ستعجبك

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل السادس والسابع بقلم فاطمه حجازي

 

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل السادس والسابع بقلم فاطمه حجازي

روايه أسيرة الشيطان جيساك

 الفصل السادس

 للكاتبه فاطمه حجازي 

•6•

{ماكان لي في ذلك امرا فكنت كالطائر المحلق في الهواء التلق لكن تم اسري علي يد شيطان يامن ينجدني وانا من كان لي حمايه تاركني لاجل الغايه والناس والسمعه هل انا شمعه تضئ فقط للحاجه والما تنطفئ تلقي بظلالها العاتمه مغلقه لعاشق وانا اصبحت المجرمه الاثمه في الحق من يرجو اللقاء يطير ويحلق بالسماء 

انكسر ظهري اتهمني ولوثني بخطيئه لن تحدث يامن ينجدني ويخلصني من اسري ويحررني }بقلم فاطمه حجازي 

رايلا ::لاا ارجووك سبني اروح لجوزي وبتبكي ومنهارة ارجوك هو حبيبي افهم بقي انا بحبه هو مش انت اهئ

جيساك:: ضر __بها  ومسك دراعها جامد انتي ملكي اناا فاهمه انسي سائر دا خالص طول ماانتي معايا متفكريش غير فيا انا وبس فهمه انتي اسيرتي طول العمر وهتعيشي هنا انا وانتي وانسي الناس والعالم وجاب ساعه رمليه كبيره تعادل اسبوع علي ماتخلص لما الرمل كله يخلص اخر حبه رمليه هتنزل هيبقي يوم فرحنا وسعتها هبقي ملكتك للابد ها

رايلاا::بوقها جاب دم وبقت تمسح في بوقها وتعيط ياترا انت فين ياسائر وفضلت تبكي جامد 

محبوسه في غرفه كبيرة  داكنه اللون ذهبيه والمفارش من الحرير والسرير كبير وغرفه وكانها غرفه عروسه تدخل لغرفه نومها لاول امرة فضلت تبص علي المكان وتبص علي البلكونه العتيقه الطراز وكانها في قصر ملك من العصور الوسطي وكان له جنينه كبيرة ومليئه بجميع الزهور النادرة من قديم الازل والبلكونه لونها زهبي  وكان القصر من الذهب الخالص وله تماثيل بكل ركن بالقصر وحتي الجنينه مملؤه بالتماثيل والمنحوتات الاثاريه القديمه وذالك مما اثار انبهارها فقد كان المكان جميل وساحر للغايه عكس معتقدات الناس عن بيوت الجن المكان ساحر بكل معني الكلمه يخطف قلب اي حد 

رايلا ::فضلت قاعده علي الارض ضمه رجلها باايديها 

وبتعيط ايه بس الي عملته علشان يحصل فيا كدا


سائر :: ياليل بلغ البوليس عايز اعرف هي فين ومين الي هربت معاه اعمل اي حاجه يااخي انت هتفضل تبصلي كدا انا عايز افهم واعرف ايه الي بيحصل بالظبط ولو هي علي علاقه بحد تاني ليه اتجوزتني من الاول ليه 

ليل::اهدي مش يمكن اتخطفت ولا حصلها حاجه ماصبرك بالله يااخي الله ماتصلي علي النبي في قلبك كدا اكيد هنلقيها يابني ادمه مش قطه ولا حاجه ضايعه اكيد هتبقي في مكان هنا ولا هنا 

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل السادس والسابع بقلم فاطمه حجازي 

سائر ::عليه افضل الصلاة والسلام والله انا مقصر اووي في حقه الرسول وربنا نسيت حته بصلي ازاي 

ليل ::هروح ادور عليها بنفسي انا كمان ياعم ونبقي نشوف ايه الحكايه 

سائر::عدي علي تيا اختها علشان خاطري هي كليتها هناا عدي عليها نسالها لو تعرف عنها حاجه 

ليل::طيب ماشي ومشي راح عند كليه تياا

تياا:: خلاص ياسلمي هبقي اكلمك لما اروح وهي ماشيه خبطت في ليل مش تفتح ياعمي انت مش شايف ولا ايه  اعمي القلب والنظر مش عارفه ايه الناس الي نشوفها علي الصبح دي ياا 

ليل: ايه اهدي مسورة وانفتحت في وشي ماتخدي نفسك ايه لوك لوك لوك افصلي شويه انا صاحب جوز اختك ليل وهو بعتني ليكي علشان اختك مختفيه من امبارح ومش لقينها خالص فلو كلمتك او تعرفي عنها حاجه تعرفي حد بترحله صحابها كدا

تياا::ايه انت بتقول ايه اختي مكنش ليها علاقه بحد وهي مع جوزها هتكون راحت فين يعني لا مكلمتنيش وهي مصدومه انت لسه واقف قدامي يلا ندور عليها

وركبت معاه العربيه وراحو علي الفندوق 

ليل ::بس مكنتش اعرف ان رايلا عندها اخت بجمال دا كله  تياا::انت ياخ هو دا وقته اختي مش لقينها وانت بتعاكس علي فكره انا بعرف امد ايدي عادي 

ليل ::اهدي ياكابتن دي مش اخلاق نبلاء خالص ههه

تياا:الكلام دا مع الي شبهك نقصاك هي 

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل السادس والسابع بقلم فاطمه حجازي 

سائر :: ياترا انتي فين بس انا هسمحك بس ارجعي 

وحشتيني اووي وعيونه دمعت وحط ايديه علي

قلبه وقعد حزين وفجاه جيه طيار هوا طير صورتها وقعت انكسرت ومسك صورتها من الازاز اتعورت ايده 

اكيد انتي فيكي حاجه دا شئ ميطمنش ابدا 

ليل بيخبط علي الباب ::سائر انا جيت وتيا معايا 

افتح انت كويس رد علياا ياسائر 

سائر ::فتح الباب وهو شكله مرهق وحزين من كتر التفكير ادخلو 

تياا::اونكل فين رايلا وديت اختي فين انطق لو حصلها حاجه عمرنا ماهنسمحك ابداا رجعلي اختي ومنهارة وبتخبط في صدره وضمها ليل رفقا بحالتها لفقدانها اختهاا وسائر واقف باصص في الارض ومش قادر ينطق مش عارف يرد عليها يقولها ايه ماهو مش عارف هي راحت فين بس انتي روحتي فين 

سائر ::تيا هي مكلمتكيش علي حد الفتره الي فاتت محدش دخل حياتها 

تيا::لا طبعا دي كانت روحها فيك وبتحبك اووي ومكنش في حد في حياتها بس في يوم قبل ماتسافر معاك وتيجي الفندوق رنت عليا في التليفون الساعه ٣ الفجر كانت مضطربه جداا وبتقولي في حاجات غريبه جدا بتحصل معاها من ساعه ماتجوزت انا وسائر 

وعايزه احكيلك كل حاجه بس لما ارجع 

وهي قالتلي انها هتحكي لما ترجع واتفجت لما ليل جيه وقالي اختفت 

ليل ::ايوا صح انت نسيت الك الكوابيس الي هي كانت بتشوفها كل شويه  انت بنفسك كنت بتحكيلي 

تيا::وانت نسيت لما سورقت في البيت وانا جيت وقالتلك انها شافت نفسها محر  وقه  دي من ساعه ماتجوزتك والمشاكل ذادت 

وليل :كنت عايز اقولك ياسائر حصل حاجات في الفندق معرفتكش بيها مش طبيعيه والناس اشتكت وانا كنت بسكتهم لانهم بيسمعو اصوات غريبه في غرفه رايلا بليل  وانا نفسي جيه هوا سخن زقني وقالي اياك تقرب منها هتندك ومردتش اعرفك يومها في الحفله قبل ماهي تختفي ب٤ ساعات 

سائر :: اهو ابتديته تخرفو وتقولو كلام اهبل هي اكيد رفضاني وعقلها الباطل رفني واخترعت كل الحجج دي علشان ابعد انتو نسيته انها طلبت الطلاق قبل كدا 

هي اكيد بتخوني مع عشيقها الي هربت معاه ووعملت كل دا علشان تبعدي عنها وتطلع هي البريئه ومعنديش اي استعداد اني اتحمل كل دا قدام الناس وانا ليا سمعتي والناس يقولوا  مراتك هربت مع مين ولا راحت فين انا مش مستعد اغمر بسمعتي وحياتي علشان واحده زي دي متستهلش الخاينه انا لو كانت صرحتني من الاول ووجهتني كنت ممكن اغفرلها واسمحها

لكن مادامت عملت كدا انا مش عايزها وهطلقها وابعد عنها انا مقروف وانا بنطق اسمها اصلا 

تيا::لطشته بالقلم انت مريض ومتستحقاهش اصلا لانها كانت بتحبك ومفيش اي حد في حياتها غيرك بس انت الي خسرتهاا وميشرفناش نسبك يابتاع السمعه 

ليل::تعرف انت لاصحبي ولا اعرفك بجد خزلتني  وسابوه وخرجوا ورزعو الباب  وراهم ..

رواية أسيرة الشيطان جيساك الفصل السادس والسابع بقلم فاطمة حجازي 

جيساك : هاالووو يااميرتي الحلوه جبتلك اكل 

يلا قومي كلي علشان هخدك جوله في القصر 

رايلا ::وهي دموعها مغرقه وشهاا لااااا مش عايزة منك حاجه ولا عايزه اتسمم وابعد عني بقي سبني في حالي 

انا عايزة ارجع بيتي عند جوزي وصرخت في وشه اناا مش بحبك افهم بقي بكرهك وعيونها مليانه دموع 

جيساك :: متاثر اوي علشان بيعشقها مسالتيش نفسك هو ليه مجاش جمبك لحد دلوقتي وبيمشي باايده علي دراعها ومسك شعرها جامد وشده جامد 

وعيونه قلبت احمر وقرب من ودنها مش قولتلك متجبيش اسمه علي لسانك تاني هاا ويشد في شعرها جامد ووقفها قدامه ورفعها في الهوا من زورها قولتلك انتي ملكي انا وبس فاهمه ووقعها علي الارض لو مخضعتليش هتشوفي عذاب مشوفتيهوش في عمرك كله فهماني ولا لااا وقولت كلي لو اتمردي هازيه هو انتي فاهمه انا اقدر اازايه واخليه يقتل نفسه لو عايزه  يكرهك وميطقش يبص في وشك حته هخليكي مسخ محدش يقربلك ويقرفو حتي يبوصولك 

رايلا:: وهي بتبصله برعب وجريت عليه لااا ارجوك سيبه في حاله متعملوش حاجه طب انت عايز ايه وانا هنفذهولك بس سيبه هو ملوش ذنب 

جيساك :ضحك ضحكات عليا بقت تسمع في ارجاء المكان الي انتي مستعدة تضحي بروحك علشانه بعك واتخل عنك فكرك بتخونيه وهربتي مع عشيقك بكن بحبك بحد وعشت عمري كله اتمني انك تكوني معايا زي دلوقتي وقاله  قربي وضمها لحضنه يبقي تسمعي الكلام 

وهوريكي حاجه بسيطه قد اخدها وقالها امسكي فيا كويس  وطار بيها من البلكونه ووقفو علي الهوا وهي شايفه سائر تحتيها وهو الدنيا مقلوبه وبيلم في شنطته وماشي وشافت تيا اختها وليل  بيجرو وراه وهما بيترجوه ارجع ياسائر متظلمهاش حرام عليك رايلا بتحبك صدقني محبتش حد قدك بيقولهم ابعدو عني انا محيتها من حياتي نهائي ويريت لما ترجع تعرف اني طلقتها و مش لمزجها ترجعلي وتسبني علي كفها  والجهات والفندوق مقلوب عليها 

جيساك: بصي كدا وقعد يلف باايده لقيت سائر بيتخنق وهو يلف ايده اكتر وسائر تحت يصرخ 

رايلا ::سيبه ارجوك سيبه وحضنته راح ضعف وسابه ورجعو تاني  مكان ماكانو وقفين وهي كانت بتعيط لااا لااا مستحيل يكون دا سائر الي حبيته واتجوزته 

جيساك:  مش قولتلك صدقيني محدش بيحبك ولا هيحبك قدي انتي شوفتي ازاي اقدر اازيه وخليته  يطلقك خلال ايام علشان من بعد اسبوع هيتم جوازنا 

وضحك بنصر علي سائر كلي يلاا كلي 

رايلا:قعدت تاكل برعب وهي بتترعش 

جيساك :بيمشي ايده علي شعرها شاطرة كدا احبك وانتي مطيعه وبتسمعي الكلام وباس راسها واختفي 

رايلا :: رمت الاكل وفضلت تبكي  وقالت مها تعمل عمري ماهخضعلك ابدا ابداا

جيساك :كفايه اووي انك تحت ايدي وعمرك ماتخرجي من هناا  وضحك ضحكه شريرة 

جاتلها فكره وبدات ت ..

.....يتابع ......

#بقلمي 

#فاطمه_حجازي 

#اسيره_الشيطان_جيساك

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل السابع للكاتبه فاطمه حجازي 

•7•

{ وكانت لي عشقا بعالم تاني ولن اتركها فهي ضاعت مرة ولن اسمح بضياعها مرة اخري لن افقدك ثانيتا انتي معذبتي وعشفي الامتنهي في عصر فقد معني الحب الخالص علاقتنا محرمه في كل الاحوال ولكن مابيدي امرا فالقلب ولهيب العشق يحرقني ويقودني لامر لم اكن اعلم ماهي نتيجتها سوا انتي لي فقط حبك لي كان لي نفس اخرجه من بين اضلعي ولن تخدجي من قلبي اسرتك لاضمن وجودك بجواري حقا احبك حبا فوق الحب حبا ولن يقدر اي احد ليخلصك من تحت يدي فاانتي ملكي انا فقط ملك جيساك رايلاتي وحبيبه قلبي ♡انتي وانا من نار ولكن العشق يقود المسار}. 


( منذ ٢٠ سنه فاتوو بالزمن جيساك ومراته ) 


جيساك: يلاا ايفنجلين اتاخرتي كدا ليه يلااا قبل مااغير رائي واروح لوحدي 


ايفنجلين:جيسي ياحياتي مش بتقدر تستغني عني لحظه لو فقدتني في اي لحظه مش عارفه هتعمل ايه 


جيساك:ارجوكي متجبيش السيرة دي فكره انك ممكن تسبيني حقيقي بتوجعني وشالها ودخلو اوضتهم وقف الباب طب 


ايفانجلين:طب والرحله يامجنون هههه نزلني هنتاخر 


جيساك:تؤ تفوتنا نروح رحله تانيه تدفعي كام وانزلك ههههه بحبك طيب اعمل ايه بتوه جوا عيونك الزرقه دي بتخطف قلبي وشعرك البرتقاني دا برتقالتي القمر 


ايفانجلين: غرقت معاه في بحر عشقهم وحبهم قصتهم كانت قصه يحكي بيها عالمهم السفلي من شده حبهم 

وبعد مدة من الوقت طلعو بعد مااخدو شاور يلاا بقي علشان نتفسح الله معاد الرحله التانيه دلوقتي 


جيساك:يلا ياقلبي وباس راسها يلا ياروحي جهزتي كل حاجه للرحله ايفي خلصتي 


ايفانجلين: ايوا ياروحي امووهاا واديته بوسه علي الهوا خلصت اهو يامتيمي وعشقي الازلي واتشعلقت علي رقبته انا لما اموت هتحول لوردة الهالفيتي

علشان بحبها اووي وهتفضل مغمضه لحد ماتقلي الي تشبهني وبدمعه منها تفتح ويبقي ضمنت سعادتك مع تؤامتي لو حته من عالم تاني وقبلته ودموعها نزلت 


جيساك:اشش ايه الي بتقوليه دا هزيان مجرد هزيان متقوليش كدا تاني انتي عشقي ومقدرش اخسرك 


ايفانجلين:تؤ اسمعني بس واوعي تنسي الي بقولهولك كويس صدقني انا قلبي حاسس اني نهايتي محتمه قريبا

وخرجو وركبوو العربيه وهي كانت جميله بتبص في المرايه تعرف انا مفيش في حلوتي ههه 


رايلا:ركبه الباص بتاع المدرسه وبتقول لسائر تعرف انا مفيش في حلوتي ههه

ونزلت رايلاا من الباص 


سائر: ماسك ايديها يلا ادخلي المدرسه انا رايح مع اصحابي الدرس ومش رايح المدرسه النهاردة 

رايلا وهي لبسه لبس المدرسه وشايله الشنطه يلاا بااي 


سائر: باي ياقلب سائر يلا ياتامر نروح نسوق المكن الريس بتاع كريم صحبنا يلااا واخد صحبه ومشيو 


جيساك:ماشي هو وايفا زوجته وبيقولها انتي اغلي مافي حياتي 


ايفانجلين:وانت كمان ومبتسمه وفجاه خبط فيهم موتسكلات ريس والعربيه اتقلبت وكلهم مشو وسائر جري علي ايفانجلين وبيقولها رايلاا انتي ايه الي جابك هناا وخدها في حضنه ياحببتي قومي نروح البيت وبيبكي وايفانجلين ماتت وبرق لما لقها اختفت وقعد يبكي ومش فاهم الي حصل هو انا كان بيتهيقلي ولا ايه 


كريم:في ايه يابني بتصرخ وتعيط ليه 


سائر:بيتهيقلي ان خبط حد وكانت بنت شبه رايلاا وو بيلجلج في الكلام وافتكرت رايلا ماتت لازم اشوف رايلا موجوده في البيت ولا لااا واطمن عليها ومشيو وهو بيعيط وكريم صبه بيهدي فيه محصلش حاجه اهدي المكان مفيش حد الشارع دا فاضي مش بيمشي فيه حد 

جالهم 

حارس بنايه ط: مسك سائر وكريم انتم ايه الي جابكم هنا داالشارع دا مسكون وليعوز بالله محدش بيجي هناا 


كريم:اه علشان كدا كان بيجيلك تهيئات ياسائر مفيش حاجه روق بقي 


سائر:شكلي كدا يلا نروح زمان ابويا وامي قلقانين عليا 

وودع كريم ومشي علي بيته 


جيساك: بغضب وحزن ومش مستوعب الي حصل يعني ايه ايفا نجلين حببتي لااا متسبنيش لااا 

وقعد يصرخ ويبكي وبيبص لسائر انت الي موتها مش هرحمك الموت هيبقي ليك رحمه وراحه علي الي هتشوفه مني ياويلك مني ياويلك مش هخليك تنام الليل والعذاب الي هتشوفه مني محدش شافه قبل كدا 


في وقتنا الحالي:وجيساك الدموع نزله من عيونه 

سائر بقهرة ولسه ياسائر ولسه  وضحك ضحكات شريرة ودموعه نازله منه وراح عند رايلا


رايلا:وهي بتربط الملاياات علي بعضهاا وربطن الطرف الاول في رجل السرير والتاني خرجته من البلكونه ووبتنزل من البلكونه واحده واحده 


وجيساك:واقف بجنحاته في الهوا شايفها ومربع ايده وبيقول اما اشوف هتروحي فين وهتعملي ايه 

رايلا نطط في اخر حته ونفضت هدومها وايديها من الارض وطلعت تجري لبرا القصر وهي مبهدله لحد مابقت قدام قصر سائر وبتبكي مش مصدقه انك بجد عملت فيا كدا ودموعه مغرقه وشها وهي داخله القصر 

الحارس:ممنوع يافندم 

رايلا: اوعي يامت__خلف انت انت متعرفش انا مين انا الاميره رايلا وسائر يبقي جوزي 

الحارس:اسف يافندم انا عارف بس سائر بيه مدي تعليمات بكدا قالي حتي لو رايلا هانم مدخلهاش اه وسابلك الورقه دي وهي بتفتح الورقه وشهقت

مكتوب ( طلاق الاميرة رايلا من الامير سائر)

مختوم بختم ملكي وكانت هتقع من الصدمه مسكها جيساك سلمتك من الوقعه هااا بسخريه 

وهي تنحت انت انت عرفت اني جيت هنا ازاي 


جيساك: انا عارف انك هتفكري تهربي واول مكان هتروحي عليه عنده صدقتيني انه هو محبكيش وانا الي بحبك يارايلاا انا الي بحبك مش هوو ولمح سائر عند البكونه القصر وظهر نفسه بهيئه انسان  وقبلها من فماها قبله طويله وكتفها بين احضانه بعشق وكانه يتملكها ويحبسها بين ضلوعه وهي كانسيه ضعفت قدام قوته للحظه وهو كانه يلتهم فريسته وبين يده 

روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل السادس والسابع بقلم فاطمه حجازي 

سائر:كان واقف وانصدم وبرق ونزل يجري بالمسدس بغيظ اه ياخاينه وكمان قدام القصر وعمر المسدس وقالهم اقفو عندكم   


رايلا: برقت هي سائر  وفاقت لنفسها وابعدت فمها عنه وزقته وجريت علي سائر وحضنته جامد بدموع وافتكرت الورقه وقالتله ليه وبلوم وعتاب وبتبكي 


سائر:شدها من شعرها وتف عليها وزقهاا علي جيساك مش عارفه ليه وانتي بين احضانه ياخاينه انا شايفك بعيني وانتي في حضنه 


رايلا: بتترعش من الخوف وافتكرت الحلم الي شافت انها بتموت نفسها وهما بيتخنقو وانهارت اسكت انت مش فاهم حاجه انت متعرفش حاجه وبتعيط 


جيساك:اركن اللعبه دي وارميها بعيد ياشاطر بدل ماتعورك وقعد يضحك وقاله انت موجهه السلاح نحيتك ليه هااا عايز تعور نفسك هو بابا معلمكش ان الي بيلعب بالنار بيتحرق وضحك بشر دا النار دي لعبتي 


سائر:مش قادر  ايه الي بيحصل دا ايدي ااه  والسلاح عند دماغه وجيساك حاطط ايده في جيبه

وبيضغط علي الزناد وسائر غمض عينه ورمي المسدس 


جيساك :  بوو(بضحك ) ايه بدور علي دول هاااا ورماله الرصاص علي الأرض تؤ تؤ تؤ  لا برافو سقفلوو اثرت فياا اووي وحط ايده علي وسط رايلاا وضمها ليه معلش كنا حبين نقعد معاك اكتر من كدا بس للاسف فرحنا بعد اسبوع ابقي تعالي وحط ايده علي بوقها وهي بقت متلجمه مش قادرة تنطق وتتكلم 

بس الدموع ماليه عيونها وبتحاول تمد ايديها لسائر وجيساك بيشد ايديها وقام شالها قدام  سائر وقاله ابقي اشوفك بقي في فرحنا هاا ويضحك لحد ماركبها العربيه ومشي ولما بعدو عن سائر العربيه اختفت وكانها مكنتش موجودة وفجاه ظهرت في قصر جيساك 

وحط صبعه علي بوقها 

رايلا: اتكلمت وصرخت الي انت عملته دا ليه حرام عليك اهئ اهئ وتضرب في صدره مش عايزاك يااخي مش عايزاك وشالها وطار بيها للاوضه تاني 

جيساك:ضربها وزقها علي الارض وبقي شكله مرعب اوووي وطويل وجسمه بقي كان الجلد بيقع منه ويسيح وقرونه طويله ومعوجه وعيونه حمرا وسنانه طويله وايده طويله ورجله طويله وجسمه كانها جمرات متدخله في جسم متفحم رائحه الدخان الجحيم تملئ ارجاء الغرفه  وظهرلها بشكله الحقيقي 


رايلا:صرخت صرخه هزت اركان القصر واستخبت في ركن وهي بتغمض عيونها وكانها في كابوس ونفسها تفتح عيونها تلقي نفسها كان كل دا محصلش 


جيساك :بيقرب منها وبيمسك شعرها بيشمه وبيقولها انتي كنتي الاول مجرد صورة ليها بس ملكتي قلبي من بعد رحيلها وعشقتك قد ماعشقتها بس اضعاف حبيتك اووي ورجع تاني بهيئته الجميله وقالها دي قرسه ودن المره الجايه شكلي مش هيعجبك خالص 


رايلا: بتتنفض وبتصرخ ابعد عني شكلك مرعب مش قادرة ابصلك متموتنيش ارحمني ارجوك  وبتبكي 


جيساك: انا هعقبك علشان تسيبني وتهربي كويس 

ومسكهاا كتفها بجنازير  غليظه من ايديها  ورجليها علي اطراف السرير و الجنازير كانت طويله علشان تعرف تتحرك برحتها بس جوا الاوضه علشان تعرفي تهربي كويس اووي مني وقرب منها دا حاجه صغيره علشان الغلطه دي متتكررش تاني وزقها علي السرير وخربشها علي ضهرهاا علشان تعرفي تهربي مني 


رايلا:ااه وبتصرخ من الوجع وضهرها بينزف اثار ضوافره الكبيره الي معلمه علي ضهرهاا 

بردو مهما تعمل مش هسلمك نفسي ابدا انت فاهم ابدااا ابدا ا


جيساك: رايلاتي اهدي مش عايزك منفعله كدا اهدي الايام الي جايه لسه مخبيلك حاجات اجمل وغمزله. 


{ في الماضي كنتي ملكي والحاضر ستكوني وانا مفتقد عشقك والان انتي بين يدي لن اتركك ابدا فقد اسرتك 

بين ضلوعي ولن اتركك ابدا انتي العشق الفاني الامنتهي

فابعشقك نيبت المعاني والاسامي والقلب قيدني بحبك ونسيت ماضي الازلي وانكساري والالمي كنت مجرد انتقام والمنتقم قد وقع بالغرام لما انا بين الجان من يتم اصدار له الاحكام في الحياه السرابيه القاحطه اقع واعشق انسانه في الحب صامته وجراحي تالمني وتعذبيني بدموعك وتثيري رغبتي بجمالك اقيد نفسي لكي لا اقترب منك بغير ايرادتك ولكن في العشق الصبر قد ينفذ كقطرات الندى علي الشجر والحن بالعزف والرقص علي اعزب الالحاني ♡♡}. 


تيا: ليل سائر رن عليا وقالي هاتي ليل وتعالو قبلوني في القصر ضروري وقولت اعدي عليك في في شركتك لاني مش هروحله لوحدي بعد الي عمله مع اختي وطلقها الندل  دا وعيطت علي اختها وحشتني اووي 

ياليل اشتقتلها اووي ياترا هي فين 


ليل:بصلها كدا بحب تعرفي ان شكلك حلو اووي وانتي بتعيطي اقولك كملي عياط احسن وطبطب عليهاا وضمها لحضنه وقالها اهدي كل حاجه هتبقي كويسه انا جمبك ومش هسيبك متخفيش اختك هترجع ان شاء الله اهدي انتي بس 


تيا:مسحت دموعها وقالتله اهدي انتي واوعي ايدك دي انت اتجننت اما انت عايز تتهزء بصحيح 


ليل:تصدقي ان انا غلطان اصلاا اني واقف بكلمك وبطيب بخطرك حقك عليا انا ماشي وسابقها لقدام 


تيا: طب استني طيب انا اسفه عارفه ان طرقتي كانت سخيفه اووي معاك الفتره الي فاتت بعتذر وبصتله برقه 


ليل:نسي نفسه وتاه في عيونها هاا كنتي بتقولي حاجه  بتقولي ايه؟!. 


تيا: بتزق فيه انت يابني روحت فين بكلمك هناا 


ليل: معاكي معاكي حصل خير ياكابتن مبزعلش من القمر انا وغمزلهاا 


تيا: ضر___بته بالشنطه قمر في عينك اتلم وعدي يومك يلا نمشي 


ليل:اميره من العتبه دي ولا ايه وقعد يضحك خلاص ياكابتن الله انا سكتلك علشان عيونك الحلوة دي بس 


تيا: اتعصبت وركبت العربيه ورزعت الباب 


ليل: الباب ذنبه ايه يامفتريه دلوقتي اطلع علي قصر سائر السرادسي يابني اما نشوف اخرتها ..


.......(عند رايلا وجيساك ) .......


جيساك:انا مجنون بيكي بدمنك بتنفسك عشقك بيجري في دمي ومهوس بكل حاجه تخصك حتي نفسك ورائحتك وكل حاجه فيكي برائتك كلك 


رايلا:بس انت ازاي حبتني انا مش فاكره اني شوفتك قبل كدا ممكن تقولي انت ازاي حبتني كدا وشوفتني فين وايه الي مخليك متعلق بيا اووي كدا وليه انا من ضمن الناس ليه مش واحده تانيه او واحده من عشيرتك 


جيساك:طلع الوردة السوداء(هالفيتي)

دي يارايلا دي ودموعه نزلت هحكيلك 

انا كنت موجود في مقابر الي جمب قصر والدك وفي حاله صعبه من الحزن والانكسار منهار جدا وموجوع وانتي كنتي لسه طفله معدتيش ال١٥ سنه وماشيه ناحيه المقابر وفجاه وقعتي في مقبرتي الي كنت قاعد فيها بالصدفه صرختي وجريت عليكي و.....

....يتابع ......

#اسيرة_للشيطان_جيساك 

#فاطمه_حجازي

للتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇

  1. (مكتبة المجد للقصص)

لاتنسي تقييمنا 

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)
لتوصل مع الكاتبه فاطمه حجازي 
تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -