رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الثالث عشر بقلم آيه امير
رواية صغيره في يد الشيطان بقلم آيه امير
رواية احبني الشيطان
صغيره في يد الشيطان الفصل الثالث عشر بقلم آيه امير
رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الثالث عشر
الحلقه (١٣)
بقلمي اية امير
الكل يتصدم من اللي قالته عفاف و بصوا لبعض في حاله صدمه
داود..وه اي مهزله دي ياما)
عفاف ..انت تسمع الكلام يا داود)
داود..لا مش هسمع الكلام و اطلعي برا قبل ما اطلع جناني عليكي )
الحكيمه تبص ل عفاف ..امشي )
عفاف ..مش ها تمشي غير لما تعملي اللي جيتي علشانه زي ما قولت لك )
زهره تعيط بحرقه و كانت عماله تبص لهم و تنزل دموعها بحرقه كبيره )
داليدا .. وه ميصحش كده واصل )
عفاف . مبقاش غيرك انتي اللي تكلمي ما بلاش انتي يا ست داليدا )
داليدا تبص في الأرض و تنزل دموعها جواد مسك ايد داليدا .. ماما اي كلام انتي مستوعبه بتقولي اي )
عفاف ..مستوعبه جوي كمان )
كانوا مصدومين ومش عارفين يقولوا هنا
عفاف ...داود.مش انت محتاج تطمن علي عروستك و انا هطمنك علشان نخلص بقا انا غلطانه عايزه مصلحتك )
داود قفل عينه بحزن وخد نفس طويل )
زهره ..لا اوعي تعمل كده يا داود)
داود بص لها و راح خرج برا وهو متعصب عفاف تبص ل زهره بنصر و تضحك ..يلا يا حكيمه علشان تشوفي شغلك )
و تشد زهره بقوه من أيدها و تطلع بيها فوق
داليدا..جواد اعمل حاجه اللي بيحصل ده قله ذوق كبيره اوي و مينفعش كده ولا همها مشاعر زهره)
جواد خرج ل داود .هتسيب امك تعمل كده في مراتك
داود...عايز ارتاح وفي نفس الوقت مش عايز ده يحصل وفي نفس الوقت مش عايز اقرب من زهره غصب عنها هموت من التفكير يا جواد)
جواد..علي الاقل بلاش تخلي امك تعمل كده دي اهانه ل بنت و غير انت اكيد عندك ثقه فيها.. بينك وبين نفسك متاكد زهره تعمل حاجه زي دي
داود..لا مهو ده اللي ها يخليني قربت اتجنن من كتر التفكير يا جواد
جواد...طالما واثق في مراتك المهزله دي لازم تقف يا داود )
داود بص له وخد نفس طويل اوي )
و نطلع فوق عند زهره
كانت ماشيه وهيه عماله تشد زهره دخلت بيها اوضه
في الوقت ده يطلع داود وهو متعصب اوي وقرب منهم وراح شد زهره من ايد أمه..مش عايز ده يحصل ؟
عفاف ..هيحصل
داود مراتي وانا حر و حتي لو حصل كده انا راضي بيها اطلعوا برا اوضتي انا و مراتي
تصدم زهره من رده فعله و تبص له مكانتش مستوعبه ممكن يقف معاها بشكل ده
عفاف . ولد اسمع الكلام دي واحده معيوبه )
داود .ماما لو سمحت بعد اذنك كفايه فضايح لحد هنا بقا كفايه كده )
عفاف .. يبقي القتل ليها احسن )
داود.هو اي كلام و خلاص لا يا ماما )
زهره بصيت ل داود ..انا موافقه يا داود علي الكشف
بص لها .. وه بتقولي اي اخرسي عاد
زهره ..المهم انك وقفت في ضهري وانا لازم اثبت لك ان قد ثقتك فيا يا داود اطلعوا برا لو سمحت و سبنا نخلص من الحوار ده )
داود..لا يا زهره
زهره.. صدقني انا موافقه و معنديش اي مانع واصل
داود .زهره بلاش تعملي كده
زهره . اثبت كلكم اني عمري ما اعمل حاجه زي دي )
و طلع داود برا و عفاف و تقفل الباب وهو يتعصب . افتحي الباب يا زهره
و الحكيمه تكشف عليها و تخرج لهم )
الحكيمه..مرت ولدك سليمه يا ست هانم )
تصدم عفاف و تتعصب ..متاكده يا وليه )
الحكيمه ..اكيد طبعا هو دي فيها هزار عاد البت سليمه ميه في ميه )
داود قفل عينه وخد نفس طويل براحه )
داود...لسانك لو انفتح صدقني اقطعهولك )
الحكيمه...عيب عليك يا كبير البلد )
ومشيت الحكيمه و داود بص ل امه ..شوفتي
عفاف ..انا غلطانه عايزه اطمن عاد علي حياه ولدي )
بص لها .. ملكيش دخل بحياتي ياماما انا حر فيها تمام )
عفاف ..يا ولدي انا عايزه لك الخير )
وراح دخل ل زهره اللي كانت ضامه نفسها و عماله تعيط بحرقه كبيره )
راح قعد جنبها وحط أيده علي كتف زهره ..ليه عملتي كده
زهره .علشان اخلص من نظرات التساؤل اللي في عين اهلك ليا وعلشان اثبت لك انت كمان يا داود أني مش كده مش هنكر اني رحت له بس كنت فاكره اني راجل و ها يساعدني اهرب منك معرفش أنه ها يطلع خسيس بشكل ده !
و تعيط بحرقه ..صدقني والله العظيم. دي كل الحكايه
راح شدها في حضنه وفضل يطبطب عليها و هيه كانت دموعها زي المطر و حزينه اوي وفضل يهدي فيها لحد ما تهدي )
قام داود زي الوحش . مش هرحمه
وراح طلع سلاحه و عمر السلاح زهره قامت جريت عليه. . اوعي تقتله ها تروح في داهيه )
بص لها .. انا هربيه
و نزل يجري علي تحت و هيه نزلت تجري وراه وكان متعصب اوي و زي المجنون الكل بصوا علي داود اللي نازل يجري زي المجنون)
جواد..رايح فين
داود..انا هوريه
وطلع وراه جواد بسرعه دخل البدروم وقرب من نصر )
نصر خاف اوي من شكل داود ووهو متعصب اوي بشكل ده)
بص له ..انت بتبلي علي مراتي )
نصر يخاف اوي و يبص له وهو مصدوم .. اي)
داود.. يبقي تشوف داود يقدر يعمل فيك اي عاد اتشهاد علي روحك يلا )
وجه السلاح عليه زهره. .داود علشان خاطري بلاش تعمل كده )
بص لها ..زهره اطلعي برا
جواد .. ميستهلش الحقير ده انك توسخ ايدك بيه )
يتعصب اوي. .. اطلعوا برا )
جواد ..داود اسمع الكلام )
داود.
لا يا جواد
وراح وجه السلاح عليه و كان خايف اوي نصر منه و عمال يبص لهم بخوف )
جواد ..داود بلاش جنان )
داود...سبني يا جواد خد زهره و اطلع برا يلا )
وراح ضرب طلقه علي رجل نصر اللي صرخ ..اه
داود...انا محبتش اللوث ايدي في واحد زيك و صدقني مش هرحمك و بلد انتي ملكش فيها قعاد و مش هتدخل بلد هنا مره تانيه يا مصليحي
دخل مصليحي ..امرك يا كبير
داود. .الحقير ده مالوش قعاد اهنه في البلد فاهم و تعرف أنه مشي من البلد والا هخلص عليك انت
مصليحي ..حاضر متقلقش واصل )
و خرج داود و جواد و زهره دخلوا القصر )
و داود خد نفس طويل براحه ارتاح لما عرف الحقيقه وبص ل زهره )
عفاف كانت عينها بطلع شرار و كانت متعصبه اوي اوي و داود طلع علي فوق هو و زهره )
داود ...انا اسف
زهره .مافيش حاجه حقكك )
داود مسك أيدها . انا مكنتش مصدق كلامه بس كنت مش قادر افكر
تشد أيدها منه . خلاص قولت لك مافيش حاجه)
وقامت دخلت خدت شاور و دموعها بتنزل منها و هيه حزينه اوي و كانت دموعها عماله تختلط مع مياه وفضلت فتره طويله جوه لدرجه يقلق عليها اوي داود وراح خبط ..زهره
و خبط كتير ..زهره
و مكانتش بترد عليه يقلق اوي .. زهره افتحي أو ردي عليا )
مكنش في رد منها راح اتخض عليها وراح فضل يزق الباب زي المجنون لحد ما الباب ينفتح بص لاقاها مرميه علي الارض و فاقده الوعي لأنها بقالها فتره مش بتاكل راح شال زهره بسرعه و خرج بيها حطها علي السرير
وجاب مياه ورش علي وش زهره .. قومي يا زهره
تفتح عينها بضعف راح شدها في حضنه .. خوفت عليكي جوي +
زهره تستغرب من خوفه اوي عليها بشكل ده ..انتي اخر مره كلتي امتا
تبص له ..بقالي تلات تيام مش باكل
بصدمه ..اي ده استهتار كبير )
وراح نزل خلي داده تجهز لها صنيه اكل و خد منها وطلع بيها فوق )
داود ..مش عايز حاجه تفيض منك)
زهره ..ماليش نفس
داود..ممكن تسمعي الكلام
و تبدأ تاكل وهو كان عمال يبص عليها و كان سرحان فيها كانت شايفه نظرات عينه ليها و كانت متوتره اوي من نظرات عينه ليها بشكل ده )
و تخلص اكل و شال الاكل و هيه كانت تعبانه و عايزه تنام و نامت وهو فضل يبص عليها و يلعب في شعرها )
وفي اوضه جواد و داليدا)
داليدا ..شكرا
بص لها ..علي اي
داليدا ..انك رحت تكلم معاه لما طلبت منك
مسك أيدها ..مستعد اعمل اي حاجه علشانك يا داليدا )
داليدا تبص له و تفتكر لما عمل الحادثه وقالها . انا شكلي حبيتك
داليدا ..لما عملت حادثه كنت عايز تقول حاجه و مكملتش كلامك )
بص لها ..حاجه اي
داليدا ..قولت انا شكلي و مكملتش )
افتكر و دق قلبه وقام بسرعه ..ابدا مافيش حاجه يا داليدا )
داليدا...مالك هربت كده ليه)
جواد .. يمكن تخاريف بسبب الحادثه
داليدا ..اه
و قامت و تتعصب و تديه ضهرها وهو حس انها اتعصبت منه وكانت خارجه وقفها صوته .. يمكن قولت شكلي حبيتك )
دق قلبها بقوه و تحس انها اتجمدت مكانها و كانت مصدومه ومش عارفه تقول اي
داليدا .اي
راح وقف قدامها . مش عارف يمكن اكون قولت كده ..أو ممكن كان قصدي شكلك حلو )
ضحكت ..يا راجل
جواد...قلب الراجل من جوه )
بصيت له وهيه متوتره اوي ...جواد بس
ضحك...مالك
بصيت له ..ماليش
قرب منها ..متوتره
داليدا ..جواد
وراحت حدفت عليه المخده ..اياك تقرب )
جواد .. اه يا مفتريه
داليدا ..قولت لك اوعي تقرب
جواد..طب لو قربت
داليدا تفضل تحدف عليه المخده و كانت عماله تضحك بصوت عالي اوي
وهو راح حدف عليها و كانت عماله تجري منه و كان الباب مفتوح و محدش خد باله وكان صوتهم واصل لتحت
طلعوا علي صوت ظافر و عفاف و انصاري )
داليدا طلعت لسانها ل جواد..انا كسبت
جواد.. هتروحي مني فين يعني )
بصيت له .. اوعي تتخطي الحدود فاهم
و كانوا عمالين يحدفوا علي بعض و كانوا واقفين و شايفين كل ده عفاف و انصاري و ظافر )
و ظافر جن جنونه لما شافهم كده و مبسوطين كده و عفاف تضايق اوي )
داليدا تكعبل راح جري عليها و مسكها بسرعه و بصوا في عيون بعض وسرحوا في عيون بعض
جواد.هيه السما في عينك ولا اي يا داليدا )
كانت سرحانه و متوتره و حاسه دقات قلبها شبه مسموعه اوي لي )
راح قرب منها و باسها و كل ده هما مش شايفين أن حد واقف بعدت عنه بسرعه ..جواد )
تبص تصدم لما لقيتهم واقفين و تكسف راحت وقفت ورا جواد و تخبي وشها فيه من الكسوف )
ظافر قفل عينه بحزن وبص لهم و كانت دموعه خلاص علي وشك أنها تنزل بس كان ماسك نفسه بالعافيه )
عفاف ..اي مهزله دي +
جواد. اي يا ماما واحد و مراته في اي
عفاف ..واحد و مراته و فاتحين الباب ليه )
جواد..مخدتش بالي انتو طالما لقيتوا كده تمشوا احسن أو علي الاقل تقفلوا الباب )
عفاف .انت كمان بتبجح فيا
بص لها
.لا يا ماما
انصاري ..عندهم حق يا عفاف يلا احنا
عفاف ..اسكت يا انصاري وبعدين اي زريبه دي بوظتوا اوضه)
جواد..عادي بردوا اوضتي انا و هيه !مش مبسوطه كده يا داليدا
داليدا ..جوي جوي
جواد ..بس كده ثواني علشان اوضه تكون زريبه اكتر
وراح طلع الهدوم اللي في دولاب و فضل يحدف عليها وكانت داليدا عماله تضحك
عفاف يجن جنونها جواد ..اي رايك في اوضه كده حلوة مش كده
عفاف . حصل ل عقلك اي عاد
جواد بص ل ظافر اللي كانت نظرات عينه ناريه اوي اوي ومش طايقه )
جواد.. عن اذنكم علشان في حديث يطول شرحه مع مراتي مش كده
داليدا تفضل تضحك عليه وكانت بتبص ل عفاف اللي متعصبه و ضحكت اكتر من شكلها
وراح قفل الباب انصاري بص ل عفاف .. ولدك شكله حب البت
بصيت له ..اخرس يا انصاري
جن جنون ظافر لما سمع الكلام ده و راح نزل راح علي اوضته
و في اوضه
داليدا ..اي اللي عملته ده
جواد.. طول عمري مبحبش حد يدخل في حياتي وعلشان كده سافرت برا مبحبش حد يقولي اعمل ده و سوي ده انا اعمل اللي انا عايزه و محدش يقوله تعمل ده )
بصيت له ..بس مهما كان هيه مامتك
جواد..هيه مامتي وفوق راسي..بس في أخطاء مينفعش نعديها )
ضحكت ..عندك.حق
وبدأت أنها تروق اوضه راح قرب منها وبدأ يعمل معاها و رجع طبق الهدوم و حط الهدوم في دولاب
داليدا..عند وخلاص
جواد..طبعا بحب العند اوي
و رجعوا اوضه زي ما كانت و ناموا كل واحد علي طرف وهو كان عمال يضحك كان فرحان اول مره تتعامل معاه عادي ومن غير خوف و كانت هيه مستغربه نفسها ..انا مالي
وكل واحد كان عمال يفكر لحد ما يتغلب عليهم النوم و ناموا الاتنين )
و ظافر. مكنش عارف ينام بعد اللي شافه و علاقه داليدا و جواد اللي اتغيرت فاجأه دي)
و مر اليوم عادي بشكل طبيعي ومن غير اي أحداث تانيه و تاني يوم )
عفاف تطلع تخبط علي زهره . فتحت لها زهره
زهره ..خير
عفاف ..وراكي شغل كتير في القصر يلا
زهره ..حاضر
عفاف ..يلا دلوقتي
و شديت زهره و خليت زهره تنزل تعمل اللي وراها )
وراحت طلعت ل أوضه جواد و خبطت علي الباب وكانت نايمه و مش حاسه بحاجه قام جواد.
خير يا ماما
بغضب . الهانم مراتك فين
جواد ..نايمه
بصيت له ..تصحي حالا علشان تنزل تعمل اللي وراها
جواد...لما تصحي
عفاف . دلوقتي يا جواد
صحيت علي الصوت وراحت قامت ظ في اي
عفاف ..يلا وراكي حاجات كتيرة )
تهز دماغها و نزلت عفاف علي تحت و بص جواد ل داليدا ..مش عايزك تعملي حاجه +
داليدا . مش مهم يا جواد كلها حاجات بسيطه )
و دخلت غيرت هدومها و تنزل علي تحت و تبدأ تعمل هيه و زهره )
داليدا .. زهره ارتاحي انتي اعصابك تعبانه من امبارح انا هعمل كل حاجه
زهره ..لا يا داليدا هعمل معاكي
داليدا...يابت ارتاحي
زهره .لا نعمل مع بعض
وفضلوا يعملوا كل حاجه مع بعض و كانوا عمالين يضحكوا سوا و كانت عفاف متغاظه من ضحكهم مع بعض و خلصوا كل حاجه و عملوا حاجه يشربوها و خرجوا برا في جنينه يتكلموا مع بعض
زهره .. احكيلي بقا اتجوزتي من جواد ازاي عن حب ولا اي اصل انتي صغيره اوي
بصيت لها ونزلت دموعها وقفلت عينها بحزن . انا كان ظافر هو اللي بيحبني و انا كنت بصراحه معجبه ب ظافر اوي
بصدمه..اي اخوه اومال اتجوزتي ازاي من جواد )
تنزل دموعها ..ممكن بلاش
زهره ..في اي
داليدا ... جواد كان مسافر برا ورجع و مكنش يعرف أن انا البنت اللي اخوه بيحبها
زهره ..حبك هو يعني
داليدا .ياريت كان ارحم لي في حاجات كتير اوي يا زهره
زهره ..اومال.
داليدا . حاول يوقعني في شباكه و معرفش و ساعتها قرر أنه )
زهره ..أنه اي
داليدا تعيط لما تفتكر . خطفني
زهره ..خطفك و اتجوزك يعني)
داليدا ..بردوا كان ياريت كان يمكن اشفي بسرعه و انسي
زهره ..اومال عمل اي يا بنتي
داليدا .. اعتدي عليا يا زهره
وقعت من ايد زهره الكوبايه ..اي )
داليدا .. أيوة و ساعتها انا حالتي كانت صعبه و جاب ظافر و معاه دكتوره علشان كنت عماله انزف و ظافر عرف في الوقت ده
اللي حصلي و جواد عرف أن انا حبيبت اخوه
زهره ..كل ده
داليدا ...و بعديها غصب عليا و عليه نتجوز رحت ل ظافر يوم فرحي و طلبت منه يتجوزني هو و قالي اني واحده رخيصه و متلزمنيش و انا مش هاخد بواقي اخويا و كلام مقرف من ده كتير اوي كان عندي امل يقف معايا
زهره ..و سكتي غلي اللي حصل فيكي ده
بصيت لها .. مينفعش تسكتي ده اعتداء وهو حقير علشان يعمل في طفله كل ده
بصيت له ..بس رغم كل ده عمل معايا حاجات كتير اوي حلوة يا زهره
زهره .. اوعي يخدع بشويه حاجات ملهاش اي ستين لازمه ده مجرم و المجرم لازم ياخد جزاه
بصيت لها ..يعني اي
زهره ..تعملي محضر
داليدا..فات شهرين تقريبا علي موضوع يا زهره
زهره .. ينفتح من تاني يا داليدا هو كسرك
داليدا .لا اكيد مش هعمل كده هو عمل معايا حاجات كتير حلو صدقيني
زهره .. بس هيفضل في نظرك اللي اعتدي عليكي لو كان حصل حمل في الليله مقرفه دي كنتي ها تقولي اي غير أن طفل ابن حرام
تخاف .. اي حمل اي هو ممكن يحصل حمل )
و تبدأ تخاف و تصدم ..لا اكيد
زهره .. ممكن يحصل ايوه و ساعتها ها تكرهي نفسك و تكرهيه )
داليدا ..بلاش تخليني اخاف يا زهره )
زهره .. لازم تعملي كده يا داليدا
داليدا ..اعمل اي
زهره ..اعملي محضر و يقبض عليه
داليدا .اي
زهره ..أيوة )
داليدا قامت .لا يا زهره
زهره ..فكري في كلامي )
وقامت داليدا و هيه خايفه من كلامها وان فعلا تكون حامل و متعرفش و كان الف سؤال عمال يدور في بالها و مكانتش عارفه توقف تفكير خالص وطلعت علي فوق وفضلت ساكته
و تاني يوم الصبح الباب خبط ت قاموا فتحوا لاقوا الشرطه)
الظابط.
مطلوب القبض علي جواد الانصاري )
اقراء وتحميل رواية صغيره في يد الشيطان كامله من هنا 👇👇👇
لقراء وتحميل الفصل الرابع عشر من الرواية اضغط هنا 👇👇👇👇👇
وبكده خلص الجزء ده
بقلمي اية امير