رواية اخويا والميراث الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول
رواية اخويا والميراث بقلم هويدا زغلول
اخويا والميراث الفصل الرابع
الرواية متوفرة كاملة على مدونة
ولكن يجب أن
تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك باقي باقي الفصول.
اخويا والميراث
الحلقه الرابعه
بقلم هويدا زغلول
وفي الوقت ده انا قومت وقفت وقولت ليه
ليلي _ انت اي انت كمان الفلوس عمت عنيك
دي نرجس اللي كانت عامله اي معانا دي
كانت بتحوش فلوس من ورا جوزها وبتيجي
تديني
محمد _اه بس برضه مرات اخوكي اللي واخد
ورث اخوكي وراح اشتري فيلا كبيره وناوي يتجوز
ايها نوسه الراقصه
ليلي _ اي اخويا جاب فيلا طيب منين وازاي
معقول البيت جاب ليه الفلوس دي كلها
محمد _ بيت اي يا ام بيت يا عبيطه
انتي لوكيل اكيد كان سايب ليه فلوس
كتير
ليلي _ منك لله يا أبا انا السبب في كل
اللي احنا فيه ده لو كان حنين علينا كان
زمان اخويا طلع حنين
محمد _ بقولك اي فكك من الحوارات دي
وركزي في اللي هقولك عليه ، وبعدها روحت
بيت نرجس وكانت لوحدها
نرجس _ معقول يا ليلي انتي جيتي
والله عايزه اكلمك علشان اقولك. والنبي ما
تزعلي مني ، دخلت واقعد وقولت ليها
ليلي _ عمري ما ازعل منك ده انتي اختي
يا نرجس مع أن هونت عليكي
نرجس _ اعمل اي والله انتي عارفه ان طول
عمري نفسي اكون ام ومش عارفه
كنت هعمل اي
ليلي _ شوفتي رغم ان هونت عليكي انتي
مش هونتي عليا وجيت اقولك اللي حصل
نرجس _ حصل اي مش فاهمه
ليلي _ جوزك يا ستي متجوز عليكي راقصه وجايب
فيلا كمان ليها
نرجس _ انتي كدابه لايمكن يكون ده حصل
مراد عمره ما يعمل فيا كده
ليلي _ لو مش مصدقه كلامي ادخلي
اللبسي وانا هوريكي عروستنا الحلوه وهي .وافقه بترقص
نرجس _ ماشي خليكي هنا أنا جايه
عالطول وبعدها دخلت تلبس وراحت
ليلي المطبخ علشان تنفذ كلام جوزها
وبعدين راحنا المكان اللي بيسهر فيه
دايما مراد
وبعدها سمعنا راجل وهو بيقول لواحده
الراجل _ الله يخربيته اللي اسمه مراد ده وقف
عشنا من بعد ما بطل يخلي نوسه
تقعد مع الناس في المكان
نانسي _ اه أنا سمعت أنه متجوزها عرفي
بس مستغربه واحد معاه الفلوس دي كلها
بيخلي نوسه تيجي تسهر في المكان ده ليه
واحنا اول لما سمعنا كده قربنا منه ونرجس
قالت
نرجس _ لو سمحت هو في مراد اللي حضرتك بتقول عليه ده
الراجل _ وانت مالك انت كمان بمراد هو ايه مصاحب الستات كلها اهو يا ستي قاعد
هناك ، وبعدها شافتوا وكانت رايحه ليه
وانا قولت ليها
ليلي _ رايحه فين لا تعالي كده لما نفكر ب عقل احنا هنعمل ايه في الموضوع ده
نرجس _ مش قادره اصدق اللي بشوفه واللي بسمعه ده معقول اخوكي يعمل فيا انا كده
ليلي _ تعالي بس وبعدين هنشوف
هنعمل اي وبعدها روحنا البيت عندي
وكان محمد قاعد ولما شافنا قام وقف وقال
محمد _ ايه ده في ايه مالها نرجس شكلها عامل كده ليه اوعى يكون يا ليلى قولتلها على الكلام اللي انا قولتلك عليه
ليلي _ بصراحه بقى نرجس زي اختي وما هانش عليا ان هي تعيش مع واحد متجوز غيرها وناوي ياخذ اللي في بطنها ويسيبها
نرجس اقعدت وقالت _ ده بيحلم ده انا لا يمكن اسيبله ابني ولازم اطلق منه
محمد _ عاجبك اللي انتي عملتيه ده يا ليلى ولما اخوكي يجي يتخانق معانا دلوقتي هنعمل ايه
ليلي _ الله يعمل اللي يعمله امال اسيبها
ربنا يعلم انا بحبها ازاي وفي الوقت ده الباب خبط
فتحت وكان مراد
مراد _ ايه يا ليلى كنت موجوده انتي ونرجس في الكباريه بتعملوا ايه
محمد _ عاجبك كده يا ست هانم ده اللي انا كنت عامل حساب ومبسوطه بقى باللي اخوك هيعمله فينا ده ، وقامت نرجس وقالت
نرجس _ هو ليه عين يتكلم ولا يعمل اي حاجه بعد اللي هو عمله متجوز رقاصه طيب ليه
مراد _ والله انا حره مدام قادر اعدل بينكم واتفضلي بقى امشي قدامي
نرجس _ انا لا يمكن اروح معاك في حته تطلقني انا هرجع بيت اخويا دلوقتي
مراد _ مش بمزاجك يا حبيبتي لما اخد ابني اللي في بطنك اعملي اللي انتي عايزاه واتفضلي يلا امشي قدامي مش عايزين فضايح وبعدها
اخدها غصب عنها
ليلي _ محمد انا خايفه على نرجس قوي مراد شكله شراني دلوقتي وبعدين هو عرف منين ان احنا روحنا الكباريه
محمد _ ما هو انا بلعب برده ولا ايه خليت نوسه تقوله يشوف الكاميرات كان حاجه ضايعه وشافكم في الكاميرات
ليلي _ انا مش عارفه انت ايه انت كمان حرام عليك ان انت بتعمله ده ، وبعدها راحوا البيت
ومراد قالها
مراد _ اتفضلي يا ست هانم ماشيه تراقبيني وتسمعي كلام ليلى ليه
نرجس _ انت ايه يا اخي حرام عليك طلقني انا مش عايزه اعيش معاك لو راجل طلقني وخلي
عندك دم
مراد _ راجل طب انا بقى هوريك الراجل ده هيعمل فيكي ايه دلوقتي وانا
كنت قاعده في شقتي وعامله ارن علي
نرجس
ليلي _ حرام عليكي بقى ردي انا قلقت عليكي قوي وفي الوقت ده خرج محمد وقالي
محمد _ هي مين دي اللي مش عايزه ترد عليكي
ليلي _ عمال اتصل نرجس عايزه اطمن عليها مش راضيه ترد علي انا خايفه يكون عمل فيها حاجه
محمد _ انتي مجنونه ما تتصليش بيها دلوقتي المهم حطيتي الحاجه في المطبخ زي ما قولتلك
ليلي _ ايوه عملت كده وندمان وبكره هروح اشيلها انا لا يمكن اعمل فيها كده ، وفي الوقت ده لقيت نرجس بتتصل فتحت ولقيتها بتقول
نرجس _ الو ايوه يا ليلى الحقيني بسرعه انا مرميا في الارض ومش لاي حد يوديني مستشفى
وانا جريت انا ومحمد عليها واخدتنها عالمستشفي وهناك قولت للدكتور
ليلي _ ارجوك يا دكتور انا عايزه اثبت حاله لان جوزها اللي عمل فيها كده
الدكتور _ من غير ما تقولي العلامات
اللي في وشها وفي بطنها مش طبيعه
وبعدها تم القبض علي مراد وروحت ليه
مراد _ ليلى كويس ان انتي جيتي طمنيني على نرجس عامله ايه
ليلي _ اطمنك على ايه حرام عليك في حد يعمل اللي انت عملته ده مراتك راحت واللي في بطنها كمان راح وانا جايه اعمل فيك بلاغ أن انت
السبب الله يرحمك يا نرجس كنتي زي اختي
وعمري ما هسيب حقك الا لو
مراد _ مش فاهم كلامك تقصدي ايه
ليلي _ يعني ممكن البس الحوار كله لمحمد جوسي انا كده كده عايزه اطلق منه مقابل انك تكتبلي ورث ابوك كله
وبعدها حصل
ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا اللي عايز اخر حلقه يسيب
10تعليقات
لقراءه الفصل الخامس من رواية اخويا والميراث بقلم هويدا زغلول من هنا
لقراءه وتحميل رواية اخويا والميراث كامله هنا 👇👇
يمكن للتواصل معنا عبر 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام
يتبع