رواية اصبت بالعشق الفصل الواحد والعشرون ولاخير
أُصـبـتُ بـألـعـشـق
الفصل الحادي والعشرون..
رواية اصبت بالعشق الفصل الواحد والعشرون ولاخير
مصطفى بابتسامه: ليلى تتجوزيني.؟
ليلى اتكسفت وحطت ايدها على وشها ومش بترد..
لوجي وهي بتقرب عليها: ايوه بقى مرات اخويا بتتكسف..
ليلى بكسوف: لوجي بس بقى الله.
مصطفى: السكوت علامة الرضا.
ليلى: رضا دي تبقى طنط.
مصطفى وهو بيقرب عليهم: اهو كده تردي؟ يا بنتي بطلي تردي، ردي على الكلام الحلو الاول..
ليلى: والله يعني قصدك اي.؟
مصطفى: النكديه حضرت.
لوجي : خلاص بقى هتتخانقوا وانا واقفه، اي دا مفيش اي احترام للكبير..
مصطفى: عفوا، بس انتي اصغر واحده فينا.؟
ليلى: عفوا منك يا استاذ، لوجي قدي اصلا..
مصطفى: على فكره لوجي اصغر منك بشهر..
ليلى: وانت عرفت تاريخ ميلادي ازاي اصلا؟
مصطفى: اللي يسأل ميتوهش.
ليلى: نينيني.
لوجي بضحك: والله انتوا تموتوا من الضحك انا طالعه وسايباكم..
مصطفى: اه يكون احسن.
ليلى بشك: احسن لي، انا كمان ماشيه، سلاااام...
مصطفى وهو بيمسك ايدها: استنى يا لولي..
ليلى: لولي.؟
مصطفى بحب: اه، استنى بقى وحشتيني..
ليلى: مصطفى سيب ايدي خليني امشي.
مصطفى: تؤ، هتمشي لي.؟
لوجي بصوت عالي: سيب البت تروح..
مصطفى اتخض وساب ايد ليلى.
ليلى بضحك: بتخاف يا حلو.
مصطفى: احلف اشيلك ونطلع فوق قدامها.؟
ليلى: لا لا خلاص، همشي.
مصطفى: نعم..؟ استنى هوصلك يا عبيطه..
ليلى: عبيطه.؟ لا وكمان بيسيبني ويمشي..
___
في بيت ليلى..
نهى:اتأخرتي اوي يا ليلى..
مصطفى: معلش يا ماما انا وصلتها اهو..
ليلى: ماما؟.
مصطفى: اه، هي ماما من النهارده.. بالمناسبه، انا لازم اخد رأيك بردوا..
نهى: رأيي ف اي انا مش فاهمه يا ابني.؟
مصطفى: بكره هتعرفي، الوقت مش مناسب، عن اذنكم..
نهى: ليلى هو يقصد اي؟
ليلى وهي بتروح على اوضتها: معرفش يا ماما ما قالك هتعرفي بكره الله..
____
تاني يوم..
نهى: ليلى الباب بيخبط افتحي..
ليلى: انا بجهز يا ماما افتحي انتي..
نهى: بتجهزي اي،، اي دا بتلبسي لي؟ ما تفهميني حاجه..
ليلى: ماما هتفهمي لما تفتحي الباب يلا بقى بدل ما يطفش..
نهى: مين هيطفش، دا انا اللي هطفش منك.. طيب جايه اهو.. استاذ مصطفى، ولوجي، اتفضلوا اتفضلوا..
ودخلوا وقعدوا وليلى طلعت سلمت عليهم وقعدت معاهم وقدمولهم اكل..
مصطفى: احم، طيب ندخل في الموضوع.. انا جاي اطلب ايد ليلى من حضرتك..
نهى بأستغراب: ليلى، وانت.؟
مصطفى وهو بيبص لـ ليلى: اه انا بحب لولي، احم اقصد ليلى.
ووافقوا طبعا والزغاريط ملت المكان كله، والبيت كله سعيد...
وبعد كام شهر اتجوزوا وعاشوا كلهم مع بعض "نهى ولوجي وليلى ومصطفى"..
_
بعد سنتين...
ليلى بعياط: انا اعمل اي يعني دلوقتي اووف..
مصطفى بخضه: في اي يا ليلى مالك..
ليلى بعياط اكتر: ابنك هيجنني.. عمال يعيط..
مصطفى وهو بيرفع حاجبه: يعني بتعيطي عشان مالك بيعيط.؟
ليلى وهي بتمسح دموعها: اه، وخده بقى، مش ابنك.
مصطفى: حتى وانتي بتعيطي قمر..
ليلى: بس يلااا في اي انت هتعاكسني. .. يلا عشان نتغدا..
مصطفى وهو بيبص لـ مالك: امك دي بومه..
ليلى بصوت عالي: سامعاك..
__
تاني يوم..
حفلة يوم زواجهم.. ليلى بتنزل من على السلم بجمالها وبفستانها البيج اللي زاد جمالها جمال ..
مصطفى بيمسك ايدها وبيهمس: لم اخطا حينما قُلت أنني أصبت بعشقك يا جميلتي، حقاً أنني أصبت بالعشق♡..
ليلى بنفس الهمس: وانا أيضاً ، فـ هو داء ليس له دواء.. اريد ان اختبئ فـ حضن احدهم الآن..
مصطفى: أتتسائلين عن احدهم وانتي تتوسدين قلبي.!
ليلى: ألم تعلم بـ أنك احدهم وجميعهم ♡.!!.
لقراءه وتحميل روايه اصبت بالعشق
الفصل التاسع عشر والعشرين
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام
الانضمامالـكـاتـبـه: رضـوى أسـامـه❤️. "