رواية زوجي ربما يخون الجزء الاول
روايه زوجي ربما يخون الفصل لاول للكبار فقط
رواية زوجي ربما يخون الفصل لاول للكبار فقط
جوزي بقى له فترة متغير عليا وغريب جدا
وبقى يعمل تصرفات مريبة لدرجة لما بمسك ايده بيسحبها بسرعه بخوف
وبقى يصحى كل يوم الساعة 3 بليل يطلع يقعد في الصالة لوحده !؟.. واسمع صوته بيكلم حد وفي صوت غريب بيرد عليه
مابقاش حتى بيخلي عيني تيجي في عينه وبقى يخاف اني ألمسه انا مش عارفه هوا ماله ؟!
بس الاكيد أن في حاجه مش طبيعية بتحصل ونفسي أعرف هي إيه ؟!
انا ياسمين 28 سة متزوجه من 8 شهور .. وبشتغل في صيدليه .. وجوزي سمير موظف في بنك ..
هوا شاب وسيم جدا وحبينا بعض من 3 سنين تقريبا وبعدها بسنتين اتجوزنا .. اللي عرفته عن سمير أنه قبل ما نتجوز كان مقطع السمكة وديلها ماكنش يسيب واحده الا لما يحاول يتعرف عليها .. بس بعد ما حبني عقل وبقى انسان طبيعي بيهتم ببيته وزوجته
صحبتي غدير دايما تقولي اني محظوظة بواحد زي سمير طيب وكريم وجميل.. واتعرفت على غدير من ساعة ما اشتغلت في الصيدليه اللي انا فيها .. وهي جدعه معايه وفرحتلي جدا بجوازي .. أول 7 شهور في جوازي كنت حاسه اني في حلم كل حاجه ماشيه كويس جدا
لحد من شهر لما سمير بقى يتأخر عن معاده عشان ضغط الشغل .. بقى يرجعلي البيت بدل 8 بقى يرجع 10 بعدها بقت 12 .. والوضع استمر اسبوعين كده ... بصراحه انا ما استحملتش التاخير الكتير ده قعدت معاه وقولتله يصارحني لاني اكيد زي اي واحده هشك فيه لما يتاخر كده على غير العاده
بدأ يقولي انه شغل وصدقيني وانا مش هضحك عليكي وهخونك ليه ؟ وبقى يزعق معايه كتير جدا بس انا بجد ادايقت مابحبش حد يكذب عليا وطبعا انه يفكر حتى انه يخوني .. استنيت سمير تاني يوم واول ما رجع متاخر ودخل الحمام مسكت موبايله وفتحت المكالمات بتاعته كلها مالقتش غير اسامي رجاله
انا بصراحه كنت بحكي لغدير صحبتي واحنا في الشغل عن موضوع التاخير ده قالتلي في حاجه مش طبيعية ..قولتلها انا فتحت موبايله مالقتش حاجه .؟ قالتلي ولو ممكن يكون بيمسح المكالمات او مسمي البنات باسماء رجاله
هنا الموضوع نرفزني بجد ... مسكت موبايله وبعت لنفسي كل الارقام اللي عنده وبقيت زي المجنونه طول النهار في الشغل اتصل برقم واكتب اسمه طلع راجل فعلا اشطب اسمه..وبتصل من شريحه برقم جديده جبته .. فضلت اتصل كتير بارقامه كلها لحد ما خلصت تقريبا كل الاسماء .. كلهم رجاله ماعدا انا مسميني "حبيبتي"
وقبل ما اروح اليوم ده وانا خلاص كان قلبي مطمن على سمير انه فعلا مش بيخوني كان فاضل 17 رقم قولت أكلمهم بكره .. ورجعت بعدها عالبيت وقبل ما افتح باب الشقه سمعت صوت حد بيتحرك جوة قلبي اتقبض لان سمير ما بيرجعش دلوقتي .. قومت نازله للبواب وندهته يطلع معايه
قام قايلي ان الاستاذ سمير رجع من بدري .. انا اتخضيت طلعت تاني عالبيت وفتحت ودخلت لقيته سمير قاعد بياكل عالسفره قولتله مالك رجعت بدري ليه النهارده قالي تعبت واستئذنت النهارده وبعدها قام ودخل نام
قولتله طيب مالك اكشف عليك عشان اجبلك دواء لو اي مرض لسه بتبدأ اعراضه نلحقه اذا برد او صداع قالي مالكيش دعوه بيا سيبيني في حالي وزعقلي بطريقه خلتني اعيط بجد ..أول مره يعلي صوته عليا بالقهوة دي زعقلي زي ما اكون حد عايز يئذيه
فضلت قاعده في الصاله اليوم ده ما ارضتش اخش انام معاه في اوضتنا وكنت نايمه في الصاله لقيته صحاني بليل بيقولي خشي نامي جوة .. قولتله مش عايزة قالي خشي نامي جوة الغريب انه كان بيتكلم بصوت هادي جدا وشكله ثابت خالص من غير ما يبصلي في عيني .. انا قلقت بصراحه قولت ما اكبرش الموضوع ودخلت انام لقيته قعد مكاني
نمت وتاني يوم روحت الشغل واتصلت بالارقام اللي فاضله بس كان فيهم رقم اسمه نور كلمته فتح قولت الو قفل .. استغبيت نفسي جدا المفروض اني استناه يتكلم الاول اتصلت بيه بعدها مغلق وغير متاح كلمت باقي الارقام مافيش حاجه رجعت اتصل بنور تاني الرقم مغلق .. كلمته من عند غدير جايز عملي بلوك برده مغلق
ورجعت البيت بعدها لقيت سمير في البيت .. قولتله بقيت كويس النهارده قالي ايوه .. وبعدها دخل نام معايه وعلى بليل لقيته اتحرك من جنبي وطلع بره في الصاله بعدها سمعت صوته بيتوشوش مع حد .. قومت بعدها من السرير وندهت على سمير بعدها لقيته سكت لما وصلت الصاله لقيته بيبصلي وساكت قولتله ايه اللي مصحيك ؟
قالي مافيش حاجه مش جايلي نوم .. قولت لغدير تاني يوم قالتلي انتي روحتي بتندهي عشان غبيه ..انتي اتسحبي بالراحه لما يعمل كده تاني واسمعي بيقول ايه ؟ قولت خلاص لو عمل كده تاني هطلع اتنصت عليه وفعلا تاني يوم صحي بليل وطلع الصاله فضلت صاحيه وانا مضايقه وسمعت صوته بيوشوش حد
قومت بالراحه من السرير والساعة كانت 3 الفجر واتمشيت فالطرقه بهدوء شديد ..وسامعه دقات قلبي وبحاول اتحكم في صوت نفسي واتنفس بالراحه اول ما قربت من الصاله سمعته بيقول كلام مش قادرة أحدده عشان صوته واطي وأول ما قربت منه اكتر سمعته بيقول ..
انا مش هعمل كده تاني .. انا مش هعمل كده تاني .. وأول ما بصيت عليه شوفت حاجه غريبة جدا خلت جسمي كله يقشعر وجسمي اتثبت في مكانه لما شوفته وهوا....باصص للحيطه وبيتكلم ومش ماسك الموبايل واتخض جدا اول ما شافني قالي في ايه ؟ قولتله صاحي ليه قالي مافيش حاجه روحي نامي انتي
روحت انام وانا عماله افكر في اللي انا شوفته ده .. حاسه ان سمير مش طبيعي ابدا .. ما بقاش يبصلي في عيني وبيحاول يهرب لما بحاول ألمسه عادي حتى .. تاني يوم روحت الشغل ومارضتش احكي لغدير حتى مش عارفه ليه بس مش قادره احكي حاجه زي كده
تاني يوم رجعت مالقتش سمير فتعشيت انا وبعدها دخلت اخد دش سمعت صوت في الصاله .. قولت اكيد سمير رجع طلعت بعدها ببص في الاوضه مالقتش حاجه ببص في الشقه كلها مالقتش حاجه فجأة سمعت صوت عالي في اوضتنا وانا كنت في الصاله وصوت حاجه عماله تتحرك جوه
قلبي اتقبض قوي وكنت خايفه روحت لغرفتنا ببطئ وكنت فاكره اني كنت سايبه دولابي مفتوح لقيته مقفول ومتوارب وفي صوت نفس جاي من جوه .. قربت منه براحه وانا قلبي بيدق جامد وجسمي كله بيترعش وقومت فاتحه باب الدولاب ...
يتبع ...
زوجي ربما يخون
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على ( رواية زوجي ربما يخون كامله للكبار فقط )
للتواصل 👇👇👇👇
ع حساب الفيس بوك الرسمي
ماجد فادي عازر
( من هنا )
يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام
- (من هنا)
او متابعه جروب الفيس
- (من هنا)