اصـبـتُ بـألـعـشـق الفصل السابع عشر 17
رواية اصبت بالعشق الفصل السابع عشر والثامن عشر
ليلى : الف مبروك يا نسمه..
نسمه بغرور: الله يبارك فيكي..
ليلى وهي بتحضنها: عارفه انك متستاهليهوش، عشان كده مش هسيبهولك، مصطفى مينفعش يتزوج واحده زيك، انا عارفه كل العايبك ، وعارفه انك مش المستفاده الوحيده، معاكي حد اهم منك..
نسمه بصدمه:....
ليلى بابتسامه: الف مبروك تاني، وسابتها ومشت..
نسمه: اييي، ايي اللي انا سمعته دا، دا لا اكيد بحلم، ليلى عارفه كل حاجه،، "وراحت بعيد عن الناس"
لوجي: رساله من نسمه، يعني هي مش في نفس المكان باعتالي رساله لي،، "" لوجي تعالي فوق بسرعه في مشكله كبيره.. ""
لوجي بخوف: استر يارب، جايالك يا اللي هتبوظيلي خططتي..
_
عند مصطفى..
مصطفى: انا مش عارف اللي بعمله صح ولا غلط او انا عاوز مين، بس الاكيد اني مش عاوز اخسر ليلى..
___
عند ليلى وساره وندى..
ليلى: دلوقتي الحرب هتقوم.. مستعدين..؟
ندى وساره بحماس: مستعدين..
_
عند لوجي ونسمه..
لوجي بعصبيه: خير، في اي، بوظتي الخطه اكيد..
نسمه: ليلى عارفه كل حاجه، عارفه اني مش بحب مصطفى، واني عاوزه فلوسه وشركاته وبس، وكمان عارفه ان في شخص تاني معايا، واكيد عارفه ان الشخص دا انتي يا لوجي،، لوجي اتصرفي، ليلى هتوقف كل دا، ليلى هتمنعني من اني اتزوج مصطفى، اعملي حاجه..
لوجي: ليلى عرفت منين،، اكيد منك، بجد نفسي اقتلك..
ليلى وهي بتصفق: برافوا،، لوجي؟ هه مع نسمه، هتدمروا مصطفى؟ انا بقى مش هسمحلكم..
ولسه هتمشي نسمه شدتها جامد وحاولت توقفها، وهي بتشدها وقعت اتخبطت اغمى عليها..
نسمه: اوووف، عنيده، شوفي عنادك وصلك لفين.
لوجي: احنا مينفعش نسيبها هنا، دخليها اوضتي واربطيها كويس،، لا استني، دخليها اوضتها هي،، ولا روحي انتي عشان حضرتك المفروض خطوبتك اللي تحت دي، وانا هتصرف..
لوجي خدتها وربطتها كويس وطلعت...
__
في الخطوبه..
مصطفى في المايك: انا حابب اقدم هديه لزوجتي المستقبليه، نسمه..
نسمه بتبتسم وبتقرب عنده..
مصطفى بيكمل: اتفضلي،،.
نسمه: اي دا.؟
مصطفى: افتحيها.
نسمه بتفتحها لقتها ورق..
نسمه بعد فهم: ورق.؟
مصطفى بابتسامه: اقرأي..
نسمه بذهول: دا، دا نقل اسهم باسمي.؟؟؟
مصطفى: ااه، عشان تبقى زيي في الشركه بالظبط..
نسمه بفرح: اكيد همضي...
_
ندى بصدمه: ازاي، لا مش هيحصل، ليلى راحت فين، لازم نعمل حاجه..
ساره: ما هنعمل فعلا.. بس مش احنا، لولو هي اللي هتعمل..
ليلى بصوت عالي كل اللي موجودين سامعينه: لا..
اصـبـتُ بـألـعـشـق."
الفصل الثامن عشر..
ليلي بصوت عالي كل اللي موجودين سامعينه : لا يا مصطفى متخليهاش توقّع ، وقربت عليهم وشدت الورق من نسمه بس لقت الورق موقع خلاص..
ليلى: نسمه عمرها ماكانت بتحبك هى بتحب فلوسك وشركاتك . . .
نسمه: انتي لى بتقولي كده انا بحب مصطفي وعمري ما حبيت فلوسه وشر ......
ليلى قاطعتها بفيديو على الشاشة.... لوجي و نسمه وهما بيربطوا ليلي وبيفضحوا نفسهم...
فلاش باك..
ليلى: دلوقتي الحرب هتقوم مستعدين.!
ندى وساره بحماس: مستعدين، هاا هنعمل ايي.!!!
ليلى: دلوقتي نسمه خافت، واكيد هتكلم الشخص اللي مشتركه معاه، واحنا عاوزين نعرف مين الشخص دا،، فـ انا هروح ورا نسمه، وهتكلم معاها وهخليهم يقولوا كل اللي عاملينه واللي لسه هيعملوه،، وانتوا هتصوروا كل دا..
ندى: لا، انا مش موافقه..
ساره: ولا انا، حياتك هتبقى معرضه للخطر يا ليلى، دول ممكن يعملوا اي حاجه..
ليلى: عشان خاطري افهموني، لازم نتصرف، دلوقتي حياة مصطفى فعلا هتدمر، وهو ساعدني ولازم اساعده، وانا مش هيحصلي حاجه وانتوا هتبقوا موجودين..
ندى وساره هزوا راسهم بموافقين...
نهاية الفلاش باك...
____
ندى لساره: كويس انك منعتيني اتدخل، كنت هبوظ كل دا حرفيا...
ساره: في الوقت دا مكنش ينفع تدخلي..
فلاش باك..
ليلى لسه هتمشي نسمه شدتها جامد وحاولت توقفها، ونسمه بتشد ليلى وقعت اتخبطت اغمى عليها...
نسمه: اوووف، عنيده...
ندى: ساره سيبيني، هيقتلوها، لازم نتدخل..
ساره: هيقتلوها فعلا لو اتدخلنا، اهدي، دلوقتي هما فاكرين ان ليلي لوحدها، فاكرين ان بحبسها كدا خلاص، محدش هيفضحهم، خليهم يربطوها ويطمنوا، واحنا ندخل نفكها، ومعانا الفيديوا...
وفعلا استنوا لما مشوا ودخلوا لـ ليلى وفضلوا يفوقوا فيها وفكوها ونزلوا....
نهاية الفلاش باك...
__
والكل بدأ يبص لنسمه ولوجي، نظرات غريبه مش مفهومه، حتى مصطفى اللي كان مصدوم...
نسمه بعصبيه وصوت عالي: ااه، انا عملت كده، قربت منك عشان فلوسك، عشان شركاتك، عشان كل دا، بس مش لوحدي، لوجي هي السبب، هي اللي خلتني اعمل كده، انا مكنتش اعرفك اصلا... ثم ان انا مش مضطره ابرر لحد.. انا اخدت اللي كنت عاوزاه.. مالكم مستغربين لي.؟ الورق في ايدي.. "" بترفع ايدها وهي بتتكلم"..
ليلى بتقرب عليها بهدوا عشان تاخد الورق تقطعه.. نسمه خدت بالها وزقتها بعيد..
مصطفى بزعيق: انتي اتجننتي، اوعي تمدي ايدك عليها، صدقيني مش هرحمك..
نسمه بضحك وهي ماشيه خلاص: ولا ترحمني ولا ارحمك، اخدت اللي دخلت حياتك عشانه، باايي..
مصطفى ضحك بصوت عالي وسط هدؤء الكل..واتكلم: نسمه الورق اللي معاكي مزور اصلا..
لقراءه وتحميل روايه اصبت بالعشق
الفصل التاسع عشر والعشرين
للتواصل 👇👇👇😘
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام
الانضمامالـكـاتـبـه: رضـوى أسـامـه. "