أخر الاخبار

رواية زواج علي ورق الفصل الثالث والرابع بقلم حبيبه علاء

رواية زواج علي ورق الفصل الثالث والرابع بقلم حبيبه علاء 

رواية زواج علي ورق الفصل الثالث والرابع بقلم حبيبه علاء


رواية زواج علي ورق الفصل الثالث والرابع 

رواية زواج علي ورق بقلم حبيبه علاء 

روايه زواج علي ورق الفصل الثالث

 part3

هشام: هااا يا اولاد شكلكو متفقين 

تميم: متفقين جدا يا والدي 

عمر: هاا يا داليده اتفقتي انتي وتميم 

داليده: ايوا يا بابا اتفقنا 

بصينا لبعض انا وتميم وقولنا اتفقنا 

**********

وبعد مرور اسبوع حان وقت الزفاف 

ارتدات الجميله داليده فستناها وكان جمالها لا يوصف 

وظلت تنتظر حتي يأتي ذلك المدعو زوجها ليخذها معه 

وبعد شويه الباب خبط 

طبعا كان تميم 

جيه اخدني ورحنا القاعه 

"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" 

والفرح خلص وروحنا علي الڤلا 

وطبعا انا اول حاجه عملتها اول ما دخلنا الڤلا جريت علي المطبخ كنت جعانه 

داليده: شوف بقا هتنام في انهي اوضه 

تميم: اول مره اشوف عروسه يوم فرحها تقديه في المطبخ تاكل 

داليده:  عادي اومال افضل جعانه يعني 

تميم: طيب انا هطلع انام 

داليده: متروح هو انا مسكاك 

طلع تميم اوضته 

وانا خلصت اكل وطلعت اوضتي وغيرت هدومي ونمت 

صحيت تاني يوم وسمعت صوت جاي من المطبخ ف قولت اما انزل اشوف..... يتبع

رواية زواج علي ورق الفصل الرابع بقلم حبيبه علاء 

part4
نزلت ومشيت براحه تجاه المطبخ وببص براحه لقيت تميم واقف في المطبخ بيحضر الفطار طبعا انا فكرت انو معجب بيا وعاوز يفتح كلام معيا ويعملي فطار بقا وانا ارضي وكده 
حسست علي كتفي بفخر و قولت هه مفكر انو الجو ده هياكل معيا يبقا غلطان 
مشيت وقعدت في الريسبشن ومستنيه يجي بالفطار
فضلت ابص عليه من غير ما ياخد باله لحد اما خلص رحت جريت وقعدت وعملت نفسي اكني معرفش حاجه لقيتو واخد الفطار ورايح بيه اتجاه المكتب بتاعه 
بصيت بذهول ومش مصدقه 
قولت في نفسي بصوت يكاد يكون مسموع: يعني بعد ده كلو طلع عامل الفطار ليه هوا وانا اللي كنت مفكره انو عامل فطار عشاني 
انا مغلطتش لما قولت انو مغرور واناني 
ومشيت بغصب رحت المطبخ عشان احضر ليا فطار 
وقعدت اكلت بعد شويه لقيت بابا و انكل هشام جيهم 
فتحنا الباب انا وتميم وكانت الابتسامه من الودن للودن 
حضنت بابا وسلمت علي انكل هشام 
رحت اجبلهم العصير وسمعت انكل هشام بيكلم تميم وبيقوله 
هشام:  عامل اي مبسوط مع داليده 
تميم: ايوا يا والدي مبسوط المهم طمني اي اخبار الشركه 
هشام: في عريس يوم الصباحيه بتاعتو يسأل علي الشركه 
خد ده مفتاح الشاليه اللي في الساحل خد مراتك ورحو اعملو شهر عسل هناك
وممنوع تعترض
تميم: حاضر يا والدي حاجه تاني 
هشام: لا مفيش حاجه 
تميم: طب يلا عشان انكل عمر قاعد بره مينفعش نسيبو لوحده 
وبعد لما بابا و انكل هشام مشيو لقيت تميم جاي بيقول.... 
تميم: عايز اتكلم معاكي في موضوع 
داليده: اتفضل 
تميم: والدي قالي نروح الشاليه اللي في الساحل عشان نقضي شهر العسل 
يعني عشان نبان اننا زوجين طبعيين 
داليده: تمام موافقه  ومنها اغير جو 
تميم: تمام جهزي شنطتك ونسافر بكره 
داليده: تمام 
بدأت احضر شنطتي واخدت كل حاجه 
ونمت 
وتاني يوم صحيت جهزت سندويتشات عشان الطريق وانا بجوع بسرعه 
تميم: خلصتي يا داليده 
داليده: ايوا خلاص خلصت 
تميم: ايه الشنط دي كلها يا داليده احنا مهاجرين 
داليده: علفكره انا سايبه اكتر منهم فوق وبعدين احنا هنقعد شهر وانا اخدت الحاجات المهمه بس 
تميم: ماشي يا داليده يلا خلينا نمشي 
داليده: اوكي 
ركبنا العربيه ومشينا 
طبعا الطريق كان طويل ف سبت تميم يسوق العربيه وانا فرشت ونمت في العربيه 
وعدي شويه 
ولقيت تميم بيصحيني 
تميم: اصحي يا داليده وصلنا خلاص 
داليده: هاا بجد وصلنا 
تميم: ايوا يلا انزلي واطلعي كملي نوم فوق وانا هطلع الشنط 
داليده: طيب انا هاخد شنطه اطلعها معاك 
تميم: طيب خدي انتي الشنطه دي واطلعي وانا جاي 
داليده: طيب ماشي 
طلعت انا علي الاوضه وكانت جميله جدا ومتزينه بطريقه جميله رميت الشنطه وجريت علي السرير ورحت في النوم 
*******
تميم: داليده افتحي الباب انا تميم 
شكلها نامت 
فتحت الباب ودخلت لقيتها نايمه زي الملاك وكانت حلوه زي الاطفال 
فضلت ابص عليها شويه 
تميم فوق اللي بتعملو ده مجرد جواز مصلحه فوق 
خرجت وقفلت الباب ونزلت الكافيه 
بس صورتها وهيه نايمه مكنتش بتفارق دماغي...
  1. لقراء وتحميل رواية زواج علي ورق كامله هنا
                 ( روايه زواج علي ورق )
  • لقراء الفصل التالي // هنا

 يتبع
تعليقات