ستعجبك

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الاول بقلم فاطمه حجازي

 

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الاول بقلم فاطمه حجازي

وصف الرواية 

شيطان يقع في عشق انسانه بريئه وتحب 

زوجها يوقع بينهم ويفرق شملهم ويقوم باسراها

بقصره وهي اميرة انسيه جميله من اصل 

ملكي وهو امير من الجن من اصل ملكي 

ووقعت تحت رحمته وسيقوم بتعذيبها لتخضع 

له وتقع لسيطرته ويأتي مخلصها وينقذها من 

تحت يده ويفك أسرها ويعلمها دينها. ويغلق باب الشر الي الابد 

•1•

• {كنت اعتقد انك انت السعادة والحياه لي ولكن القدر كان له راى اخر وكان القدر كتب لي لعنه لم اتخلص منها اابداا ولا اعلم لما انا دون البشر لتقع في تلك اللعنه} 

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الاول بقلم فاطمه حجازي

• ياااسائر سااائر قوم بقي يوه كل دا نوم حرام عليك بقي تعبت هنتاخر علي الرحله بتعتنا داانا حجزت في الفندق الي بتحبه يلا حضرلي فطار علي مااخد شاور 


• سائر : بس متتاخريش زي عادتك هااا ومتغنيش في الحمام صوتك وح*ش 


• انا صوتي وح*ش لا صوتك انت الي كمانجا 


{ذهبت تقترب لخطوات لعنتها التي ستبداء ولكن ياليتها كانت الناجيه ولكن الهلاك قادم ولتسقط في قاع المياه العاتمه لتكتب احرف هلاك وهدم حياتها تلك المسكينه لا تعلم ماسينتظرها فهو الاسواء}


• بتفتح المياه وهي بتقول والله مافي اجمل مني انا مش عارفه ماله دا وفتحت الحنفيه للمياه الدافئه ونزلت بحوض الاستحمام وتغمض عيناها وتسمع بصوت خافت 


•  (رايلاااا رايلاااا محبوبتي وعشقي الذي سيلزمني باقي عمري الخالد انتي خلودي ومعذبتي ففي قلبي ستسكني لتكوني اميراتي للابد ) 

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الاول بقلم فاطمه حجازي

• قامت مفزوعه ااااااه وصرخت لقت يد تحاوط اكتافها وكأن من كان هنا يقيدها بيده ساااااائر الحقني انا خايفه وغطت نفسها بالفوطه وخرجت مفزوعه 


• سائر::اهدي طب اشربي مياه انتي كويسه دلوقتي 


•  رايلا:ايوااا مش عارفه مالي كل مااخد شاور اسمع حد بينادي علياا وانااا مش قادرة اتحمل اكتر من كدا 

• (من مكان تاني رايلااا ياجيزبيل رايلااا زات الشعر البروتقالي كسلاسل الذهب وعيناها الزرقتين كالموج العاصف في بحار راكده والشفتين الكرزيتين اااه كم اشتق لارتوي منها كاس اذوب ولا افيق حتي اغرق ) 

رواية أسيره الشيطان جيساك الفصل الاول 

• (جيزابيل) انت ازاي بتقول كدا دي من عالم غير علامناا انت جيساك  وهي مجرد انسيه انا من رائى الي بتفكر فيه دا مستحيل فوق انت الامير ازاي تخذلنا كدا 


•   (جيساك) ♤مش مستحيل هجبها ومسيري ااسرها هنا واخليها زوجتي وبكره تشوفي لويس هيعمل ايه ♡♡♡) 


• سائر:: ليل اتاخرت عليك ياصحبي معلش اصل رايلا وكوابيسها بقي دي مبقتش عيشه انا زهقت بجد كل يوم رعب وخضه وانا شاكك انها بتخوني اصلا كل شويه تقول جيس جيس مني دا بس هاعرفه واجيبه هو والخاينه اكيد حكايه الفندق دي علشان تقابل عشيقهاا


....     (في منزل رايلا )    ... 


• (رايلاا لوحدها بغرفتهاا تتامل جمالها بالمراياا كالعادة وبترقص بقميصها الزهبي وتدندن ووفجاه صرخت اااه 

(.......يتابع........



#اسيره_جيساك♡

#فاطمه حجازي♡

الفصل الثاني والثالث 

لتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇

  1. (مكتبة المجد للقصص)

لاتنسي تقييمنا 

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)
لتوصل مع الكاتبه فاطمه حجازي 
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -