ستعجبك

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

 

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها

الحلقه الثانيه

بقلم هويدا زغلول

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها 

الفصل الثاني

عبدالرحمن 

سيد الرجاله انتي بتتريقي عليا طيب 

سيد الرجاله وعد أهلك أنه عمره ما فيه يوم هيمد ايدو عليكي بس والله ما انتي بايته

فيها انهارده 


داليا 

اخرتها يا عبدة عايز تمشيني هو ده اتفقنا 


عبدالرحمن 

كلامي خلص يلا خدي بعضك وامشي من هنا

مش عايز اشوف وشك خالص فاهمه ولا لا 


داليا 

حاضر يا عبدو بس اعمل حسابك الحركه

دي كبيره اوي وفي الوقت ده طلعت 

حماتي 


الام 

اي يا ولاد مالكم صوتكم عالي ليه كده 


داليا 

ابنك عايز يمشيني من البيت يا حماتي وانا 

حاضر هعمله اللي أنا عايزه 


الام 

اكيد لازم يعمل كده مش بركه البيت نورت 

اعمل فيكي اي يا عزه ونزلت تحت وكانت 

عزه نايمه 


الام 

ملاك برئ نايم يا إخواتي قومي يا هانم 

كده أصحي عايزكي خربتي البيت يا هانم 


عزه 

حرام عليكي والله يا امي عايزه انام اهو 

أنا مكنتش عايزه اجي البيت هنا 

بسبب كده عالطول بتصحني من النوم 


الام 

عملتي اي تاني لاخوكي أنا مصدقت أن هو 

اتجوز دلوقتي مشاه مراته 


عزه 

ايوه كده اخويا سيد الرجاله والله خلي 

يحكمها شويه يا امي 


الام 

عارفه انك مفتريه والله وبعدها طلعت 

عزه شقه هند وفتح ليها اخوها يوسف 


يوسف 

خير يا عزه فيه اي طالعه في وقت متأخر 

زي ده ليه 


عزه

هي فين مراتك عايزها دقيقه واحده ودخلت 

الاوضه انتي نائمه قومي يا هند عايزكي بسرعه 


هند 

ايه ده عمتي عزه خير فيه اي مالك طالعه 

ليه في وقت متأخر زي ده 


عزه 

مش مهم المهم اختك تيجي تقعد معاكي 

بكره فاهمه ولا قولي انك تعبانه داليا مشيت 

وانا عايزه عبدالرحمن يشوف اختك 


هند 

هو انتي بتتكلمي بجد يا عمتي معقوله عمل كده بسرعه عيني الاثنين انا هخليها تيجي بكره والله ما عارفه اشكرك ازاي


عزه 

المهم اختك تبقي مطيعه زيك كده فاهمه ولا لا 

أنا مش بحب حد يقولي لا واديكي شوفتي

اللي قالت لا حصل معاها اي 


هند 

لا اي أنا تحت امرك والله في اي حاجه انتي 

تقولي عليها ده انتي تؤمري يا عمتي وبعدها 

نزلت عزه وفي شقه امي فتحت ليا الباب 


الام 

مين داليا اي يا بنتي اللي جابك في وقت 

متأخر زي ده وفين جوزك 


داليا 

اسكتي يا امي علي اللي حصلي 

وحكت ليها علي اللي حصل 


الام 

أنا مش فاهمه عزه دي اي والله يا بنتي 

أنا ما جوزتك في العيله دي الا لما عرفت 

إن هي مش بتروح هناك كتير 


داليا 

أنا زعلي من جوزي والله يا امي معقول يعمل 

معايا كده وفي شقه عبدالرحمن طلعت عزه 


عزه 

ليه بس كده حرام عليك أنا كنت بتكلم معاك 

عادي تروح تمشيها


عبدالرحمن

خلاص يا عزه مش وقته كلام انا مش عايزه اتكلم في اي حاجه خالص 


عزه

تصدق دي هند تعبانه وياسمين انت عارف 

مش هتقدر تشيل البيت لوحدها راحت 

عند كلمت اختها مني تيجي علشان تساعد 

في البيت 


عبدالرحمن 

وانتي فين يا عزه مش لازم تشيلي 

معاهم ولا اي


عزه

اه اه طبعا ايدي هتكون ب ايدهم المهم 

مش عايزك تزعل نفسك وفعلا مني 

جت البيت 


هند 

اهم حاجه عايزكي يا تقربي من عبدالرحمن

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 

مني 

يعني كنت بحاول اقرب ليه وهو مش متجوز 

وكان مش عايز بديني ريق حلو دلوقتي 

هيقرب بتحلمي 


هند

ملكيش دعوه انتي بس اعملي اللي بقولك اي 

وفعلا كانت مهتمه اوي ب اكله وفي يوم 

حطت الاكل للكل ياكل. عبدالرحمن مكنش 

موجود 


الأم

وافقه ليه يا مني ما تقعدي علشان تكلي

علشان تروحي كفايه بقي بقالك كام يوم هنا 


عزه 

معقول يا امي الكلام اللي بتقوليه ده انت بتمشيها من البيت ولا ايه مش كفايه البنت شايلانه يعني


الام 

هي برده ليها ام واكيد محتاجه لها مش عايزه اسمع صوتك خالص فاهمه ولا لا واقعدي كلي

يا مني 


مني 

انا مش جعانه دلوقتي وكده كده باحضر الاكل علشان او اطلعه شقه استاذ عبد الرحمن


الام 

لا معلش سيبي اكل استاذ عبد الرحمن علي انا ابقى احطه ليه هتاكلي ولا تروحي لماما عشان ماتتاخيريش عليها وفي الوقت ده مشيت 

مني وهي زعلانه اوي وجه عبدالرحمن 

من برا 


عبدالرحمن 

ازيك يا عزه عامله ايه ايه ده هي ماما نامت ولا ايه


عزه 

اه يا حبيبي دخلت تنام شويه تحب احطلك تاكل

اصل مني خالص مشيت 


عبدالرحمن 

ليه كده معقول انا كنت خالص اتعود علي 

وجودها في البيت والله 


عزه 

هي بنت حلال وطيبه والله.وسهل 

تكون معانا عالطول يعني وطلع شقته  وتاني يوم نزل

عبدالرحمن لامه 


الام 

جيت أمتي يا حبيبي انا مش حسيت بيك امبارح 


عبدالرحمن

مش وقته أنا جاي اقولك أن خالص قررت اتجوز 

مني 


الام

انت بتهزر ازاي يعني طيب ومراتك هتعمل 

معاها اي 


عبدالرحمن 

دي مسالتش فيا والله لعرفها الحركه اللي عملتها دي وفعلا اتجوز مني بسرعه وأمه 

كانت مضايقه اوي وهند قالت ليها 

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها 

هند 

والله يا ماما انا مليش علاقه بالحوار ده خالص 

هو قلبه اختارها اعمله اي 


الام

اطلعي شقتك ومش عايزه حد ينزل هنا 

تاني وفي شقه ياسمين سلفتهم اتصلت بيا 


داليا 

والله فيكي الخير يا ياسمين عامله اي وحشاني 

اوي والله 


ياسمين

كبرتي الحوار ليه حرام عليكي جوزك اتجوز 

عليكي وطبعا اول لما سمعت كده 

اتجنتت وروحت جري علي البيت 


عزه 

اي اللي جابك خالص يا حبيبتي خليته 

يتجوز عليكي خليكي بقي في بيت امك 


داليا 

عايزه اشوف جوزي لو سمحت 


عزه

هههههههههههه جوزك بكره اخلي يرمي 

عليكي يمين الطلاق ومشيت من البيت وانا 

عامله اعيط وعد وانا طلبت الطلاق وفعلا طلقني وعدا ٤شهور وبعدها جه تلفون لعزه 

وبعدها دخلت لمت هدومها 

وامها قالت 


الام

رايحه فين يا حبيبتي بعد ما عملتي اللي في 

دماغك 


عزه 

راجعه بيتي لجوزي حبيبي انا مليش الا بيتي 

وحتي لو عايز يتجوز ده حقه وهو حر 


الام 

والله وراكي حاجه وبعدها مشيت وراحت البيت 


عزه

وحشتني يا علاء اوي وانا راجعه اقولك اعمل اللي انت عايزه اتجوز لو عايز 


علاء 

هههههههههههه كنت عارف انك اول لما 

تعرفي أن ورثت هترجعي بس انا خلاص

هتجوز تحبي تعرفي هتجوز مين 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا

للتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇

  1. (مكتبة المجد للقصص)

لاتنسي تقييمنا 

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)

الفصل الثالث: من هنا

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -