أخر الاخبار

رواية اصبت بالعشق الفصل الثامن بقلم رضوي اسامه

 رواية اصبت بالعشق الفصل الثامن بقلم رضوي اسامه
رواية اصبت بالعشق الفصل الثامن بقلم رضوي اسامه

رواية اصبت بالعشق الفصل الثامن بقلم رضوي اسامه

أُصـبـتُ بـألـعـشـق البارت 8

رواية اصبت بالعشق 
 اصبت بالعشق 

لوجي: ومصطفى..! 

نسمه: مصطفى رافضني.. 

وكملت بتحدي: بس على مين هوقعه.. 

وخلصت معاها وقفلت ...

كانت ليلى واقفه من بعيد وسمعت كل دا... 


فلاش بااك....

ليلى وهي ماشيه في الشركه:موبايلي... موبايلي فين...اكيد فوق هرجع اجيبه...

____

 

ليلى بصدمه: مصطفى..!  مش دي المساعده..!! 

ليلى للموظفه: لو سمحتي.. 

الموظفه: اتفضلي. 

ليلى: هي مين دي.. 

الموظفه: قصدك على مساعدة استاذ مصطفى.؟؟ 

ليلى بقلق وتوتر: اه اه.. 

الموظفه: دي مساعدة الاستاذ مصطفى والشركه كلها عارفه انهم قريبين من بعض يعني مساعده وصديقه. 

ليلى: اه تمام شكرا... 

ليلى في نفسها: انا فهمت خلاص.... 

الموظفه: خير في حاجه..؟ 

ليلى اتشكرتها وسابتها وجريت لبرا الشركه.. 

_____

قدام الشركه.... 

مصطفى: ليلى استني. 

ليلى: ااا... انا كنت.... 

مصطفى: في اي مالك.؟ 

ليلى بتماسك: لا ولا حاجه انا بس كنت ماشيه، انت وقفتني خير في حاجه.؟ 

مصطفى: انا بس كنت عاوز افهمك ان نسمه كلامها كدا ومتزعلي... 

ليلى قاطعته: انا مش زعلانه لكن كلامنا خلص .. 

مصطفى: طيب اتفضلي موبايلك، كان في مكتبي. 

ليلى بابتسامه: شكرا. 

ليلى سابته ومشت مكنتش عارفه تتكلم معاه اصلا.. 

ليلى في نفسها: انا يعني هقوله اي هقوله نسمه كانت بتكلم شخص طب مين الشخص دا طب هيصدقني لي وزي ما قالت الموظفه ان هو ونسمه قريبين من بعض..! 

وقعدت تكلم في نفسها شويه لحد ما وصلت بيتها واكلت وقعدت مع مامتها شويه.. 

______

عند مصطفى في الفيلا... 

مصطفى: الو اي يا بنتي برن عليكي بقالي ساعه.. 

هدير"مرات محمد": معلش بس محمد كان هنا وخوفت يشك في حاجه استنيته يطلع.. 

مصطفى: وطلع.؟ 

هدير:اه لسه طالع. 

مصطفى: ورااااه.. 

هدير: ايي.؟ 

مصطفى: احنا مش اتفقنا هتساعديني عشان تتاكدي انه بيخونك وخاطب.؟ 

هدير: تمام تمام هطلع وراه... 



فلاش باك... 

"مصطفى لما وصل هدير لبيتها قرر انه يحكيلها وفعلاا حكالها وهي لان محمد كان بيغيب عنها كتير كانت بتشك فيه فاقتنعت بكلام مصطفى وقررت تتفق معاه وتعرف الحقيقه.." 



هدير طلعت ورا محمد فعلا وفضلت ماشيه لقته في شغله عادي... 

هدير: الو، بص بقى انا مش مضطره اسمع منك تاني انا جوزي شغال عشاني وعشان عيالنا وانت بتخرب بيتنا كدا يا استاذ مصطفى بعد اذنك مترنش علي رقمي دا تاني واعتبرني اختك.. 

مصطفى لسه هيتكلم الخط قفل.. 

______

مصطفى: انا لازم اتصرف هدير صعبتها عليا اوي وبسبب التوتر لغى كل الشغل بتاع اليوم ومشي... 

______

اما ليلى فصحيت من النوم فطرت هي ومامتها وطلعت على محاضراتها وقعدت شويه مع اصحابها وطلعوا يشتروا شويه حاجات عشان محمد خطيب ليلى جاي عندهم النهارده ... عدا وقت كتير وليلى اختارت اللي عاوزاه وصحابها كمان اشتروا شويه حاجات وليلى اشترت هديه لمحمد عشان عيد ميلاده وخلصوا ورحوا كل واحده على بيتها.. 

______


هدير نزلت اشترت شويه طلبات للبيت وجهزت مكان رومانسي عشان عيد ميلاد محمد....

 هدير: الو، معلش بس هو محمد اتاخر وانا برن مغلق فكنت هسال لو طلع ولا لسه.؟ 

الموظفه: الاستاذ محمد استأذن وطلع من كام ساعه ... وقفلت معاها.. 


هدير بخوف وتوتر: معقوله يكون الاستاذ مصطفى معاه حق.!!! 

لقراءه وتحميل روايه اصبت بالعشق

الفصل السابع 

يتابع 


للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    الانضمام

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     الانضمام

الـكـاتـبـه: رضـوى أسـامـه❤️. "


تعليقات