ستعجبك

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول

 
روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها 

الفصل الثالث

 بقلم هويدا زغلول 

روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها 

الفصل الثالث 

بقلم هويدا زغلول 

الفصل اهو قبل اي حد واي جروب تاني نتفاعل بق بضمير شوي

جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها

الحلقه الثالثه 

بقلم هويدا زغلول


عزه 

عايز تتجوز عليا يا علاء بعد الحب اللي كان 

بينا حتي لو كنت غلط المفروض كنت اخدني

علي قد عقلي 


علاء 

انتي راجعه ليه يا عزه وبعدين اشمعنا المره دي

ساكته يعني وانا بقولك هتجوز عليكي 


عزه 

راجعه لاني بحبك وبعدين انا فكرت بعقل 

لقيت أنه حقك انك تتجوز والشرع 

حلل ليك اربعه 


علاء 

والله إنا عارف انك عرفتي بموضوع الورث 

علشان كده جيتي صح 


عزه 

اخس عليك وبعدين هتورث من مين 

مامتك ربنا يديها طوله العمر ازاي يعني تورث 


علاء 

مش مهم المهم هتوافقي تعيشي وداليا 

تكون ضرتك 


عزه

أنا أعيش معاك حتي لو .....اي بتقول 

اي داليا تكون ضرتي داليا مين مرات 

اخويا 


علاء 

اللي كانت مرات اخوكي إنما خلاص هو 

طلقها وانا نويت اتجوزها وبعدها 

عزه عيطت وقالت 


عزه 

هو انت لسه بتعمل فيا كده عملت 

فيك اي ده انا بحبك يا علاء اه مشيت 

من البيت علشان كنت غيرنا عليك 


علاء 

الكلام مبقاش ليه لازمه روحي وشوفي 

انتي عايزه اي بالظبط لو موافقه أننا 

نرجع وتكون داليا ضرتك موافق 


عزه 

ماشي يا علاء هفكر وبعدها روحت البيت 

وكانت متغاظه اوي بقي خليته يطلقها 

علشان اكسر مناخيرها تعمل فيا كده 


الام 

هي مين يا عزه عملتي اي تاني 

يابنتي هو انتي عايشه تاذي في الناس ليه 

حرام عليكي


عزه 

داليا هتتجوز علاء أنا قلبي محروق اوي 

ومش عارفه اعمل اي يا امي فكري معايا

أنا لازم ارجع ليه 


الام 

ياخرابي عليكي عايزه ترجعي بعد اللي عملتي 

فيه انتي اي يا بت وفي الوقت ده هي

ردت عليها وقالت 


عزه 

ياختي هو انتي فاكره أن أنا راجعه علشان سواد عينه انا عرفت ياختي ان ورث عمه اه يا حرقه قلبي انا اسمع إن عمه ده غني اوي 


الام 

يابنتي ارضي بنصيبك بقي وبعدين مش هينفع 

ترجعي ليه عايزه ترجعي ليه بعد ما قالك 

إن هيتجوز مرات اخوكي 


عزه 

متقوليش مرات اخوكي ياختي أنا غلطانه أنا اللي طلقتها

منه اه اعمل اي ردي عليا وفي الوقت ده نزلت مني


مني 

اي يا عزه الاكل متعملش ليه انتي مش عارفه أن أنا حامل 

ولازم اكل كويس وبعدين ياختي ناويه تقعدي 

هنا تقعدي بلقمتك اه أنا جوزي يا حبيبتي اللي بيصرف عليكم وفي الوقت ده ردت 

عليها حماتي وقالت 


الحما 

عيب يا بنتي الكلام وبعدين جوزك 

ده يبقي ابني وواجب عليه أنه يصرف 

علي أمه 


مني 

أمه اه انما اخته ليه ما ترجع بيتها 

بقي اصل يا حبيبتي لو فاكره نفسك 

لسه نغه وعليكي الطلب وهيجي 

ليكي عرسان تبقي عبيطه 

انا طالعه انام يا ماما والقي الاكل عندي 

وبعدها طلعت 


عزه 

شوفي بنت بياعه اللفت بتقول اي نسيت نفسها 

ايام ما كانت بتيجي البيت هنا تعيط علشان 

تتجوز اخويا 


الام 

مش عايزين مشاكل مع اخوكي حرام عليكي 

قومي يلا اعملي ليها الاكل وطلعي وبعدين 

مهي كانت معاكي الطيبه جيتي عليها 


عزه 

بقولك اي أنا همشي هرجع ل علاء واعيش 

معاه احسن من البيت ده والله البيت بقي 

دمه تقيل علي قلبي وفي شقه 

علاء اتصل ب داليا 


داليا 

علاء والله كنت لسه هكلمك اصل عايزه 

أسألك علي حاجه اي ده مال صوتك 

عامل ليه كده 


علاء 

بقولك اي يا داليا بصراحه انا عايز اعرف 

انتي وافقتي تتجوزني علشان بتحبني ولا علشان 

تنقمي من عزه بس 


داليا

والله كده افتكر أنا اصلا قبلتك تاني 

ازاي وانت تعرف اجابه سؤالك 

وبدأ علاء يفتكر 

                     #فلاش باك 

كانت داليا وافقه في محل ملابس 

ودخل علاء 


علاء 

مساء الخير اي ده داليا ازيك عامله اي 

وعبدالرحمن عامل اي وبتعملي اي هنا 


داليا 

علاء الحمد لله كويسه بشتغل 


علاء 

بتشتغلي اللي اعرفه ان عبدالرحمن

مانع موضوع الشغل 


داليا 

مهو أنا أطلقت بسبب مراتك ربنا يسامحها وانا 

حكيت ل علاء علي كل حاجه حصلت 


علاء 

عزه مش ناويه تبطل مشاكل 

طيب انتي عارفه أن عندي مكتب وبصراحه 

أنا كنت بدور على سكرتيره تعالي اشتغلي 

لحد ما ربنا يهدي الحال بدل شغلك في المحل


داليا 

أنا مش عايزه مشاكل ارجوك مع عزه 

خليني هنا احسن 


علاء

مافيش مشاكل متخافيش وخلاص 

اصلا غزه طالبا الطلاق وفعلا اشتغلت عندة 

وفي يوم لقيته داخل يقولي 


علاء 

والله انتي وشك حلو اوي عليا

أنا عمي مات 


داليا 

وكده اكون وشي حلو برضه 


علاء 

عمي كتب ليا ورثه كله بجد انا فرحان اوي

بقولك اي يا داليا هو لو اتقدمت ليكي انتي

ممكن توافقي وبعدها أنا اتكسفت وخرجت 

وبعدها هو اتقدم ليا وانا وافقت 

                    #رجوع 


علاء 

بجد انا بحبك وكنت خايف انك تكوني 

عايزه تكوني معايا بس علشان خاطر 

تردي اللي عملته فيكي عزه 


داليا 

أنا بحبك ولا يمكن اعمل فيك كده 

المهم انا مش عايزك تطلقها برضه سبها 

كده علي زمتك وبس 


علاء

مش عارف انتي بتفكري فيه اي بس حاضر 

وفي شقه عبدالرحمن 


مني 

اه مش قادره الحمل صعب اوي والله

مش بقدر اتحرك كتير 


عبدالرحمن 

حبيبتي ربنا يقومك بالسلامه طيب بلاش 

تعملي حاجه في شغل البيت اليومين 

دول 


مني

ازاي يعني أنا مش عايزه مشاكل مع عزه 

وانت عارف ان شرطتها أن اتجوزك أن اشتغل 

اي البيت ده اه تعبانه اصل مسحت شقه 

امك انهارده 


عبدالرحمن 

وهي عزه مالها هي ملهاش دعوه مش 

كفايه أن مستحمل أنها عايشه معانا 

في البيت هنا اصلا 


مني 

ارجوك وطي صوتك انا مش بحب المشاكل 

واديني بعمل علي قدي وبصراحه هند 

بتعمل معايا برضه أنا بحبك وخايفه 

تطلقني زي ما طلقت داليا بسببها 

امسح اي شقه واعمل الأكل للبيت 

كله ولا انك تبعد عني لحظه 


عبدالرحمن 

اوعي تقولي كده انا مقدرش اعيش من 

غيرك يا حبيبتي والله ومهما قالت عمري 

ما هسمع ليها كلام 


مني 

أنا راي ترجع بيتها بقي وتبطل مشاكل يعني 

بس الرأي رايك انت صاحب القرار 


عبدالرحمن 

ده اللي المفروض يحصل وانهارده كمان 

انا نازل امشيها ونزل عند أمه 


عزه 

اي مالك شكلك عامل ليه كده


عبدالرحمن 

لمي هدومك وامشي دلوقتي يا عزه مش عايزك 

في البيت هنا 


الام

لا انت تحكم على شقتك فوق ما لكش دعوه بالشقه دي يا عبد الرحمن


عبدالرحمن 

عندك حق يا امي بس لو حصل اعملي حسابك اللي مش هدفع اي فلوس هنا ثاني 

رايك اي بقي 


ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا


روايه جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها الفصل ال 3

يجب أن تكتب 5 تعليقات اولًا كي تظهر لك الحلقة.

للتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇

  1. (مكتبة المجد للقصص)

لاتنسي تقييمنا 

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)
  2. الفصل الرابع 


تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -