أخر الاخبار

رواية اصبت بالعشق الفصل السادس بقلم رضوي اسامه

رواية اصبت بالعشق الفصل السادس بقلم رضوي اسامه 

رواية اصبت بالعشق الفصل السادس بقلم رضوي اسامه


أُصـبـتُ بـألـعـشـق البارت السادس 

رواية اصبت بالعشق 

ليلى قامت ولسه بتلف تشوف مين الشخص دا قام مخدرها.. 

وهي بتقاوم شنطتها وقعت منها.. 

اخدوا ليلى على مكان بعيد وهما مخدرينها.. 


بعد شويه .. 

ليلى بتوهان: انااا.. انا فين.. 

وبصت لقت نفسها مربوطه في كرسي.. 


ليلى: انا لازم ارن على حد، بس فين شنطتي مش هناا.. 

ولسه بتتكلم افتكرت ان الموبايل في جيبها مش في الشنطه.. 

ليلى بخوف: هحاول، يارب ساعدني اخرج من هنا.. 

ودخلوا شخصين.. 

ليلى بعصبيه: حرام عليكوا فكوني انا عملتلكم اي وعاوزين مني ايي..! 

شخص: هنعمل فيها اي دي(بيتكلم وهوا بيبص ل ليلى) 

شخص اخر:  هنبلغ المعلم اننا جبنها وهو يقولنا نعمل اي(يقصد لوجي).. 

وخرجوا... 

ليلى ببكاء: اخر فرصه، لازم احاول.. 

وفضلت تحاول لحد ما وقع الموبايل على الارض وحاولت انها ترن على مامتها بصوابع رجليها لكن فشلت.. 

بعد لحظات رن عليها مصطفى.. 

ليلى فتحت بصوابع رجليها وفتحت الماايك وبدأت في العياط.. 

ليلى ببكاء وخوف: م... مصطفى ساعدني.. 

مصطفى بقلق وخوف عليها: مالك في اي يا ليلى اهدي.. 

ليلى بتنهد وهي بتاخد نفسها بمعاناه: انا.... انا في شخصين خطفوني... انا مش عارفه انا فين يا مصطفى انا مربوطه ومش عارفه ارن على حد... وكملت بعياط: انا اصلا مليش حد غي... غير مااماا ومااماا مش هتقدر تعمل حاجه.. 

مصطفى وهو بيحاول يطمنها: اهدي واطمني، هتكوني بخير متقلقيش..

ولسه بيتكلم المكالمه فصلت ورجع يرن مغلق.. 

مصطفى: طبعا اخدوا منها الموبايل، انا لازم اتصرف.. 

____

عند نهى... 

نهى بتحاول تتصل بيها مغلق فقررت تتصل بمحمد يمكن يعرف.. 

ترن ترن.. 

نهي: الو يا محمد يا ابنتي متعرفش ليلى فين.؟ 

محمد بلا مبالاه: لا

نهى بقلق: ياربي دي المفروض خلصت محاضراتها من بدري هي فين.. 

محمد ببرود: شوفي ولو عرفتي قوليلي. 

نهى بعصبيه: هو المفروض مين يشوف ومين يدور عليها.؟؟ 

محمد: اسف يا خالتي بس انا حقيقي معرفش وهي من امتى بتقولي وهي رايحه مكان.؟ 

نهى بغل: تمام تمام وقفلت في وشه.. 

نهى: انا هرن على الاستاذ مصطفى يمكن راحت عنده. 

ترن ترن... 

نهى: الوو

مصطفى في نفسه: اكيد هتسألني عن بنتها.. 

نهى: الوو استاذ مصطفى.. 

مصطفى بتوتر: ااه اه معاكي.. 

نهى بقلق: هي ليلى عند حضرتك في الشركه او في صفقه جديده اصلي برن عليها مغلق بقالها فتره.. 

مصطفى عرف ان ليلى مرنتش على حد ولا كلمت حد غيره.. 

مصطفى بكذب: اناا.... ليلى هنا.. 

نهى بأطمانان: ليلى مع حضرتك.؟ 

مصطفى في نفسه: يارب سامحني.. 

مصطفى: اه هنا في صفقه جديده ويمكن موبايلها فصل منها وهي جت من الجامعه لان الصفقه مهمه متقلقيش وقفل.. 

نهى: ربنا يطمنك يا ابني.. 

___

عند الخاطفين.. 

ليلى بعياط: فكوني بقى حرااام عليكم فكووني.. 

شخص: اخر*سي بقى انتي اي مش بتتعبي من الكلام.. 

شخص تاني: لولا ان المعلم قال سيبوها تتعذب شويه كان زمانك ميته احمدي ربنا انك لسه عايشه.. 

وراح ماسكها من شعرها ورماها على الارض.. 

ليلى بخوف: انتوا هتعملوا ايي..؟؟ 

الشخصين بضحك: هننفذ الاوامر يا حلوه.. 

ليلى ببكاء: حرااام عليكوو.. 

ولسه هيمد ايده يضربها قاطعه رنت موبايله.. 

شخص: هنعمل فيها اي؟ 

لوجي بغل: اقتلوها. 

شخص: تماام تماامم..وقفل.... 

شخص: هااا جاهزه.؟؟ 

ليلى بخوف: حرام عليك ماما اكيد قلقانه عليا ومصطفى هيقتلكم لو عرف... 

شخص: ويطلع مين مصطفى دا.. 

ليلى بغضب: دا اللي هيقتلكم يا مجرمين... 

وراح مقرب منها وماسكه من شعرها ولسه هيضربها على وشها قاطعه ضربه اخدها على ضهره، لكن مقدرش يلف يشوف مين ووقع على الارض.. 

ليلى بطمأنينه: مصطفى..

مصطفى بحنيه:اطمني انا معاكي..

وفكها ولسه بتمسك في ايده عشان تقوم

الشخص التاني جه وضرب مصطفى ونازل فيه ضرب وليلى مش عارفه تعمل اي بتبص جنبها شافت حديده فمسكتها بقوه وضربت بيها المجرم دا ووقع على الارض من الضربه... 

ليلى بخوف: اناا..... انا ق...  انا قتلته..؟؟ 

والشرطه جت واخده المجرم اما التاني فمات وطبعا كان باين انه دفاع عن النفس فمكنش في داعي يكلموا ليلى.. 


اما ليلى فهي مرعوبه.. ومصطفى مسك ايديها وبيحاول يهديها وطلعها لبرا وركبها عربيته واخدها ومشي وصلها على البيت.. 

مصطفى بحب: حمدالله على سلامتك. 

ليلى بابتسامه تايهه: الله يسلمك والله مش عارفه اشكرك ازاي.. 

مصطفى: اطلعي بس مامتك قلقانه عليكي.. 

ليلى: اه صح ماما.... سلام 

مصطفى بحب: سلام .. 

ليلى: ماما ماما

نهى: اي يا بنتي كل التاخير دا في صفقه ليي.؟؟ 

ليلى: صفقه ايي.؟؟ 

نهى: على اساس انك مع الاستاذ مصطفى بتتفقوا على صفقه جديده استاذ مصطفى قال كدا..


ليلى فهمت انه قالها كدا عشان متقلقش فأبتسمت وقالت: اه يا ماما معلش علشان كنا بنتفق وكدا، المهم اتعشيتي.؟ 

نهى: مستنياكي هدخل اسخن الاكل تكوني اخدتي شور وغيرتي يلا... 

____

عند مصطفى وهو مروح في الطريق... 

مصطفى كان ماشي بالعربيه ومشغل اغاني بص لقى نفسه كان هيخبط شخص..... 

ياترى مين الشخص دا ، عدو ولا حبيب....؟؟


لقراءه وتحميل روايه اصبت بالعشق

الفصل السابع 

يتابع 


للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    الانضمام

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     الانضمام

الـكـاتـبـه: رضـوى أسـامـه❤️. "


تعليقات