أخر الاخبار

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل العاشر للكاتبه فاطمه حجازي

 

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل العاشر للكاتبه فاطمه حجازي


روايه أسيرة الشيطان جيساك

 الفصل العاشر

 للكاتبه فاطمه حجازي 

•10•


ازان:يلا وصلنا ياصحبي انزل 


طه: ايه المكان العجيب دا ياازان والقصر دا شكله قديم اووي وغريب ياعم اناخايف يلا نرجع 


ازان:متجمد كدا مالك خايف كدا ليه يلا ندخل دا القصر الي انا هشتريه وكنت عايزك تيجي معايا وانا بمضي عقود الملكيه ونسجله وكدا علشلن هنقل فيه من بكرة لان تعبت من الفندق الصراحه وعايز ارتاح 


طه:لا وانت فاكر انك هنا هترتاح وضحك قلبي معاك دا المكان يرعب هتنام ازاي مع ان شكله جميل اوووي بس بردو مش مرتاح 


ازان :ياعم خليها علي الله الي معاه ربنا ميخفش يلا يلا بلا كلام فارغ 


الحارس :ايوا ياحضرت اوامرني 


ازان: عندي معاد مع الاستاذ النهاردة بلغه بحضوري 


الحارس :اه حضرتك الاستاذ ازان المالك الجديد تمام ثواني وهبلغه بحضور حضرتك اتفضل ادخل وهو هيجي لحضرتك حالا 

(ازان دخل بالعربيه هو طه وركنو قدام باب القصر والحارس قفل البوابه الرئيسيه وباب القصر اتفتح ) 

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل العاشر 

ازان: بسم الله ماشاء الله تبارك الله اللهم بارك ايه الجمال دا سبحان الخالق فيما ابدع الجنينه روعه حقيقي القصر جامد بس غريبه بيت بالجمال دا يبقي بالسعر دا 


طه :مش قولتلك انا حاسس ان فيه حاجه غلط بلاش 

يلا نرجع 


ازان: ياعم انا محتاجه وبعدين خايف ليه لو فيه مليون عفريت ماانا امشي ابوهم مبخفش انا ان كيد الشيطان كان ضعيفا احنا الاقوي بالله 

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل ال 10

طه:ونعمه بالله يلا بينا ونزلو من العربيه وقفلو الباب وطلعو علي السلالم ودخلو جوا القصر 

ازان دا قصر من الدهب ايه دا كل حاجه من الدهب ماشاء الله تصدق المكان جااامد ياصحبي انا اجي اعيش معاك فيه مش معقول هتقعد في دا لوحدك 


ازان : الله اكبر يااخي وضحك ياعم دا القصر ينور بيك مش هقولك لا داانت حبيبي 


طه :حبيبي ياصحبي والله تسلملي وهما بيكلمو 


جالهم واحد شكله غريب وكائيب اتفضل ياحضرت بيكلم بتقل في الصوت وصوته يدوب مسموع من هنا اتفضلو اقعدو 


طه:ايه ياعم الرعب دا ماله دا شكله غريب اووي وصوته يلا مش مهم هو فين بقي الراجل دا انا عايز امشي 


ازان:اصبر شويه اهو جيه وقامو وقفو وسلمو عليه 

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 


الوريث :وعليكم السلام انا داسر صاحب القصر وكنت مسافر ومش عايش فيه وكنت عايز ابيعه لاني مش راجع مصر تاني ولما حضرتك كلمتني عليه وحضرتك باين عليك شخص محترم وهتقدر القصر وتهتم بيه كويس بس القصر كله بتاعك معادا الجناح الايسر دا محدش بيدخله ولا بيجي جمبه وبيقولو الناس ان كل ليله بيسمعو فيه صريخ واحدة وميعرفوش هي مين وازاي وحاجات كدا لكن عارف انك مؤمن بالله ومش هيفرق معاك الحاجات دي 


ازان: طبعا ومدومت صرحتني انا هشتري القصر دا ومصمم عليه وكتب العقد واداله فلوس القصرواشتري 

ازان القصر الكبير وهو بيسلم علي الراجل والراجل بيقوله تقدر تستلم القصر من النهاردة وهو كان مجهز الشنط واخد بعضه ومشي واداله المفاتيح وكل حاجه 

رواية اسيرة الشيطان جيساك الفصل العاشر للكاتبه فاطمه حجازي

طه : بيقوله هو ليه قالنا محدش يجي عند الجناح دا مش يمكن وراه سر ياترا ايه 



ليل: تيا عارف انك بتمري بفترة صعبه من ساعه فقدان اختك بس انا بحبك ياتيا من اول ماشوفتك وانا بحبك وكنت بتلكك بسائر علشان اشوفك واتحجج بااي حجه علشان اسال رايلا عليكي وابقي معاكي صدقيني والله بحبك 


تيا:ليل انت فجاتني وابتسمت وعيونها لمعت احم وسحبت ايديها من تحت ايديه كدا مينفعش انت مش شايف الظروف الي بمر بيها واختي الي مختفيه ودمعت انا حقيقي موجوعه عليها وانا قليله الحيله كدا مش قادرة اوصلها الدنيا دي غريبه اووي حقيقي مبقتش فاهمه ولا مستوعبه الي بيحصل صدقني لو مكنتش الظروف كدا كنت 


ليل :كنتي ايه ياتيا وبعدين وانتي زنبك ايه في كل دا اختك وان شاء الله هنلقيها وانا مش هسيبك وهفضل معاكي دايما بجد عمري ماهتخلي عنك وباس ايديها 


تيا: بصتله بحب بجد بتحبني ياليل .



ليل:تؤ بعشقك مش بس بحبك وفضلو يبص لبعض وكان عيونهم هي الي بتتكلم وقلبهم بيدق. 


جيساك: [رايلاتي لقد تبلدت مشاعرك تجاهي لماذا فانا المنعدم من الحياه الفاني من قديم الازل الاهوج لعشق في بحور الشعر والادب عذب الكلام انسكب من كاسات عشقك الذي يجري في عروقي وهل من مداوي يشفي جروحي التي تجمدت من كثرة حرمانك وعدم خضوعك لي اخضعيلي واستسلمي ولو مرة فقلبي وعشقي مشتعل كاقلبي المتالم في هواكي ياملاكي انا شيطانك ولكن انتي دوائي وعلاجي فقد فقدت اهلي وجميع شعبي لاجلك وتركت العالم واصبحت منبوزا لاجلك وتركت كل مالدي لاجلك ياريلاتي لما لا تفهمي في قلبي ويشتعل بداخلي بعشقك وحبك ♡.♡] 


رايلا:حزينه واصبحت هزيله وضعيفه من قله الاكل وايديها علمت ورجلها من الحديد الي هي مربوطه فيها 

دخل 

جيساك : عامله ايه دلوقتي ياروحي مش تجهزي بقي ياروحي علشان فراحنا الليله عايزك اجمل عروسه في الدنيا انتي متعرفيش الفرح دا كلفني قد ايه كلفني ان اصبحت ملعون من عشيرتي واهلي خياروني بينك وبينهم واختارتك شوفتي قد ايه بحبك  


رايلا:طب فكني انا تعبت صدقيني خلاص مش ههرب منك تاني بس فكني حرام عليك تعبت وو بعدين هاجهز ازاي وانت مكتفني فكني لو بتحبني ارجوك وعيطت 


جيساك :ومش هتهربي هصدقك المرادي بس لو هربتي صدقيني هتندمي 


رايلا :حاضر حاضر بس فكني طيب ومش ههرب اوعدك 


جيساك :انتي وعدتي ماشي يارايلا وفكها 


رايلا: خدت نفس عميق وطلعت للبلكونه تشم نفسها الحريه اخيرا وجسمها معلم اثار الحديد وبتعيط علي جسمها الي اتبهدل ودخلت الحمام واستحمت ولفت الفوطه عليها وخرجت ولقت فستان ابيض وناعم لبسته وسرحت شعرها للول مرة من ساعه حبستها تستحمي جيساك دخل عليها تاني خلصتي حمام استني اسرحلك شعرك وقعد يسرحلها شعرها وويقولها 

جيساك :شعرك حلو اووي بجد وكلك حلوة ومسكها 

 أسيره الشيطان جيساك الفصل العاشر للكاتبه فاطمه حجازي

رايلا ابعد عني بتبصلي كدا ليه بقولك ابعد عني 


جيساك:بيقرب اكتر ومين يقدر يبعد عن كل الجمال دا وزقها علي السرير وفضلت تصرخ ابعد عني لااااا لااا اااااااه وتضرب فيه وتصرخ وهو بداء يبوسها بعنف شديد ااااه وهي تصرخ ابعد عني وهو مش سايبها اااه 


ازان:سامع صوت صريخ جامد في ايه يلا نشوف في ايه فوق 


طه:استني انت نسيت الراجل قبل مايسافر قالنا ايه ملناش دعوي بالجناح الي فوق دا يابني 


ازان:لا مش قادر استحمل انا هطلع والي يحصل يحصل انت مش شايف بتصرخ ازاي يمكن حد محتاح مساعدة اوعي ياطه وطلع يجري علي فوق و...... 


....يتابع ...........

#بقلمي_فاطمه_حجازي 

#اسيره _الشيطان_جيساك

للتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇

  1. (مكتبة المجد للقصص)

لاتنسي تقييمنا 

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)
لتوصل مع الكاتبه فاطمه حجازي 
تعليقات