أخر الاخبار

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الثاني بقلم آيه امير

 رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الثاني بقلم آيه امير 

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الثاني بقلم آيه امير


روايه صغيرة في يد الشيطان الفصل الثاني بقلم ايه امير

رواية صغيره في يد الشيطان بقلم آيه امير 

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الثاني

صغيره في يد الشيطان الحلقه الثانيه.

           بقلمي اية امير



داليدا لقيت اللي جه من وراها و خدرها و حطها في العربيه و ساق وراح بيها علي مكان 



 نائل ..جبت لك البنت اهي و ماليش دعوه بحاجه تاني ماشي 



ضحك ..مش بقولك صاحب صاحبه تسلم يا مان امشي انت و سيب داليدا هنا



حط داليدا علي الكنبه و راح بص لها جواد وضحك ..بقا انتي تعملي فيا كده وانتي حتت عيله لا راحت ولا جت عيله اه بس صاروخ بصراحه



وراح مسك خصلات شعرها ..اي جمال ده معقول انتي طفله لا لا استحاله انتي انثي جميله اوي 



وراح شال داليدا علي أيده و طلع بيها اوضه نوم و نزل داليدا علي السرير و كان ده بيت العيله القديمه و فضل يبص لها وراح قلع التيشرت .. اللي مش يجي ذوق يجي عافيه



 و ظهر عليه الشر وراح قطع هدومها و انقض عليها زي الوحش )



      نروح عند منصور 



منصور . اي ده داليدا اتاخرت جوي كده ليه بقالها خمس ساعات برا



و خرج يدور عليها و هو ماشي يخبط في ظافر 



ظافر ..في حاجه يا عمي ولا اي +



بص له ..داليدا مختفيه يا ولدي مشوفتش داليدا 



بص له بخوف ..اي راحت فين يعني 



بص له..مش خابر يا ولدي مش خابر




 ظافر ..ارجع انت الدار و انا هجيب لك داليدا متقلقش واصل +



بص له ..ماشي يا ولدي 



و رجع هو الدار و كان ظافر قالب علي داليدا المكان كله ز مكنش لاقي داليدا في اي مكان كان مستغرب .. وه راحت فين دي )




         و نرجع عند جواد 



 اللي كان عمال يبص لها و هيه فاقده الوعي لسه و للحظات وجعه قلبه غلي اللي عمله فيها لما بص في براءه وشها



جواد حط أيده علي وشها 

.اول مره اشوف في واحده براءه كده



داليدا تفتح عينها و تصدم اول ما توضح الرؤيه قدامها هو جنبها عريان و السرير كله مليان دم 



 تصدم ..وه هو حصل اي 



بص لها ..قولت لك تعالي ذوق وانتي رفضتي 



تبص علي نفسها و تلاقي نفسها عريانه تصدم ..انت عملت فيا اي )



بص لها .خدت اللي انا عايزه جواد محدش يقوله لا 



 بصيت له و تعيط ..يا حقير ازاي تعمل أكده ازاي 



بص لها ..عملت اللي انا عايزه



فضلت تعيط و تصرخ بقوه و كانت منهارة بمعني الكلمه و كان هو عمال يبص لها ..خلاص اهدي الاحسن يكون سر بينا و اديكي فلوس اللي انتي عايزاها 



 كانت مصدومه و عماله تعيط و تصرخ و كانت في حاله من الصدمه و كانت عماله تنزف جامد يتصدم اوي ..اي ده انتي بتنزفي كده ليه 



تخاف اوي من الشكل الدم اللي مغرق كل حته و مكانتش فهمه حاجه اللي عليها صريخ و عياط



يمسك تلفونه يرن علي نائل و مردش عليه.. اعمل اي فيها دي )



ومسك تلفونه ورن علي ظافر. ..الو يا ظافر 



ظافر ..ف

اي يا بني مالك صوتك مخضوض كده ليه



بخوف ..تعالا علي بيت العيله القديم يا ظافر و هات معاك دكتوره نسائيه 


ظافر ..في اي 



بغضب ..اخلص بقولك يا ظافر 



ظافر ..طيب طيب اقفل انا جاي 



   وراح ظافر جاب دكتوراه نسائيه و راح علي بيت العيله القديم و خبط وراح فتح الباب و كان لسه عريان الصدر بص له .هو في اي 


جواد..خلي الدكتور تدخل لها اول 



و قال الدكتور تطلع علي انهي اوضه و طلعت الدكتوره و ظافر عمال يبص علي اخوه باستغراب 



 ظافر ..حصل اي و مين جوه و طلبت دكتوره ليه 



بص له ..مش عارف حصل لها أي عماله تنزف )



      وجوه عند داليدا 



 الدكتوره .. متخفيش سبيني اكشف عليكي 



بصيت لها و تهز دماغها . متخفيش يا حبيبتي بس اهدي 



و بدأت تكشف عليها و كانت داليدا عماله تعيط و منهارة و خايفه اوي )



 الدكتور تصدم ..اي اللي حصل ده اعتداء 



بصيت لها و زاد صوت عياط داليدا



الدكتوره ..مين الحقير اللي عمل فيكي كده 



 دخل جواد.

خلصتي شغلك امشي



بصيت له . انا لازم اعمل محاضر ده اعتداء علي قاصر دي طفله صغيره 



بغضب ..شكلك عايزه يكون اخر يوم في عمرك 



طلع فلوس و رمي فلوس في وش الدكتورة ..دول قادرين يكتموا بوقك مش كده 



تبص علي الفلوس و خدت الفلوس ز خرجت 



  و جواد بص ل داليدا اللي ضامه نفسها و عماله تعيط من الخوف )



  بص .

لها .. اياكي ثم اياكي حد يعرف بلي حصل انتي فهمه 



داليدا ..انت معندكش قلب ولا رحمه منك لله منك لله 



كان واقف برا وسمع صوت داليدا بصدمه ..داليدا 



 وراح دخل أنصدم لما شاف داليدا بمنظر ده و الدم مغرق داليدا كان مصدوم .. اي ده


بصدمه ...مش مصدق اللي انا شايفو

مع اخويا وكمان ف بيت العيله يا حقيره ...وانت سبت كل البنات واحلوت ف عينك اللي هتكون مرات اخوك 


بصيت له و هيه عماله تعيط.. متظلمنيش حرام عليك انا معملتش حاجه



بغضب . انتي تخرسي خالص ليكي عين اصلا تكلمي بعد اللي عملتيه مع اخويا وانت دون عن كل البنات تعمل كده في البنت اللي بحبها يا حقير 



ومسكه من رقبته. . انا معرفش أن دي البنت اللي بتحبها 



ينزل بقلم علي وشه ..انتو ليكم عين تكلموا مقرفين 



بصيت له ..ارجوك صدقني انا معملتش حاجه اوعي تظلمني ارجوك )



بص لهم هما الاتنين بقرف و بص لها وبص علي اخوه ..لم قرفك ده و تكتب عليها 



ضحك بسخرية ..نعم اتجوز مين انا خدت منها اللي انا عايزه خلاص و ده المهم خلاص البضاعه بقيت مستعمله مش عايز منها حاجه تاني اللي عايزه خدته 



بص له.. انت لازم تكتب عليها 



يتعصب ..طالما انت بتحبها اتجوزها انت و البس يا معلم البضاعه المغشوشة 



بص له.  انت اللي غلط ولازم تشيل نتيجه غلطك ده 


كان متعصب اوي من كلام اخوه و أنه عايز يجوزه من البنت اللي غلط معاها ... يوم ما اخد واحده هاخد واحده سليمه 



مسكه من رقبته ..انت غلط يا حقير 



 ضحك .عادي مجتش عليها علشان كانت تعرف تقولي لا كويس معلش بقا 



كانت هيه عماله تعيط و ماسكه في الغطا اللي عليها و جسمها عمال يترعش بقوه .. متسبنيش أرجوك طب اتجوزني 



 ضحك بسخرية . يعني هو يغلط معاكي وانا البس ليه مغفل انا يعني لا ياختي انتي رخيصه و متلزمنيش اصلا مش هو ياخد اللي هو عايزه و انا البس قرقك أنتي وهو طالما عينك جت علي حاجه بتاعتي من بدايه خدها 



 بغضب ..مكنتش اعرف ان هيه دي البنت اللي بتحبها مكنتش اعرف 



 هز دماغه بحزن .. مش هصدق كلامكم انا كنت مغفل لما بصيت في وشك 



تفضل تعيط ..حرام عليكم 


     و تفقد وعيها بغضب ..مالها دي ماتت ولا اي  



 ظافر .. هات مياه بسرعه 



راح جاب مياه و ظافر مسك وش داليدا بين أيده و راح رش عليها مياه فتحت عينها و تنزل دموعها 



داليدا ..ابعد عني



تتخض و تضم نفسها ظافر بص لها وهو حزين اخر حاجه كان ممكن يتوقع أنه يشوفها مش مصدق اللي شافه بعينه اخوه يعمل كده في البيت اللي بيحبها 



جواد..صدقني والله العظيم مكنتش اعرف ان هيه دي 



ظافر ..البسي هدومك وانت كمان



و خرج ز هو مصدوم مش مصدق و جواد لسه جوه معاها راح مسك أيدها .. مكنتش اعرف 



تشد أيدها منه. .سبني ابعد عني وفضلت تصرخ 



خد هدوم بتاعته وخرج لبس هدومه قامت هيه تبص علي هدوم اللي مافيش منهم حاجه سليمه خالص تنزل دموعها تبص لقيت قميص جواد راحت لبسته و نزلت دموعها و خرجت و هيه عماله تعيط 



ظافر .. تعالي ارجعك علي البيت 



و خدها من غير ولا كلمه و خرج معاهم جواد 





ظافر ..متركبش هنا



وراح مشي وصل قدام الدار ..خشي ل ابوكي وانا هشوف حل في موضوع ده 



و كان باصص في مكان تاني مش عليها تنزل دموعها ..انا خايفه اوي 



بغضب .. انزلي بقولك 



نزلت وهيه عماله تتنفض من الخوف و مش عارفه تعمل اي و مكانتش قادره تمشي 


 و مشي ظافر و اول ما مشي نزلت دموعه.. ملقتش غيرها يا جواد 



تخبط و تدخل منصور جري عليها ..داليدا 



بصيت له و تنهار ..بنتك ضاعت يا بوي بنتك راحت خلاص



بص لها وبص علي شكل داليدا مبهدل اوي و دموعها. كان مصدوم ..في اي مالك 



بصيت له و فضلت تضرب علي وشها ...بنتك ضاعت قتلني كسرني يا بوي 



بص لها ..مين ده ز حصل اي يا بتي 



تعيط... اتكلمي 



  تبدأ تحكي كل حاجه ل ابوها اللي كان مصدوم ومش مصدق اللي حصل ومش عارف يقول اي و كان زي مجنون



      و نروح عند جواد وصل قدام القصر جه ظافر وقف قدامه جواد..صدقني يا ظافر 



ظافر نزل بقلم حاد اوي علي وشه ..انت تخرس خالص يا حقير 



 بص له ..مكنتش اعرف



شده و خده جوه و كان زي المجنون 



عفاف ..وه في اي ماسك اخوك كده ليه 



بص له .. اخويا ده حقير 



انصاري ..في اي يا ولدي 



هز دماغه بصدمه ..مش مصدق اللي عمله 



بصوا له و هما مش فاهمين حاجه خالص داود ..نزل ايدك من عليه 



ظافر ..ده يستاهل القتل ز القتل قليل اوي عليه 




       نرجع دار منصور 



منصور قام زي التور دخل جاب سلاحه وقفت في وشه . بابا انت ناوي تعمل اي 



منصور ..اغسل عاري 



وراح خرج جري و هيه فضلت تعيط و تضرب علي وشها 



وراح علي قصر الانصاري و هو زي المجنون و خبط بصوا علي الباب و تفتح الخدامه 



ودخل منصور زي المجنون وفي أيده السلاح يتصدم ظافر ..عمي اهدي 



وقف ظافر في وش منصور ..ارجوك اهدا 



بص له ..اخوك يعمل أكده في بتي ما تقول حاجه يا كبير البلد 


داود قام وقف ..حصل اي يا خال 



انصاري و عفاف بصوا لبعض ..وه في اي عاد 


منصور . ابنك اعتدي علي بنتي )



 بصدمه ..وه مين ده ظافر 



 منصور ..لا ابنك جواد 



 ظ

تظهر علي وشوش الكل صدمه و لأنهم عارفين دي البنت اللي قال عليها ظافر أنه عايز يتجوز منها و الكل كان مصدوم بصوا ل جواد اللي كان باصص في الأرض 




منصور ..ولازم اغسل عاري اقتلك و أقتلها 


داود..لا استني هقولك 



منصور .. اي يا كبير البلد ناوي تقول اي 



بص له .. جواد يتجوز من بتك و يستر عليها 



منصور بص ل جواد و جواد يتصدم ..لا طبعا مش موافق 



داود قرب منه و ضربه ..انت تخرس خالص انت لازم تجوز من داليدا سمعت 



بص له ..لا استحاله 



 داود .. متخلنيش اخلص عليك بيدي



  جواد مكنش عارف يقول اي انصاري . لازم تجوز البنت امشي يا منصور يا خوي و احنا جايين نطلب يد بنتك بكره )



داود .. أيوة 



بص متصور ل داود لانه كبير بلد




داود .. صدقني 



 منصور هز دماغه ومشي وهو مصدوم و مش عارف يعمل اي بس متاكد مش هيقدر يقف في وش عيله الانصاري ولا حتي ولاده و ها يضيع حق بنته و علشان كده قبل ب جوازهم 



     

جواد..مش عايز اتجوز داليدا طالما دي حبيبت ظافر يتجوز هو داليدا 



بص له...انت تخرس.  و تعمل اللي قولت عليه و مش هو اللي غلط معاها 



بص له وهو مش عارف يقول اي طلع علي فوق و كان مصدوم و مش عارف اي اللي حصل ده )


جواد فضل يكسر كل حاجه قدامه زي المجنون 



 و ظافر كان في عالم تاني لحد الآن مش قادر حتي يستوعب خالص )



و فضل في صدمه كده قعد علي اقرب حاجه وحط أيده علي دماغه وهو مصدوم و صدمته كبيره اوي 



داود.. خلص كلام في موضوع ده ماشي يا ظافر جواد ها يروح ز يطلب ايد داليدا بكره



ظافر بص ل داود راح قام و خرج وكان حزين و داود كان حزين علي اخوه لانه اول واحده قلبه دق ليها )



  عفاف ..انا مش موافقه 



داود. ياما مافيش حل غير ده وبعدين ده شرف بت 



و طلع داود أوضته و عفاف و انصاري كانوا مصدومين اوي وفي حاله صدمه كبيره 



      ونرجع عند منصور اللي كان مصدوم لسه 




داليدا ..حصل اي يا بوي 



بص لها ..جاي يطلب يدك بكره 



و ساب داليدا و دخل و كان حزين مصدوم ومش عارف حتي يفكر و كان حزين اوي تفضل داليدا تعيط بحرقه كبيره و كانت منهارة و عماله تعيط )



 و مر اليوم علي كل بصعوبه كبيره اوي و خصوصا غلي ظافر ز علي داليدا 



الصدمه مسيطره غلي كله و الحزن مسيطر علي الكل و تاني يوم 



  كانوا جهزوا نفسهم و راحوا علشان يطلبوا ايد داليدا مرحش معاهم ظافر



    و جواد كان متعصب لانه عمره ما حد غصب عليه علي حاجه قبل كده)



 وخد نفس طويل اوي داود. طبعا انت عارف اننا جايين نطلب يد داليدا ل جواد 



 منصور ..أيوة 



انصاري ..و احنا عايزين نجوزهم لبعض في اسرع وقت 



 تخرج داليدا و هيه زي المجنونه ..انا مش عايزاه ده حقير 



 عفاف ..انتي تخرسي مش كفايه وافقت اخلي ابني يتجوزك اصلا احسن ما تفضحي لمي لسانك ده 



داود..ماما 



عفاف تسكت و هيه متعصبه و مخنوقه من مكان و أنهم غلي قد الحال اوي 



انصاري 

.نقرأ الفاتحه و كتب الكتاب وفرح كمان يومين 



منصور هز دماغه و قرأوا الفاتحه 



داليدا تصرخ و تعيط ..الفاتحه دي علي روحي 



و كانت حزينه اوي و دخلت تجري علي جوه )



داود..مش عايزين حاجه منكم غير العروسه و كل حاجه جاهزه 



منصور .. تمام 



   و قاموا مشيوا الكل.  كان جواد ساكت لانه مصدوم لحد دلوقتي



و ظافر قافل غلي نفسه ز عمال يعيط و هو حزين اوي اوي )



    و داليدا حالتها صعبه اوي و علطول عياط و انهيار و كانت حالتها صعبه بمعني الكلمه 



 ظافر عرف أن كتب كتاب ز فرح كمان يومين يتوجع قلبه ده هو كان بيحلم بيها ..و كان بيحلم معاها بكل حاجه )



  ظافر ..معقول الحلم اللي كانت بدايته بحبك يبقي نهايته وداع كده 



ونزلت دموعه زي المطر علي وشه و داود كان زعلان اوي علي اخوه 



     جواد راح ل ظافر و خبط ودخل 



ظافر بص له ..اطلع برا 



 جواد.. صدقني يا ظافر مكنتش اعرف لو كنت اعرف مكنتش عملت كده 



ظافر ..بقولك برا 



جواد..صدقني يا ظافر ارجوك



ظافر ..انت حقير يا جواد 



جواد..لو عايز تجوز انت داليدا اعمل كده 


ظافر ..وفي الاخر أخد بواقي منك 



قام وقف ..كنت بحلم اكون انا كبير بلد و اخوك كبير. بقا هو كبير بلد حلمت ب داليدا و حبيتها و في الاخر اخويا الأصغر خدها مني انا بحلم وانت و اخوك بتحققوا احلامي انا اقول عايز ده و تقوموا انتو واخدين مني اللي انا عايزه دايما مهدور حقي وسطكم.



جواد.. بتقول اي 



بغضب . زي ما سمعت و اطلع برا 



جواد..ظافر انا اسف 



ظافر ..بقولك برا 



طلع جواد وهو حزين اوي و كانوا عمالين بجهزوا كل حاجه علشان فرح 



و جهزوا كل حاجه فعلا و كل نواقص و ترتيبات الفرح كلها. و داود بعت ل داليدا فستانها و كا حاجه كانت جاهزه 



و كانوا في حزن كبير اوي و كأن عزا مش فرح 



     و تمر الايام و كانت اصعب ايام حياه داليدا وجه يوم كتب الكتاب و فرح 



و كانت بتجهز في القصر و في اوضه و عماله تعيط 



تدخل لها عفاف ..مالك 


داليدا ..مالي بتسالي مالي كأنك مش عارفه 



بصيت لها ..لا ياختي اعرف أكده عاد ده انتي خدتي واحد من عيله الانصاري



بصيت لها . افرح و ابنك ضيع حياتي 



عفاف ..عادي يعمل اللي علي كيفه مين انتي غير حتت صرصاره 


بصيت لها ..انتي بتقولي اي 



عفاف ..بقولك أن ابني اصلا خساره فيكي ده زين الرجال 



بصيت لها ..وانا بقول التربيه دي تربيه اي طلعت تربيتك 



بصيت لها و ضربت داليدا قلم ..اخرسي قطع لسانك افرحي اني وافقت اصلا بكلمه مني دلوقتي بدل فضيحه واحده منك هتكون اتنين ز اخلي ابني يرفض جواز منك 


ترمي الفستان في وش داليدا 

البسي ياختي



و خرجت عفاف و تسيب داليدا مصدومه و عماله تعيط.


تيجي بنت تجهز داليدا و ليست وكانت زي القمر و حلوة اوي 



و كان جهز جواد هو كمان وكان في كامل وسامته و أناقته و كان وسيم اوي 



وفضل ظافر في اوضه و مش عايز يطلع من أوضه مش عايز يخرج منها خالص و كان حزين اوي



و معازيم و كل بدأوا يوصلوا وجه المأذون و الناس جت و كانوا عمالين يستقبلوا الناس 




     داليدا ..ازاي يحصل كده ازاي ماينفعش اسكت 



و نزلت دموعها ..الحقير ده مينفعش يكون جوزي هو سبب تدمير حياتي



وفضلت تعيط بحرقه ..حقير بكرهك بكرهك 



وفضلت تعيط 


            و نزل جواد وكل 



 عفاف ..اطلع هات عروستك علشان كتب كتاب و ماذون يكتب الكتاب يلا 



هز دماغه وطلع علي فوق فتح الباب ملاقش داليدا جوه 


اقراء وتحميل رواية صغيره في يد الشيطان كامله من هنا 👇👇👇

  1. صغيره في يد الشيطان جميع الفصوال 

لقراء وتحميل الفصل الثالث من الرواية اضغط هنا 👇👇👇👇👇

     وبكده خلص الجزء ده 


         بقلمي اية امير

تعليقات