أخر الاخبار

رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

 رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول  

رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول


جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 

روايه جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 

رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين 

جوزي اتجوز سلايفي الاتنين

الحلقه الثانيه

بقلم هويدا زغلول

وفي الوقت ده قربت صفاء منه وقالت بدلع 


صفاء _ من يوم ما اخوك ما راح وانا مش شايفه اي راجل غيرك معرفش انت عملت ليا اي 


ابراهيم _ بجد دلوقتي عرفت اخويا اتجوزك 

ليه ده مافيش جمال بعد كده 


صفاء _ طيب اي بتفكر في نفس اللي انا بفكر 

فيه بصراحه كده انا عايزه اتجوزك رايك اي 


ابراهيم _ موافق طبعا بس مش عايز شيماء

تعرف دلوقتي 


صفاء _ الله طبعا علشان متزعلش مش كدم 


ابراهيم _ ما تزعل ولا تروح في داهيه 

علشان تفضل تبعت ليا فلوس علشان 

اقدر اجيب ليكي شقه تانيه 


صفاء _ حبيبي يا ابراهيم خلاص انزل هات 

الماذون وخلينا نكتب الكتاب دلوقتي مش 

قادره اعيش من غيرك اكتر من كده 


ابراهيم _ عيوني ليكي ، وبعدها نزل وصفاء 

قالت 


صفاء _ يخربيت تقل دمك والله لولا خايفه 

اترمي في الشارع ما كنت فكرت فيك خالص 


وفي المستشفي كنت وافقه ولقيت 

دكتور سامح جاي جمبي وبيقول 


سامح _ بجد مش عارف اشكرك ازاي

يا شيماء انتي انسانه متوفقه اوي بس شغلك


شيماء _ ربنا يخليك يا دكتور سامح 


سامح _ كنت عايز اقولك علي حاجه كان 

فيه مريضه هنا في المستشفي وخرجت من يومين محتاجه ممرضه تروح ليها كل يوم 

ساعتين بس علشان تديها العلاج وقولت 

اقولك اكيد أنتي محتاجه تذوتي دخلك 


شيماء _ اه اكيد والله مش عارفه

 اشكرك ازاي انا بجد محتاجه فلوس اوي 

الفتره دي


سامح _ ربنا يوفقك ولو عوزتي اي حاجه انا 

تحت امرك في اي وقت وفعلا روحت بيت 

الست هيام كانت ست كبيره وعايشه لوحدها

وفتحت ليا 


شيماء _ مساء الخير أنا الممرضه اللي جايه 

ادي حضرتك العلاج 


هيام _ اه اتفضلي تعالي وبعد ما اخدت 

العلاج قالتلي هو انتي من مصر مش 

كده باين من طريقه كلامك 


شيماء _ ايوه من مصر وجايه هنا علشان اشتغل 

هو حضرتك عايشه لوحدك هنا 


هيام _ اه مكنش ليا حد الا جوزي الله يرحمه 

وراح وبقيت عايشه لوحدي في البيت ده كله 

عايشه فين بقي يا شيماء 


شيماء _ في شقه انا واربعه اصاحبي 


هيام _ تمام يا حبيبتي ولو عوزتي اي حاجه 

كلمني في اي وقت خدي الفلوس دي 

خليها معاكي 


شيماء _ ياخبر ابيض دول كتير اوي 


هيام _ مهو أنا عايزه منك خدمه تانيه بالله .عليكي عايزكي تسالي عليا كل يوم 

انتي شايفه مليش حد وخايفه يحصلي حاجه 

وأنا لوحدي في الشقه


شيماء _ ربنا يديكي طوله العمر يارب بعد 

اذنك وخرجت وانا فرحانه اوي بالفلوس 

وكلمت ابراهيم 


ابراهيم _ خير يا حبيبتي فيه اي أنا 

لسه راجع من الشغل وعايزه انام شويه 


شيماء _ معلش يا حبيبي اصل فرحانه اوي 

قولت افرحك معايا انهارده جالي شغل تمريض 

من البيت والست اداتني فلوس كتير اوي 


ابراهيم _ اي فلوس كتير طيب الصبح 

تحولي الفلوس دي عليا 


شيماء _ بجد انا مخنوقه من الشقه اللي انا 

عايشه فيها وكنت عايزه اجر مكان لوحدي 

اعيش فيه 


ابراهيم _ بقولك اي يا شيماء هو انتي ناويه 

تطيري الفلوس علي كلام فارغ هو انتي 

ناويه تعيشي هناك عالطول دي فتره 

بس متعرفيش أنا لقيت شقه حلوه اوي 

ازاي وكمان عايز اغير العفش بتاعي كله 


شيماء _ عندك حق يا حبيبي الصبح 

هبعتلك الفلوس خد بالك من نفسك يا ابراهيم 

متعرفش انت وحشني قد اي 


ابراهيم _ وانتي كمان يا حبيبتي المهم 

ابعتي الفلوس بكره ب اذن الله ، وقفلت 

معاه وكانت صفاء قاعده جمبه 


صفاء _ خير يا حبيبي فيه اي 


ابراهيم _ مش عايز اقولك انتي وش 

السعد ازاي عليا بكره هيجي ليا فلوس

كتير من شيماء 


صفاء _ بجد يا حبيبي طيب لما 

اشوف ناوي تجيب ل صفاء حبيبتك اي هديه 

بقي طلما طلع وشي حلو عليك 


ابراهيم _ بس كده انتي تؤمري يا قلبي 

احسن هديه تيجي ليكي بقولك اي ما تيجي 

ندخل اوضه النوم بقي وعدا يومين ولقيت 

ابراهيم بيكلمني 


شيماء _ اي يا حبيبي عامل اي 


ابراهيم _ مخنوق اوي يا شيماء الشقه هتروح 

مني وعايز اخلص فيها بسرعه 


شيماء _ معقول طيب هعمل اي يا ابراهيم 

بس انا اي فلوس والله بتيجي ليا ببعتها 

عالطول طيب بقولك اي ما تبيع الشقه 

اللي عايشين فيها وكمل انت 


ابراهيم _ نعم نعم لا طبعا مينفعش لأن 

الشقه الجديده دي هتكون ب اسمك انتي 

لانها من عرقك وانا مش معقول مكنش معايا 

اي حاجه 


شيماء _ اخس عليك يا حبيبي وانا وانت اي 

طيب هنعمل اي دلوقتي 


ابراهيم _ بقولك اي مش بتقولي هيام 

دي بتحبك اوي ما توفري تمن الشقه اللي 

بتدفعي ليها ايجار وعيشي معاها حتي هتوفري 

اكل وشرب كمان


شيماء _ لا طبعا أنا مقدرش اقولها كده 

الست كل شويه تديني فلوس 


ابراهيم _ بقولك اي الشقه دي لو راحت مني 

متعرفيش ممكن يحصلي اي مع السلامه 

وقفل السكه في وشي وبعدها أنا 

روحت ل هيام وفتحت ليا وقالت 


هيام _ بنت حلال أنا عملت الاكل وقولت 

اكيد هيكون ليكي نصيب تكلي معايا اي 

ده مالك فيه اي 


وبعدها دخلت اقعد وقولت 


شيماء _ اصل اتخانقت مع صاحب الشقه وبدور 

علي مكان تاني بس عايزه بنفس السعر 

اللي بدفعه 


هيام _ طيب ليه كده ده انتي حتي مش 

بتعملي مشاكل 


شيماء _ عايز يجيب لينا اتنين كمان والشقه

ضيقه خالص علينا 


هيام _ طيب بقولك اي ما تعيشي معايا 

هنا أنا مليش حد خلاص وانتي بصراحه .واخده 

بالك مني 


شيماء _ اي لا والله ده كتير اوي 


هيام _ انا اللي عايزكي والله تكوني معايا ربنا 

يعلم هكون فرحانه ازاي لما اقوم 

احضر ليكي اوضه تنامي فيها وهي 

قامت قالت 

يا مانت كريم يارب بعت ليا ونيس في الشقه 


وانا كنت زعلانه اوي لان حسيت أن بستغل 

الست اوي وفي شقه ابراهيم طلعت دلال 

وفتحت ليها صفاء 


صفاء _ خير عايزه اي تاني مننا 


دلال _ عايزه ابراهيم في كلمتين وبعدها 

خرج ابراهيم وقالها 


ابراهيم _ عايزه اي يا دلال مش خلاص 

اخدي الشقه لوحدك 


دلال _ اسكت مش شيماء كلمتني امبارح 

وسالت صفاء عامله اي وانا علشان كويسه 

مش قولت ليها حاجه  وإبراهيم قرب منها وقال 


ابراهيم _ ارجوكي اوعي تقولي ليها حاجه

دلوقتي 


دلال _ موافقه بس بشرط تتجوزني أنا كمان 

لقراءه الفصل الثالث من رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين بقلم هويدا زغلول من هنا

  1. الفصل الثالث 

لقراءه وتحميل رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين كامله هنا 👇👇

 

يمكن للتواصل معنا عبر 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام 

  1. الانضمام


يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

  1.  الانضمام 

وبكده تكون خلصت حلقتنا

تعليقات