ستعجبك

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول

  

 
روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الفصل الخامس بقلم هويدا زغلول

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها 

الفصل الخامس 

 بقلم هويدا زغلول 

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها 


اسرع واحد واسرع جروب ينزل الفصل وتحدي تلقو الفصل في اي مكان تاني 

جوزى طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها

الحلقه الخامسه 

بقلم هويدا زغلول 

داليا

واكيد الموضوع ده مش محتاج نقاش 

ابقي تعالي بليل لماما علشان تاخد دهبك 

وكمان الهدايا اللي جبتها 


علاء 

معقول كلامك ده ازاي يعني دي تبقي 

ام اللي باعك عايزه تبعيني علشانه 


داليا 

الست كانت كويسه معايا وعمري ما شوفت 

حاجه وحشه منها ومش ذنبها أن عيالها

عاملين كده 


علاء 

ماشي يا داليا بس اوعي تقولي هسيبك 

أنا مقدرش اعيش من غيرك 


داليا 

بجد وانا مش بحب الأسلوب ده الست كويسه 

معايا اوي ازاي اعمل معاها كده 


علاء

والله انا خايف بس يحصل منها اي

كلام من يغيرك من ناحيتي


داليا 

متخافش من الكلام ده المهم زي ما اتفقنا

أنا مش عايزه عزه تطلق يعني بلاش ترمي 

عليها يمين الطلاق سبها هي اللي تطلب 


علاء 

تمام ماشي وفي شقه عبدالرحمن


مني 

بجد انتي متعرفش أنا بحبك قد اي يا عبدو 

وكبرت في نظري اوي لما سمعت كلامي


عبدالرحمن 

بس ماما صعبانه عليا اوي أنا اول مره اقسي 

عليها اوي كده 


مني

كان لازم ده يحصل علشان خاطر متفضلش 

وافقه مع اختك في الغلط 


عبدالرحمن 

عندك حق وبعدها الباب خبط وفتحت 

مني 


مني 

مين هند خير اي اللي جابك دلوقتي 


هند 

هو انتي ناسيه أن هو بيت ماما ومن حقي 

اجي فيه في اي وقت 

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الفصل الخامس 5 بقلم هويدا زغلول 

عبدالرحمن 

خير يا هند هو حصل حاجه هناك ولا اي 


هند

ايوه حماتي مشيت من البيت ومنعرفش عندها حاجه


عبدالرحمن 

اي ازاي ده حصل يعني وفين جوزك 


هند 

يوسف برضه ميعرفش عنها حاجه وبعدين 

احنا لازم نعرف هي فين 


مني 

احنا ملناش علاقه بالبيت ده تاني يا هند 

خالص أنا وجوزي عايزين نعيش من غير 

مشاكل 


هند 

بس دي أمه برضه ولا اي يا عبدالرحمن 


عبدالرحمن 

اوعي كده من وشي انتي وهي لما 

اروح اشوف أنا هعمل اي وبعدها راح البيت 


عزه

اي اللي رجعك تاني يا عبدالرحمن مش خلاص 

مشيت 


عبدالرحمن 

امك فين وانتي ازاي بالبرود ده وامك مشيت 

من شقتها 


عزه 

لا اصحي كده وفوق دي شقتي أنا ولا أنت 

ناسي أن بابا كتبها ب اسمي قبل ما يموت 

وبعدين هي امك هتروح فين يعني شويه 

وهترجع


عبدالرحمن 

أنا مش عارف بجد انتي اي شيطان خربتي 

البيت الاول خلتيني أطلق مراتي وبعدين 

مشيتي امك من البيت 


عزه 

لا كده معلش ثواني كلنا عملنا معاها اي 

أنت لو مش عايز تطلق مكنتش طلقت 

وبعدين لما اتجوزت سمعت كلام مراتك 

ومشيت 


عبدالرحمن 

كنا مرتاحين قبل وجودك في البيت 


عزه

متخافش اهو ربنا بياخد ليك حقك اهو

داليا هتتجوز جوزي 


عبدالرحمن 

بتقولي اي داليا هتتجوز بعدي طيب ازاي 

أنا مش قادر اصدق


عزه 

طلعت بنت مش سهله زي ما كنا فاكرين 

وراحت تشاغل جوزي 


عبدالرحمن 

انتي السبب وبعدها مشي وراح بيت داليا


داليا

مين عبدالرحمن عايز اي 


عبدالرحمن 

معقول هتتجوزي طيب ليه وازاي واشمعنا 

علاء علشان توجعي قلبي 


داليا

هههههههههههه واوجع قلبك ليه هو اصلا 

فيه بيني وبينك اي حاجه اللي كان بينا 

راح خالص 


عبدالرحمن 

بس انا بحبك ومستعد ارجعك تاني يا داليا


داليا 

معقول ناوي تطلق مني ولا عايز ترجعني وهي

علي زمتك 


عبدالرحمن 

وافقي انتي بس وبعدين نتكلم في اي حاجه

بس بلاش تتجوزي ارجوكي أنا مش هقدر 

علي كده وبعدها خرجت أمه 


الام 

اي ده عبدالرحمن هو انت عرفت منين انك 

هنا وجاي تعمل اي 


عبدالرحمن 

ماما الحمد لله أن اطمنت عليكي والله انا 

اسف بجد وحقك عليا في اللي عملته معاكي 


داليا 

طيب اسيبك يا ماما معاه اتفضل برضه البيت 

بيتك وبعدها دخلت الأوضه وكان معاها خط 

جديد وبعتت لمني رساله 


داليا 

جوزك عند طلقيته بيعمل اي هههههههههههه 

شكله عايز يرجعها وهي اول لما شافت

الرساله دي راحت مني عند داليا وفتحت 

ليها داليا 


مني 

هو فين وبيعمل اي عندك الله انت هنا 

يا استاذ بتعمل اي 


عبدالرحمن 

أنا أنا اصل اه امي عرفت انها هنا قولت 

اجي اطمن عليها 


داليا 

هههههههههههه لا واضح جدا انك عندك استعداد ترجعني تاني وتطلقها أنا غلطانه 

إن سمعت كلامك 


عبدالرحمن 

اي الكلام ده اسمعي بس يا مني 

والله عايز اقولك اي 


داليا 

جوزك المحترم يا هانم كان جاي عايز 

يرجعني وعرف أن مامته هنا بالصدفه 

وانا عمري ما ارجع لواحد رامني تاني 

واطلع برا يلا 


عبدالرحمن 

يلا بينا يا امي انتي ملكيش قاعد هنا 

تاني وهترجعي بيتك معززه مكرمه 


مني 

اصبر عندك هنا عرفها انك عمرك ما كان في 

دماغك انك ترجعها 


عبدالرحمن 

يلا بينا يا مني انا مش عايز فضائح 

امشي قدامي 


مني

مش همشي غير لما تعرفها أنها ولا حاجه يا أما 

تطلقني دلوقتي 


الام 

يا بنتي مش عايزين مشاكل ارجوكي امشي

بقي 


عبدالرحمن 

برحتك يا مني انتي طالق وانتي اللي اختارتي 

اللي انتي عايزه وبعدها مشي الكل من عندي 

وبصراحه كنت فرحانه اوي من اللي حصل 

وبعدها بفتره اتجوزت علاء وروحت معاه شقته 

وفي يوم لقيت عزه جايه البيت 


عزه

ازيك يا داليا عامله اي امال فين علاء معلش 

أنا عايزه 


داليا 

تقدري تنزلي عند مامته وانا هخلي يجي 

عندك تحت 


عزه 

شكرا جدا ليكي وبعدها دخلت وجه تلفون 

من رقم غريب


داليا 

الو ايوه مين اي ده ماما رقم مين 

ده اللي بتكلمني منه 


الام 

معلش يا داليا تعالي بسرعه العنوان اللي هبعته 

ليكي دلوقتي ده وياريت متتاخريش 


داليا 

حاضر يا ماما بس هو انتي كويسه 

جوزى طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الحلقه الخامسه 

الام 

اه كويسه بس تعالي بسرعه وفعلا راحت 

داليا العنوان اللي امها قالت ليها عليه 

اول ما دخلت الشقه كان عبدالرحمن واقف


عبدالرحمن 

شوفتي أن لو عايز اجيبك هجيبك يا داليا 


داليا 

امي مين. وهي كويسه ولا حصل ليها حاجه 

وبعدها حصل .......


 لحد هنا تكون خلصت حلقتنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت   )


روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الفصل ال 5

يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك الحلقة.

جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الحلقه الخامسه 

للتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇

  1. (مكتبة المجد للقصص)
  2. الفصل السادس 

لاتنسي تقييمنا 

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -