رواية الشيطانه حره طليقه الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول
رواية الشيطانه حره طليقه الحلقه الثانيه
روايه الشيطانه حره طليقه الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول
الشيطانه حره طلقيه
الحلقه الثانيه
بقلم هويدا زغلول
ياسر _قصدي انك تروحي بيت أهلك الفتره
دي لان اكيد كريم اخويا هيكون زعلان علي اللي
حصل ده
ايمان _قدرت تقولها ليا بعد العشره دي ازاي يا ياسر عالعموم برحتك اللي تشوفه صح انا هعمله وفي المستشفي كان قاعد كريم مع سناء
مراته ودخل الدكتور
الدكتور _مين قالك يا مدام أن حضرتك كنتي
حامل في بنت الجنين كان ولد ، وفي الوقت ده سناء عيطت وقالت
سناء _انا عايزه حقي منها يا كريم انا ما ليش دعوه بقى الولد اللي كان نفسي فيه يروح في ثانيه كده
كريم _اهدي بس يا حبيبتي والله لاجيبلك حقك منها ما تزعليش
سناء _انا مش فاهمه هي دي بتعمل معايا كده صدقته بقى ان هي كانت من جوايا مش كويسه انا مش كنت بكرهها وخلاص
كريم _هدي نفسك انتي بس وانا هتصرف
وبعدها مشي والدكتور قرب عليها وقال
الدكتور _ال 10000 جنيه لو نقصوا مليم انا هقول لجوزك على كل حاجه
سناء _وطي صوتك قولتك هعملك اللي انت
عايزو والله بس اصبر بس لما أكلم حد من اخواتي بس الجنين ده بيدفن صح
الدكتور _اكيد بس عادي أنا هجهزو وجوزك
كده كده مش هيفتح يعني يبص
سناء _والله ما عارفه اشكرك ازاي يا دكتور
علي اللي عملته ده
الدكتور _بس اصلا انتي مافيش حد عمل
فيكي كده الجنين اللي نزل لوحدو
سناء _اي اه من الزعل متعرفش هي بتعمل معايا اي
الدكتور _انا ما ليش دعوه بكل الكلام ده الفلوس اللي اتفقنا عليها اخدها النهارده
وبعدها روح كريم البيت وطلع شقه ياسر
ياسر _, والله يا كريم انا كنت لسه هلبس واجيلك دلوقتي ايه مراتك عامله ايه طمني عليها
كريم _مراتي كانت حامل في ولد وانت عارف ان انا كان نفسي في كده قوي انت فاهم ان مراتك عملته
ياسر _والله انا مشيتها من البيت
ومش هرجعها تاني بسبب اللي حصل ده
كريم _طول عمري كنت باجي علي مراتي
وطلعت في الاخر من اللي بتشوفه
من مراتك
ياسر _حقك عليا يا اخويا احنا برضه ملناش
غير بعض وربنا يخلينا لبعض ، وانا روحت بيت
امي ودخلت الاوضه وكنت عامله اعيط
ودخلت امي
الام _حرام عليكي يا بنتي انتي صايمه مالك
كفايه عياط وقولي ليا فيه اي
ايمان _سناء فضلت ورايا يا امي لحد ما خربت
بيتي ومش عارفه اعمل اي يا امي
الام _قولتك حظري منها مكنتيش بتسمعي
الكلام ابدا
ايمان _مكنتش اعرف ان هي بالشر ده
وفي الوقت ده كانت سناء روحت
بيتها وكريم كان مسندها
كريم _برحتك يا حبيبتي ادخلي علي مهلك
وبعدها اقعدها وهي قالت
سناء _ربنا يخليك ليا يا جوزي يا حبيبي
بقولك صحيح هو انت تزعل لو جبت نورهان
بنت خالتي تقعد معانا هنا الفتره دي
كريم _لا طبعا وانا هبعت اجيب طباخ يعمل
اكل المائده علشان متنزليش انتي تحت
خالص
سناء _اول مره احس انك بتحبني كده وبتخاف
عليا ربنا يخليك ليا يا حبيبي
كريم _ويخليكي ليا ، وفي الوقت ده الباب
خبط وفتح كريم وكانت نورهان
نورهان _مساء الخير ازيك يا كريم
كريم _مساء الخير اتفضلي تعالي أنا نازل
اشوف المائده وبعدها نزل ودخلت نورهان
اقعدت علي الكرسي جنب سناء
نورهان _روحت للدكتور اديته الفلوس زي
ما قولتي بس معقول الكلام اللي قولتي
ليا ده ياسر ممكن يطلق ايمان ويتجوزني انا
سناء _طبعا وبكره تشوفي اللي هيحصل
بس سيبي كل حاجه عليا أنا المهم جبتي
الهدوم زي ما قولتك
نورهان _بصراحه لا لاني كنت مستعجله قوي وقلت اجي الاول هنا
سناء _كويس ان انتي ما عملتيش كده سيبي كل حاجه عليا انا بقى انا هتصرف وبعدها الباب خبط وفتحت نورهان وكان ياسر
ياسر _مساء الخير حضرتك قريبه سناء صح
انا شوفتك كذه مره
نورهان _ايوه انا بنت خالتها اتفضل تعالي وبعدها دخل وسناء قالت
سناء _شوفت اللي حصل من مراتك يا ياسر انا مش عارفه والله هي بتكرهني ليه كده مع اني بتمنى لها الخير وربنا يعلم
ياسر _انا بعتذر لك والله يا سناء على اللي حصل وما تزعليش وربنا يعوض عليكي باذن الله امال فين كريم
سناء _لسه نازل من شويه لما نورهان جت تقعد معايا الفتره دي لاني بجد تعبانه ومحتاجه حد جنبي
ياسر _ربنا يخليكوا لبعض طيب هنزل انا لو عوزتي اي حاجه ابقى رني علينا
سناء _معلش يا ياسر كنت عايزه اطلب منك طلب لو في اي عبايه مقاس ايمان ل نورهان تلبسها اللي شايف جسمنا مش زي بعض ومش جايبه هدوم معاها
ياسر _اه طبعا طبعا هروح اجيب ليها وبعدها
خرج
نورهان _معقول الواد القمر ده ممكن يبقى في يوم من الايام جوزي انا مش قادره اصدق والله
سناء _مالك يا بنت وانتي ناسيه ان انتي صايمه ولا ايه اسمعي كلامي بس ونفذي بالحرف الواحد وانت باذن الله هتتجوزي
نورهان _عايزه اسالك سؤال هو انت اللي نزلت اللي كان في بطنك وبجد ما صعبش عليكي انك تعملي فيه كده
سناء _, هو انت عبيطه انا لا يمكن طبعا اعمل كده ما اعرفش هو حصل كده ازاي بس بصراحه ربنا حسيت ان كده كويس علشان الموضوع
يلبس ايمان
نورهان _ربنا عالم بينا
سناء _المهم انتي بس تبيني انك قلبك علي
العيال ، وبليل دخلت نورهان شقه ياسر
وبعدها هو طلع وقال
ياسر _بسم الله الرحمن الرحيم هو انت بتعملي ايه هنا في الشقه بالظبط
نورهان _ابدا العيال ما كانوش عايزين يناموا عند سناء قولت اجيبهم هنا علشان يريحوا في سريرهم وكمان عملت لهم اكل ياكلوه
ياسر _كثر خيرك يا نورهان انا بكره هوديهم لامهم علشان تخلي بالها منه
نورهان _معقوله تعمل كده ده انا ما صدقت ان هم يكونوا معايا اصل انت ما تعرفش ان انا بحبهم ازاي
ياسر _اكيد امهم برده محتاجه ان هي تكون جنبهم وفي الوقت ده الباب خبط وفتحت نورهان
وكنت أنا
ايمان _ايه ده انتي مين وايه اللي لبسك هدومي اوعي كده وبعدها دخلت
ياسر _هو انتي ايه اللي جابك هنا بالظبط
مش انا مشيتك من البيت
ايمان _, حرام عليك احنا في رمضان جايب لي واحده ولبسها كمان هدومي خلاص قدرت تنسى اللي كان بيني وبينك كده بسهوله يا ياسر
ياسر _الكلام العبيط اللي انتي بتقوليه ده دي نورهان قريبه سناء وكانت جاي عشان تنايم العيال
ايمان _بالنسبه لهدومي اللي عليها دي ان شاء الله والله العظيم كل اللي سناء عملته ده لعبه
علشان تبعد عني ، وفي الوقت ده نورهان
قالت
نورهان _طيب بعد اذنك بقى يا استاذ ياسر انا رايحه شقه سناء ولو عزت اي حاجه ابقى رن عليا
وبعدها خرجت
ايمان _معقول انت تعمل كده معقول انت تصدق ان مراتك ممكن تعمل حاجه زي كده
ياسر _انا شفتك بعنيا وانت بترمي الاكل ممكن تفهميني بالظبط انتي عملت كده ليه
ايمان _قولتلك والله ان هي اللي كانت عامله لي عمل وتقدر تجيب روحيه وتسالها وف الوقت
ده دخلت سناء
سناء _هو انتي ليكي عين تيجي هنا تاني بعد اللي عملتيه فيا عايزه مننا ايه ثاني
ايمان _عمري ما كنت اصدق ان فيه حد شيطان
اوي كده منك لله يا شيخه
ياسر _امشي بقى من هنا يا ايمان عملت لينا مشاكل ارجوك امشي دلوقتي
ايمان _مش همشي من هنا قبل ما ترمي عليا يمين الطلاق يا اما نشوف شقه نعيش فيها انا وانت وعيالنا
ياسر _حاضر يا ايمان هطلقك بس اكيد مش دلوقتي ان انا عارفه ان ما فيش طلاق في رمضان
ايمان _برحتك يا ياسر ، وبعدها مشيت
وراحت نورهان و سناء شقتها
نورهان _انا مش عارفه ايه اللي جابها دلوقتي مصيبه لما شافتني في شقتها
سناء _هو انتي عبيطه يا بنت ما انا اللي جايباها طبعا وانتي هناك انا خليت ابنها يكلمها ويقول لها ان هو عايز يشوفها وعشان كده
نورهان _طيب وليه عملت كده دلوقتي ما كنا صبرنا شويه
سناء _خليها تطلق وتغور علشان ارتاح منها
وبعدها عدا شهر رمضان وكنت فاكره أن ياسر
هيجي يصالحني واول يوم العيد لقيته جه وخرجت وقولت
ايمان _حبايبي يا ولادي وحشوني قوي ازيك يا ياسر عامل ايه وحشتني قوي والله
ياسر _انا عارف ان انت انسانه عاقله وقثلت اجي اتكلم معاكي هنا كل واحد لازم يروح لحاله
وانا مش همنعك تشوفي العيال مهما أن حصل
وكل شويه هبجهم ليكي علشان تطمني عليهم
ايمان _وبالنسبه لابنك اللي في بطني
ياسر _هيفضل معاكي لحد ما يكبر اسمعي
يا ايمان انا هتجوز نورهان وهي مش عايزه
يكون علي زمتي حد غيرها
ايمان _براحتك يا ياسر انت حر في نفسك بس انا مش هسيب عيالي لمرات اب تربيهم
ياسر _انتي كده عايزه تعملي مشاكل بيني وبينك يا ايمان عيالي هيتربوا في حضني
ايمان _ انا كنت سايباهم معاك على امل ان احنا نرجع لبعض تاني بس خلاص طالما انت شفت حياتك انا ماليش حاجه في حياتي الا عيالي
ياسر _كده كده انا هسيبهم معاكي في شهر العسل بعدين نبقى نتكلم سلام وبعدها
مشي وانا كنت عامله افكر اكشف سناء
ولعبتها ازاي وفي شقه نورهان دخلت سناء
وقالت ليها
سناء _ الف الف مبروك يا بت يا نورهان
شوفتي مش قولتك هفضل ورا لحد ما يتجوزك
نورهان _ما تعرفيش طلع بيحبني ازاي ده اي حاجه بقول له عايزاها بتجيبها لي على طول غير ان احنا نغير نظام الشقه دي خالص
سناء _انا نفذت وعدي دلوقتي بقى عليكي الدور انك تنفذي وعدك ليا
نورهان _اه بالنسبه للمحل يعني ان انا اخلي ياسر يتنازل على نصيبه لاخوه مش موافقه طبعا
ما جوزك عندو محل اي الطمع اللي انتي فيه ده
سناء _نعم نعم امال انا مجوزاك يا سليه ان شاء الله عشان تيجي تقفي قدامي وتقوليلي الكلام ده
نورهان _ما ينفعش صوتك ده يا سناء عالي صوتك شويه كمان علشان جوزك يجي جوزي كمان يجي واعرفهم بكل حاجه
سناء _معقول انت تعملي فيا كده ده انا عماله كده واعمل عشان تتجوزيه وفي الاخر انتي تقولي كده
نورهان _والله العظيم انا قادره اخلي كريم يطلقك ويرميكي بره بس بلاش احسن خلينا حبايب
لقراءة أو تحميل رواية طعنت في شرفي الفصل الثالث من هنا 👇
لقراءه وتحميل الرواية الشيطانه حره طليقه كامله هنا 👇👇
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام
الانضمام