أخر الاخبار

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الرابع عشر بقلم آيه امير

 رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الرابع عشر بقلم آيه امير

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الرابع عشر بقلم آيه امير


رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الرابع عشر بقلم آيه امير

رواية احبني الشيطان الفصل الرابع عشر

روايه صغيره في يد الشيطان الفصل الرابع عشر 

رواية صغيره في يد الشيطان 

الحلقه (١٤). 

            بقلمي اية امير 



كلهم اتصدموا لما الظابط قال كده و قاموا وقفوا كلهم )



    الظابط..مطلوب القبض عليه هو فين )



جواد..ليه انا عملت اي )



  داليدا تبص ل زهره و هيه مصدومه 



الظابط .بتهمه الاعتداء علي داليدا منصور 



 جواد بص ل داليدا و الكل كان مصدوم )



  جواد..اي كلام ده داليدا مراتي )



   الظابط ..معايا من غير شوشره لو سمحت )



جواد بص ل داليدا وكان مصدوم داليدا ..انا معملتش كده صدقني يا جواد )



  ظافر ضحك بسخرية وبص ل جواد )



 داود ..مين قدم البلاغ ده 



الظابط.. مدام زهره مرات حضرتك 



 داليدا تبص ل زهره و هيه مصدومه )



 داليدا ..قولت لك لا يا زهره)



ضحك ظافر و كان كاتم ضحكته وتعالوا نروح فلاش باك 



بعد ما قامت داليدا كان ظافر سامع كل كلام اللي دار بين داليدا و زهره وراح قرب من زهره 

 ظافر..انا سمعت كل الكلام انا معاكي في كل كلامك يا زهره 



زهره . يعني اي 



 ظافر .. جواد دمر حياه داليدا بمعني الكلمه انتي مشوفتيش عمل معاها و دمرها و ظلمه ليها يا زهره 



زهره . معقول 



 ظافر ..هيه بتقولك عمل معايا كتير بس لانها خايفه منه لأنه بيعذب فيها )



زهره .. اي كلام ده 

  


ظافر ..أيوة و عمل حاجات كتير اوي معاها وانتي شايفه هيه حتت طفله لا راحت ولا جت )



زهره .ده مش انسان



 ظافر . وانا كمان عايز ياخد جزاه علشان ميفكرش يعمل كده تاني لان الحرايم بيجروا في دمه  وكل شويه يعمل كده في اي بنت تعجبه 



 زهره تصدم . اي هو مافيش قانون ولا اي 

   


 ظافر .. فا بلغي فعلا يا زهره وانا معاكي و هدعمك أنه ياخد جزاه )



 تهز دماغها . هعمل كده لانه حرام اوي 



و تمسك تلفونها و ترن علي الشرطه )



    الظابط..الو 



 زهره ..عايزه ابلغ عن مغتصب )



 الظابط..مين ده 



زهره .. جواد الانصاري 



الظابط

. احكي كل حاجه 



زهره بدأت تحكي كل حاجه وكان عمال يضحك ظافر و هو مبسوط )



الظابط..تمام


       عوده من الفلاش باك 



  داود..وه قولت مين بلغ 



 الظابط..قولت لك مدام زهره مراتك 



  داود بص ل زهره و كل كان مصدوم 



زهره. .هو غلط ولازم ياخد جزاه و يكون عبره لكل ده واحد معتدي علي بنت و دمر لها حياتها 



 داليدا تعيط لما افتكرت كل اللي حصل و كل حاجه و كانت مرعوبه اوي )



      الظابط يقرب علشان يكلبش أيده جواد مكنش بيتكلم ومش عايز يتكلم خالص )



     داليدا تبص ل جواد و مكانتش عارفه تقول اي 



الظابط . اتفضل معايا انا مش عايز شوشره ولا اي يا كبير 



 جواد .انا جاي مع حضرتك



وخرج معاه داود راح مع اخوه و خدوا جواد علي القسم 



    داود .في غلط و سوء تفاهم يا حضرت الظابط 



بص له .. سوء تفاهم اي انا عملت تحريات و عرفت أن اخوك علطول مع بنات 



 داود.. مع بنات و بمزاجهم كلهم و محدش كان غصب عنه 


 الظابط. و داليدا 



داود .. داليدا بقيت مراته يا حضرت الظابط 



 الظابط ...واللي حصل قبل جوازه منها 



 داود.. محصلش حاجه 



الظابط.

وانت اي ردك علي كلام ده يا جواد 



كان ساكت ومش عايز يرد ومش عارف يقول اي يكدب مهو فعلا هو اللي عمل فيها كده )


الظابط..احنا ها ناخد أفاده مدام داليدا ومن هنا لحد ما نعرف هيكون في الحجز 



بص له .. انت ناسي  احنا مين ولا اي 



 الظابط..مش ناسي و حضرتك فوق راسي يا كبير البلد بس ده قانون 



 بص له ..اخويا مينفعش يفضل مع مجرمين أنت فاهم


جواد ..خلاص يا داود 



داود..جواد اخرس خالص )



    و خدوا جواد علي حجز انفرادي ..مش هقدر اعمل اكتر من كده 



 بص له .. اخويا مش هيفضل هنا و لما اجي هاجي وانا واخد معايا اخويا )




     بص له و سكت وراح مشي داود وهو مصدوم أن اللي عملت كده زهره و بلغت عن اخوه ) 



   رجع القصر و كانت داليدا ساكته مش عايزه تكلم و عماله تفكر وفي نفس الوقت حزينه اوي 



    دخل داود زي مجنون و يقرب من زهره يمسك زهره من أيدها بقوه 


زهره ..سيب ايدي 



    داود. انتي ازاي تعملي كده يا زهره ها هو صلح غلطه و اتجوز داليدا و مرضيش بالفضيحه ليها. اللي حصل ده ها تخلي البنت تفضح مش ها تجيبي حقها انتي عارفه أن لوم هيكون عليها هيه ز الذنب هيكون عليها و محدش ها يلوم عليه لأن لما حد يتكلم هيقول عادي. اهو راجل و معلوهاش لوم )



 زهره ..و ليه احنا البنات نتحمل اللوم علي غلط.ملناش ذنب فيه ها ليه )



  بص لها .. انتي غلطي يا زهره



عفاف قرب منها و نزلت بكذا قلم علي وش زهره . غلطي اوي وانا مش هسكت لك يا زهره 



 داليدا طلعت تجري غلي اوضه فوق وهيه عماله تعيط كانت مصدومه ومش عارفه حتي أنها تفكر أو تعمل اي )



داليدا..اعمل اي انا مش عارفه ومش قادره افكر 



وفضلت رايحه جايه و هيه حزينه بس في نفس الوقت عماله تفتكر الحاجات الحلوة اللي هو عمال يعملها ليها و أنه في ضهرها علطول كانت في حيره كبيره اوي ومش قادره تفكر خالص )



          و تحت كان داود متعصب اوي من اللي عملته زهره و كانت عفاف عايزه تمسك زهره من زماره رقبتها 



و ظافر فرحان في اللي حصل اوي )



 زهره .. انا هقف مع  داليدا لحد ما تجيب حقها من ابنك اللي  حضرتك معرفتيش تربيه ده 



 عفاف تمسكها من شعرها. .مين انتي علشان تقولي كده علي ابني ها انتي مين اصلا 



تبص لها ..انتي لكي عين تكلمي معايا انا كده بدل ما تروحي تلومي علي ابنك و تربي ابنك من اول و جديد انتي واحده مفتريه و  ظالمه ده ربنا عمره ما رضي بظلم 



 عفاف ..شايف اختيارك يا داود شايف قله ادبها 



 داود..زهره اخرسي خالص +



زهره ..لا هتكلم يا داود و هفضل اتكلم )



 بص لها ..وبعدين معاكي يا زهره  اخرسي خالص 



وراحت طلعت زهره ل داليدا



 

 داليدا ..تعيط ....اللي حصل ده حصل فيا انا ة مش عايزه ابلغ ليه تعملي كده انتي



زهره .. لاني مش راضيه بظلم ده عليكي يا  داليدا انا في  ضهرك و صدقيني انا بعمل كده علشانك لاني حبيتك 



 داليدا ..انا ماليش حد في الدنيا دي غيره يا زهره 



 زهره... هو هددك علشان تقولي كده 


 داليدا...اي كلام ده لا طبعا 



زهره ..ظافر قال كده 


    

 داليدا ..استني استني ظافر قال اي )



  تحكي لها تصدم و فهمت أن ظافر اللي طلع فكره في دماغها و حرضها 



 داليدا .. كداب جواد حامني منهم يا زهره ظافر وانا غلي ذمه اخوه حاول



و بدأت تحكي لها تصدم و تحكي كل اللي عمله معاها جواد وأنه وقف في وش الكل و كان معاها



 زهره ..كلامك ده بجد 



داليدا.

بجد يا زهره مش هدفاع عن واحد آذاني اوي اوي 



 زهره ..ازاي انا فكرت ظافر كلامه صح 



 داليدا...ظافر كل همه دلوقتي انتقام مش اكتر )



  و نزلت داليدا علي تحت زي المجنونه وقربت من ظافر وقفت قدامه 



   ظافر بص لها ..خير 



 عفاف ز انصاري و داود كانوا مستغربين وبصوا ل داليدا اللي باين عليها انها متعصبه اوي )



       وراحت نزلت بقلم علي وش ظافر وكان قلم قوي اوي 



 داليدا ..مكنتش اتوقع ان فيك كل الكره ده ل اخوك علشان لقيت انا وهو مرتاحين مع بعض رحت عملت كده 



    ظافر بص ل زهره داود.في اي يا داليدا



 داليدا .. اسال اخوك المحترم 



 عفاف ..حصل اي عاد 



انصاري . في اي تكلم يا ظافر 


 ظافر ..معرفش يا بوي 



    داليدا .. هو اللي حرض زهره علشان تعمل كده 



و تحكي كل حاجه ليهم وكانوا مصدومين كلهم. ظافر يتصدم . دي كدابه بتقول كده علشان خافت انا مقولتش كده )



 داود يضرب ظافر . تعمل كده في اخوك يا ظافر لدرجه دي كرهك عماك و نساك أنه اخوك 



   ظافر .. هو غلط  ولازم يحصل فيه كده خد منه البنت اللي بحبها 



داود . خلصوا بنات الدنيا ما خلاص في بنات كتير يا داود )



ظافر. .. داود . هو القلب بأيدينا يمشي يدق ل اي بنت يعني )



 داود .. خلاص اتقبل الأمر الواقع يا ظافر  



 ظافر يتعصب ..لا مش ها تقبل يا داود)



 داود .بتغلط اوي )



 و كانوا مصدومين ومش عارفين يعملوا اي او حتي يقولوا اي و كانت داليدا خايفه اوي علي جواد 



و كان ظافر مستغرب اوي من خوف داليدا علي جواد بشكل ده  حتي زهره استغربت اوي منها )



 داليدا طلعت وقفت في جنينه وهيه حزينه ..مش عارفه استغل الفرصه و اعترف عليك ولا اكون معاك زي ما لقيتك معايا يا. جواد مش عارفه افكر  )



و نزلت دموعها راح خرجت وراها داود وقف جنبها..اي رايك في اللي بيحصل يا داليدا 



 داليدا ..مش عارفه يا أبيه داود)


داود.. طب ناويه علي اي مع جواد



 داليدا ..مش عارفه افكر صدقني انا عايزه اشوف جواد 



   بص لها ..دلوقتي 



 داليدا ..اه 



 خدها وخرج راح بيها علي القسم 



 الظابط . جايه تدي أفادتك دلوقتي )



  داليدا ..عايزه اشوف جواد.



 الظابط يجيب جواد و خرج الظابط و داود و سابوا داليدا و جواد ده بعض )



جواد جري عليها مسك أيدها 

.انتي كويسه 



تبص له .. انا كويسه 



 جواد .جيتي ليه يا داليدا 



 داليدا .جيت اشوفك 



 جواد ..انا عارف انك عايزه كده و صدقيني انا راضي اعترفي عليا يا داليدا  و صدقيني ده جزاتي وانا معنديش اي مانع )



 داليدا..اي انت بتقول اي 



 جواد..زي ما سمعتي يا داليدا )



 داليدا .. لا يا جواد



جواد مسك أيدها .. اعملي كده يمكن تخففي وجعي يا داليدا و احساسي بالذنب اعترفي )



بعدت عنه ..ليه بتقول كده عايز تسبني



 بص لها و سرح فيها ..لا يا داليدا )



 داليدا..اومال ليه عايزني اعمل كده 



 جواد...علشان اخلص من احساس الذنب 



داليدا.

جواد انا مش عايزه اعمل كده.



جواد.. ليه يا داليدا 



 داليدا .. لاني ماليش حد غيرك يا جواد 



جواد بص لها و سكت و مكنش عارف يقول لها أي )



 داليدا.. لو عملت كده انا هكون وحيده انا ماليش حد في الدنيا دي كلها يا جواد (



و تنزل دموعها حضن وش داليدا و مسح لها دموعها ..اوعي تعيطي 



 دخل الظابط...خلص الوقت 



   داليدا تبص ل جواد و تنزل دموعها. كان الظابط مستغرب اوي )



 داليدا دخلت في حضنه و كانت عماله تعيط 



جواد

.هش خلاص متخفيش يا داليدا )



 داليدا بعدت عنه وبصيت له ز تهز دماغها ..حاضر 



الظابط . خلاص 



 جواد. اعملي زي ما قولت لك 



وخدوا جواد علي الحجز الظابط...مش ها تقدمي أفادتك



 داليدا ..مش مستعده دلوقتي 



و خرجت ب داود اللي خدها و رجعوا القصر و هيه سرحانه وفي عالم تاني خالص )



والظابط طلب منصور يجي علشان يقول أفادته 



 جه منصور ..خير يا بيه 



 الظابط .. طبعا انت عرفت بلي حصل 



منصور..تمام 



الظابط..اي اقوالك علي كلام ده )



 منصور .ولا حاجه كدب واحده و جوزها  اكيد حد عايز يوقع بينها وبلاش فضائح لو سمحت )



 الظابط .. انا بحاول اجيب لك حق بنتك ساعدني لو سمحت 



منصور ..قولت اللي عندي )



وقام مشي منصور وهو متعصب لانها ها تجيب له الفضائح و كان متعصب اوي وراح القصر 



 داليدا لما شافت ابوها فرحت اوي لقيته داخل متعصب و مسك داليدا من شعرها )



بصيت له ..بابا اه 



    منصور ..جوزتك ز خلصت منك ز بردوا جايه تجيبي لي الفضائح )



تنزل دموعها .مش بدل ما تقف معايا 



 منصور ..اكسر رقبتك أو اخلص عليكي و ارتاح 



 داليدا..انت بتقول اي قولي انا ذنبي اي 



منصور .. من دلوك انتي لا بنتي ولا اعرفك 



بصدمه . اي



زهره تصدم من كلام منصور ز داود يصعب عليه داليدا ..نزل يدك من عليها 



 منصور .. اشبعوا بيها 



وراح خرج ومشي وهو زي المجنون و هيه فضلت تعيط وراحت زهره تاخد داليدا جوه حضنها و تفضل تطبطب عليها .. شوفتي اني ماليش حد شوفتي ابويا اللي كان مفروض يكون في  ضهري عمل اي فيا عاد)



 تنزل دموعها علي حاله داليدا و مكانتش عارفه تقول اي 



عفاف ..علشان تعرفي محدش بص في وشك غير ولدي )



    داود..مش وقته كلام ده يا ماما )



   و كانوا عمالين يفكروا و كانت داليدا حزينه اوي اوي و مر اليوم بصعوبه اوي علي داليدا و جواد 



     وفي أوضه داود و زهره 



داود.. اللي حصل ده مش ها يعدي أنا بس دلوك بفكر اعمل اي علشان يطلع



 زهره ..داود ده اللي كان لازم يحصل )



بص لها ..هو اي اللي يحصل تعرفي اي انتي لسه مش بقالك كام يوم و عملتي كل ده 



  زهره .

انا حاسه بوجع داليدا وده صعب اوي عليها )



 بص لها .... عارفين و خلاص كل ده عدي جيتي تفتحي كل ده ليه يا زهره 



زهره .. عملت اللي كان لازم يحصل وده المهم 



يتعصب ..لا ده مكنش لازم يحصل ده هو و بدأ يحبها )



 زهره..بعد ما دمر حياتها )



    داود .كلنا مخطئين و المهم أنه يصلح ده يا زهره وانتي عارفه كويس جوي أن محدش معصوم عن الغلط +



  زهره ..خلاص بقا انا عملت اللي شوفته صح و اخوك قال كلام وحش و افتكرت كل ده ظلم هيه فيه 

   



 داود . انا اللي كاتم خشمي أن اخوي السبب )



 وقعد وهو عمال يفكر بكل حزن و مكنش عارف يعمل اي خالص وكان تعب من التفكير 



و زهره مكانتش عارفه هيه كده صح ولا غلط ولا اي صح مكانتش قادره تستوعب حاجه و بذات لما شافت ابوها عمل معاها اي كانت في حيره كبيره )



        و الصبح كانوا صحيوا الكل ماعدا داليدا في اوضه مش عايزه تخرج و عماله تفكر ) 



          و تفتكر كل اللي عمله معاها )



       و تعالوا نروح فلاش باك



كانت هيه تعبانه و حرارتها مرتفعه اوي راح قرب منها .

مالك يا داليدا 



 داليدا .مش عارفه 



حط أيده علي وش داليدا تخاف ..اهدي متخفيش حرارتك مرتفعه اوي 



و نزل المطبخ و جاب طبق فيه مياه وطلع وبدأ يعمل لها جمدات وكانت عماله تبص له 



    داليدا ..فاكر كده ممكن تخلي قلبي يلين و انسي انت عملت فيا اي 



 جواد .مقولتش خلي قلبك يلين انا بعمل اللي اي حد يعمله 



  داليدا ..وعلي اي انت عارف في الذوق اوي 



 جواد..مش ها تفرق كتير يا داليدا  المهم تكوني كويسه بس 



 تحدف الطبق. . مش عايزه منك حاجه 



 مسالش فيها وفضل يعمل لها جمدات. تشيل ايده ..بكره لمسه ايدك 


قام جاب لها علاج ..خدي ده 



ترمي العلاج ..مش عايزه حاجه منك )



بص لها .. خدي والا اجيب حقنه و اديكي حقنه دي بنفسي محدش هنا بيعرف بس انا بعرف هنا 



 داليدا ..هات العلاج 



خدت منه و تاخد وهو يضحك عليها . بنضحك علي اي بقا 



 جواد..ناس مش بتيجي غير بالعين الحمرا



بصيت له .. وبعدين بقا 



ضحك .. قلبك ابيض 



 داليدا ..علفكرة انت سخيف اوي )



 جواد. شهاده اعتز بها ميرسي مراتي 



بغضب ..ابعد عني 



جت تقوم تحس الدنيا عماله تلف بيها راح شالها بسرعه.  مهو لو نسمع الكلام



 داليدا .. سبني



 جواد.

تسمعي الكلام 



داليدا.

أه بس نزلني



راح نزل داليدا علي السرير و يبص لها . عمال تبص عليا كده ليه 



بص لها .. وبعدين معاكي 



       وفضل يهتم بيها وكانت هيه عماله تبص عليه وهيه مستغربه اوي منه 



      نرجع لوقت الحالي 



   تخبط  زهره و تدخل و كان معاها أكل ل   داليدا تقرب منها ..يلا كولي 



 بصيت لها ..مش عايزه 



 زهره.. خلصي يلا 



تبدأ تاكل وهيه سرحانه وعماله زهره تبص عليها ..خدتي قرار 



 داليدا ..مش عارفه افكر



 زهره 

اعملي اللي انتي شايفه أنه صح يا داليدا 


 داليدا ..مش عارفه



 زهره ..اللي انتي عايزاه اعمليه



 داليدا . والله ما قادره اخد قرار مش عارفه حاجه خالص ومش فهمه خالص 



 زهره.  مش عارفه اقولك اي 



  داليدا ..تعبت من التفكير صدقيني 



زهره ..مش عارفه يا داليدا 



زهره عماله تبص لها وكانوا في حيره مش عارفين يعملوا اي و كانوا تعبوا من التفكير 



و كانوا الحزن مسيطر عليهم قامت تاخد شاور و كانت عماله تفكر داليدا 



خلصت شاور و خرجت جهزت نفسها.  وراحت خرجت من غير ما حد يشوفها 



        و راحت علي القسم 



الظابط..خير يا مدام داليدا 



داليدا ..انا جايه اقول 


اقراء وتحميل رواية صغيره في يد الشيطان كامله من هنا 👇👇👇

  1. صغيره في يد الشيطان جميع الفصوال 

لقراء وتحميل الفصل الخامس عشر عشر من الرواية اضغط هنا 👇👇👇👇👇

    وبكده خلص الجزء ده


    بقلمي اية امير 


تعليقات