أخر الاخبار

رواية اصبت بالعشق الفصل السابع بقلم رضوي اسامه

 أُصـبـتُ بـألـعـشـق البارت 7

رواية اصبت بالعشق الفصل السابع بقلم رضوي اسامه


رواية اصبت بالعشق الفصل السابع بقلم رضوي اسامه 

رواية اصبت بالعشق الفصل السابع 
اصبت بالعشق 

مصطفى كان ماشي بالعربيه ومشغل اغاني بص لقى نفسه كان هيخبط شخص... 

مصطفى نزل من العربيه عشان يطمن على الشخص دا ويتأسفله.. 

مصطفى: انا اسف حقيقي مكنتش اقص... 

ولسه بيتكلم..... 

هي: انت حيو*ان اي اللي انت عملته دا كان ممكن تأذيني.. 

مصطفى بتوهان: انتي.؟؟ 

هي: نعم.؟؟ 

مصطفى: لا ابدا بس تشبهي شخص اعرفه.. اتفضلي هوصلك. 

وفضل يتكلم معاها لما اقنعها انه يوصلها لبيتها وبكدا يكون عرف بيتها وفعلا وصلها وعرف بيتها وطول الطريق بقوا يحكوا وعرف انها متزوجه.. 

___

دي بقى تبقى "هدير"  مرات محمد (اه محمد خطيب ليلى).... مصطفى اول ما شافها افتكر الصوره وان هي ومحمد كانوا متجمعين في صوره واحده... 

مصطفى: يا ابن الگ*لب يا محمد بتضحك على الاتنين...!!! 

ومن هنا مصطفى عرف هيعمل اي ويتصرف ازاي... 

____

عند ليلى... 

ليلى اخدت شور واتعشت هي ومامتها مع بعض ودخلت تنام جنب مامتها.. 


____

الساعه   2:00 بالليل.. 

ليلى قاعده على السرير وسرحانه وافتكرت كلامها اللي قالته... "حرام عليك ماما اكيد قلقانه عليا ومصطفى هيقتلكم لو عرف...." 

ليلى: انا مش عارفه انا لي قولت كدا...؟  لي قولت مصطفى، ومقولتش محمد.؟  انا مش عارفه انام هقوم اقعد  قدام التلفزيون شويه.. 

وقامت من جنب مامتها وغطتها واخدت الموبايل وطلعت.. 

ليلى: لا لا لا لا اااييي دااا لااا.. 

لقت مصطفى بيرن.. 

ليلى: ياربي اقوله اي حد يرن على حد في نص الليل كدا، بس والله بالغلط... 

ورجع رن تاني وفتحت.. 

مصطفى: انتوا البنات كدا محدش بيفهمكم.. بجد يعني بتعملوا حاجات غريبه. 

ليلى بغضب: بتقول اي يا اخ انت.. 

مصطفى:  رنيتي ورجعت رنيت عليكي مش بتردي، بنااات غررريبه.. ولا هو شغل تُقل بقى وكده.!؟ 

ليلى: بس انا رنيت بالغلط... 

مصطفى بحب : يا احلى غلط في حياتي .. 

ليلى: عفواً..؟  

مصطفى: يا ستيي بهزر بهزر.. 

ليلى: ماشي يا اخر صبري.. 

مصطفى: قولتي ايي.! 

ليلى:  لا ولا حاجه انت قولت حاجه.؟؟

مصطفى بضحك: لا انتي سمعتي حاجه.؟ 

وقعدوا يتكلموا ويهزروا شويه واطمن عليها وشكرته تاني وبعدين ناموا.. 

____

اليوم التاني... 

عند لوجي.. 

لوجي: انا مش عارفه الاغبـ*ياء دول عملوا اي ومش بيردوا عليا ليي.. 

____

في شركه مصطفى.... 

تك تك... 

مصطفى: اتفضل. 

ليلى: اخبار حضرتگ..!! 

مصطفى بحب: ليلى.! 

ليلى بهزار: لا شبيهتها. 

مصطفى: اتفضلي اقعدي.. 

مصطفى: الو... ابعت اتنين قهوه على مكتبي... سلام

ليلى بضحك: لسه بردوا مصمم على القهوه.؟ 


واتفقوا على الصفقه وقعدوا يضحكوا ويهزروا دخلت نسمه.. 

(نسمه طبعا متعرفش ليلى شكلياً).. 

نسمه بمياصه: محتاج حاجه يا مصطفى بيه.! 

مصطفى: لا شكرا اتفضلي دلوقتي. 

نسمه بسخريه:واللي معاك دي......

ولسه هتكمل مصطفى قاطعها اطلعي برا بقولك..

نسمه قربت منه وقالتله: مالك بس غريب النهارده..

مصطفى لسه هيتكلم ليلى قاطعته..

ليلى:عن اذنكم...

مصطفى:استني بس يا...

نسمه مسكته من ايده.. 

نسمه: استنى انت.. 

مصطفى: انتي مجنونه اي اللي عملتيه دا وسابها ومشي... 

____

وليلى ماشيه في الشركه هتعيط.. 

ليلى في نفسها: انا مش عارفه بعيط ليي.؟؟ بس انا.. انا مالي ما يصاحب.. ما يحب.... لا... لا اي يا ليلى انتي مالك سبيه يحب انتي مخطوبه... بس مش يحب دي... مش مرتحالها... لا وانا مالي دي ولا غيرها.. 

____

في مكتب مصطفى بعد ما خرج... 

نسمه: الوو

لوجي: بقولك عاوزاكي تعرفيلي ليلى عايشه ولا لأ.. 

نسمه بفرح: قتلتيها.. 

لوجي بغضب : علي صوتك شويه يمكن لسه في حد عاوز يسمع ولا حاجه علي صوتك اكتر . 

نسمه : طيب عملتي فيها اي..! 

لوجي بنفاذ صبر : بعتت ناس تخطفها وتقتلها ولحد دلوقتي مش بيردوا.. 

نسمه: هحاول اعرف من مصطفى. 

(نسمه طبعا متعرفش شكل ليلى).. 

لوجي: وانتي وصلتي لفين مع مصطفى.!! 

نسمه: بحاول اقرب منه لكن مصطفى رافضني،الواد دا بيقرب من كل البناات الا انا ... كانه شاكك فيا..! 

لوجي: قصدك اي بكل البنات..؟ 

نسمه: ليلى دي الاولى.. 

لوجي: والتانيه.. 

نسمه: والتانيه مش عارفه اسمها لكنها كانت مع مصطفى من شويه وحاولت اخلق بينهم سوء تفاهم.. 

لوجي: وعملتي ايي.. 

نسمه: بينت قدامها ان انا ومصطفى قريبين من بعض اوي وبصتلها نظرات وحشه وزعلت ومشت.. 

لوجي: ومصطفى..! 

نسمه: مصطفى رافضني.. 

وكملت بتحدي: بس على مين هوقعه.. 

وخلصت معاها وقفلت... 

كان في شخص واقف من بعيد على الباب وسمع كل داا..... 


ياتري مين؟؟  وهيعمل ايي؟؟.... 

لقراءه وتحميل روايه اصبت بالعشق

الفصل الثامن 

يتابع 


للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    الانضمام

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     الانضمام


الـكـاتـبـه: رضـوى أسـامـه❤️. "


تعليقات