أخر الاخبار

رواية اسيرة الشيطان جيساك الفصل الثاني والثالث بقلم الكاتبه فاطمه حجازي

 
رواية اسيرة الشيطان جيساك الفصل الثاني والثالث بقلم الكاتبه فاطمه حجازي

رواية اسيرة الشيطان جيساك 

الفصل الثاني 

بقلم الكاتبه فاطمه حجازي


•2•

{الاهوال ستبداء والكاس سينسكب ولذه جيس  ستتحقق قريبا فقد انفرطت العقود وتساقط الؤلؤءلكاس ينجرف نحو محيط مشعل بنيران العشق جيساك♤}. 


رايلا:-

_فجاه تصرخ حتي تفقد الوعي. 


تيا:-

_تفتح الباب رايلا يالهوي انتي كويسه ياربي اعمل ايه؟!. دلوقتي هكلم ليل اكيد سائر معاه ومسكت التليفون  ياليل الحقني روحت أزور رايلا لقيتها وقعه علي الارض ومش بتنطق واتصلت بدكتور مصطفي جارهم في البيت. 

رواية اسيرة الشيطان جيساك الفصل الثاني والثالث بقلم الكاتبه فاطمه حجازي

_بعد ٤ ساعات  من الواقعه. 


الدكتور مصطفي:-

_هي دلوقتي بقت كويسه هي اتعرضت لصدمه عصبيه وبقت كويسه. 


تيا:-

_دلوقتي مالك ايه الي حصل احكيلي انا اختك. 


رايلا:-

_ تيا متسبنيش والنبي انا مرعوبه انتي مشوفتيش حاجه كنت بموت كنت برقص علي اغنيه يااميراتي ياجميلاتي ياسيده كل النساء وفجاه سمعت صوت رهيب بيغني نفس الاغنيه وبيقولي تؤ تؤ تؤ يارايلا ملكه كل النساء ولستي اميرتهم بلا ملكه قلبي وعشقي وان لم تكوني لي لن تكوني لغيري ابدا ونظرت للمراه ووجدت امراء بوجه محرق وبشعه جدا فصرخت لانها كانت تشبهني. 


جيساك:-

_من مكان اخر رايلا

{النار ليست بوجهك بل بقلبي فهو مشتعل بكي ولا يعشق سواكي ياملكه قلبي وستكونين متوجتي تميمتي الياقوتيه البراقه كاكاس الخمر وانا ارتشف لاذوب بعشقك بجنون يامعذبتي ♤)

_بقلم فاطمه_حجازي 


سائر:-

_ بلهفه رايلا انتي كويسه خضتيني في ايه ايه الي حصل طب قوليلي انتي ياتيا في ايه؟!. 


تيا:-

_ بتوتر مفيش ياسائر اهدي هي شويه دوخه وبقت كويسه خلاص. 


تيا:-

_ بخوف طب انا اطمنت عليكي مش عايزة حاجه وخرجت مسرعه مما سمعته من اختها. 


سائر:-

_بيبص الي ليل صديقه شايف اكيد قالت لاختها علي حاجه ومخبين مش قولتلك بتخوني. 


ليل:-

_ ياسائر اهدي ومتخدش المواضيع كدا مش تطمن عليهاا الاول ودخلها سائر. 


رايلا:-

_ ترتجف وبتقوله لا لا متجيش جنبي علشان هو بيزعل وممكن يزعلك انت كمان وهو زعله وحش ارجوك ياسائر طلقني انا ابقي انانيه لو عشت معاك وتضطر تتحمل كل دا. 


سائر:-

_اطلقك وهو مصدوم اه بقي هو كدااا بقي تعملي كل دا علشان تقوليلي اطلقك في الاخر. 


رايلا:-

_ سائر الحق ..... 


روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الثالث بقلم الكاتبه فاطمه حجازي

•3•

{الخوف قيد اضلعي ولن يصدقني احد يالا هذه اللعنه التي سكنت روحي ولا اعلم متي سااظل بمتاهتها متي سينتهي هذا الكابوس المخيف هل سينتهي قريبا او هذه هي فقط البدايه فقدت شغفي وروحي وصرخت صراخه مداويه لكل ما امر به اريد الفرار ولا اعلم الي اين المفر} 


رايلا::-

_جيس لاا. 

ارجوك سائر ملوش ذنب وبتبكي ومنهارة ارجوك هو ملوش ذنب. 


(جيساك):-

_{اتركيه وتعالي معي ذالك الجافي اليائس مثله كمثل معظم الرجال والشك اسرع سبيل ليفك اسرك وااسرك بعالمي ومملكتي ولن اتركك انتي فقط من اهوي وارتقي ♤}فاطمه_حجازي  بقلمي


_واخذ يمشي بيده علي زراعها برقه ويرجع شعرها للوراء وستامل ملامحها العازبه الجميله يملس علي خدها الناعم يالا جمالك يامولاتي فقد سرقتي روحي وفؤادي تعالي لاقفل عليكي قلبي وافقاص صدري لتقبض روحك بداخلي اتركيني اشعل لهيب العشق لكي واسكن مواطنك وكيانك ياملكه قلبي. 

رواية اسيرة الشيطان جيساك الفصل الثاني والثالث بقلم الكاتبه فاطمه حجازي

رايلا:-

_مستحيل ولا عمرك هتخد قلبي ياملعون. 


سائر:-

_انتي كنتي بتكلمي مين انطقي ردي عليا. 


رايلا:-

_ هو راح فين انت مش شايفه اهو واقف قدامك ازاي مش شايفه. 


(جيساك):-

_محدش يقدر يشوفني ولا يسمعني غيرك انا ممكن اظهر تؤ تؤ تؤ بس جوزك بقي هيزعل اوي لو لقي راجل غيره في بيته وتخيلي بقي هيفكر ازاي ونظرلها بشر مهما تعملي هتبقي ملكي بردو بيضحكواختفي 


سائر:-

_لا انتي اتجننتي رسمي بصي مش هطلقك انتي سامعه وغوري من وشي متخلنيش اتنرفز عليكي. 


_(بعد مرور اسبوع ) في تمام الساعه الثامنه صباحا. 


_بعد وصولهم للاوتيل وهم في انبهار بجمال ورقي المكان. 


موظفه الاستقبال:-

_اهلا بيكم في فندق توليب الملكي نورتونا الاوتيل عامل حفله لسيادتكم في تمام الساعه ١٠ مساءا علي شرف الامير سائر وحرمه الاميره رايلا الجناح c77اتفضلو ارتاحو ونتقابل في المساء والشيال هيطلعلكم الشنط حالا يافندم اتمني لكم اجازه سعيده للعروسين ودي كادوه من الاوتيل لحضرتكم يافندم. 


رايلا:-

_الفندوق روعه بجد شكرا ياسائر دا هيساعدني جدا اهو اهدي من التوتر والكوابيس الي كنت بشوفها. 

رواية اسيرة الشيطان جيساك 

سائر:-

_اتمني بجد ياحببتي انا كل الي اتمني سعادتك. 


جيساك:-

_متنكرا قدام مكتب الاستقبال جرى عليها وحضنهاا رايلا حببتي وحشتيني اوي كل دا متساليش ولا تكلميني اخص عليكي ومال عليها وقبلها من شفاتها بعشق ليطفئ لهيب قلبه وابتسم. 


رايلا:-

_شهقت مصدومه لاا. 


سائر:-

_بغضب ورافع المسدس هو دا عشيقك خاينه اتفوو رفع المسدس و.. 

..يتابع.. 

#اسيره_الشيطان_جيساك 

#فاطمه_حجازي

لتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇

  1. (مكتبة المجد للقصص)

لاتنسي تقييمنا 

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)
لتوصل مع الكاتبه فاطمه حجازي 
تعليقات