أخر الاخبار

رواية اصبت بالعشق الفصل الثالث عشر والرابع عشر

 رواية اصبت بالعشق الفصل الثالث عشر والرابع عشر 

رواية اصبت بالعشق الفصل الثالث عشر والرابع عشر


رواية اصبت بالعشق الفصل الثالث عشر والرابع عشر 

أُصـبـتُ بـألـعـشـق الفصل الثالث عشر. 

رواية اصبت بالعشق الفصل الثالث عشر 

لوجي اضايقت من ليلى بس مسكت نفسها عشان مصطفى قاعد، ليلى طلعت ولوجي طلعت بردوا بعد ما مصطفى خد العلاج. 


مصطفى: هو في اي بجد، في حاجه غريبه بتحصل هنا.! 

مصطفى: الوو

شخص: استاذ مصطفى ازي حضرتك، الف سلامه عليك، والله قلقتني على حضرتك، اا،، اقصد كلنا هنا قلقانين على حضرتك. 

مصطفى بحب متصنع : الله يسلمك، ممكن تيجي هنا الفيلا،، في شغل مهم لازم يخلص.. 

شخص: ااه طبعا اكيد، نص ساعه وهكون عند حضرتك. 


بعد شويه.. الباب بيخبط

ليلى بصت في الساعه لقتها 8 الصبح.. 

ليلى: انا من لما جيت هنا محدش بيخبط، هه مصيبه.. 

ليلى راحت تفتح،،، اي دا مصيبه فعلا..! 

ليلى في نفسها: عيب، قولت مصيبه.. 

نسمه بدلع: اي مش هتدخليني، هتفضلي موقفاني على الباب كده، اومال لو بيتك.. 

ليلى بابتسامه متصنعه: لو بيتي اكيد مش هدخلك... 

(لا اي اللي بقوله دا، مش عاوزاها تعرف اني عرفت حاجه) 

ليلى: احم، اتفضلي، اوضة استاذ مصطفى فوق.. 

نسمه:  وانتي عرفتي ازاي اني جايه لمصطفى!! 

ليلى في نفسها: صبرني يارب، هضربها بالله لو متعدلتش، بتقول مصطفى من غير استاذ.. 

مصطفى: مفيش داعي نسمه تطلع اوضتي، انا نزلت.. 

ليلى بغيره: نزل عشانها.؟! 

مصطفى بيهمسلها: لا عشان مش اي حد يدخل اوضتي. 

ليلى بتوهان: اي.! 

مصطفى بابتسامه: طبعا بتسألي نفسك سمعني ازاي... صح.؟ 

ليلى:.. 

مصطفى: احم، اتفضلي يا نسمه.. 

ليلى في نفسها: بيقولها نسمه كده..حااف؟؟ 

مصطفى: امال اقولها اي.؟ 

ليلى بتوتر: في اي.؟ مش هعرف اكلم نفسي يعني، واتكسفت ومشت.. 


مصطفى ونسمه قاعدين في المكتب بيشتغلوا وليلى معاهم.. 

ليلى: انا مش فاهمه انا هنا لي.؟ 

مصطفى: عشان هتاخدي مكان نسمه. 

ليلى ونسمه مع بعض: نعم.!؟ 

مصطفى: زي ما سمعتوا، ونسمه هتاخد مكاني، اقصد يعني هتبقى زيها زيي كده.. تمام.؟ 

لاني مش بثق في حد قد ما بثق في نسمه، ف مظنش ان حد ممكن اامنه على مكانه زي دي، تمام.؟ 


ليلى: نعم.؟ مستحيل، نسمه.! 

مصطفى بعدم فهم: مالها نسمه.!؟ 

نسمه بحب متصنع: خلاص يا استاذ مصطفى، مش مهم، انا مرتاحه زي ما انا..

 وكملت ببراءه متصنعه: ممكن ليلى تاخد المكان دا.. 


ليلى بمقاطعه: يا جماعه انتوا فهمتوني غلط، انا معنديش مانع، انا مالي اصلا، هي شركتي.؟ انا معترضه على اني ابقى مكان نسمه اصلا، انا مش موافقه، اصلا مش شغلي.. ومشت.. 

مصطفى: تمام، انا هكلمها بعدين، نكمل شغل احنا.. 

نسمه بسعاده: احم،، تمام نكمل.. 


في اوضة ليلى.. 

ليلى بدموع: افهمه ازاي ان اللي عاوز يسلملها مكانه دي تبقى عدوته.! افهمه ازاي ان دي مش محل ثقه خالص،، مصطفى انت بتغلط، وانا للاسف مش هينفع اتدخل، انا اكيد هحاول اكشفهالك، بس،، بس انت صعبتها عليا اوي يا مصطفى.. 


عند مصطفى ونسمه... 

مصطفى بحب: نسمه.. 

نسمه وهي بتقلب في الورق: نعم. 

مصطفى وهو بيمسك الورق منها وبيمسك ايدها: انا بحبك.. 


أُصـبـتُ بـألـعـشـق الفصل الرابع عشر. 


عند مصطفى ونسمه... 

مصطفى بحب: نسمه.. 

نسمه وهي بتقلب في الورق: نعم. 

مصطفى وهو بيمسك الورق منها وبيمسك ايدها: انا بحبك.. 

نسمه:.... 

مصطفى وهو بيقررها: نسمه انا بحبك.. 

نسمه: ااا، انت بتهز،، بتهزز صح.!!؟ 

مصطفى بحب: انا بحبك بجد.. تتجوزيني.!!؟ 

نسمه: هيغمى عليا،، لا بجد مش قادره، اكيد موافقه.. 

مصطفى: موافقه عشاني گ الاستاذ مصطفى، ولا بتحبيني.؟ 

نسمه: بحبك، ومن زمان، استنيت اليوم دا كتير اوي.. 

مصطفى بحب:يبقى نحدد ميعاد الخطوبه بقى.! 

نسمه: اكيد.. 

مصطفى: تمام، الاسبوع الجاي.؟ 

نسمه بسعاده: تمام.. 

ونسمه مشت وبعد ما مشت رنت على لوجي قالتلها،وقالتلها على حاجه عشان تتخلص من ليلى... 


تاني يوم... 

ليلى استأذنت من مصطفى وراحت الجامعه اللي نسيتها اصلا،، وامتحاناتها قربت.. 


ليلى: اي يعني عشان بقالي اسبوع محصرتش الكل بيبصلي كده... لا بجد كدا زودوها، هو في ايي.. 

مجموعة طلاب بضحك وهما بيبصوا في الموبايل: هه شوف شكلها هنا، وشكلها هنا.. 

ليلى بعدم فهم: شكل مين، مش فاهمه حاجه..! 

ساره وندى قربوا من ليلى ووشهم كله حزن.. 

ليلى بقلق: في اي يا ساره، في اي يا ندى، ماما حصلها حاجه.؟ 

ساره بحزن باين جدا على ملامح وشها: لا، مامتك كويسه، ااا... 

ليلى: في اي، ما تتكلموا.. 

ندى فتحت موبايلها وشغلت فيديوا لـ ليلى وهي في مطبخ مصطفى بتعمل اكل.. 


ليلى بدأت تعيط ومتكلمتش خالص، وروحت عند مامتها.. 


نهى: ليلى، وحشتيني اوي، البيت وحش من غيرك.. 

ليلى بحزن: وانتي وحشتيني اوي يا ماما والله، كل حاجه وحشه من غيرك.. 

وبدأت تعيط. 

نهى بقلق: في اي يا روحي بتعيطي لي، في حاجه حصلت معاكي.. 

ليلى: لا يا ماما، انا كويسه، هدخل ارتاح شويه.. 


ودخلت اوضتها قعدت تعيط لحد ما نامت من العصر للساعه 8.. 

نهى: ليلى كفايه نوم اصحي بقى.. قلقتيني عليكي.. 

ليلى: انا كويسه، محتاجه انام بجد، معلش يا ماما.. 

نهى: المهم تكوني كويسه.. 


وفي نفس الوقت الباب خبط.. 

نهى: استاذ مصطفى، اتفضل.. 

مصطفى: ليلى هنا.؟ 

نهى بقلق: هي جت من غير ما تقول! هو في حاجه.؟ 

مصطفى: انا اللي المفروض اسأل.. في اي.. وجت هنا لي.؟ 

نهى: والله يا ابني ليلى نايمه في اوضتها من لما جت، ومعرفش حاجه.. 

مصطفى: تمام، انا اطمنت عليها، هكلمها بكره.. 

نهى: طب ادخل اقعد واشرب حاجه يا ابني. 

مصطفى: شكرا، بس مستعجل جدا.. 



تاني يوم.. 

ليلى صحت لقت مصطفى رن كتير اوي وباعت رسايل كتير،،

ليلى بحزن: اخترت الناس الغلط للاسف يا مصطفى.. انا وخلاص، مش هقدر اساعدك.. انا اسفه.. 

_


عند مصطفى.. 

مصطفى: انا مش عارف في اي ومش بترد لي لحد دلوقتي.. 

مصطفى: اخيرا رديتي.. 

ليلى: معلش يا استاذ مصطفى كنت تعبانه شويه.. 

مصطفى: مرجعتيش هنا لي.؟ 

ليلى: شغلي خلص، انا مليش شغل تاني عند حضرتك.. 

مصطفى: بس.. 

ليلى: استاذ مصطفى بعد اذنك، انا شغلي خلص وحضرتك بقيت كويس الحمدلله، مفيش داعي لوجودي.. مع السلامه.. 

مصطفى:... 

_'_


عند لوجي.. 

نسمه: الو،، عملتي اي.؟ 

لوجي: هه عيب عليكي، ليلى مش هتيجي هنا تاني،، صدقيني، الطريق بقى فاضي ليكي، هاتيلي الورق بقى، اخد الفلوس واهرب، وهنيئاً ليكي ب مصطفى.. 

نسمه: تمام، سلام.. 


_

عند ليلى.. 

ساره وندى راحوا عند ليلى وقعدوا مع بعض وليلى عشان قريبه منهم اوي حكتلهم كل حاجه،.. 

ساره: ليلى انتي غلطتي، مكنش ينفع تيجي وتسبيه مع نسمه، وتسيبيها تاخد الشركه وكل حاجه.. 

ندى: امال كنتي عاوزاها تعمل اي، ليلى اتصرفت صح.. 


وفي وسط كلامهم ونقاشهم موبايل ليلى رن.. 

ليلى بحزن: مصطفى.. 

ساره: ردي يلا بسرعه.. 

ندى: لا، مترديش، انتي شغلك خلص معاه، ولا اقولك ردي هزقيه، قوليله ميرنش تاني.. 

ساره لندى: يابنتي بطلي بقى، ليلى عشان خاطري ردي.. 


ليلى: احم،، الوو

مصطفى: اسف اني رنيت، عارف ان شغلنا خلص، لكن دا ميمنعش اني اعزمك على خطوبتي.. 

لقراءه وتحميل روايه اصبت بالعشق

الفصل الخامس عشر والسادس عشر 

الخامس عشر والسادس عشر  


للتواصل 👇👇👇😘

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

    الانضمام

يمكنك الانضمام لجروب علي التلجرام 

او الانضمام علي جروب الفيس بوك 

     الانضمام


الـكـاتـبـه: رضـوى أسـامـه.


تعليقات