أخر الاخبار

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الرابع والخامس للكاتبه فاطمه حجازي

 
روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الرابع و الخامس للكاتبه فاطمه حجازي

روايه أسيرة الشيطان جيساك 

الفصل الرابع

 للكاتبه فاطمه حجازي

🗻4🗻

• (الصدمه كانت كبيره بس لعله يكون سبب في النجاه بس للاسف ليس ذالك ماسيحدث)فاطمه حجازي بقلمي

سائر :: مسك المسدس ورايح يضربها راح لويس خد منه المسدس باحترافيه وسائر بيترعش ومسكه لوسيفر وحدفه علي الازاز الرسبشن راحت رايلا اخدت المسدس وضر*بت نفسها ووقعت راح جيساك🔥 بصرخه رايلااا لااااااا 

سائر ::حاطت ايده علي كتفها رايلااا ريلااا فوقي ايه النوم دا كله يعني عارف انك مرهقه من السفر  بس هنقضي شهر العسل كله نوم ولا ايه وبعدين متنسيش حفله بليل يلا نعمل شوبنج بقي وتنقيلي بدله قمر شبهك كدا يابرتقاليه قلبي 

رايلا::بتفتح بذهول ورعب وان جوزها قدامها وبيكلمها عادي كدا وبصت في الاتجهات بتحاول تستجمع جواها الي بيحصل جواها ومسكت ايده هو انت بجد قدامي وبتقوم براحه ومبرقه بخوف ورعشه وحركتها كانت غريبه ومش مستوعبه الي بيحصل ولا هي فين 

سائر ::مالك في ايه بتبصيلي كدا ليه في ايه 

رايلا ::هو انا بجد كنت نايمه يعني كل الي حصل دا مش بجد بصدمه

سائر::ايوا ياحببتي كنتي نايمه خايفه ليه اهدي ماانا جمبك اهو ومعاكي وبس ايديها وجابلها مياه اشربي هتبقي كويسه ياقلبي اششش تعالي وخدها في حضنه  

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الرابع والخامس للكاتبه فاطمه حجازي

رايلا:: التقطتت انفاسها وقالتله كان كابوس وحش اووي وقعدت تحكي الي حصل وانا مووت ياسائر وبكت

سائر::وقف قدامها بستغراب معقوله في اول ايامنا كوابيس بالشكل دا( وقال لنفسه اممم بدايه مطمنش )

بصي عموما حولي تنسي وتعالي نخرج يلا ويمكن عقلك الباطن ونبقي نشوف موضوع الكابوس دا بعدين 

رايلا :: في عقلها بتقول هحاول ياسائر بكسره نفس وخوف جواها بس هحاول مبينلوش الي جوايا بس حاسه ان الموضوع اكبر من كدا بكتير وان حد بيحاول يخترق حياتي من عالم تاني لان مش اول مرة وكوابيس وحوادث غريبه لازم اعرف في ايه بالظبط اكيد كل دا مش من فراغ اكيد في لغز في الموضوع

سائر::بينادي عليها رايلااا رايلااا ايه يابرتقانتي لسه الموضوع دا شغلك وبتفكري انسي بقي خلينا ننبسط 

رايلا::لا ياحبيبي  مش بفكر ولا حاجه ثواني بس وهبقي جاهزة حالا وهي كان لديها زوق رفيع جدا 

ونزلو لتحت سلمو المفاتيح في الاستقبال وكانو بيقضو يوم جميل وهي بتحاول تنسي مؤقتا واختارت بدله جميله راقيه وهو جبلها فستان جميل وراقي جدا يليق بملكه مش بس اميره واهدي لها طقم ماسي لامع لتزين بها الفستان وكانو في غايه السعاده( بقلم فاطمه حجازي ) 🔥جيساك 🔥

{هاااا هاااا انبسطو واتهنو بس اصبرو عليا واستنو فكرني هسيبكم كدا في حالكم  دا الليله ياولكم مني ياولكم دا اليله ليلتي مش ليلتك ياسائر الحفله حفله 🔥🔥جيساك 🔥 ومحضرلك يااميرتي مفاجاه جامده يااسيرتي هااااهااا وبص بصه شريره وضحك ضحكه حقي*ره هااااهااا🔥🔥 ورايلا طالعه بتلبس فجاه شافت 


... يتااابع ..

 روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الخامس للكاتبه فاطمه حجازي

•5•

                          {الحفله }

{لماذا اناا من يقع في عشقي ويكون متيما بي فاانا امراه مثلي كمثل جميع نساء الارض لما انا من تم صدور حكم الاسيره علي يد سجان من الجان  وتم وضع القيود والسلاسل بيدي ولم اقوي علي احتمال كل هذا العبء الموجع فقد فقدت كياني وعناني سقط ارضا كجثه هامدة بلا روح } (بقلم فاطمه حجازي )

• رايلا::- وفجاه شافت ليل صديق سائر انت الي الي جابك هناا يابني مش انا سيباك في مصر ايه الي جابك اسكندريه ورانا هااا

ليل:: انا الفوتوجرافك بتاع الحفله ولما عرفت انكم ضيوف الشرف للحفله قولت لازم اجي بنفسي واشوفكم دا جوزك اعز صحابي يارايلا نفسي يعرف قيمتك بقي مش عارف ماله ضعيف الشخصيه كدا ليه 

رايلا ::ليه بتقول كدا هو حكالك عني حاجه ياليل صراحني انا زي اختك بردو 

ليل::لا مفيش حاجه ابدا وطبعا وربنا يعلم انتي فعلا اختي يارايلا والله( بقلم فاطمه حجازي )

رايلا::ربنا يهديه يارب ويهديني وجتلها قبضه لما ذكرت اسم الله وكانها بتتخنق وكانت هتقع من علي السلم وكانت هتفقد توازنهااا وداخت فجاه 

ليل::مسكها من دراعها رايلا انتي كويسه شكلك مرهق وتعبانه لو مش قادره خلاص اعتذري عن الحفله وسائر هيتفهم( في سره بتمني يعني الغبي دا علي طول بيشك فيكي حد يشك في القمر دا ) لقي حد بيزقه استغرب ومش فاهم ايه الي حصل وظهرله طيف دخان مسكه من رقبته وخبطه في الحيطه( بقلم فاطمه حجازي )

جيساك::لو فكرت بس فيها هتندم ابعد عنها احسنلك لو باقي عن حياتك وزقه واختفي 

ليل::ياساتير يارب في ايه ايه الي حصل دا مصدوم ومفزوع وبياخد نفسه بالعافيه 

ودخلت رايلا تلبس وكان معاها ميكاب ارتست والاستيلست بيجهزوها للحفله وكانت قمر تلمع من شده الجمال كالنجمه الساقطه علي ارض عاتمه لتنير المكان 

(عند سائر ليل صحبه بيخبط الباب وفتحتله الكوفير الرجالي والاستيلست الخاص بيه (بقلم فاطمه حجازي )

ليل::ايه ياعم دا انت ولا كانك عريس يوم فرحك بمحبه مبتسم لصديقه وكانه ملك وذاهب ليتولي منصبه 

سائر: ولاا انت طول عمرك اونطجي اصلا وبكاش وهتكلني يعني انت كدا بالكلمتين دول وقعدو يضحكو طب ماانا عريس يلاا وبقضي شهر العسل امال ايه يعني

رايلا::خرجت من غرفتها بحياء وبتبص في الارض وكل المكان وكانه الزمن وقف والناس بتبص لجمالها باانبهار 

سائر بتصفير::يااجامد مخبيه عني الحلاوه دي كلها يابت الايه انتي بقي انا مراتي حته الحلويات دي ويضحك وبيتغزل فيهاا خبطته كدا علي كتفه بخجل 

رايلا::اتلم ياسائر بطل تكسفني انا اصلا مش مرتاحة مش عارفه ليه بس قلبي مقبوض عايزة اقولك حاجه ياسائر قبل ماننزل انا بحبك اووي ياسائر وعيونه اتملت دموع لو حصل اي حاجه خليك عارف انك اغلي حد في حياتي وعمري ماحبيت حد قد ماحبيتك 

سائر::اهدي ياحبيبي ليه بتقولي الكلام دا انتي هتفضلي معايا العمر كله عمرنا ماهنفترق وبعدين لما البرتقاله بتعتي تسبني هعيش لمين بس واعاكس مين والخدود الحمره دي اشوفها فين ياخلاصي ها ايه رايك انفع عريس ولا اروح اجري وراه الود ليل البكاش دا

رايلا ؛:مسكت دراعه اجمل عريس انت قمر اصلا ياروحي انت وقبلت خده برقه وابتسمت 

سائر::وهو انا اجي جمبك ايه بس داانتي الجمال كله اتجسد فيكي كلك علي بعضك ماتيجي مانروحش الحفله ونشوف البرتقانه احوالها ايه وغمزلها 

رايلا::ضحكت بخجل بطل دلع ويلا ننزل يلاا واتلم هاا 

ونزلو علي السلم والكل واقف علي الصفين وهما بيتعملوو معامله ملوكي وهي كان فستانها راقي وقصير وكان لونه كافيه سوفت كدا وهادي ولامع وكانها تنير السلالم التي تتفضل عليها بالنزول واخذو الاقنعه وارتدوها وبدائو بالترحيب بالجميع وافتتحو الرقصه الاولي سويااا وبدائو يرقصوا والناس بترقص جمبهم  

رواية أسيره الشيطان جيساك الفصل الرابع والخامس للكاتبه فاطمه حجازي

جيساك في شكل سائر:: بيقولها اول مرة تقوليلي بحبك مش مصدق واول مره شفاتاكي تلمس وجنتي كم اناا محظوظ بضم يدك في زراعي وكان العالم كله يرقص علي الحان قلبي يامعزوفتي وليس هناك معزوفه لجمالك تساقطت الالحان امام سحرك ياملكه قلبي 

سائر :في غرفته انت يابني الحفله بدات كل دا تاخير اخلص وهاتلي البدله بتعتي زمان رايلا مستائه من قعدتها لوحدها (بقلم فاطمه حجازي )

الاستيلست :اسف جدا ياسائر بيه بس بتاع المكوه هو الي اخر بدلتك اتفضل وبنعتذر منك مش هتتكرر تاني 

وبدا يلبس وخرج مسرعاا لغرفه رايلا

جيساك ::اقترب من منها وضمها ووضع يده حول ظهرها وضمها اكثر وهي بقت قريبه منه اووي وسماع نفسها ودقات قلبها وتوترها وهي محرجه 

رايلا:سائر احنا قدام الناس مينفعش كدا احمم سبني 

جيساك ::بيضمها ليه اكتر ووضع يده علي فمها اشش

وزاح يده واقترب من فمها وقبلهااا قبله طلع كل مشاعره المكبوته بداخله منذ سنين وهي كانت ضعيفه مستسلمه وفجاه (بقلم فاطمه حجازي )

رايلا:: بتنظر باتجه السلم لقيت سائر بيكلم ليل اعلي السلالم عند الغرف برقت وبصتله لو سائر هناك امال مين داا وشهقت بصدمه ضحك جيساك هاا معقوله هااا

وفجاه ضمها جامد واختفوو 

سائر :ليل مشوفتش رايلا مش لقيها في اوضتهاا وبقي يجري يدور عليها زي المجنون في كل مكان مش لقيها

        (في قصر جيساك) 

اهلا بيكي يااميرتي في مملكتك الجديده 

هتعيشي معايا هنا انا مستنيكي بقالي سنين 

رايلا:بترتجف انا فين وجيت هنا ازاي وانت مين 

جيساك::انتي حببتي واميره قلبي اما جيتي هنا ازاي دي بتعتي انا انا الي جبتك هنا وهنتجوز وهتعيشي معايا طول العمر ودي مملكتك وانا هبقي جوزك 

رايلاا ::لااا ساائر الحقنييي وصرخت باانهيار

(في الحفله  عند سائر)( بقلم فاطمه حجازي )

سائر:: مش عارف بس هي راحت فين اكيد هربت مع عشقها الخاينه انا كان قلبي حاسس ان في حد في حياتها لازم اعرف كل الحقيقه بغيظ وصرخ قائلا رايلا

  ...يتابع ...

#بقلمي فاطمه حجازي 

#اسيره_الشيطان_جيساك

لتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇

  1. (مكتبة المجد للقصص)

لاتنسي تقييمنا 

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)
لتوصل مع الكاتبه فاطمه حجازي 
تعليقات