أخر الاخبار

رواية الشيطانه حره طليقه الفصل الاول بقلم هويدا زغلول

 رواية الشيطانه حره طليقه الفصل الاول بقلم هويدا زغلول 

رواية الشيطانه حره طليقه الفصل الاول بقلم هويدا زغلول


رواية الشيطانه حره طليقه الفصل الاول 

رواية الشيطانه حره طليقه الفصل الاول بقلم هويدا زغلول 

رواية الشيطانه حره طليقه 

الناس اللي جوها شر بيفضل سمها في رمضان 

وغير رمضان اللي بيفكر ياذي الغير عمره ما هيقول 

انا في رمضان ده حرام 


سلفتي علشان انا حامل في ولد وهب حامل في بنت 

عملت عمل ورشته في اكل المائده علشان باكل منه ومش 

فرق معاها الناس اللي هتاكل منه وفي الاخر سقطت وقالت 

انا اللي عملت فيها كده (الشيطان يسلسل في رمضان وهي 

حره طليقه ) 

الشيطانه حره طلقيه

الحلقه الاولي

بقلم هويدا زغلول

ايمان _في رمضان في رمضان يا وليه ده الاكل 

بيكون للمائده يعني الناس كلها بتاكل منه ازاي تعملي كده تعملي عمل وترشي في الاكل 

مصعبش عليكي الناس اللي بتفطر 


سناء _ايوه اعمل كده علشان مشوفش خلفه ليكي طول حياتك تاني 


وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي 

انا ايمان متجوزه في بيت عيله ومعايا ضرتي

سناء أخبث واحده علي الكوكب وفاكره 

يوم ما ياسر جوزي دخل وقالي 


ياسر _مساء الخير يا احلي حاجه في الدنيا 

صلاه التراويح في الجامع كل سنه وانتي 

طيبه يا حبيبي 


ايمان _وانت طيب برضه مش ناوي تجيب طباخ 

يعمل الاكل في رمضان بصراحه مش عايزه 

اتجمع انا وسناء في مكان واحد 


ياسر _معلش يا حبيبتي انتي عارفه ولا انا ولا كريم عندنا ثقه في حد وانتو اكلكم هيكون 

احسن باذن الله المهم روحتي للدكتور

عرفتي الحمل واد ولا بت 


ايمان _اه يا حاج واد برضه معلش بقي مش 

مكتوب نجيب بنات انا عارفه انك زعلان 


ياسر_ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده يا وليه دي هديه من ربنا نقدر نقوله عايزين غيرها الحمد لله على كل حاجه


ايمان _المشكله بقى ان سناء شكلها هي كمان عرفت في بطنها ايه وخايفه يكون في بطنها بنت


ياسر _طيب واحنا مالنا ومالها بنت وولد حاجات تخصها ملناش دعوه قومي قومي حضري 

السحور يلا وبعدها دخلت احضر السحور 

وفي شقه سناء كانت قاعده وقالت 


سناء _اه يا ربي برده حامل في بنت سلفتي لو طلعت حامل في وقت هتفضل مستلماني فرايحه والجايه طيب اعمل ايه دلوقتي دي رابع 

بنت اخلفها ، ودخل كريم 


كريم _ايه ده يا وليه مالك انتي اتجننتي ولا ايه عماله تكلمي نفسك في ايه


سناء _روحت للدكتور يا اخويا وعرفت ان اللي في بطني بنت مش عارفه اتصرف 

ازاي انا دلوقتي


كريم _هقولك انا هتتصرفي ازاي تحمدي ربنا غيرك نفسه يشوف حته عيل وطلعي ايمان من دماغك شويه 


سناء _ونحطه ايمان في دماغي هي اللي حطاني في دماغها وكل شويه عماله تقول اقعد يا ولد اسكت يا واد علشان هي خلفتها كلها صبيان المهم انت عملت ايه في موضوع المائده انا مش هعمل اكل اه


كريم _ما انتي عارفه ان احنا ما بنجيبش الناس من بره تعمل اكل ولازم تقفي انتي وايمان تشرفه على الاكل


سناء _هو انت يا راجل انت مش واخد بالك 

من بطني ولا اي أنا حامل يا اخويا ومش 

قادره علي الخدمه دي كلها 


كريم _وانا قولت كلمه. ولازم تمشي ويلا 

قومي بقي شوفتي هتحضري اي سحور 

وتاني يوم كان واقف كريم قدام محله 

وياسر قدام محله 


ياسر _كل سنه وانت طيب يا اخويا ويعود عليك الايام بخير يا رب 


كريم _وانت طيب بقولك اي ما تخلي الاكل 

يتعمل في المخزن تحت احسن حتي أوسع 

من المطابخ فوق 


ياسر _والله عندك حق انا هقول للجماعه ينزلوا يعملوا الاكل هنا وانت كمان اعمل كده 


كريم _ماشي وفعلا نزلنا المخزن ولقيت سناء 

بتقولي 


سناء _كل سنه وانت طيبه يا سلفتي ايه عامله ايه هو انا لازم اشوفك في رمضان بس يعني ولا ايه ده شقه في وش الشقه يعني


ايمان _وانتي طيبه يا حبيبتي ويعود عليكي الايام بخير يا رب انتي عارفه مشاغل العيال عامله ازاي يلا بس عشان نلحق نجهز الفطار احنا ورانا اكل كثير قوي هنعمله عشان المائده


سناء _ اه تمام ماشي وبعدها خرجت ودخلت 

تاني وقالت 


سناء _ما تقولي لجوزك يا اختي يراعي ان احنا في شهر رمضان وفي شهر مفترج بدل ما هو واقف 

عامل يتكلم مع البت سهير كده وانتي عارفه 

سهير ولبسها بقي ، وانا بصيت ليها وقولت 


ايمان _نقي الرز يا سناء عايزين نلحق نخلص الاكل وما لكيش دعوه بجوزي يا حبيبتي ده راجل تاجر وطبيعني يوقف معاه ناس


سناء _وهو انا قولت حاجه طبيعي الواحد طول عمره بياكل مخلل هيبقى في يوم من الايام نفسه ياكل بسبوسه 


ايمان _انا مش هرد عليكي علشان خلصي 

واعملي الاكل وبعدها عملنا الفطار واقعد 

انا وعيالي في المخزن علشان نفطر وهي مكنتش موجوده وفي الوقت ده دخل ياسر 

وقال 


ياسر _ايه ده في ايه هو انتي قاعده بتفطري هنا ليه ما طلعتيش الشقه تاكلي ليه 


ايمان _حبيبي علشان اخلص المواعين بعد ما اخلص روح انت بس فطر الناس وفي الوقت ده 

كانت سناء في شقتها واقعدت معاها روحيه 

اللي بتعمل اعمال 


روحيه _قولتك كام مره هاتي حاجه من لبسها 

وانا هخليها متشوفش عيال تاني سبيني بقي 

اروح افطر 


سناء _هو انتي ايه يا وليه همك على بطنك قولتلك هجيبلك فطارك هنا مش عارفه ادخل شقتها وتجيب حاجه من لبسها شوفيلي حل ثاني


روحيه _الحل التاني هيديكي حاجه ترشيها

في اكلها. وهي من بعدها مش هتعرف تخلف 

تاني 


سناء _يا وليه بقولك ما بنكلمش بعض هتاخد مني اكل انتي عبيطه 


روحيه _واكل المائده راح فين المهم ابقي 

قولي ليا علي اليوم اللي هتعملي فيه 

كده للاكل علشان اروح اي مائده تانيه مجيش 

هنا وبعدها الباب اتفتح وكان كريم وقال 


كريم _هي الوليه دي بتعمل اي هنا 

انا عايز اعرف امشي مش عايز اشوف وشك

هنا ، وبعدها خرجت روحيه وقامت سناء 

وقفت وقالت 


سناء _في ايه يا راجل مالك مكنتش لاقيه مكان تحت تقعد تفطر قولتها تعالي اطلعي هنا وهي زي ناس اللي صايمه ولا ايه


كريم _, الست دي بالذات ما تدخلش شقتي تاني انتي فاهمه ولا لا وانت مش عارفه الناس بتقول عليها ايه وبعدين هو انا فاتح الشقه هنا

مائده رحمان 


سناء _طيب هادي نفسك بس كده واخش اعملنا كوبايتين شاي علشان نشربه


كريم _هو انتي ما عندكيش دم ولا ايه مش شايفك ايمان تحت شايله ليله كلها لوحدها


سناء _بقولك ايه هي تشيل يوم وانا يوم انما انا وهي مع بعض مش هيحصل ابدا لما ادخل 

افطر انا بقي ، وتاني يوم نزلت سناء تعمل الفطار وانا نزلت وقالت ليا 


سناء _اي يا حبيبتي اللي نزلك انا قولت لكريم 

علشان حملك خليكي انتي فوق انهارده 

اصل البنات مش سابوني امبارح معرفتش انزل 

اكمل معاكي


ايمان _ومين قالك أن أنا تعبانه انا بكون مبسوطه لما بقف اعمل حاجه الناس ب ايدي 

يلا علشان هنعمل اكل كتير انهارده ، وبعدها خرجت وشويه ودخلت روحيه 


سناء _

هو انتي ايه اللي جابك هنا يا وليه مش قولتلك وقفي بره وانا هخرج لك مش عايزه حد يشوفك هنا كفايه اللي كريم

 عمله امبارح لما شافك


روحيه _من بقالي ساعه واقفه بره مش عارفه ادخل من الناس اللي موجوده وانتي ما بتخرجيش خدي الازازه اهي رشي فيها الحاجه زي ما قولتلك


سناء _مش عارفه هرش زي ما هكون قاعده قدام طبقها ومش عايزه أرش لكل الناس 


روحيه _اه يا خرابي ياني يا ستي اسمعي الكلام بقى ما حدش يتاذى الا هي لان حاجه معموله ليها هي 


سناء _طيب يلا امشي من هنا بقي ، وبعدها 

مشيت وانا شوفتها وهي خارجه وقولت 


ايمان _هو ايه اللي جاب الوليه المؤذيه دي هنا وكانت بتعمل ايه جوه لما ادخل اشوف لاكون عملت حاجه في المطبخ ، وبعدها دخلت وسمعت سناء وهي بتقول وهي بترش الأزازه في الاكل 


سناء _علشان تفرحي يا ايمان قوي بعيالك لما نشوف اخرتها معاكي هتكون ايه ، وانا روحت 

جنبها وقولت 


ايمان _الله يخربيت عقلك انتي بتعملي اي 

واي اللي في ايدك ده 


سناء _بسم الله الرحمن الرحيم دي توابل 

اه توابل كويسه اوي قولت احط منها في 

الاكل 


ايمان _في رمضان في رمضان يا وليه ده الاكل 

بيكون للمائده يعني الناس كلها بتاكل منه ازاي تعملي كده تعملي عمل وترشي في الاكل 

مصعبش عليكي الناس اللي بتفطر 


سناء _ايوه اعمل كده علشان مشوفش خلفه ليكي طول حياتك تاني  


ايمان _امشي من قدامي يا سناء بدل ما 

يكون يوم طلاقك انهارده غوري من هنا 

وبعدها طلعت وانا رميت الاكل كله وبعدها 

دخل ياسر 


ياسر _اي ده هو فين الاكل انتي لسه 

هتعملي الاكل يا ايمان 


ايمان _معلش يا حبيبي والله انا هخلص 

قبل المغرب اصل اصل اه الاكل كان فيه 

ملح كتير 


ياسر _انتي اكيد بتهزري روحي شوفي ناس تساعدك في الاكل فاضل ساعتين علي المغرب 


ايمان _حاضر حاضر , وفعلا خلصت الاكل 

كله وعملت الفطار وكنت طالعه شقتي 

وسمعت سناء عامله تتوجع 


سناء _اه مش قادره حد يلحقني بسرعه 

مش قادره ، وكان باب الشقه مفتوح 

ودخلت 


ايمان _اي ده مالك فيكي اي قومي بسرعه 

معايا عالمستشفي شكلك تعبان اوي 


سناء _عملتي ليا اي حرام عليكي مش قادره 

حاسه ان بسقط


ايمان _هو انتي مافيش فايده فيكي حرام 

عليكي قومي ، وروحت بيها المستشفي

وبعدها جه كريم وياسر 


كريم _في ايه يا ايمان طمنيني مالها سناء حصل لها ايه


ايمان _ما اعرفش والله انا كنت طالعه وسمعتها عماله تتوجع جدا وهي مع الدكتور جوه


كريم _طب ازاي تيجي بيها هنا من غير ما ترني علينا


ايمان _لان انا كنت عارفه ان انتم بتصلوا التراويح فهرن عليكم ازاي يعني ، وبعدها خرج الدكتور 

وقال 


الدكتور_للاسف الجنين نزل وهي لازم تكون 

تحت الملاحظه انهارده 


كريم _طيب ممكن ادخل اشوفها ، وبعدها 

دخلت ولقيتها بتقول 


سناء _منك لله يا ايمان عملتلك ايه علشان تعملي فيا كده حرام عليكي يا شيخه


ايمان _والله العظيم عملتلها حاجه انا خدتها حتى قدام عيالها 


سناء _واحنا بنحضر الفطور لقيتها بتحط حاجه في الاكل ولما اتخانقت معاها راحت راميه الاكل كله قدام عيني ،ولقيتها بتقولي والله ما هعمل 

كده تاني صدقتها وقولت مهما اقول مش 

هتصدقوا حاجه عليها ولما بعتت الفطار 

مع كريم قولت يستحيل تكون عملت حاجه 

تاني فيه ، وانا روحت جمبها وقولت 


ايمان _هو انتي ازاي كده انتي مش بتخافي 

من ربنا خالص يا شيخه معقول إنا عملت 

كده ، ولقيت كريم قرب مني وقال 


كريم _ايوه انتي اللي عملتي كده لانك 

كنتي مصممه اطلع ليها الفطار ولما 

قولتك خليها تفطر اي حاجه قولتي لا 


ايمان _علشان والله احسسها ان مش زعلانه 

من اللي حصل انتي متعرفش حاجه 


كريم _طول عمرنا كنا بنقول عليكي انتي طيبه وهي الشريره ما كنتش متخيل ان انتي ممكن تعملي كده انا كنت غلط لما كنت ظالم مراتي 


ياسر _, هو انت ازاي تتكلم مع مراتي بالطريقه دي انا واثق ومتاكد ان ايمان ما تعملش كده

اكيد في حاجه غلط 


سناء _ايه الغلط يا استاذ ياسر معقول انا هنزل في بطني علشان خاطر اقول ان مراتك مش كويسه ، ارجوك طلعهم برا أنا 

مش عايزه اشوفها هنا 


كريم _خذ مراتك وامشي من هنا يا ياسر

مش عايز اشوف مراتك دي في مكان تاني 

وبعدها مشينا وروحنا البيت وانا قولت 


ايمان _والله العظيم يا ياسر انا ما عملت حاجه ده هي اللي كانت حاطه حاجه في الاكل وعلشان كده رميته 


ياسر _وانتي ازاي ما تقوليش ليه على موضوع زي ده مع اني دخلت وسالتك انتي

 رميتي الاكل ليه 


ايمان _قولت مش عايزه اعملها مشاكل والله 

وقولت أنا هتصرف 


ياسر _لا والله عايزه تقولي ان انتي عاقله قوي كده معقول هي كانت عايزه تاذيكي وتنزل اللي في بطنك وانتي كنتي هتتصرفي بعد


ايمان _اقصدك اي يا ياسر انت مصدق 

الكلام اللي هي قالته ده


ياسر _بصراحه كده مش مقتنع بكلامك انتي خالص وحاسس ان هي اللي صح 

وانا مش هخسر اخويا علشان اي حد مهما 

ان كان 


ايمان _اقصدك اي يعني يا ياسر


ياسر _

قصدي ،،،،،،

لقراءة أو تحميل رواية طعنت في شرفي الفصل الثاني من هنا 👇

لقراءه وتحميل الرواية الشيطانه حره طليقه كامله هنا 👇👇

الشيطانه حره طليقه 

للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    الانضمام

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     الانضمام

ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا

تعليقات