أخر الاخبار

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الاول بقلم آيه امير

 رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الاول بقلم آيه امير 

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الاول بقلم آيه امير


روايه صغيرة في يد الشيطان الفصل الاول بقلم ايه أمير

رواية صغيره في يد الشيطان الفصل الاول

رواية صغيره في يد الشيطان بقلم آيه امير 

صغيره في يد الشيطان 
الحلقه الاولى
          بقلمي اية امير 

كانت ضامه نفسها علي السرير و بتعيط و سرير كله دم و كان واقف بطل و جنبه اخوه )

بصدمه ...مش مصدق اللي انا شايفو
مع اخويا وكمان ف بيت العيله يا حقيره ...وانت سبت كل البنات واحلوت ف عينك اللي هتكون مرات اخوك 

بصيت له و هيه عماله تعيط.. متظلمنيش حرام عليك انا معملتش حاجه


بغضب . انتي تخرسي خالص ليكي عين اصلا تكلمي بعد اللي عملتيه مع اخويا وانت دون عن كل البنات تعمل كده في البنت اللي بحبها يا حقير 


ومسكه من رقبته. . انا معرفش أن دي البنت اللي بتحبها 


ينزل بقلم علي وشه ..انتو ليكم عين تكلموا مقرفين 


بصيت له ..ارجوك صدقني انا معملتش حاجه اوعي تظلمني ارجوك )


بص لهم هما الاتنين بقرف و بص لها وبص علي اخوه ..لم قرفك ده و تكتب عليها 


ضحك بسخرية ..نعم اتجوز مين انا خدت منها اللي انا عايزه خلاص و ده المهم خلاص البضاعه بقيت مستعمله مش عايز منها حاجه تاني اللي عايزه خدته 


بص له.. انت لازم تكتب عليها 


يتعصب ..طالما انت بتحبها اتجوزها انت و البس يا معلم البضاعه المغشوشة 


بص له.  انت اللي غلط ولازم تشيل نتيجه غلطك ده 

كان متعصب اوي من كلام اخوه و أنه عايز يجوزه من البنت اللي غلط معاها ... يوم ما اخد واحده هاخد واحده سليمه 


مسكه من رقبته ..انت غلط يا حقير 


 ضحك .عادي مجتش عليها علشان كانت تعرف تقولي لا كويس معلش بقا 


كانت هيه عماله تعيط و ماسكه في الغطا اللي عليها و جسمها عمال يترعش بقوه .. متسبنيش أرجوك طب اتجوزني 


 ضحك بسخرية . يعني هو يغلط معاكي وانا البس ليه مغفل انا يعني لا ياختي انتي رخيصه و متلزمنيش اصلا مش هو ياخد اللي هو عايزه و انا البس قرقك أنتي وهو طالما عينك جت علي حاجه بتاعتي من بدايه خدها 


 بغضب ..مكنتش اعرف ان هيه دي البنت اللي بتحبها مكنتش اعرف 


 هز دماغه بحزن .. مش هصدق كلامكم انا كنت مغفل لما بصيت في وشك 


تفضل تعيط ..حرام عليكم 

     و تفقد وعيها يغضب ..مالها دي ماتت ولا اي 


        ندخل في القصه و نعرف حصل اي من البدايه 


          في الصعيد و كانوا متجمعين كلهم الاب و الام و اتنين شباب )


انصاري...اخوك راجع ميتي من السفر عاد يا داود )

داود ..مش خابر يا بوي )


 عفاف ..كلم اخوك لازم يرجع اهنه كفايه دلع ماسخ وسط الأجانب و بنات)


  ظافر .. سيبوا جواد براحته جواد مالوش خالص في جو هنا ياما وانتي عارفه 


عفاف بغضب.  يعني اي مالوش في هنا نسي عوايد و تقاليد ولا اي قوم كلم اخوك )


بصوا لها و هزوا دماغهم لأنهم محدش يقدر خالص يرفض
كلام أمه و راح داود يبقي الاخ الكبير و بعد كده ظافر و أخير جواد )



    وراحوا مسكوا تلفون و رنوا علي جواد اللي مردش


داود ..وبعدين معاه عاد 


 ظافر ..مش خابر بقا يا خوي بجد )


 بص له و سكت ..رن تاني )


رن و بردوا مكنش بيرد بصوا لبعض و رجعوا قعدوا 


         و نروح في أوروبا 



كان نايم جواد وفي حضنه بنت فتح عينه بضعف و حط أيده علي دماغه من الصداع ..اه 


بص لاقي البنت جنبه راح زق بنت دي بقوه لدرجه وقعت علي الارض من قوه الزقه


 بغضب ..اي مش تحاسب


جواد.. انتي لسه هنا ليه مش مفروض كنتي مشيتي امبارح 


بصيت له وقامت . اتغلب عليا النوم و نمت يا حبيبي 


جواد..حبك ستين برص يلا امشي 


  بصيت له.  مالك بس يا جواد مضايق ليه 


 بص لها وهو متعصب وراح قام. داخل أخد شاور أخرج مش عايز اشوف وشك هنا 


قرب منها و همس في ودنها .. انتي عارفه انتي كنتي هنا ليه و خدت اللي انا عايزه خلاص 


 تبص له بغضب مسمعش منها أي رده فعل وراح دخل علي التواليت وخد شاور وهيه تلبس هدومها و تمشي خلص الشاور. و خرج )


 راح مسك تلفونه لاقي اخواته رنوا عليه راح رن عليه


 جواد ..خير يا ظافر في اي اتصالكم دايما ده بيكون في مصيبه احكي



ظافر ..ست كل عايزك ترجع يا جواد


جواد .انا شغلي هنا و حياتي هنا ارجع اعمل اي 


عفاف ..اديني تلفون ده يا ظافر 


وخدت منه تلفون و تكلمه .. اي يا ولدي 


جواد..اي يا ست الكل 


 عفاف .. لازم ترجع فاهم انت عارف اني مش برجع كلامي واصل )


 جواد..ماشي ياماما 


عفاف .. أخرك ترجع كمان يومين فاهم


جواد..حاضر 


وقفلت معاه و هو كان متعصب وراح ضرب أيده في الحيطه ...مبحبش الأمر ده)


وراح جهز نفسه و خرج ركب العربيه و بدأ يسوق وكان واقف في اشاره وعربيه تانيه واقفه جنبه ولاقي فيها بنت حلوة اوي 


 نزل ازاز و بص لها و راح غمز لها راحت ضحكت تشتغل الاشاره و مشيوا راح لاقي أنها وقفت العربيه و نزلت سندت علي العربيه 


ضحك و نزل ..اي يا قمر 


بصيت له ..هو في حد يسرق حد بشكل ده 


.بص لها ..لا ده شكلها هتلعب تيجي نتكلم في مكان تاني احسن )


بصيت له ..زي فين مثلا 


ضحك..زي البيت عندي مثلا 


تضحك ضحكه دلع. .اه قول كده إذا كان كده ماشي حتي كلام يكون علي رواق 


ضحك ..اوي طب يلا بينا )


وخدها ورجع بيها البيت 


            نرجع الصعيد) 


ظافر جهز نفسه وراح خرج و هو مبسوط لانه رايح يشوف البنت اللي قلبه دق لها 


راح لاقاها قاعده قدام الترعه و سرحانه راح قعد جنبها ..ينفع تتوحشيني أكده



تكسف و تبص في الأرض بخجل ..وشك ولا القمر يا داليدا )


 تبص له ..وه عيب أكده بتكسف )


 ضحك عليها ..حد يتكسف من اللي هيكون جوزه 


بصيت له ..وه انا لسه صغيره جوي جوي )


ضحك عليها و مسك أيدها . صغيره بس سرقتي قلبي يا داليدا )


بصيت له بتوتر.  لازم اعواد الدار )


وقامت راح مسك أيدها .. في اقرب وقت افتح اهلي في موضوع و اجي اطلب يدك 


تهز دماغها و تجري من قدامه و هو ضحك عليها وراح شاف شغله و كمل شغله )


    و داود راح علي الارض و بدأ يشوف شغله لاقي بنت بتقرب منه و هيه شكلها معيط و بتاخد نفسها بالعافيه ).



بص لها ..وه مالك يا زهره)


بصيت له .. ..انا عارفه انك مش ها ترديني مكسورة الخاطر 


بص لها ..ترتاحي طيب 


 بصيت له ..انا محتاجه فلوسه ابوي بيموت وانت قلبك كبير بص هما دين عليا وفي أول في فرصه ارجع لك فلوسك عاد)


بص لها .. حاضر يا زهره بس أكده..عايزه كام 


وراح طلع لها فلوس ..خدي 


تفرح اوي ..انت فعلا تستاهل تكون كبير بلد


بص لها . بس ماشيه رايحه علي فين استني 


تبص له راح قام وقف قدامها وطلع ..امضي هنا لازم اضمن حقي ولا اي ضمان الحق مش عيب 


ت
بصيت له بخوف. .حاضر حاضر 


و تمضي وهو ضحك بكل خبث ..جدعه يا زهره 


بصيت له ..شكرا جوي 


وطلعت تجري راحت علي مستشفي و تدفع تكاليف عمليه ابوها و تاخد نفس براحه لأن حالته خطيره اوي )  

 
      و مر اليوم بشكل طبيعي ومن غير اي أحداث جديده و كان جواد بيجهز نفسه علشان يرجع الصعيد و كان جهز كل حاجه و قرر يسافر وراح ركب طيارته الخاصه 


جواد...مش فاهم ارجع مكان ده ليه أنا


وخد نفس طويل بغضب و هو متعصب وراح سند دماغه و نام شويه لحد ما يوصل الصعيد و مر الوقت و كان وصل الصعيد نزل من طياره وراح ركب عربيته وراح علي القصر وخبط تفتح له الخدامه. وه سي جواد 


ضحك ..اه هش )


 ضحكت .. ستي ها تفرح جوي 



دخل و هما كانوا قاعدين بيفطروا مع بعض . جريمه هنا من غيري 


كلهم رفعوا وشهم اتصدموا عفاف .. جواد


و جريت علي ابنها.حضنته و كانت مبسوطه و كله حضن جواد 



عفاف ..تعالا يا ولدي كول شكلك خاسس جوي مكنتش بتاكل هناك )


بص لها وضحك ..مكنش عندي وقت 


عفاف ..كنت بتعمل اي 


بص ل ظافر و داود اللي انفجروا من الضحك ..كان بيشوف مصالحه ياما 


جواد ..بظبط زي ما قال بس كانت مصالح خطيره بصراحه 


عفاف .. وه خطيره حصل اي )


 جواد..لا ده حديث يطول شرحه اطلع اغير هدومي واخد شاور 


وطلع اوضته و دخل خد شاور.  و غير هدومه وراح نزل و قعد معاهم و كان انصاري و عفاف فرحانين اوي برجوع جواد ليهم )  


     و تاني يوم كان جواد جهز نفسه علشان يخرج يمشي شويه و كان ماشي و كانت داليدا ماشيه و معاها غنم بتمشيهم 


بص لها و صفر.  اوبا يا جماله اي ده البت حلوة اوي 


جريوا المعيز منها علي ترعه داليدا ..وه تعالوا هنا 


راحت علشان تطلعهم من الترعه راحت وقعت فيها



داليدا ..هو يوم باين من أوله. ولا اي 


و كان واقف عمال يبص عليها و مكانتش عارفه تطلع المعيز من الترعه 



داليدا ..يلا اطلعوا يلا 


جواد.. بتكلمي مين علي اساس فاهمين كلامك )


وفضل يضحك عليها و علي شكلها مبلول و هيه تتعصب اوي ..وه معندكش نخوه واصل أكده بدل ما تيجي تساعدني 


بص لها ..انا اساعدك في القرف ده لا طبعا لو محتاجه مساعده في حاجه تانيه إذا كان كده او كده رقبتي سداده )


 بصيت له بغضب .. عديم النخوه 


 و طلعت المعز وقفها صوته وراح قرب منها وبص لها من أعلاها ل حد تحت و همس في ودنها ..ممكن انضفك و اخليكي اميره مقابل ليله


 بصيت له بعدم فهم .. وه قصدك اي يا جدع انت 


بص لها ..انتي محتاجه حمومه حلوة و انا معنديش مانع احميكي حمومه دي 


تصدم و راحت ضربته بقلم علي وشه .. وه انت قليل الادب )


راح مسك أيدها بقسوة .. ازاي ايدك مقرفه دي تتمد علي أسيادك 


تخاف اوي من شكله .. سيبني 


 بص لها . مش هرحمك من بعد القلم ده مش جواد اللي واحده معفنه زيك لا راحت ولا جت تمد أيدها عليه 


بصيت له و هيه علي وشك أنها تعيط من خوف .. سبني امشي 


بص لها و راح داس علي أيدها بقوه اكتر تتوجع اوي اوي و تعيط ...انت معندكش رحمه 


ضحك لما شاف دموعها ....من هنا و رايح تعرفي مقامك 


وراح زق داليدا بقوه تقع داليدا في طينه و بقا هدوم داليدا كلها طينه و شكلها وهو فضل يضحك عليها و راح ركب العربيه .. اعرفي مقامك يا شاطره 


ومشي و هيه تعيط وراحت قامت ورجعت علي الدار وفضلت تعيط 


منصور ..وه مالك يابتي 


بصيت له..وقعت يا بوي 



منصور .. طيب خشي يابتي 


ودخلت خدت شاور و افتكرت هو عمل فيها اي و فضلت تعيط لأنها حساسه اوي و بتعيط من اقل حاجه )


       و جواد لف شويه وراح رجع علي القصر و دخل و قعد و قعد معاه ظافر )


ظافر ..مالك 


جواد..مخنوق اوي من هنا انت عارف انا ماليش في جو ده يا ظافر )


ظافر ..لا يا خوي فاهم دماغك انت عايز مكان اللي فيه حريم )


جواد ..فاهم اخوك



ظافر ..اخرت اللي انت فيه ده وحش اوي يا جواد 


جواد بص له ..ولا وحش ولا حاجه )


ظافر ..لا وحش يا جواد..شوف لك بت حلال و اتجوزها 


بص له. .انا اتجوز اهو ده اللي عمره ما يحصل ابدا)


بص له. ليه بقا 


جواد.انا مش بتاع مسؤوليه وكلام ده 


 ظافر ..في اقرب وقت عايز اعرفك علي البنت اللي بحبها 


جواد .عايز اشوف اللي قلبك دق ليها دي بقا ظافر قلبه يدق لا دي قيامه قربت تقوم 


ضحك ..حاجه كده مش من الأرض اللي كلها خبث دي عارف دي شبه ملاك 


بص له..يسلام لا ده كلام حمضان و ماليش فيه انا قايم


وراح قام طلع أوضه و لاقي مكالمه فيديو من بنت كان يعرفها كلمها و فضلوا يتكلموا مع بعض ) 


    و جواد كان عمال يفكر في داليدا ..محدش يقدر يقول ل جواد لا و تيجي واحده زيك تعمل كده ماشي ها تشوفي هعمل فيكي اي )


    و تاني يوم راح خرج و كان عمال يدور عليها بعينه لاقاها راجعه ولابسه هدوم المدرسه راح فرمل العربيه عليها في اخر لحظه و تتخض هيه من الخوف و تقفل عينها ..هو انا مت خلاص كده 


جواد نزل من العربيه وراح وقف قدامها و كانت هيه لسه قافله عينها 


داليدا ..انا بتحاسب كده خلاص )


 جواد..انتي مجنونه طيب ولا اي حكايتك



داليدا ..انت عزرائيل طيب ولا اي يا ماما 


 ضحك عليها .. عزرائيل مين يابنتي بطلي هبل افتحي عينك )


تفتح عينها بضعف و تبص له ..لا و كمان دخلت النار كنت متاكده انك هتكون في النار 


بص لها . والله 


بصيت له ..حد يقتل حد كده 


 جواد..نعم ياختي عملت اي معلش )


بصيت له ..انت قتلتني 


جواد . ما انتي عايشه زي القرده اهوه فين ده 


داليدا ..امشي من وشي 


جت تمشي مسكها ....لما اكون بكلمك اياكي تمشي و انا بكلمك انتي فهمه 


بصيت له بدموع و تهز دماغها ..حاضر حاضر 


بص لها ..انتي عيوطه ليه كده اي ده 


 تنزل دموعها ..سبني بقا انت بتعمل كده ليه 


بص لها ..اي رايك نقضي وقت حلو مع بعض 


 بصيت له ..يعني اي مش فهمه 


بص لها . يعني تيجي عندك 


 داليدا...وه اجي عندك يعني اي 

جواد... نتكلم مع بعض و نقعد مع بعض و 


داليدا ...و اي 


جواد حط أيده علي وشها.. اللي يجي ساعتها نشوفه +


داليدا تبعد أيده عنها ..انت ازاي تلمسني أكده انت قليل الادب)


بص لها  .انتي عماله تغلطي ولا اتخلق ولا عاش اللي يفكر مجرد تفكير يغلط في جواد 


بصيت له بخوف منه ..انا مغلطش انت قليل الادب فعلا و غور من وشي 


و جريت من قدامه يتعصب اوي و جز علي أيده بغضب و هو متعصب ضرب الارض برجله .. والله ما انا رحمك يا حتت عيله انتي و ها خليكي تترجيني )


و يظهر في عينه نظرات ناريه و كانت قادره تحرق اي حد و هو متعصب اوي ركب العربيه ومشي وراها و شاف هيه ساكنه فين ضحك ..كده كلام يحلو اوي )


و بص لها وهو عمال يضحك و هيه دخلت الدار و تقفل الباب فضل واقف يبص غلي البيت ..واحده مقرفه و ساكنه في مكان مقرف زي ده تتقل عليا بشكل ده . ماشي ماشي 


و كان عمال يفكر يعمل معاها اي و كان سرحان ورجع القصر وهو عمال يفكر ) 


            و تاني يوم علي سفره الاكل 


عفاف ..وه محدش فيكم عايز يفرحني بيه عاد 


داود .. لسه شويه ياما 


 ظافر ..انا في بت بحبها و عايز اطلب يدها ياما  و عايزها 


بصيت له.  مين دي ز أهلها مين اهنه 


انصاري..حد اعرفه يا ولدي 


بص ل أبوه و أمه ..لا يا بوي هما ناس علي قد الحال منصور 


أنصاري .
منصور


 بصيت له بغضب . وانت عايز ابن الانصاري يتجوز بنت منصور )


بص لها . وه في اي ياما 


عفاف ..انا ولادي بتجوزوا احلي البنته 


 ظافر ..وانا بحبها جدا وبعدين انا مش عايز منها حاجه انا عايزها هيه بس 


 عفاف .. وه عايز الناس تاكل وشنا 


ظافر ..تاكل وشنا ليه أن شاء الله يا ماما واي كلام ده 


انصاري ..ولدك من حقه يختار عروسته يا عفاف 


عفاف ..وانا من حقي اختار مرت ابني يا حج 


انصاري ..لا هو اللي ها يعيش معاها وهو بس اللي من حقه يختار شريكه حياته مش حد تاني



جواد.فعلا يا ماما هو لي الحق يختار عروسته تكون مين يا ماما )


 بصيت له ..بلاش تكلم انت يا جواد علشان عيشه اجانب نسيتك اصلك 


 جواد..اصل اي و فصل اي يا ماما ده كلام قديم و محدش بيعمل كده دلوقتي كله دلوقتي بيختار شريكه حياته جو الام اللي تختار ده مبقاش موجود اصل هو اللي ها يتجوز البنت مش حضرتك 


بصيت له .. ولد ..وانت رايك اي يا كبير البلد 


 داود .. رأي زي جواد يا ما انا ماشي عندي شغل 


 و قام داود و مشي راح يشوف شغله 


و عفاف تبص ل ظافر و هيه متعصبه اوي اوي ..ماشي يا ابن بطني موافقه 


ضحك..احلي أم في الدنيا دي ولا اي 


وفرح اوي أن أمه وافقت علي جوازه من داليدا و كان مبسوط 


داود..كان عمال يفكر في زهره ز سرحان فيها مش قادر يبطل تفكير فيها 


و كان جواد عمال يفكر يعمل اي فيها و كان سرحان و شر ظاهر في عينه 


و كلم أيده اليمين نائل ..خير مش بطمن لما ترن 


ضحك .تاخد طياره و تيجي الصعيد حالا 


نائل..في اي يل مصيبه 


 جواد.. أخلص


و فعلا حجز و جه علي الصعيد و راحوا علي بيت العيله القديم و قعدوا مع بعض 


نائل ..عايز اي في حاجه ولا اي 


جواد.في بنت معصلجه معايا 


نائل ..وانا مالي اعمل اي يعني مش فاهم 


جواد..تشوف لك حل معاها 


نائل ..حل اي انت هنا في الصعيد مش اروبا اللي فيها السايب في السايب 


بص له ..ماليش دعوه انا عايز البنت دي انت عارف اللي تعجبني مينفعش اسيبها 


نائل ..بطل هبل هنا مافيش الكلام ده 


بص له. .ماليش دعوه انا جيبك تخطط معايا 


نائل ..انا مالي 


بص له .. بقولك اتصرف 


و خد نفس طويل من أفعال جواد


جواد يسرح, شويه .. عرفت هعمل اي 


و بدأ يقوله يتصدم ..اي ده 


جواد..انت تعمل اللي اقولك عليه 


 كان مصدوم اوي منه ومش عارف يقوله اي ولا حتي يستوعب كلامه


جواد.تمام بكره ننفذ 


  و مر اليوم بشكل طبيعي و من غير اي أحداث جديده و تاني يوم تخرج داليدا لقيت اللي جه من وراها وخدرها 

 اقراء وتحميل رواية صغيره في يد الشيطان كامله من هنا 👇👇👇

  1. صغيره في يد الشيطان جميع الفصوال 

لقراء وتحميل الفصل الثاني من الرواية اضغط هنا 👇👇👇👇👇


     وبكده خلص الجزء ده 

    بقلمي اية امير
تعليقات