك 



   داليدا..جواد انت مالك في اي )



وبعدت عنه راح حضنها ..تؤ بلاش تبعدي عني انتي لازم تكوني في حضني )



داليدا .

جواد ابعد عني بالله عليك 



و تنزل دموعها من الخوف بص لها وراح حضن وش داليدا ومسح دموع داليدا . لا بلاش تعيطي متخفيش 



   داليدا..ابعد عني طيب يا جواد)



 جواد بص لها وبعد عنها و بص لها ..ها تفضلي هربانه مني كده )



 بصيت له . بس انا مش بهرب )



  جواد . انا بحاول اعمل كل حاجه علشان انسيكي اللي حصل مني و بحاول افرحك مش عارف اعمل لك اي تاني بكره نفسي لما بشوفك خايفه مني بشكل ده بموت انا من الوجع )



داليدا تبص له .. بس ده غصب عني وانت عارف كده يا جواد 



جواد.. عارف و انا هفضل معاكي لحد ما ترجعي كويسه


و خدها في حضنه. .اطمني معايا انا مش هسيبك و مش هخلي حاجه تحصل فيكي )



 داليدا .انا بطمن معاك يا جواد 


جواد .ده المهم عندي علشان بزعل اوي لما بشوفك مش مطمنه معايا 



 كانت واقفه ورا الباب عفاف علشان تسمع 



و تتعصب.. ابني متهور وانا عارفه كده ازاي هو بقا كده معاها ازاي قولت ها يتجنن و يتهور عليها 



و كانت متعصبه لأنها اللي خططت له باز علطول وكانت متعصبه اوي و مضايقه )



 عفاف ..وبعدين معاكم وبعدين )



  داليدا ..جواد انت شارب حاجه 

مش قولت انك مش ها تشرب تاني 



بص لها ..لا مش شارب . شربت عصير 



 داليدا .. بس شكلك شارب انت مش غلي بعضك



 جواد..لا مش شارب حاجه 


كان دايخ راح قعد علي السرير ومسك أيدها .. خليكي جنبي 



تهز دماغها ..انا جنبك 



وراح خدها في حضنه وهيه كانت حاسه كذا شعور عكس بعض و مكانتش فهمه مالها ولا مال احساسها بشكل ده ) 



و هو كمان كان حاسس انها شبه سامعه صوت دقات قلبها )



            و مر يجي يومين عليهم و كان ظافر مش بيبص قي وش حور وفي رايحه و جايه عمال يهين فيها وكانت هيه حزينه اوي و صعبان عليها نفسها )



     و زهره كان كل ما حاول داود يقرب منها كانت تبعد عنه



وفي يوم كانوا مع بعض خارجين زهره عينها جت علي حاجه راح وقف علي العربيه وراح جاب لها ورجع ..خدي 



بصيت له داود..انا مستعد اجيب لك اي حاجه قولي لي نفسك في اي و تلاقيه عندك يا زهره... قبل ما تيجي عينك علي الحاجه صدقيني هتكون عندك 



بصيت له و استغربت أنه ازاي فهم هيه عايزه اي. . انت عرفت ازاي 



   داود..اللي بيحب بيفهم الشخص اللي بيحبه من عيونه يا زهره 



 زهره ..وانت حبتني اوي كده.



 داود.

و اكتر من كده اقولك و متضحكيش عليا 



بصيت له . علي اي ) 



 داود .. انا بحبك من وانتي في الاعدادي وكنت بشوفك كل يوم وانتي عماله تكبري قدام عنيا يا زهره و اقول لما تكبر دي هتكون عروستك و فضلت احلم و ادعي. انا بصلي علشان اجي اطلب يدك و اتجوزك يا زهره و اتحقق ده اه مش كل حلم اتحقق بس علي الاقل اتحققت حاجه و باقي مع الوقت اكيد هيحصل )


زهره ..وه معقول 



داود..أيوة يا زهره 



زهره بصيت له. . مكنتش اعرف كل ده 



داود..كنت مخبي حبي ليكي جوه قلبي



خدها وراحت تشوف ابوها و كانت مبسوطه لأنه اشتري لها حاجات كتير اوي 



وبعدين رجع القصر وكانت هيه مبسوطه اوي )



    وفي اوضه ظافر 



 ظافر... انتي عاجزه وانا يكرهك 



 حور . كفايه بقا يا بجحتك يا اخي ما انت السبب انا عاجزه بسببك و بسبب اللي عملته 


اقراء وتحميل رواية صغيره في يد الشيطان كامله من هنا 👇👇👇

  1. صغيره في يد الشيطان جميع الفصوال 

لقراء وتحميل الفصل التاسع عشر من الرواية اضغط هنا 👇👇👇👇👇


   وبكده خلص الجزء ده 


   بقلمي اية امير

تعليقات