أخر الاخبار

رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول

 رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول

رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول


جوزي اتجوز سلايفي الاتنين 

رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين الفصل الثالث 

جوزي اتجوز سلايفي الاتنين

الحلقه الثالثه 

بقلم هويدا زغلول

وفي الوقت ده قربت صفاء منها وقالت 


صفاء _ نعم نعم لا حبيبي لا بقولك اي روحي 

قولي ليها احنا مش بنتهدد هو كده كده ناوي 

يطلقها 


دلال _ المره اللي فاتت اخدتي مني جوزي 

المره دي انا اللي هاخد منك ابراهيم 


صفاء _ ابراهيم عمرو ما يتجوز عليا ريحي 

نفسك 


دلال _ خلاص انا نازله اكلم شيماء وبعدها 

كانت خارجه 


ابراهيم _ استني يا دلال وبعدها وقفت وبصت 

ليه انا نازل اجيب الماذون 


دلال _ كنت عارفه يا هيما انك هتعمل كده 

هنزل بقي يا روحي استناك تحت 

وبعدها نزلت 


صفاء _ اي اللي انت عملته ده هو انت ناوي 

تتجوز عليا طيب مهو أنا ممكن كده اروح 

اقول ل شيماء 


ابراهيم _ افهمي يا عبيطه انا عملت بس كده عشان ما تروحش تقول لشيماء انا كده كده هطلق شيماء ولما أطلقها

 اطلق دلال كمان


صفاء _ طيب لما انت في نيتك الطلاق عايز تتجوز دلال ليه ما خلاص ما تسيبها هي كمان وخليها تروح تقول لشيماء


ابراهيم _ شيماء دلوقتي بتحول لي الفلوس كل شهر لما تعرف ان انا طلعتها مش هتحولي فلوس ومش عارفه اجيبلك شقه ثانيه


صفاء _ طيب ما شقه موجوده اهي يا حبيبي وخلينا نعيش فيها وخلاص


ابراهيم _ بقى ده منظر شقه انا عايزه اجيبلي الشقه على النيل ونجيب عربيه واعمل مشروع كبير انا لسه حلمي كبير قوي 


صفاء _ عندك حق يا حبيبي خلاص اعمل اللي انت عايز تعمله وانا معاك وبعدها نزل وجاب الماذون 

واتجوزت دلال وكانو قاعدين في شقتها 


دلال _ مبروك عليك انا يا هيما بس انا حاسه ان انت متضايق ليه كده


ابراهيم _ مش عايزه اقولك انا مخنوق ازاي ان انا متجوز صفاء اساسا انا ما كنتش عايزه اتجوزها بس بصراحه كنت قاعد في البيت لوحدي وهي اللي عرضت عليا جواز كنت غلطانه موافقت


دلال _ وانت اهو يا حبيب قلبي اتجوزت ست ستها طلقها وارميها في الشارع


ابراهيم _ الموضوع مش سهل قوي كده يا دلال انا كاتب ليها مؤخر كبير مش هينفع اطلعها دلوقتي على الاقل لما يبقى معايا قرشيه محترمين اقدر اديها المؤخر بتاعها


دلال _ خد دهبي يا حبيبي خد كل حاجه بس طلقها


ابراهيم _ لا انا راجل قوي ولا يمكن تبيع ذهب مراتي انا هستنى الفلوس اللي 

هتبعتهالي شيماء وبعدين أطلقها 


دلال _ على العموم يا حبيبي لو عوزت اي حاجه في اي وقت انا معاك


ابراهيم _ ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي المهم اوعي 

تجيبي سيره ل شيماء خالص علي جوازي ده 


دلال _ اخس عليك يا حبيبي انا لايمكن اعمل 

كده خالص 


ابراهيم _ طيب يلا بينا يا حبيبتي بقي 

ندخل جوا 


وفي السعوديه كنت وافقه مع استاذ سامح 


سامح _ اخبارك ايه يا شيماء عرفت ان انت سبتي شقه اللي كنتي 

قاعده فيها ليه حصل حاجه


شيماء _ خالص يا دكتور سامح بس الموضوع ما

في ان مدام هيام محتاجه حد يقعد معايا علشان يديها العلاج بانتظام 


سامح _ انتي طيبه قوي والله يا شيماء بجد ما فيش زيك اتنين 


شيماء _ متشكره اوي لحضرتك وبعدها 

كنت ماسكه الموبيل وعامله ارن علي ابراهيم 


سامح _ هو في حاجه يا شيماء انا حاسس ان انت متوتره شويه


شيماء _ ابدا ما فيش حاجه بس انا عماله ارن على ابراهيم جوزي مش بيرد عليا وقلقانه عليه جدا


سامح _ باذن الله يكون كويس ما فيهوش حاجه يعني انا كنت عايزه اقولك على حاجه بس خايف تزعلي مني بصراحه انا مش بحترم الراجل اللي بيخلي مراته ممكن تسافر لوحدها 

وبعدها بصيت ليه بغضب وقولت 


شيماء _ والله محدش طلب رايك في الموضوع ده خليني نفسك وبعدين انت حر ابراهيم جوزي بيثق في ثقه عمياء وعلشان كده وافق وبضغط مني كمان هو مكانش موافق 


سامح _انا اسف والله لو سببت ليك ازعاج بس ما كانش قصدي يعني هو ده رايي وانا قلت اقولك عليه


شيماء _ بعد اذنك يا دكتور سامح وبعدها 

مشيت ودخلت اوضه الممريضن 

وفي شقه دلال خبطت صفاء وفتحت ليها 

دلال 


دلال _ خير يا صفاء عايزه ايه جايه تخبطي على عريس وعروسته ليه يوم صباحيتهم 


صفاء _ ما فيش شيماء اتصلت بيا وقالت لي انها عايزه ابراهيم ضروري فنزلت اقوله وبعدها 

خرج ابراهيم وقال 


ابراهيم _، واشمعنى انتي يعني اللي شيماء ترن عليكي اوعي تكوني انتي اللي اتصلت بيها


صفاء _ اخص عليك يا حبيبي هو انا ممكن اعمل كده برده اصل هي رنت عليك ورنت على استاذه دلال تليفونك مش بيرد وتليفونها مقفول


ابراهيم _ ماشي انا هدخل اكلمها ارجوكم مش عايز اي صوت

وبعدها دخل وقربت صفاء من دلال وقالت 


صفاء _ ما تفرحيش كثير شويه وهيرميكي زي ما الأواني رماكي واتجوزني عليكي 


دلال _، لما نشوف مين اللي هيضحك في الاخر يا صفاء بعد اذنك هخش اخد شاور البيت بيتك

وبعدها دخلت وفي اوضه ابراهيم كان بيكلمني 


شيماء _ اخص عليك يا ابراهيم كنت فين كل ده عمال اتصل بيك من بدري مش بترد عليا خالص


ابراهيم _ معلش يا حبيبتي حقك عليا انا كنت نايم ولسه صفاء طالعه مخبطه عليا لو سمحت ما ترنيش على واحده فيهم ثاني مش عايز واحده تطلع الشقه هنا انتي عارفه ان انا عايش لوحدي


شيماء _ حقك علي يا حبيبي بس انا كنت قلقانه عليك قوي قولت اتصل اطمن عليك انت اخبارك ايه


ابراهيم _ مخنوق من غيرك يا شيماء هكون اعمل ايه يعني عايش في الشقه لوحدي ما فيش ونيس ولا في اي حاجه انا محتاجك جنبي قوي


شيماء _ هانت يا حبيبي انا قربت اخد اجازه وهنزل واشوفك


ابراهيم _ لا يا شيماء والنبي حاولي تكملي شويه كمان انا عندي حاجات كثيره قوي نفسي اعملها نفسي اعمل مشروع واجيب عربيه


شيماء _ طيب ما اخليك تيجي انت تزورني ثلاث شهور وترجع تاني


ابراهيم _,ياريت ينفع يا حبيبتي انتي عارفه ان انا مش هينفع اسيب شغلي


شيماء _, ربنا يقويك يا حبيبي خد بالك من نفسك والنبي يا ابراهيم


ابراهيم _ وانتي كمان يا حبيبتي خدي 

بالك من نفسك وبعدها قفلت معاه وروحت 

البيت عند هيام وكانت قاعده واقعد معاها 


هيام _ بنت حلال والله كنت لسه هتصل بيكي علشان تيجي اصل المحامي جاي في الطريق وعايزاكي


شيماء _ معلش انا اسفه بس هو انتي عايزاني وعايزه المحامي ليه


هيام _ اصبري نص ساعه بس وهتعرفي كل حاجه بعدها الجرس رد ما فيش نص ساعه اكيد ده المحامي قومي افتحيله ، وبعدها 

فتحت والمحامي اقعد وقال 



لقراءه الفصل الرابع من رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين بقلم هويدا زغلول من هنا

  1. الفصل الرابع 

لقراءه وتحميل رواية جوزي اتجوز سلايفي الاتنين كامله هنا 👇👇

 

يمكن للتواصل معنا عبر 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام 

  1. الانضمام


يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

  1.  الانضمام  
ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا

تعليقات