ستعجبك

رواية اسيرة الشيطان جيساك الفصل الثامن للكاتبه فاطمه حجازي

 

رواية اسيرة الشيطان جيساك الفصل الثامن للكاتبه فاطمه حجازي


روايه أسيرة الشيطان جيساك الفصل الثامن للكاتبه فاطمه حجازي 

•8•

♤......_الفرح _.......♤ 


جيساك :وصرختي وجريت عليكي لقيتك شبهاا ودموعه نزلت ووقعت مني وردتها المغمضه ولما بكيتي من الوقعه دموعك نزلت علي وردتها والوردة فتحت 


رايلا: ورده ايه وهي مين الي شبهني دي انا مش فاهمه حاجه ابداا انت بتقول كدا علشان تصعب عليا لااا مش هضعف واسلملك ابداااا موتني ولا اخضعلك ابداا 


جيساك: وردة هالفيتي يارايلا الورده السوداء من اعماق الجحيم تاتي بحزنها بلونها الاسود القاتم

وكل ماارى الزهرة اتذكرها وحين اراكي كنت اشعر بها ولكن انتي فتنتيني بجمالك ورقصاتك السلسه علي اغاني صنعت من الحاان جيساك اكنتي تظني الموسيقي والاغاني التي ترقصين عليها كل ليله امام المراه كان مجرد اغاني لاا فقد صنعتها بعالمكم شئ عادي ضحك ضحكات عاليه  ونظر بعيونه وهو يحرك جفونه بسرعه لااااا ماحذرتي يارايلاتي انا من اجعلكي تشعرين بالنشوه في سماعها وتسرحين بعقلك لمشاعر وهميه تشعورين بها كالحب والحزن وغيرها من المشاعر وكنت اراكي ترقصين بفستانك المخملي الدفئ وكنت ارقص معك واشم رائحه شعرك وملمس ثيابك وانتي لا تشعرين كل ليله واتمني باان اتملك ذالك الجسد الناعم ورغبتي الدفينه بيكي كانت تزداد يوم بعد يوم وانتي كل ليله ترقصيت وتنظرين لجسدك بالمراءة ليلا والنظر بالمراءة طوال الوقت كنت انظر اليكي بحب وعشقي فيكي يزداد كل ليله وكنت انام بجوارح واضمك الي صدري حين تبكين بالظلمه واملس علي شعرك الطويل الناعم فقد سحرتني وبعيونك الزرقاء خط__فتييي___ني بجمالك واقترب منها وقبلهاا قبله قويه وضحك بشر الاسبوع خلاص بووم بح اجهزي ياعروستي فغدا زفافنا وستكوني ملكي للابد هاا

رواية اسيرة الشيطان جيساك الفصل الثامن للكاتبه فاطمه حجازي 

رايلاا:لااامستحيل ابداا ابداا وبدات بالعياط ابعد عني وزقته انا مش طايقاك وتمسح في بوقهاا وتبكي 


جيساك: تؤ  تؤ بكرة ياقلبي مش فاضل عليه كتير هو سواد الليل انتي هتبقي ملك جيساك يارايلاتي وضحك ضحكات شريرة انتي عارفه مين السبب في موتها سائر هو الي قاتل زوجتي وكانت حامل باابني 

قتلهاا بدم بارد ومشي وعاش حياته وانا كنت بتعذب كل يوم لحد ماشوفتك وقبلتك بالصدفه في المقابر وانتي بريئه وجميله وليكي نفس شعرهاونفس لونه   وهو  بيملس علي شعرها ونفس العيون وبيمشي علي عيونها ونفس خدودها وهو بيمشي علي خدودها ونفس شفايفها وقبلها وقرب منها وضمها ليه وبقت المسافه بينهم قريبه لدرجه انه سامع دقات قلبها ونفسها الي بتاخده بصعوبه  ورعشتهاا وفضل يقدم وهي ترجع لورا 

لحد مازقها علي السرير وبقي يقرب منها ويخطفها لعالم بيتمنه من اول ماشافها وتم الاعتداء علي فتاه بريئه من قبل شيطان عاشق استغل ضعفها وبرئته لاشباع رغبته فيها كشيطان لا ينظر للمراه سوا لرغبته فيها وشغفه للمسها وهي فضلت تصرخ وتبكي طول الليل وبتتالم وتتعذب لاا وهو قد نسي الكون كله وغرق في بحر عشقه ورغبته الشيطانيه بها وقالها كان فرحنا هيبقي بكرة بس خلاص بقي الليله وضحك بصوت عالي مرعب

وبعد ما جردها من ثيابها وافترسها كالاسد الجائع وانقض علي فريسته وهي لم تحتمل واغمي عليها 

بعد مانتهي جيساك بما فعله معاها ساب الغرفه ونزل بعد غطاها بالفراش السرير  الزي وقع ارضا مثل تلك المسكينه التي وقعت تحت اسر شيطان ملعون 

رواية اسيرة الشيطان جيساك الفصل الثامن للكاتبه فاطمه حجازي 

يلاا جهزوها ولبسوهاا علي مااجهز ونزل وبعت الوصيفات يجهزوها للزفاف 


وبدائو يزينو القصر وهو بيلبس وكانه عريس 

ولبسوها فستان ابيض طويل وطرحه وبعد ما جففو دمائها السائله بين رجلها لانها كانت عذراء وعطروها وهي مكبله الايدي والارجل وكانت فاقده لوعيها فكو قيوداها وجهزوها وقيدوها مرة ثانيه 


رايلا: فاقت وصرخت لاااا وتضرب في نفسها وتزقهم ابعدو عني ابعدو اااااه جسدها كان يؤلمها جدا فكانت ضعيفه وهاشه وما فعله جيساك بها جعلها اشد ضعفا  وكانت لا تقدر علي الحراك وكل ما يلبسوها حاجه تصرخ من الوجع لا تتحمل يد احد عليها 


الوصيفات ::بضحك وتمته مع بعضهم الامير مكنش قادر يصبر لبعد الفرح الحب بقي يااختي هاااا يلا احنا كدا خلصنا ياعروسه زواج سعيد وضحكو وخرجو 


جيزبيل ::جيساك لا انت اتجننت رسمي انت هتتجوزها وكمان ااه مش قادرة انطقها لمستها بغيظ انا مش عارفه انت بتعمل كدا ليه خلاص مفيش بنت من بنات الجن عجبك روحت تتجوز انسيه بجد انت هتفقدني اعصابي 


جيساك: وهو بيلبس جاكت البدله بتعته جيزابيل بقولك ايه انا عارف انك بتحبيني وبتعملي كل دا بدافع الغيره انا بحب رايلا فهماني وخلاص وضعت طبعتي ويدي عليها ولم اشبع رغبتي بها فهي صارت ملكي ولا احد سيمنعني فاانا اكير الجحيم وضحك وبصلها وانتي بس بنت عمي متخلنيش اخسر صدقتنا ياجيزبيل اوكي ويلا اجهزي علشان هتحضري فرحي الملكي واه في ضيف جيلنا عزيز اووي علينا هااااا عايزكم تتوصو بيه اووي ياجيزبيل مش عايزك تزعلي انا بحبها ومصدقت امتلكتها وهي بقت بين ايدي دا كان حلم بعيد واتحقق 


جيزبيل:: وايفانجلين ياجيساك نسيتها بالسهوله دي كدا خلاص رايلا اخدت مكانها في قلبك وبقيت هي كل حاجه هتسلم ملكنا وكل حاجه في ايد انسيه رد عليا 


جيساك: حط ايديه علي قلبه وحس بوجع والم وعيونه دمعت ايفانجلين الماضي ورايلا المستقبل ياجيزبيل وهي اصلا لسه مخضعتش ليا علشان تاخد ملكي وبعدين هي مبتفكرش كدا لانها هي كمان من اصل ملكي يعني متعوده علي عيشه الملوك مش حاجه جديده عليها وياريت تحسبي علي كلامك بعد كدا لان زعلي وحش ومش هيعجبك مااشي ومتنسيش اني انا الامير يااا بنت عمي وسابها وخرج بغضب ومسك الوردة السوداء في ايديه وقبل الزهرة ووضعها في جيبه 

ليزين بها البدله 


جيساك: وطلع لرايلا وخبط الباب افتحي انا جوزك حبيبك افتحي 


رايلا :لا مش هفتح ياهمجي ياوحشي ااه وهي بتبكي انا بكرهك بكرهك عارف يعني ايه بكرهك انت ازاي تعمل كدا وهي بتترعش ااانا مم مش عايزة اشوف وشك ومنهاره فتح الباب 


جيساك: رايلاتي سمحيني فحبي ليكي هو الي خلاني عملت كدا معرفتش اسيطر علي نفسي قدام

جمالك وسحرك صدقيني مكنتش عايز اقربلك كدا بس للاسف ضعفت قدامك انا بحبك يارايلا افهمني بقي

يلا بينا يارايلاتي كل حاجه جاهزة 


رايلا : علي فين يلابينا علي فين وازاي انا مش فاهمه حاجه 

جيساك: مش فاهمه ايه بس فرحنا ياروحي الليله 

وفك قيودها وقالها لو الفرح متمش الليله يارايلاتي الحلوة اعتبري اختك بح اتبخرت ومش موجودة يعني ممكن تلقيها مثلا اتخطفت والي خاطفوها ودوها لتجار الاعضاء او مثلاا لفتيات الليل يااا بقي دا جزئى المفضل وضحك انها تجي تتحبس في الاوضه الي جمبك  

وابعت حد يخطفها ويعمل معاها الي عملته معاكي من شويه ها برحتك قدامك خمس دقايق تفكري لو عدو الخمس دقايق ومجليش رد انتي الي هتندمي ياحلوتي وضحك  برحتك انتي وقرارك وانتي عارفه اني اقدر اعمل كدا كويس اووي دا الشر لعبتي 


رايلا: لاا لااا ارجوك ارحمني وسيب اختي في حالها موافقه خلاص موافقه  ارجوك سيبها متازيهاش وعيطت 


جيساك :موافقه علي ايه مفهمتش سمعيني 


رايلا ::بانكسار وقله حيله وودموع مواقفه اتجوزك 


جيساك : دي اجمل كلمه سنعتها مش مصدق انك قولتيها وخدها في حضنه وشالها ولف بيها بفرحه مليه عيونه وادها دراعه يلا ياعروستي الحفله هتبدي 


رايلا : مسكت دراعه وفتح الباب وهي كانت اول مرة تطلع برا غرفتها وبقت تبص علي القصر باانبهار واااو

جميل اووي وهي نازله علي السلالم وفستانها بيجر علي السلالم من طوله  لقت صورة واحدة شبها بالظبط 

جيساك هي مين دي الي في الصورة دي شبهي اووي 


جيساك :دي ايفانجلين الي كنت بحكيلك عنها الي سائر موتها وهو بيضغط علي سنانه بغيظ 


رايلا:طب اهدي رب..... 


جيساك: اشش متكمليش هتزعلي مني اووي 


رايلا :خافت من عينه الي احمرت اسفه مقصدش 


جيساك: خلاص مفيش حاجه بس في حاجات مينفعش تذكري اسمها هنا ولا حتي تفكري علشان تعيشي من غير ماتتازي فهماني 


رايلا : برعب حاضر حاضر ونزلو علي السلالم وقعدو علي كرسين كبار وطوال ومطلين بالدهب والجان كلهم متجمعين وبيرحبو بالزوجه الجديده للامير جيساك

وهي بتترعش ومسكه فيه من الخوف 


جيزبيل : مخبي القمر دا كله عننا ياجيساك اخص عليك اهلا بيكي في عالمنا يارايلا مش اسمك رايلا بردو جيساك كلمنا عنك كتير بيحبك اوي خلي بالك منه 

انا جيزبيل بنت عم جيساك ودي كايراسيل اخته الصغيره ودا كيدلاك اخوه الامير الاوسط ودا ديرزاك اخوه الصغير الامير الصغير ودي بقي حببتي وقلبي كدا الملكه كاردسيان ام الامير جيساك حماتك هاااا وضحكت 


الملكه : اهلا بيكي يابنتي في مملكتي ابني حكلنا عنك

وعن جمالك بس كنت فاكره بيبالغ بس طلع عنده حق


الامير الصغير :انتي زوجه اخويا انتي حلوه اووي 


الامير الاوسط :اوو حقيقي جمالك كدا مشوفتش ومسك شعرها

جيساك :مسك ايده ايدك ياحبيب اخوك لاحرقهالك 

رايلا محدش هيلمسها غيري انت فاهم وهو قعد واخد رايلا علي رجله وهي اتكسفت لان فستانها كان مفتوح من قداام ورجلها باينه وضهرها 


رايلا :نزلني مينفعش كدا وهي بتترعش وقامت وهي بتعيط تجري خبطت في راجل كبير ولبس تاج ووشاح ملكي بيقولها مالك  يابنتي شكلك مرعوبه ومنهم مخضوضه اهدي واحكيلي مين الي مزعلك ورعبك كدا 

قالتله دول شكلهم غريب اووي وكلامهم وانا مش عايزة ابقي هنا خرجني من هنا ارجوك مشيني من هنا اخدها في حضنه وطبطب عليها متخفيش والي هيزعلك منهم انا الي هقف له وازعله ليه هو انت تعرفهم ياعموو 


الملك :ضحك ضحكات عاليه بشر الا اعرفهم ازاي معرفهمش تعرفي جوزك جيساك 


رايلا :ببرئه هو مش جوزي واه اعرفه انت تعرفه منين 


الملك سيكريشان :اه طبعا ماانا ابوه وعيونه قلبت احمر وقعد يضحك ومسكها من ايديها وشي بيها ناحيتهم 

مراتك لطيفه اوي ياجيساك وجميله ورفع دقنها لفوق 

ووقفها في المنتصف بينهم هو الملكه زوجته 


رايلا :خلاص هيغمي عليها من الرعب والصدمه 


الملك :اهدي ياحببتي احنا مش هنكلك انتي خلاص بقيتي واحدة من عيلتنا وزوجه ابننا وبدائو يعملو طقوس الزواج ورايلا صرخت من الرعب وهما بيلفو عليها وفردين اجنحتهم السوداء وكلها بسوي واحد وهي في النص وبيلفو حوليها وهي وقعت وقعدو يحطو حاجات غريبه ومواد شكلها اسود وجيساك عور ايديه وحط قطرات دمائه في كاس والملك فتح العصا الملكيه واخرج منها زجاجه حمراء من دمائه وافرغ منها قطرتين وقال لجيساك خليها تشرب يلااا منها 

وحطو علي جبينها علامات بالدماء وهي دايخه خالص مش قادرة تقوم 


رايلا: حرام عليك انا بس عملتلك ايه علشان تعمل فيا كل دا ارحمني بقي يااخي وتعيط 


جيساك: بهيئته هو وعيلته يلااا اشربي يارايلاا اخلصي واخد الكاس من ابوه ونزل علي ركبته وقدملها الكاس لازم كل زوجه جديده تدخل القصر لازم تمر بطقوس دي معلش لما تشربي كل حاجه هتبقي كويسه وكدا جوازنا يتم يلاا يارايلاا متختبريش غضبي


رايلا :يععع لاا دم لاا مش هشرب دم انااا ايه القرف دا لا اعفيني مش هقدر هرجع 


جيساك :مش بمزاجك كتفوها وجيساك شربها الكاس كله وبقي حولين بقها دم نازل وفستانها فيه بعض من قطرات الدماء السائله من الكاس 


رايلا : اتشنجت وبقت تتلوي زي التعبان من بعد ما شربته وبتفرفر زي الحمامه المدبوحه 

وفجاه سكتت وصرخت صرخه هزت القصر كله 

وهو شالها وقعدها جمبه زي المنيمه مغنطيسي وعامله زي مسلوبه الاراده وفجاه 

باب القصر اتفتح ولقي رايلاا قعده جمب جيساك ولبسه فستان فرح وجيساك لبس بداله 

سائر ::دا فرح بجد تصدق كنت فكرك بتهزر طلعتي خاينه بجد انا مصدقتش جيت اتاكد وجيه نحيتها وراح يرفع ايديه عليها وهي قاعده متنحه مش بتنطق وعيونها بتدمع وهي مش قادرة تتحرك ولا تتكلم ساكته جيساك ظهر بهيئته الحقيقيه وصوته الغليظ مش قولتلك متلعبش بالنار لاتحرقك ونفخ في وشه وسائر اتكهرب وقعد يتفرفر ورجع قااام وطلع يجري ويتكف علي وشه من الرعب وفاقت 


رايلا::وطلعت تجري علي سائر وقف قدامها 

جيساك: ومسكها من ايديها وشالها وبيقولها الليله ليله جيساك وهي بتصرخ لااااا وهو بيضحك وطالع بيها لفوق وهي بتضرب باايديها ورجلها لاااا سبني حرام عليك وتصرخ وتعيط وتضرب فيه وهو بيضحك.. هاا..

وقفل الباب جامد وهي صرخت و..

....... يتابع ...... 

#بقلمي_فاطمه_حجازي 

#اسيره_الشيطان_جيساك

للتحميل البرنامج القصص اضغط هنا 👇👇👇

  1. (مكتبة المجد للقصص)

لاتنسي تقييمنا 

للتواصل 👇👇👇👇

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام

  1.  (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي

  1.  (من هنا)

او متابعه جروب الفيس

  1.  (من هنا)
لتوصل مع الكاتبه فاطمه حجازي 

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق



    وضع القراءة :
    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -