أخر الاخبار

روايه عشريني متخصص ارامل الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

 

روايه عشريني متخصص ارامل الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 

روايه عشريني متخصص ارامل الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول


عشريني متخصص ارامل الحلقه الثانيه 

بقلم هويدا زغلول

روايه عشريني متخصص ارامل الفصل الثاني 

رواية عشريني متخصص ارامل بقلم هويدا زغلول 

عشريني متخصص ارامل 

عشريني متخصص ارامل
الحلقه الثانيه
بقلم هويدا زغلول
وبدأ سيد يحكي اللي حصل زمان د

               فلاش باك 
حسين جوز شويكار  وسيد كانو شغالين مع بعض ودخل حسين مكتبه وقال 

حسين _ بقولك اي أنا راي نلغي موضوع الهد 
ده المصنع مش وحش اوي يعني نحاول 
نشوف الحاجات بس اللي عايزه تتعمل ونعملها

سيد _ يا ابني احنا كده كده ربنا كرمنا بفلوس ما نعمل حاجه كويسه بقى عايزين المصنع بتاعنا يكون مصنع كويس 

حسين _ خلي الفلوس نوفرها ان احنا نجيب مكن احدث بدل ما نهد ونبي تاني 

سيد _ اللي تشوفه يا حسين نعمله ما فيش مشكله انت رايح فين دلوقتي 

حسين _ ما فيش هروح البيت شويه وبالليل هبقى اجيلك باذن الله

سيد _خلاص ماشي تمام بس ابقى تعال علشان عايز نراجع الحسابات سوا انا وانت ، وبعدها 
خرج حسين  وقابل محروس المقاول 

محروس _ كويس اني لقيتك هنا كنت عايزك تروح المصنع علشان خاطر تشوف الحاجات اللي عايزه تتعمل فيه

حسين _ طيب ايه رايك ما نخليها
 بكره احسن

محروس _ ما فيش وقت للكلام ده خلينا نخلص
روح وانا جايلك علي هناك 

حسين _ خلاص مش بس ما تتاخرش علشان عايزه اروح لاني حاسس اني تعبان شويه
وبعدها مشي ودخل محروس عند سيد 

محروس _ انا جبت الناس علشان خاطر نشوف هنعمل ايه في موضوع الهد 

سيد _ بقولك ايه احنا هنعمل بس شويه حاجات في المصنع الموضوع مش مستاهل

محروس _ اللي بيبدا كبير بيفضل طول عمره كبير المصنع شكله قديم لازم نعمله يلا 
بينا الناس برا ، وفعلا راحوا وكان حسين جوا 
وسيد ميعرفش وراح فيها 

                    #رجوع 

سيد _ والله ما كنت اعرف ان جوزك جوه انا فعلا غيرت كلامي بس مكانش عندس  علم ان جوزك جوه

شويكار _ امال ليه ضحكت عليا وقولت 
ان هو قال للناس يرحوا انا مش هسيب حق 
جوزي مهما أن حصل وبعدها مشيوا وانا قربت 
من بابا وقولت 

ملك _ بابا انت ملك مكانش ليك يد ف
 الموضوع ده هو انت 
ليه مقلتش عليه من زمان

الاب _انا كنت دايما على ما بيني وما بين حسين ولو كنت قولت ان انا كنت موجود في وقت 
الهد عمتك كانت هتفتكر أن ليا يد 

ملك _ وعمتي عرفت منين الكلام ده دلوقتي واشمعنى بعد السنين دي كلها جايه تكلمك في الحوار ده

الاب _مش مرتاح للي اسمه ادهم ده وحاسس ان هو ورا الموضوع ده بس هو عرف الكلام ده منين

ملك _ مش عارفه يابابا بس انت لازم تحاول 
تعرف حاجه عنه 

وفي بين شويكار دخلت هي وادهم 

ادهم _ انا مش عايزك تزعلني نفسك يا حبيبتي على اللي حصل واوعدك ان مش هسيب اخوكي 

شويكار _ كل اللي انا عايزه اعرفه بس هو انت عرفت منين الحوار ده 

ادهم _ انا اسمي ادهم محروس القاضي 
ابن محروس اللي كان مقاول العماره

شوريكار _ ايه ده انا مش فاهمه حاجه يعني انت ابوك كان متفق مع سيد علشان يعملوا كده في جوزي 

ادهم _ اسمعني يا حبيبتي احنا لازم ناخد 
حق جوزك دلوقتي والله انا ما كنت راضي 
علي اللي عمله لما حكالي عليه وقولت 
لازم اخد جوزك من سيد وكنت عايز 
اتجوز بنته بس بعدها فكرت وقولت لا اتجوزك 
واقف جمبك احسن 

شويكار _ ادهم اوعى تسيبني انا بجد ما اعرفش اعيش من غيرك 

ادهم _ ولا انا يا حبيبتي واوعدك اني هجيبلك حقك ثالث وامتلت من اخوكي اخوكي طلع واخد منك فلوس كثيره جدا وانتي متعرفيش 

وانا كنت نازله شغلي وبعدها شوفت ادهم 
واقف عند العماره

ملك _ انت واقف كده عايز اي واي اللي جابك 
هنا 

ادهم _ جاي احظرك عمتك جالها تلفون 
ومن بعدها جت عندكم ودلوقتي كل شويه 
اسمعها بتقول أنا مش هسيب حق جوزي 

ملك _.  والله وانت جاي تحظرني ليه 
معقول جاي تقولي علي اتفاق مراتك 

ادهم _ متقوليش مراتك انا مش بحب 
اسمع الكلمه دي بكره تعرفي انا اتجوزتها 
ليه 

ملك _ من يوم ما شوفتك وانا بقول 
ان مش مرتاحه ليك وحاسه ان وراك 
حاجه 

ادهم _ بكره تتأكدي أن عايز مصلحتك 
وبعدها مشي ، وانا روحت شغلي وشويه ولقيت 
ماما بتكلمني 

الام _ الحقني يا ملك ابوكي يا بنتي في المستشفي عمل حادثه ومش عارفه اتصرف 

ملك _ اي طيب انا جايه حلا وبعدها 
روحت المستشفي والدكتور قال 

الدكتور _ للاسف ملحقناش نعمل ليه حاجه 
البقاء لله

ملك _ لا بابا لايمكن يكون حصل كده 
وبعدها دفنا بابا وروحت عالبيت ولقيت 
عمتي جايه وماما قامت وقفت وقالت ليها 

الام _ مش قابله عزاكي امشي اطلعي 
برا مش عايزه اشوف وشك تاني 

شويكار _ ومين قالك أن جايه اعزي انا جايه 
اشوفك وانتي قلبك وجعك زي ما انا كنت 
زيك زمان

الام _ انتي اي قلبك ده حجر اللي راح ده اخوكي 
ازاي عامله كده 

شويكار _ القصاص كان لازم ياخد جزائه 
وبعدها مشيت وعدا كام شهر والبيت 
كان وحش اوي من غير بابا وفي 
يوم كنت في الشغل والباب خبط وفتحت ماما 
وكان ادهم

الام _ انت اي اللي جابك هنا عايز مننا اي 

ادهم _ جاي لمصلحتك والله انا صعبان عليا 
اللي حصل في عم سيد وعارف مين اللي عمل 
كده 

الام _ اقصدك اي السواق اللي عمل فيه 
كده قال إنه كان غصب عنه 

ادهم _ كان لازم يقول كده امال هيقول 
انه واخد ملبغ محترم علشان يعمل كده 

الام _ ادخل مش هينفع نكمل كلامنا برا 
وبعدها دخل وماما قالت شويكار صح 
هي اللي عملت كده 

ادهم _ للاسف ايوه وانا حاولت اقابل 
ملك واقولها علي اللي بيحصل بس هي 
مش سمعت كلامي 

الام _ ياريتها كانت سمعت كلامك قبل 
ما يحصل كده 

ادهم _ انا اقدر اقف جمبك بس لازم 
نتجوز الاول انا وانتي وانا والله هجيب ليكي 
حقك من اللي اسمها شويكار دي 

الام _ انت بتقول اي لايمكن اعمل كده 

ادهم _ انا عندي كلام كتير بس مش 
هقولك حاجه الا لما توافقي أننا نتجوز 

الام _ موافقه بس مش عايزك تطلق 
شويكار عايزك تعمل 


لقراء رواية عشريني متخصص ارامل  من هنا

لقراءه وتحميل رواية عشريني متخصص ارامل كامله هنا 👇👇


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا 

تعليقات