أخر الاخبار

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الخامس بقلم اية امير

 رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الخامس بقلم اية امير

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الخامس بقلم اية امير


رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الخامس 

رواية صغيره في يد الشيطان بقلم اية امير

رواية صغيره في يد الشيطان 

الحلقه (٥) 

         بقلمي اية امير 



 كانت خايفه و ماسكه في نفسها واقفه بعيد داخل و هو عمال يطوح ومش حاسس بحاجه 



   بص لها وراح قرب منها كانت مرعوبه و عماله ترجع لورا و هيه خايفه اوي منه راح شدها 



تعيط..انت عايز اي سبني 



بص لها .. مالك يا عروسه ما انتي حتي عروستي يعني 



تفضل تعيط .. سيبني ارجوك ابعد عني أنت عايز اي )



بص لها ومشي ايده علي وشها.... مالك بس اهدي كده 



راح باسها راحت ضربته بقلم قوي اوي علي وشه و فضلت تعيط و تصرخ قعدت علي الأرض و هيه حاطه أيدها علي وشها و عماله تصرخ و تعيط )


   أنصدم من القلم وفضل واقف متنح شويه و فاق علي صوت صريخها العالي و خوفها و نزل ل مستواها بسرعه



  مسك أيدها ..اهدي في اي خلاص متخفيش 



تهز في دماغها و تشد أيدها منه ..انت تخوف انا بخاف منك اوي و كل يوم بيزيد خوفي منك اوي )



جواد..انا مكنتش في وعي اهدي طيب  



بصيت له و هيه جسمها عمال يترعش من الخوف و عماله تعيط و دموعها زي المطر علي وشها 



بص لها بحزن علي حالتها و حاله انهيارها وخوفها بشكل ده و أنه سبب لها عقده و خوف كبير بشكل ده 



  جواد.. اهدي و قومي تعالي معايا



بخوف و هيه عماله تترعش جامد ..علي فين 



جواد .. تحبي تأكلي ايس كريم )



بفرحه ..بجد اه بحبه اوي 



جواد..ولو قولت لك ياستي يلا بينا نروح ناكل ايس كريم و اجيب اللي انتي عايزاه 



تبص له ..بجد 



 هز دماغه تفرح اوي ..ماشي 



 جواد..طب يلا قومي 



قامت وهو كمان بس كان هو دايخ بصيت له ..انت دايخ اوي )



 جواد..مش مهم هفوق دلوقتي 



 داليدا ..طب خليك هنا انزل اعمل لك قهوه و و اطلع 



هز دماغه .. ماشي 



  و نزلت هيه دخلت المطبخ و تعمل له قهوه و كانت سرحانه فا القهوه تفور تفوق.. أي   ده 



  لقيت عفاف وراها ..انتي فاشله 



تتخض من صوتها و تبص لها...انا مكنش قصدي والله 



تقوم تنزل بقلم علي وشها و تضربها بقوه تعيط.. حرام عليكي انتي بتعملي كده ليه 



عفاف ..لازم تتربي وانا بعمل اللي امك معرفتش تعمله و اربيكي من جديد



   تعيط بحرقه .. متقوليش علي ماما كده  لأنها ماتت و هيه بتولدني )



 بصيت لها ..علشان كده محدش رباكي 



وراحت مسكتها من شعرها بقوه .. اه سيبي شعري حرام عليكي )



   نزل في الوقت ده جواد و 

 دخل مطبخ لأن بقالها كتير و أنصدم راح قرب بسرعه ..ماما ماسكه داليدا كده ليه 



عفاف ..عديمه ربايه وانا بربي الحقيره دي 



راح شد داليدا من أمه اللي تصدم وبص لها .. متخفيش 



  جواد..اي يا ماما هو كل حاجه ضرب 



 بصيت له ..في اي يا ولدي هيه لحست عقلك ولا اي )



جواد ..خلصتي يا داليدا 



داليدا تخاف تقوله أن القهوه فارت . انا هعمل لك واحده بسرعه 



 جواد بص غلي بوتاجاز و شاف أن القهوه فارت منها و لسه هتعمل واحده.  طب يا ماما خلاص واحد و مراته واقفين و عرسان في شهر العسل بقا تقدري تطلعي انتي 



بصيت له و هيه متعصبه وراحت خرجت عفاف جسم داليدا يترعش ..هعمل لك واحده بسرعه 



 جواد..ماشي 



ز بدأت تعمل له القهوه و عملت القهوه و تدي جواد القهوه و أيدها عماله تترعش اوي و خايفه .. اتفضل



خد منها و بدأ يشرب و عجبه طعم القهوه ..تعرفي القهوه حلوة اوي 



بصيت له. .بجد 



 هز دماغه .

بجد حلوة اوي اوي كمان تسلم ايدك 



و مسك أيدها و باس أيدها في الوقت ده كان داخل مطبخ ظافر علشان ياخد مياه لما شافهم كده أنصدم وقف مكانه 



 جواد .شكرا علي القهوه الحلوة دي مهو اكيد الحلو مش بيعمل خير الحلو )



بصيت له وضحكت و تبص في الأرض ضحك عليها كل ده كان تحت نظر ظافر اللي نزلت دموعه. جه يخرج راح خبط في كوبايه وقعت تتخض جامد داليدا و جريت علي جواد مسكت فيه 



       جواد أنصدم لما لاقاها جريت عليه و مسكت فيه أما خافت )



ظافر يتصدم و يبص ل داليدا وهو حزين ..انا انا اسف 



جواد بص ل ظافر اللي طلع يجري من اوضه بسرعه. و هيه بعدت عن جواد بسرعه شرب القهوه. .يلا بينا 



 و خدها و خرجوا ركبوا العربيه و كان واقف ظافر في ڤرند ز شافهم وهما خارجين وكان حزين اوي ) 


   وراح جاب لها ايس كريم ورجع العربيه .. اتفضلي 



خدت منه ز هيه مبسوطه .

و كمان بطعم اللي بحبه شكرا اوي )



و بدأت تاكل الايس كريم و هيه مبسوطه و كان عمال يبص لها و يبص علي براءه داليدا و أنها طيبه اوي بشكل ده 



وفي سره ..ازاي عملت كده انا دمرت حياتك فعلا انا مش عارف ازاي بس مصدوم انتي طفله ومش فهمه حاجه خالص و بريئه اوي بقيتي تخافي اوي لما حد يحط أيده عليكي أو يقرب منك سببت لك خوف كبير اوي انا مش عارف اقولك اي 



وخد نفس طويل بحزن بصيت له و شافت الحزن علي وشه 

و كلوا الايس كريم خلاص و كانوا مبسوطين 



 نزلت من العربيه وقفت وخدت نفس طويل اوي من الهوا راح نزل وقف جنبها ..الجو حلو 



تهز دماغها ..اه اوي اوي 



 و فضلوا برا شويه وبعدين رجعوا علي القصر و طلعوا فوق و ناموا كل واحد في مكان 



    و مر اليوم عادي بشكل طبيعي ومن غير اي أحداث جديده و تاني يوم )



       كانت صحيت دخلت وخدت شاور و خرجت و كان شعرها مبلول و عماله تنشف فيه يجي مياه غلي وشه فتح عينه وقام و بص لها و هيه عماله تنشف في شعرها و تهز في دماغها راح قام و قرب منها و مسك خصلات شعرها مبلوله و خد نفس طويل اوي من ريحه شعرها 



 تتخض لما لقيته واقف وراها تبعد بسرعه وتبص له ..هو في حاجه 



يتوتر . لا مافيش حاجه 



وراحت جت تمشي كان في مياه علي الارض تزحلق و وراح هو مسكها بسرعه و بص في عينها .. انتي كويسه 



تهز دماغها و هيه متوتره.  انا كويسه 



و تبعد عنه بسرعه و تسرح شعرها وهو دخل خد شاور و نزلوا علي تحت علشان يفطروا 



عفاف ..وانتي فاكره انك ممكن تقعدي تفطري معانا ولا اي و هو من امتا الخدامين يقعدوا مع الاسياد خشي كولي في المطبخ لا تأكلي اي خلصي اللي وراكي الاول يا شاطره الخدامه اجازه اسبوع وفي اسبوع ده انتي عليكي عمايل كل حاجه و الاكل عليكي و ترويق عليكي كمان فهمه و مش عايزه حاجه تكون ناقصه أو حتي مش نضيفه والا عقابك هيكون عصير )



  تبص لها.  و تهز دماغها و دخلت علي المطبخ جواد بص ل امه 



 بصيت له ورفعت له حاجبها .. خير يا ولدي بتبقلح في امك.اكده ليه 



 جواد يتعصب و يفضل يلعب في الطبق اللي قدامه 



انصاري 

.في حاجه يا ولدي 



جواد . المهزله هنا مش عجباني يا بوي )



داود بص ل اخوه واستغرب ..يا راجل ده انت مهزله كلها 


جواد .. اسلوب العنف ده اتعلمته علي ايديكم برا مافيش عنف ومافيش كل القرف  ده )



        وفي مطبخ كانت عماله تعمل كل حاجه 



داليدا .. يارب ارحمني من العذاب ده انا شكل حياتي هنا هتكون عذاب في عذاب 



و نزلت دموعها و كانت عماله تخلص تظبيط المطبخ و طلعت فوق علشان تنضف و كانت عماله تنضف و ظافر وهو ماشي يخبط فيها وكان شكله تعبان اوي 



بصيت له ..وه شكلك تعبان 



بص لها و خد نفس طويل اوي ..انتي سبب تعبي يا داليدا



داليدا تبص له  .انا يا ظافر 



ظافر مسك أيدها بعنف ..أيوة انتي يا داليدا كان زمانك مراتي انا و في حضني انا وانا وبس اللي ليا الحق فيكي يا داليدا و بتاعتي انا



و لمس وشها . و يكون لي الحق فيكي في كل حاجه يا داليدا لكن انتي رحتي له هو 



تخاف منه ..شيل ايدك من عليا 



بص لها ..بقيتي تحبي لمسات أيده دلوقتي بقيتي مش خايفه منه و خايفه مني انا دلوك بقيت انا العو وهو الطيب 



بصيت له بخوف . ابعد عني ارجوك 


 مكانتش عارفه تكلم من كتر ما هيه عماله تترعش )



  بص لها ...بقيتي قرفانه من مسكه ايدي دلوقتي 



تعيط .. ارجوك سبني ابعد عني أنت عايز مني اي 



يحاصر داليدا في الحيطه وبص في عينها ... عايز اي عايز حقي اللي اتحرمت منه 



تبص له ..حق اي حق اي ده عاد 



كان عمال يبص لها و يمشي أيده علي وشها تصرخ كان قاعد جواد علي سفره سمع صوت صريخ داليدا بص ملاقش ظافر علي السفره معاهم 



 راح طلع يجري زي المجنون  و ماشي ورا صوت صريخ داليدا وصل ولاقه كان بيحاول يقرب منها راح شده من عليها وراح ضربه.  انت شكلك بقيت تنسي أنها بقيت مراتي ولا اي يل ظافر )



 ظافر بص له .  انت اللي شكلك نسيت أنها كانت ليا انا و انت علشان حقير خدتها مني بحقارتك 



وراح ضربه ظافر جواد .. انت حصل ل عقلك اي يا ظافر 



وراح ضربه داليدا قعدت علي الارض وفضلت تعيط بحرقه و خوف )



 طلعوا الكل يجري علي فوق علي صوت عياط و ضرب 



  داود .. وه ابعدوا عن بعض 



و داود سلك بينهم بالعافيه و كانوا متعصبين 



انصاري ..عشت و شوفت عيالي بيمدوا يدهم علي بعض 



عفاف ..كل ده علشان حتت البنت دي عاد 


جواد..بيلمس مراتي



عفاف .

و اي يعني كده كده انت هطلق البنت دي قريب انا ابني ميخدش دي )



 جواد .. اي اللي اي يعني يا ماما انتي بتقولي اي انت مستوعبه بتقولي اي داليدا و دلوقتي هيه مراتي ازاي يتوقاح مع مراتي 



عفاف ..عادي ما انت عملت اللي عملته معاها و هيه حبيبته 



 بص لها. .مكنتش اعرف و قولت لكم ده ليه مش قادرين تصدقوا كلامي )



عفاف ..خلاص خلصنا مش عايزه اللي حصل ده يحصل تاني واصل مفهوم 



بص لها وهو متعصب اوي من أفعال أمه 



داود..والله العظيم يا ظافر انت و جواد لو لقيتكم مديتوا ايديكم علي بعض تاني مش هسكت لكم 



 ظافر و جواد بصوا ل داود  



داود .و غير دي مرت اخوك و خلاص يا ظافر مينفعش اللي انت عايزه ده )



 ظافر بص له وراح دخل علي أوضته وقفل الباب بقوه 

عفاف تبص علي داليدا اللي قاعده علي الارض و عماله تعيط.



عفاف .. وانتي يا بوز الغراب قومي خلصي اللي قولت لك عليه 



جواد..سيبي داليدا دلوقتي و شويه و تعمل اللي انتي عايزاه



و قوم داليدا و خدها و دخلوا اوضه و قعد جنبها و كان عمال يبص لها ) 



   داليدا ..هو ليه بيحصل كل ده عاد فيا هو مافيش غيري يحصل فيه كل ده انا تعبت جوي جوي و مبقتش قادره استحمل حاجه واصل والله العظيم تعبت تعبت 



بص لها و خد نفس طويل اوي بحزن 



 داليدا تعيط ..مش فهمه عملت اي يكون ده جزائي في الاخر انا عملت اي لكل ده 



 و راح شدها جوه حضنه وفضل يطبطب عليها علشان تهدي و هيه كانت عماله تعيط بحرقه كبيرة اكتر و كان حزين اوي علي عياطها بشكل ده  و فضل يهدي فيها ة كانت هيه منهارة و عماله تضرب علي ضهره .انا مبقتش عايزه حياتي انا عايزه ارتاح والله العظيم انا تعبت تعبت اوي اوي )


  عمال يمشي أيده علي شعرها و يهدي فيها ..خلاص اهدي طيب 



تستوعب أنها جوه حضنه راحت زقت جواد بقوه وراحت قامت بسرعه..انا ورايا حاجات لازم أعملها



وراحت نزلت و بدأت تعمل اللي وراها وهو كان رايح جاي في اوضه و عمال يفكر و حزين اوي



  و خد نفس طويل اوي بحزن و كان سرحان و في عالم تاني ومش عارف اخرت كل ده اي )



     و هيه عماله تعمل كل حاجه و كانت تعبانه ومش قادره تعمل )



   عفاف كانت عماله تاكل لب و فواكه راحت رميت لها قشر لب و. الفواكه علي الارض 



عفاف ..انتي يلي ما تسمي 




قريت منها ..نعم 



عفاف . نضفي ده 



تصدم الأرض كانت كلها وسخه و هيه لسه عامله هنا و كانت مصدومه ..انا لسه عامله هنا 



عفاف ..ها تمنعيني اكل و اشرب ولا اي اعملي وانتي ساكته فهمه )



 تبص لها و هيه مصدومه و بدأت تنضف هنا و هيه حزينه و عفاف تحط رجل علي رجل و تبص لها..علشان تعرفي مقامك كويس و تفضلي فاكره ده كويس اوعي تفتكري انك ممكن في يوم تكوني ست القصر هنا انا هنا كل حاجه )



بصيت لها ..قصر اي و ست قصر اي يمكن كنت عايشه في دار غلي قد الحال بس كان فيه راحه بال و كنا انا و ابويا مبسوطين فيه رغم كبر قصرك ده بس كله هموم و نكد و دمه تقيل اوي و كله عمال يقطع في بعضه و عيالك شايلين من بعض و سفره اكلك بياكلوا عليها من غير نفس علشان مافيش ولا موده ولا حب هنا افرحي بي القصر و كل ده حقك بس انتي خسرانه حاجات كتير اوي مش تتعوض الفلوس بتروح و تيجي بس عيالك لو حد منهم راح مش هيجي مكانه حد و الحب لو راح صعب يرجع 



 و تنضف هنا و تمشي من قدامها كانت مصدومه من كلامها و أنها قدرت تقف في وشها و كمان ترد عليها كلمه بكلمه تتعصب اوي 



    و دخلت بدأت تعمل الاكل و كانت تعبت لأن القصر كبير اوي و هيه مبقتش بتاكل و كانت ضعيفه اوي )



   و كانت مش قادره تقف و عماله تنام و هيه واقفه 



 داليدا ..لا اصحي كده لازم تخلصي اللي وراكي يا حزينه 



و تعمل الاكل و تخرج من المطبخ علشان تاخد شاور طلعت فوق ة دخلت خدت شاور و خرجت جهزت نفسها


     عفاف تدخل المطبخ ز تمسك علبه الملح و تحط كتير اوي غلي الاكل 



 عفاف . يا انا يا انتي يا بنت البواب )



و خرجت بسرعه من المطبخ و داليدا تبدأ تغرف الاكل و تحط الاكل علي سفره و قعدوا الكل علي سفره ماعدا ظافر +



   داود..

لا ريحه الاكل حلوه جوي جوي اومال طعمه كيف عاد 



تضحك ..الف هنا يا أبيه داود 


 انصاري ..لا ريحه الوكل حلوة اوي 

 


عفاف تبص ل انصاري 

.وه في اي عاد يا انصاري انت و داود مش تدوق و تحكم الاول )



 جواد .. انا متشوق اوي عن نفسي تعالي اقعدي جنبي يلا وكولي .


تبص ل جواد راح مسك أيدها و خليها تقعد قعدت و بدأوا ياكلوا و كانت عماله عفاف تبص لهم و مستنيه رده فعلهم 

 

   و لقيت أنهم مستمتعين اوي بطعم الاكل تصدم ..هو حلو 



داود .جوي جوي ياما 



  انصاري ..لا تسلم يدك 



جواد بص لها وضحك...تسلم ايدك الاكل حلو اوي حقيقي )



تستغرب عفاف و تبدأ تاكل و تصدم .. انا حطيت كميه ملح كبيره اوي 



جواد بص ل امه 



   و تعالوا نروح فلاش باك 



 داليدا في اكل من امبارح بردوا انا اطلعه و اسخنه هو كمان عقبال ما اكل اللي عملته يستوي 



 وراحت خدت اكل و حطيته. .اطلع بقا اخد شاور و انزل )



 دخلت عفاف و حطيت ملح علي الاكل اللي طلعته. بتاع امبارح 



في الوقت ده كان داخل جواد و شاف أمه خرجت عفاف 



راح هو قرب من اكل و خد اكل ده شاله و بص غلي اكل اللي هيه عملته داق ملاقش فيه حاجه ة مظبوط ..طيب كويس ربنا مضيعش تعب البنت )



         عوده من الفلاش باك 



 و عفاف كانت مصدومه ازاي ده حصل و كانوا داود و انصاري عمالين ياكلوا وكان عاجبهم الاكل اوي



جواد بص لها و كان عاجبه هو كمان نفس داليدا و خلصوا اكل و تشيل مكانهم و تبدأ تغسل المواعين اللي طلعت و مكانتش قادره تقف 



 خلصت و خرجت و طلعت رميت نفسها علي السرير ..اه يا عضمي ياني ياما



ضحك عليها من كل قلبه ...معلش تعبتي انتي 



بصيت له. .جوي جوي 



جواد..بس تعرفي الاكل كان حلو اوي 



وراح قعد جنبها تتعدل هيه بسرعه ..شكرا 



بص لها ..رايحه فين 



داليدا ..هروح اقعد في جنينه شويه)



 بص لها وخد نفس طويل اوي .. ارتاحي اتا هنزل انا



بصيت له.  لا مافيش داعي انا نازله اقعد تحت شويه 



جواد .اسمعي الكلام ز خليكي



 فضلت تبص له وهيه مش عارفه تقوله اي خدت نفس طويل اوي و قعدت .. خلاص خليك مافيش حاجه 



و قعدت و كانت عماله تفرك في أيدها و هيه متوتره ز عماله تبص في الأرض



 عمال يبص لها و هيه باصه في الأرض و مكسوفه و متوتره اوي )


  


 جواد..مالك 



بصيت له ..لا ماليش انا كويسه 



جواد..انتي تعبتي و محتاجه تنامي نامي لك شويه



تبص له و تهز دماغها و تنام فعلا و لأنها كانت تعبانه اوي و غرقت في النوم فضل يبص عليها و علي ملامح وشها و هيه نايمه لحد ما يتغلب عليه النوم و نام )



     و مر اليوم بشكل طبيعي ومن غير اي أحداث تانيه و تاني يوم )



    داليدا صحيت و نزلت بدري تخلص اللي وراها وفضلت تعمل كل حاجه علشان عفاف مش تكلم معاها 



و دخلت تسخن الاكل في ميكرويف و قعدت علي كرسي و لقيت نفسها غفلت من غير ما تحس 



 صحيت عفاف و نزلت و تشم ريحه شياط تنزل تلاقي أنها نايمه و ميكرويف عمال يعمل صوت 



ضحكت وراحت قفلت عليها باب المطبخ .. اتخنقي و موتي بقا 



و كل بدأ يصحي و نزلوا تحت و هيه كانت في مطبخ ميكرويف بدأ يولع و مسك في كل حاجه 



     جواد..اي ريحه دي 

اقراء وتحميل رواية صغيره في يد الشيطان كامله من هنا 👇👇👇

  1. صغيره في يد الشيطان جميع الفصوال 

لقراء وتحميل الفصل السادس من الرواية اضغط هنا 👇👇👇👇👇


   وبكده خلص الجزء ده 


          بقلمي اية امير 

تعليقات