مراتي حامل وانا مسافر من 4سنين
الحلقه الرابعه
بقلم هويدا زغلول
رواية مراتي حامل وانا مسافر الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول
سليمان
طيب انا عايزك في موضوع مهم ولازم
نتقابل دلوقتي تمام
شوقي
حاضر ماشي نازل ليك وفعلا نزل شوقي وقابلني
عامل اي يا صاحبي والله وحشني
سليمان
عندي ليك خبر هيفرحك اوي أنا نويت
افتح شركه هنا في مصر وانت اللي هتمسكها
شوقي
أنا معقول يعني هسيب الشغل عند الناس
وهشتغل معاك
سليمان
ومش بس كده انت هتكون شريك معايا
في الشركه دي يعني هكتب نصها ب اسمك
وتبقي تمضي ليا علي وصلات وتسدد من الأرباح
والشريك التاني اللي معاك مش هيعرف حاجه
شوقي
أنا مش عارف اقولك اي ده انا اخويا
اللي من امي وابويا ميعرفش عني حاجه
والله بجد انت جدع يا سليمان بس اي موضوع
الشريك ده هو مش انت الشريك معايا ولا اي
سليمان
لا جميله مراتي بصراحه خايف عليها من
غدر الزمن وهي طيبه اوي ومعرفش الايام
ممكن تعمل معاها اي بس مش عايز
اي حد يعرف بالكلام ده
شوقي
عيب يا صاحبي ولا اي حد سرك في بير
#رجوع
الام
انتي بتقولي اي انتي ازاي تعملي كده
عملت اي يا ربي علشان يحصل فيا كده
مروه
ابنك السبب ابنك اللي كان بيتعامل معاه
كأنه اخو دمر حياتنا بدخول شوقي بيتنا
رواية مراتي حامل وانا مسافر
الام
يا اما قولت ليه بلاش يا بني شوقي
ده قلبي كان حاسس ان هيحصل حاجه
اه مش قادره انا حاسه ان هيحصل
ليا حاجه والله
مروه
ماما انا غلط والله وعايزه أكفر عن ذنبي
ارجوكي سامحني يا امي وفي بيت احمد
سليمان
أنا عارف ان تقلت عليك اوي والله مش عارف
اقولك اي يا احمد
احمد
عيب كلامك ده احنا مصريين زي بعض
بس انا بعت صورتك لحد اعرفه في السفاره
وقولت ليه علي اللي حصل وباذن
الله يعرف عنك اي حاجه
سليمان
بجد انت كويس اوي يا احمد
احمد
أنا كنت مسافر مصر الشهر الجاي وباذن
الله قبل ما اسافر اكون عرفت عنك اي
حاجه وفي الوقت ده دخلت ساره اخت
احمد بالاكل
ساره
الاكل يا احمد ها اتفتكرت اي حاجه يا اسمك
اي وفي الوقت ده لقيت احمد اتعصب وقال
ليها
احمد
وانتي مالك انتي امشي اخرجي برا وفعلا
خرجت معلش يا اسمك اي بس بجد
هي غلطت وكان لازم يتزعق ليها
سليمان
ربنا يخليها ليك وخرج احمد
احمد
ينفع اللي انتي عملتي ده ازاي تدخلي الأوضه
وكمان توجهي كلام لواحد احنا منعرفوش
الام
وحتي لو تعرفه ازاي اصلا تعملي كده انتي
غلطانه يا ساره اي راجل غريب هنا في بيت
اخوكي اياك تدخلي عليهم يا بنتي
احمد
حقك عليا أن زعقت ليكي بس بجد أنا
اتعصبت من اللي عملتي
ساره
أنا غلطانه يا أبيه احمد حقك عليا أنا اسفه
وفي شقه جميله
جميله
بجد انا زهقت يا شوقي ومحتاجه اخرج
خدني معاك الشركه
شوقي
لا طبعا أنا كان شرطي الوحيد انك متجيش
الشغل اه صحيح انتي عملتي اي في موضوع
التوكيل
جميله
تمام يا حبيبي شوف عايز نروح أمتي ونروح
أنا وأنت يا حبيبي هو أنا اقدر اقولك لا
شوقي
بجد انتي اعظم زوجه في الدنيا وفي الوقت
ده الباب خبط وراح شوقي يفتح وكانت
ام جميله
الام
فين بنتي وازاي اللي انتو عملتوا ده بقي انشاء
الله
شوقي
هي مش موجوده وبعدين انتي مالك
بنتك كبيره وعاقله وعارفه هي بتعمل
اي كويس اوي
الام
أنا كلامي مش معاك أنا عايزه اشوفها
شوقي
وبصراحه كده هي مش عايزه تشوف
حد مانتو بعتوها علشان خاطر الفلوس
جوزتها لسليمان علشان هو اللي هجيب
كل حاجه وبعدين هي حره بقي في قررها
الام
وانا مش هسيبك يا شوقي والله وبكره تشوف
أنا هعمل فيك اي وبعدها مشيت
جميله
ليه عملت كده دي برضه ماما يا شوقي
مكنش ينفع تكلمها كده
شوقي
أنا مش بحب اي حاجه تزعلك يا عمري والله
وعايزك من هنا ورايح تعتبري انك ملكيش
اي حد غيري مفهوم
جميله
مفهوم يا حبيبي انا عايزه اقولك علي حاجه
شوقي
خير يا حبيبتي فيه اي
جميله
أنا روحت للدكتوره وقالت ليا أن أنا حامل
شوقي
اي حامل اه بس انا كنت عايزه افرح معاكي
بجوزنا شويه يا حبيبتي عالعموم الف مبروك
رواية مراتي حامل
جميله
احنا متجوزين بقالنا ٣سنين ونص كل ده مش
فرحت بجوزنا
شوقي
هو انتي يتشبع منك معلش هاتي ليا شويه مياه وبدأ
شوقي يكلم نفسه (هتعمل اي يا شوقي
ده انت كدبت عليها ومش متجوزها اصلا
ولا هي أطلقت من جوزها اساسا والماذون
ده واحد صحبك اه أنا اسلم حل اخد
الشركه وابيعها واهرب بسرعه بقي
وفي بيت احمد أنا خرجت ليه
احمد
خير مالك فيك حاجه شكلك عامل ليه كده
سليمان
أنا افتكرت كل حاجه اسمي سليمان
ومتجوز وبشتغل في شركه هنا
احمد
مش قولتك أن هو فقدان مؤقت وباذن
الله هتفتكر كل حاجه
سليمان
أنا لازم اروح الشركه اشوف الاخبار لأن
طبعا اكيد اترفد منها
احمد
خير باذن الله وفعلا روحت الشركه وكانو
افتكرو أن رجعت مصر وطبعا عرفتهم
بكل حاجه وطلعت ورق جديد علشان
ارجع القاهره
احمد
خالص مسافر احنا كمان الاسبوع الجاي
جاين ليك
سليمان
لازم اسافر اطمن اهلي عليا اللي ميعرفوش
عندي حاجه دول
احمد
وده رقمي كلمني لأن لازم نتقابل لما نرجع
وبعدها مشيت ورجعت القاهره وكانت
غلطه عمري لما روحت بيت مراتي قبل بيت
امي ورنيت الجرس
جميله
ما تقوم تفتح أنا مش قادره اقوم
شوقي
مش شيفاني بتفرج علي الماتش قومي
يا وليه يلا وقامت فتحت
احمد
وحشتني يا جميله اي ده ازاي ده حصل
ولحد هنا تكون خلصت حلقتنا
للتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇