أخر الاخبار

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الخامس عشر بقلم آيه امير

 رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الخامس عشر بقلم آيه امير 

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الخامس عشر بقلم آيه امير


رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الخامس عشر بقلم آيه امير 

رواية صغيره في يد الشيطان بقلم آيه امير 

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الخامس عشر 

روايه صغيره في يد الشيطان 

رواية احبني الشيطان 

الحلقه (١٥) 

           بقلمي اية امير 




الظابط بص لها ..خير يا مدام داليدا جايه ليه )

 



  داليدا ..جايه اقول اني 



بص لها ..انك اي 


 داليدا ..أن جواد معملش حاجه و زهره فهمت كلامي غلط بس مش اكتر 



الظابط .يعني اي 



 داليدا. .يعني  انا وهو كنا بنحب بعض و اتجوزنا 



بص لها بشك..يعني هو مش اعتدي عليكي يا مدام داليدا )



 داليدا ..لا يا حضرت الظابط )



 الظابط .انا عايز  احوالك ل كشف و تتعرضي علي طبيب و بردوا تتعرضي علي طبيب نفسي وهو يحدد لنا 



 بصيت له .. اولا انا وهو متجوزين بقالنا شهرين يا حضرت الظابط طبيب اي 



  بص لها ...قولي الحقيقه وانا في ضهرك يا داليدا )



  داليدا.  مش بقول غير الحقيقه يا حضرت الظابط انا و جواد بنحب بعض و عايشين حياه سعيده )



 الظابط..حاسس انك بتكدبي يا داليدا 



داليدا ..لا مش بكدب صدقني انا وهو عايشين حياه سعيده و احنا بنحب بعض  



   سكت و كان عمال يبص لها و خدت نفس طويل اوي وفي سرها ..ماله ده مش مصدق ليه اعمل اي تاني )



     داليدا .. ها يقدر يخرج النهارده مش كده )



     الظابط..لسه محاولتش القضيه ل نيابه و كان من النيابه هيفضل كام يوم علي ذمه التحقيق. .و طالما لسه محصلش كده وانتي بتقولي أنه محصلش يبقي ها يخرج معاكي   لو غيرتي رأيك في اي وقت يا مدام  داليدا تعالي علطول و بلغي و صدقيني هكون في ضهرك و هجيب له أشد حكم  و يكون عبره لكل اللي يفكر يعمل كده 



 داليدا . لا يا حضرت الظابط لو كان حصل كده كنت هاجي بنفسي ابلغ عنه 



  الظابط..طب والناس اللي قالت انك انتي و ظافر كنتو بتحبوا بعض )



  تتوتر . اي لا ظافر كان معجب بيا اه وكان عايزني بس انا و جواد كنا بنحب بعض  و علشان نتجوز كدبنا عليهم بأن حصل بينا حاجه بس علشان يقبلوا ب جوازنا مع بعض اصل زي ما انت عارف عيله جواد عيله كبيره اوي و بردوا مكنوش راضين بواحده زيي فقيره 



  الظابط بص لها ..تمام .. هات جواد الانصاري يا عسكري 



 خرج العسكري جاب جواد الانصاري اول ما شاف داليدا هنا جري عليها ..في اي انتي كويسه )



و مسك أيدها ..انتي هنا ليه 



  الظابط شاف نظرات الخوف و الحب اللي باينه في عيون جواد لي داليدا بشكل ده )



   الظابط...مدام داليدا قالت كل حاجه 



جواد بص ل داليدا .. عملتي الصح 



  الظابط كان متابع علامات وش جواد 



 داليدا تصدم و فهمت أن الظابط عايز يوقع جواد بكلام علشان يثبت ان كلامي غلط 



داليدا .اه يا حبيبي قولت له علي كل حاجه و اننا بنحب بعض اوي )



   جواد بص لها و هيه تغمز له الظابط .. طيب يا استاذ جواد مبقاش لي لازمه تفضل هنا 



        و خرج جواد خرجوا برا القسم و كان عمال يبص ل داليدا



جواد .انتي جيتي لوحدك)



   بصيت له ..اه 



جواد ..عملتي كل ده لوحدك محدش يعرف 



 داليدا ..لا يا جواد محدش يعرف 


جواد..كل ده يطلع منك يا عفريته قوليلي بقا عملتي اي )



ضحكت... اركب طيب و سوق 



و ركبوا العربيه وهو بدأ يسوق و هيه بدأت تحكي له علي اللي قالته ل ظابط ة هو بص لها +



  جواد..ليه عملتي كده 



داليدا ..لاني مش عايزه اكون وحيده يا جواد )



   بص لها... علشان بس متكنيش وحيده



 تنزل دموعها ..لا علشان ماليش حد و محدش وقف معايا غيرك انت يا جواد و علشان كده مش عايزه اخسرك اه انت سبب كل ده بس بردوا انا مش ناكره جميل )



  بص لها بحب و كان مبسوط أنها جت لحد عنده وهيه اللي خرجته ورجعوا علي القصر و خبطوا و تفتح لهم الخدامه +

  



الخدامه نفرح اوي لما تشوف جواد رجع و دخلوا جوه و كانوا قاعدين كل واحد في عالم )



جواد..هو ميت ميت هنا ولا اي )



 كلهم رفعوا وشهم اتصدموا لما شافوا جواد وفي نفس الوقت فرحوا ماعدا ظافر اللي اتعصب و زعل )



    داود..جواد 



     و قامت عفاف و انصاري جريوا عليه و حضنوا جواد )



عفاف 

.خرجت الحمد لله 



 انصاري ..كنا خايفين عليك يا ولدي 



جواد بص ل داليدا ..خرجت و السبب داليدا )



كلهم بصوا ل داليدا جواد بدأ يحكي لهم هيه عملت اي و داود فرح اوي من داليدا يتعصب ظافر راح قام علشان يطلع فوق 



جواد ..وانت مش ناوي تقول اي حاجه 



ظافر بص له ..مالوش لازمه اكيد داليدا كفيت وفيت اوي كمان )



وراح طلع ظافر يجري علي فوق و جواد اضايق )



 داليدا ..متزعلش 



بص ل داليدا . مش زعلان يا داليدا )


    عفاف ..اطلع غير هدومك يا ولدي عقبال ما الاكل يكون جاهز  بلا انتي وهيه خشوا اعملوا الاكل )



زهره ..اطلعي انتي مع جوزك يا داليدا انا هعمل كل حاجه )



عفاف ..تطلع مع جوزها ليه هو و عايز يرتاح )



   زهره...مش ليكي ان الاكل يتعمل انا هعمل كل حاجه )

  


عفاف ..طب عالله الاقي حاجه ناقصه انتي حره بقا )



     و دخلت زهره المطبخ و بدأت تعمل و داليدا و جواد و طلعوا فوق و طلعت له هدوم و هو دخل خد شاور وجهز و خرج قرب منها وقف قدامها وبص في عينها )



   بتوتر . في حاجه يا جواد 



 جواد .لحد الآن مش مصدق أن انتي بنفسك اللي طلعتيني من مكان ده 



ومسك أيدها تحس بتوتر ..كان لازم اعمل كده يا جواد بلاش تشغل بالك انت ماشي )



 جواد بص لها وسرح في عيونها. و ضحك ..حاضر )



بعدت عنه بسرعه... هتفضلي تبعدي كده كتير 



 داليدا .ها قصدك اي 



جواد..ولا حاجه  بس مش عايز يكون في خوف بشكل ده يا داليدا صدقيني انا عمري ما ارجع اذيكي مره تانيه 



 داليدا ..عارفه 


جواد..فا علشان خاطري متخفيش )



        هزت دماغها وهو بص لها وبعد شويه طلعت زهره و معاها الاكل و تديهم الاكل 



زهره ..انا اسفه يا جواد )



جواد بص لها ..مافيش حاجه يا مرات اخويا انا عايز اشكرك اصلا مكنتش اعرف ان غالي كده علي قلب مراتي 



 ضحكت ..والا غالي ده انت مشوفتش عملت اي فينا )



جواد..فاتني كتير يا خساره عملت اي)



   زهره ..كنت حاسه عايزه تنط في كرشي والله )



    داليدا . وه مش لدرجه دي عاد يا زهره 



زهره . لا ياختي اكتر من كده كمان



 داليدا ..امشي يا زهره من هنا 



  زهره ..خلاص خلاص قلبك ابيض 



وراحت خرجت زهره و هيه عماله تضحك من كل قلبها علي داليدا



 داليدا بصيت ل جواد و تتوتر ..علفكرة هيه بتهزر معاك يا جواد



جواد..يعني محصلش كده 



داليدا ..لا خالص 



 جواد .عيني في عينك كده يا داليدا 



 داليدا تعرف من نظرات عينه ..احم اه يلا كول انت اكيد جعان 



وقعد هو وهيه تبص له وكان بدأ ياكل و راح اكل داليدا هيه كمان معاه وخلصوا اكل و تنزل صنيه الاكل تحت تقف في وشها عفاف .. اوعي تفتكري نفسك عروسه بقا و ها تهربي من اللي عليكي يا داليدا



 داليدا..عروسه اي 


بصيت لها ..احسن تكوني بتفكري ترجعي شهر عسل جديد عاد 



 داليدا .وه اي كلام ماسخ ده 



  عفاف .. او مثلا ها تطلعي بطله في عنينا علشان طلعتي جواد لا يا حلوة ده واجب عليكي وده جوزك 



 داليدا جت تمشي وقفت قدامها .. لما اكون بكلمك اوعي تمشي فهمه



و تضربها بالقلم تعيط داليدا ..انتي عايزه اي دلوقتي 



عفاف . غوري من وشي )



 طلعت داليدا تجري علي فوق و هيه حزينه اوي دخلت بص لها باستغراب جواد قام وراح قرب منها . مالك 



بصيت له..ماليش

 

جواد .مالك يا داليدا 



 داليدا ..ماليش 



بص غلي وش داليدا اللي كان احمر و علامات الكف علي وش داليدا ..اي ده مين عمل كده 



بصيت له ..محدش اتخبط 



 جواد..مين ضربك يا داليدا 



 داليدا تعيط . مامتك 



 نزل زي مجنون وهو متعصب اوي و هيه نزلت تجري وراه وراح قرب من أمه اللي كانت قاعده وحاطه رجل علي رجل. وراح ضرب بقوه علي ترابيزه اللي قدامها



عفاف ..وه في اي 



 جواد.. تمدي ايدك علي داليدا ليه يا ماما  )



 عفاف. .. انا حره واحده ناقصه ربايه



 جواد يرفع صوابعه في وشها . لو فكرتي تعملي كده تاني هكون في وشك )



  بصيت له ..حصل ل عقلك اي عاد )



 جواد.ملكيش دعوه ب عقلي مراتي محدش يمد أيده عليها و محدش لي الحق يضرب مراتي مفهوم )



عفاف ..ولد انت بتعلي حسك عليا انا 



 يتعصب ...بعد اذنك  بلاش تمدي ايدك علي مراتي والا 



بصيت له ..والا اي 



 جواد..هاخد داليدا و امشي من هنا )



   عفاف ..وه بتقول اي عاد 



جواد .زي ما سمعتي 



عفاف ..عايز تمشي.  و تسيب البيت علشان دي 



جواد..دي تبقي مراتي لو حد داس ل داليدا علي طرف هاخد مراتي و امشي من هنا 



  بصيت له و هيه متعصبه داليدا ..خلاص يا جواد



 عفاف . بتوقعي بيني وبين ولدي عاد 



 جواد.. داليدا مقالتش حاجه اصلا يلا يا داليدا )



وخد داليدا وطلع فوق و هيه كانت عماله تبص له كانت مستغربه أنه عمل كده مع أمه علشانها 



 داليدا .ليه عملت كده 



بص لها..  علشان مينفعش حد يهين مراتي 



 داليدا .

مكنش في داعي يا جواد انا خدت علي كده 



بص لها  و اتعصب اوي اوي.. داليدا 


تخاف من شكله المتعصب وكان بيقرب ومنها ترجع لورا وهيه خايفه راح شدها عليه و حاصر داليدا .. انا مش مستحمل اشوف حد بيهين فيكي و اسكت مش كفايه انا شايف نظرات ظافر و هيه بتاكل نار بتقيد في قلبي من نظراته ليكي بكون عايز اخبيكي في قلبي )



بصيت له و خدت نفس طويل ..ابعد لو سمحت 



قربها منه اكتر ..انا بغير عليكي يا داليدا 



 داليدا..جواد سبني 



 جواد .. افهمي بقا )



وراح بعد عنها و هيه تعيط .. افهم اي انت عايز اي )



جواد . اني مقدرش اشوف حد بيبص عليكي انا بموت لو حد فكر يبص لك متعرفيش انا بحس بأية !



  خدت نفس طويل و تبص له وراحت نامت علي السرير و تخبي وشها بالغطاء ...اهربي يا داليدا )



  وهو راح وقف عند الشباك وسرح .. مالي في اي اللي انا بعمله ده ) 



       و تحت عند عفاف ..انا يعمل معايا أكده علشان خاطر دي ماشي يا جواد هتشوف هعمل فيها اي )



و ضحكت ضحكه خبيثه اوي و سرحت )


         وفي اوضه داود كان في شويه شغل بيخلص فيه علي الاب توب تدخل زهره تبص له وراحت بدأت تفرش علشان تنام علي الارض



  قفل الاب توب.  بتعملي اي 



  زهره .هنام هكون هعمل اي يعني )



 داود ..و تنامي علي الارض ليه تعالي نامي اهنه حدي )



 زهره .. هو انت فاكر علشان لو وقفت معايا انسي انك خلتني اتجوز منك غصب)



 بص لها .. زهره تعالي نفتح صفحه جديده انا بحبك اوي والله العظيم )



زهره.  لا يا داود وانا عمري ما احبك في حياتي مهما حصل )



  داود..ليه 



زهره ..لأن قلبي مش بأيدي وانت عارف زين اني كنت بحبه )



  داود. بتحبي واحد عمل كده وقال عنك اسوء كلام انتي مستوعبه بتقولي اي )



  زهره .. مش عايزه اتكلم لو سمحت )



 بص لها ..زهره 



راحت نامت علي الارض و تديله ضهرها يتعصب اوي عليها ..  ماشي يا زهره)



و نام علي السرير وهو سرحان و عمال يفكر وكان مضايق اوي و مش عارف ينام خالص و متعصب منها )



     وهيه كانت عماله تفكر و مضايقه اوي )



      و مر اليوم عليهم بشكل طبيعي ومن غير اي أحداث جديده و تاني يوم )



     كانوا زهره و داليدا واقفين في المطبخ بيعملوا اكل و كان جواد و داود خرجوا يشوفوا شويه شغل وراهم في الأرض )  



      عفاف تطلع طقم مجوهرات بتاعها و تطلع اوضه داليدا و تحطه في دولاب هدوم داليدا +



    و تنزل و هيه عماله تضحك . أنا وراكم والزمن طويل يا زهره انتي و داليدا )



   و كانوا زهره و داليدا عمالين يتكلموا مع بعض تطلع عفاف اوضه و تنزل و هيه زي مجنونه 



      عفاف ..يلي ما تسمي 



 خرجوا الاتنين بخوف من صوت عفاف )



     عفاف .فين طقم مجوهرات بتاعي 



 داليدا .. طقم اي



 عفاف ..مش انتي اللي بتروقي اوض انا مش لاقيه طقم بتاعي اطلعي بيه احسن لك يا حراميه 



و تمسك داليدا من شعرها ..اه 



   عفاف ..اتكلمي فين طقم مجوهرات يا هانم )



 داليدا .. معرفش والله فين 



عفاف ..اومال مين اللي يعرف 



زهره ..سيبي شعرها و هيه تعرف منين يعني )



 عفاف . اخرسي انتي خالص فهمه 



زهره ..مش هخرس )



    عفاف . اتكلمي احسن لك 



 داليدا ..اه سبيني مش قادره 



 عفاف. ..مش هسيبك غير لما تقولي فين )



 داليدا تبص له وهيه عماله تعيط بحرقه كبيرة اوي و كانت خايفه اوي منها )



     دخلوا في الوقت ده داود و جواد )



 جواد يتعصب اوي وقرب ..قولت لك بلاش تمدي ايدك علي مراتي 

 



   عفاف ..طقم مجوهرات بتاعي مش لاقيه )




جواد شد داليدا منها.  و هيه مالها 



  عفاف ..متاكده هيه اللي خدته دي واحده حراميه



جواد..اي كلام ده يا ماما  ميمفعش كده مراتي مش هتعمل كده 

ى.  بغضب ...هيه اكيد سرقت طقم مجوهرات 



  داود..ماما مينفعش خالص



 عفاف .. داود دي سرقتني 



     جواد ...مراتي قولت متعملش كده شوفي انتي حاطه مجوهرات فين 



   عفاف . خلاص نفتش اوض 



 جواد.. اي كلام ده لا طبعا 



  عفاف. .انا قولت هعمل كده 



 داليدا .. خليها تعمل كده يا جواد )



جواد .لا يا داليدا 



 داليدا .

خليها تفتش زي ما هيه عايزه 



و بدأوا يفتشوا اوض و كان جواد متعصب اوي هو و داود منها )



و صلوا عند اوضه داليدا و دخلوا أوضه 



جواد.. افتكري انك.كده بتغلطي )



    عفاف ..حقي يا جواد ادور علي مجوهراتي 



و بدأوا يفتشوا في أوضه جواد و راحت فتحت دولاب وقع علبه اللي فيها طقم مجوهرات بتاعها )



   الكل يتصدم و بصوا لبعض )



 داليدا .. والله ما عملت حاجه انا في المطبخ مع زهره من الصبح مش كده.



زهره .. أيوة والله هيه مش طلعت هنا خالص )



 عفاف .

شوفت بعينك انت وهو شايف مراتك سرقت طقم مجوهرات ازاي يا جواد 



جواد.. داليدا مش تعمل كده يا ماما 



بغضب 

.لسه هتقول كده عاد 



 يتعصب اكتر ..أيوة هقول كده لأنها مش كده و عمرها ما تعمل كده )



داليدا 

.والله العظيم ما عملت كده صدقني 



جواد.انا مصدق بلاش حلفان يا داليدا انا مصدق كلامك 



عفاف ..اكيد طقم مجوهرات مالوش رجلين علشان يجي هنا لوحده بشكل ده و يدخل دولاب الهانم



    جواد..اكيد دي خطه منك انتي 



 عفاف ..ولد بتقول اي  



 جواد .انا متاكد من ده وانك عملتي كده قصد يا ماما 



عفاف ..انت عارف بتقول اي )



جواد .غلطي المرادي



عفاف ..انت ناوي تعلق لي حبل المشنقه ولا اي و بعدين مراتك اللي حراميه 



بص لها .. داليدا مش حراميه يا ماما )



  عفاف ... حراميه اومال ده بيعمل اي عندها 



داليدا . معرفش صدقيني بيعمل اي  انا مخدتش حاجه و عمري ما اعمل كده )



 جواد.. قولت لك بلاش تبرير انا واثق فيكي يا داليدا )



 داليدا .. هيه مش مصدقه 



جواد..مش مهم اي حد المهم انا عندي ثقه فيكي اطلعوا برا كلكم لو سمحت )



 داليدا .. جواد بس 



جواد .مش عايز حد يلا لو سمحت 



عفاف . يعني مراتك تبقي حراميه و في الاخر متعصب عليا انا مش بدل ما طلقها و تغور الزفته دي من هنا 



 يبص لها .. يوه بقا مش عارف اقولك اي بجد تفكيرك للاسف مقرف اوي يا ماما 



بصيت له و هيه متعصبه و عماله تاكل في نفسها وراحت خرجت و هيه متعصبه اوي 



داود .. متزعلش يا جواد 



جواد بص له. مافيش حاجه يا داود )



زهره طبطب علي  داليدا اللي نزلت دموعها . بلاش عياط يا حبيبتي



داود .يلا احنا يا زهره 



وخد زهره و خرجوا برا و هما متعصبين اوي من أفعال عفاف و من اللي بتعمله



 جواد قرب من داليدا وحط أيده .عليها . متزعلش



بصيت له. .مش عارفه هيه ليه بتعمل معايا كده )



     خدها في حضنه وفضلت تعيط وكان هو عمال يطبطب عليها و دموعها بتنزل زي المطر علي وشها )



  داليدا .. انت شهم اوي يا جواد



جواد .. لمي حاجتك 



داليدا..اي ليه ناوي طلقني 



بص لها ..  هنمشي من هنا 


بصيت له ..لا يا جواد مش عايزاك تكون بعيد عن اهلك 



  جواد. يلا اسمعي الكلام 



  داليدا .بس 



جواد .مافيش بس يا داليدا ) 



   و بدأوا يلموا كل حاجه و جهزوا الشنط وراحوا نزلوا )



 عفاف .. رايحين فين 



 جواد .احنا ماشيين 



و خد داليدا وراح خرج مشيوا وراحوا علي بيت العيله و اول ما دخلوا داليدا فضلت تصرخ 


اقراء وتحميل رواية صغيره في يد الشيطان كامله من هنا 👇👇👇

  1. صغيره في يد الشيطان جميع الفصوال 

لقراء وتحميل الفصل السادس عشر عشر من الرواية اضغط هنا 👇👇👇👇👇

      وبكده خلص الجزء ده 


و  بقلمي اية امير 

تعليقات