أخر الاخبار

رواية اخويا والميراث الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

 

 رواية اخويا والميراث الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 

رواية اخويا والميراث الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول


رواية اخويا والميراث بقلم هويدا زغلول  

اخويا والميراث الفصل الثاني 

الرواية متوفرة كاملة على مدونة


 المجد للقصص والحكايات  


ولكن يجب أن


 تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك باقي باقي الفصول. 

اخويا والميراث

الحلقه الثانيه

بقلم هويدا زغلول

ليلي _ اي ده فيه اي مالك يا مراد وبصيت ل نرجس وقولت مالك يا نرجس فيه اي 


نرجس _ ابدا مافيش حاجه اصبر يا مجدي هلبس 

هدومي وعايزك توصلني بيت ابويا الله يخليك 


مجدي _ بيت ابوكي ليه وبيت اخوكي مقفول 

يلا بينا واسمع يا مراد لما ترجع عن اللي 

في دماغك تبقي تيجي تاخد اختي 


مراد _ شرفت ونورت يا مجدي ابقي خد الباب 

في ايدك وانت خارج وبعدها بص ليا 

وقال ولا ابقي اصبر هتبقي ليلي تاخدو 

وراها ومشيت نرجس و اخوها 


ليلي _ هو فيه اي مالك انت عمرك ما كنت 

كده يا مراد 


مراد _ مالي ياختي فيه اي وبعدين هو انتي 

هتفضلي تيجي كل يوم ولا اي ما لما كان .ابوكي عايش محدش كان بيشوف وشك 


ليلي _ الله اكبر يا جميل 


مراد _ نعم ياختي 


ليلي _ اصل انا شايفه صوره تبك الأصل 

ل جميل ابوك بالظبط مالك يا مراد قولي فيك 

اي ، وفي الوقت ده اقعد مراد وقال 


مراد _ اسمعي بقي انتي ملكيش عندي ورث 

اه البنات مش بتورث ولما ابيع العفش 

ده هبقي ارمي ليكي قرشين عارفه ان جوزك 

جعان واكيد هيسال علي فلوس 


ليلي _ لا والله ده في انهي كتاب بقي 

اتقال ان البت مش بتورث علشان اعرف 

اتكلم معاك هو فيه اي حرام عليكم ابوك 

كان حرمنا وهو عايش.وانت جيت مكانه دلوقتي 


وبعدها قام مراد وقف وقال 


مراد _ معلش يا ليلي البيت بيتك يا حبيبتي 

بس انا لازم ادخل انام شويه معلش ابقي 

اقفلي الشقه وراكي وبعدها دخل 

الاوضه وانا روحت ولقيت حماتي قاعده 

مع محمد جوزي وقالت 


حماتي _ البقاء لله يا حبيبتي معلش حكم 

السن بقي مقدرتش اجي اعزيكي في بيت ابوكي 


محمد _ مالك يا ليلي شكلك عامل ليه 

كده 


ليلي _ وحده ابوها راح عايزها تعمل ازاي يعني 

بعد اذنكم انا داخله انام شويه وبعدها 

دخلت وحماتي قامت وقفت وقالت 


حماتي _ اهدي اوعي تتعصب عليها خدها 

براحه لحد ما تاخد منها الورث 


محمد _ صوتها علي دلوقتي عمر ما كان 

بيكون ليها صوت 


حماتي _ حقها خدها بالسايسه يا حبيبي 

انا بسمع ان ابوها كان معاه فلوس كتير 

اوي 


محمد _ لما نشوف اخرتها يا امي ،. وحماتي 

طلعت فلوس كتير. وقالت 


حماتي _ حد انزل هات اكل يا حبيبي 

وقولها صعب عليا اوقفك في المطبخ انهارده 

يا حبيبتي كلمتين حلوين كده يا واد 


محمد _ ماشي يا ماما حاضر لما نشوف 

اخرتها حاسس ان اخوها مش هيدها 

حاجه 


حماتي _ مش بمزاجه هنعمل اعلان وراثه وهناخد منه حقها بس لازم هي تكون معاك 

يلا يا حبيبي انا ماشيه وبعدها مشيت 


وفي شقه مجدي كنت داخله وهيام مراته 

كانت قاعده 


هيام _ ازيك يا حبيبتي عامله اي تعالي ادخلي 


مجدي _ نرجس هتفضل عندنا كام يوم 

كده يا هيام اصل جوزها مخنوق بسبب بابا 


هيام _ ايه الكلام اللي انت بتقوله ده يا مجدي ده البيت بيتها تنور في اي وقت عز اخوها 


نرجس _ اصيله طول عمرك يا هيام والله ربنا يخليكي يا حبيبتي وبعدها نرجس وأخوها اقعدو وهيام قالت 


هيام _طيب انا هدخل اعملك الغداء يا حبيبتي

وبعدها دخلت ونرجس قالت ل اخوها 


نرجس _ بالله عليك يا مجدي تقف جنب ليلى دي بنت غلبانه يا عيني وبجد اخوها هياخد منها حقها


مجدي _ لازم تعمل اعلان وراثا بس لو كان 

حماكي سايب فلوس في البيت كده خلاص 

هتروح عليها 


نرجس _ اهم حاجه البيت ده يعمل مليون جنيه دلوقتي خليها تاخد اي قرش 


مجدي _ بكره هروح لجوزها واقولوا بس 

اسمعني انا عايز اقولك اي الإنسان 

ده طماع ومينفعش تعيشي معاه 


نرجس _ انا حامل بس هو ليه ميعرفش انا 

عرفت امبارح ومعرفتش اقولوا 


مجدي _ ينهار ابيض معقول ياربي بقالك 

3 سنين متجوزه ويحصل حمل اليومين دول


نرجس _ انا راي نقولوا يمكن يتغير.لما يعرف 

يا مجدي 


مجدي _ طيب خلي الكلام ده بعدين ادخلي يلا 

ريحي جسمك شويه 


نرجس _ ماشي يا اخويا وبعدها دخلت وفي 

بيت ابويا كان قاعد مراد والباب خبط فتح 

وكان الحاج محمود جارنا 


محمود _ خير يا مراد سمعت ان انت عايزني 


مراد _ تعالي يا حاج مش هنتكلم علي الباب 

كده ادخل وبعدها دخل اقعد 


محمود _ فرح قلبي وقولي انك ناوي 

انت واختك تبيع ليا البيت ده 

انت عارف ان من زمان عيني عليه وابوك كان 

رافض 


مراد _ اه بس انا لوحدي اختي ملهاش دعوه 


محمود _ ازاي هو البيت ب اسمك انت ولا اي 


مراد _ لا هنعمل عقد من اسبوع ان ابويا اللي باع ليك البيت وختم ابويا معايا اهو وكمان 

هسيب ليك من تمنه 50الف اي رايك 


وبكده تكون خلصت حلقتنا

لقراءه الفصل الثالث من رواية اخويا والميراث بقلم هويدا زغلول  من هنا

لقراءه وتحميل رواية اخويا والميراث كامله هنا 👇👇

يمكن للتواصل معنا عبر 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام 

  1. الانضمام
يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

  1.  الانضمام 

يتبع 

تعليقات